sav
MF veteraan
Even de situatie uitleggen:
Ik heb nu een BMW K75RT en een Suzuki GS500. Ik rij dagelijks woon werk waarbij de afstanden soms sterk wissellen. De laatste tijd is het gelukkig 40 km per dag, maar in het verleden is 200 km per dag ook voorgekomen. Veel van deze kilometers worden in de spits gemaakt, dus ik rij regelmatig tussen de file door.
Nu denk ik er over deze twee motoren te vervangen. Voor de GS500 is al een liefhebber (mijn dochter), de K75RT krijgt een schop richting marktplaats. Ik begrijp dat een toerfiets als een Yamaha Diversion geschikt is, maar ik denk over een Moto Guzzi V7 Racer (zoiets als op het plaatje).
Ik merk aan mezelf dat ik de 50 paardjes van de GS500 als voldoende ervaar. Meer power betekent voor mij meer acceptgiro's en dat vind ik niet nodig.
Bij het filerijden vind ik de K75RT eigenlijk te lomp (de zijkoffers liggen al een paar jaar stof te verzamelen), dus ik pak heel vaak de GS500. Tussen de file door is die enorme kuip van de K75RT te veel van het goede, maar bij regen kan ik dat "bushokje" weer enorm waarderen. Dan rij je een keurige 123 km/uur, je ziet de koekblikjes afremmen en de ruitenwissers op standje "superzwabberen" gaan en je realiseert jezelf dat het echt regent. Maar ja, juist bij regen stapt heel Nederland in het koekblikje en dat geeft die files waar de GS500 weer zo sterk in is.
In hoeverre is de Guzzi vergelijkbaar met de GS500?
Is het net zo'n gooi en smijt-fiets of is het een lomp gedrocht vergeleken bij de GS500? Is hier dagelijks 200 km mee te rijden, of moet ik er dan een abonnement fysio bij nemen?
Werkt de kuip echt als bescherming of is het meer een optisch prutseltje?
Kortom: is dagelijks woon werk op zo'n klassieke-racer-lookalike te doen of is een doorsnee toerfiets gewoonweg noodzaak?
Ik vind het namelijk wel een prachtige machine (hoewel een Italiaan rood of rood/wit hoort te zijn...):
P.s. Een proefritje zit natuurlijk in de planning, ik moet daarvoor nog contact opnemen met tlm.
Ik heb nu een BMW K75RT en een Suzuki GS500. Ik rij dagelijks woon werk waarbij de afstanden soms sterk wissellen. De laatste tijd is het gelukkig 40 km per dag, maar in het verleden is 200 km per dag ook voorgekomen. Veel van deze kilometers worden in de spits gemaakt, dus ik rij regelmatig tussen de file door.
Nu denk ik er over deze twee motoren te vervangen. Voor de GS500 is al een liefhebber (mijn dochter), de K75RT krijgt een schop richting marktplaats. Ik begrijp dat een toerfiets als een Yamaha Diversion geschikt is, maar ik denk over een Moto Guzzi V7 Racer (zoiets als op het plaatje).
Ik merk aan mezelf dat ik de 50 paardjes van de GS500 als voldoende ervaar. Meer power betekent voor mij meer acceptgiro's en dat vind ik niet nodig.
Bij het filerijden vind ik de K75RT eigenlijk te lomp (de zijkoffers liggen al een paar jaar stof te verzamelen), dus ik pak heel vaak de GS500. Tussen de file door is die enorme kuip van de K75RT te veel van het goede, maar bij regen kan ik dat "bushokje" weer enorm waarderen. Dan rij je een keurige 123 km/uur, je ziet de koekblikjes afremmen en de ruitenwissers op standje "superzwabberen" gaan en je realiseert jezelf dat het echt regent. Maar ja, juist bij regen stapt heel Nederland in het koekblikje en dat geeft die files waar de GS500 weer zo sterk in is.
In hoeverre is de Guzzi vergelijkbaar met de GS500?
Is het net zo'n gooi en smijt-fiets of is het een lomp gedrocht vergeleken bij de GS500? Is hier dagelijks 200 km mee te rijden, of moet ik er dan een abonnement fysio bij nemen?
Werkt de kuip echt als bescherming of is het meer een optisch prutseltje?
Kortom: is dagelijks woon werk op zo'n klassieke-racer-lookalike te doen of is een doorsnee toerfiets gewoonweg noodzaak?
Ik vind het namelijk wel een prachtige machine (hoewel een Italiaan rood of rood/wit hoort te zijn...):
P.s. Een proefritje zit natuurlijk in de planning, ik moet daarvoor nog contact opnemen met tlm.
Laatst bewerkt: