Moto Guzzi V7 voor dagelijks woon werk scheuren?

Ah...

... zo te zien liggen alle kaarten op tafel... en ben je uitgespeeld (bij deze werkgever)

Rest niks anders dan gewoon de motor kopen die jij wilt en van je woon-werk ritje het beste te maken.

Succes!

HJ
 
Hoe vervelend ook (ik ken het, heb hetzelfde meegemaakt); conformisme is de weg.
Accepteer de leasediesel, doe vooral GEEN eigen bijdrage (boven budget leasen) en bedenk vast wat je volgende werkgever zal zijn :P

Zeker bij detacheerders heeft men een hekel aan "anders". Betekent

leasediesel met vrije privékm's is echt het goedkoopst rijden. Helaas niet in het voertuig van eigen keuze (motor).

Ik had altijd een leasebak met internationale tankpas, dat was pas leuk! _O- *O* *O* *O*

Ook in het buitenland gratis tanken.

tegenwoordig geen leasebak, dus ook een veel simpelere auto, maar gelukkig ook geen leasegezeik meer.
Vind het prima *O*
Neem toch altijd de motor mee. Of mijn fiets.
 
Hoe vervelend ook (ik ken het, heb hetzelfde meegemaakt); conformisme is de weg.
Accepteer de leasediesel, doe vooral GEEN eigen bijdrage (boven budget leasen) en bedenk vast wat je volgende werkgever zal zijn :P

Zeker bij detacheerders heeft men een hekel aan "anders". Betekent

leasediesel met vrije privékm's is echt het goedkoopst rijden. Helaas niet in het voertuig van eigen keuze (motor).

Ik had altijd een leasebak met internationale tankpas, dat was pas leuk! _O- *O* *O* *O*

Ook in het buitenland gratis tanken.

tegenwoordig geen leasebak, dus ook een veel simpelere auto, maar gelukkig ook geen leasegezeik meer.
Vind het prima *O*
Neem toch altijd de motor mee. Of mijn fiets.
Ik heb vroeger ook leasebakkies afgetrapt, ik weet hoe het aanvoelt. Maar ik had het speciaal bij de dame van de leasebakkies nagevraagd, bij de oude eigenaar was het geen probleem.

Vroeger vond ik auto's erg interessant. Hoe werkt het, hoe kan ik hem onderhouden, hoe kan ik hem repareren, hoe kan ik hem verbeteren. Tegenwoordig kan er nog maar weinig met auto's, dus is de interesse voor die dingen veel minder geworden. Ik ben ook echt niet van plan boven budget te gaan leasen. Je betaalt voor blik van een ander en als beloning word je nog wat heftiger genaaid door de roverheid. Maar ik weet ook dat een leasebakkie met tankpas goedkoper is dan een oud tweedehandsje, terwijl je met de leasebak toch in een "begeerlijke nieuwe bolide" rijdt.
 
Ik heb vroeger ook leasebakkies afgetrapt, ik weet hoe het aanvoelt. Maar ik had het speciaal bij de dame van de leasebakkies nagevraagd, bij de oude eigenaar was het geen probleem.

Vroeger vond ik auto's erg interessant. Hoe werkt het, hoe kan ik hem onderhouden, hoe kan ik hem repareren, hoe kan ik hem verbeteren. Tegenwoordig kan er nog maar weinig met auto's, dus is de interesse voor die dingen veel minder geworden. Ik ben ook echt niet van plan boven budget te gaan leasen. Je betaalt voor blik van een ander en als beloning word je nog wat heftiger genaaid door de roverheid. Maar ik weet ook dat een leasebakkie met tankpas goedkoper is dan een oud tweedehandsje, terwijl je met de leasebak toch in een "begeerlijke nieuwe bolide" rijdt.

zeg dat maar niet tegen m'n vader... -O-

getest-lexus-ct-200h_19_630x350.jpg
 
Ik heb vroeger ook leasebakkies afgetrapt, ik weet hoe het aanvoelt. Maar ik had het speciaal bij de dame van de leasebakkies nagevraagd, bij de oude eigenaar was het geen probleem.

Vroeger vond ik auto's erg interessant. Hoe werkt het, hoe kan ik hem onderhouden, hoe kan ik hem repareren, hoe kan ik hem verbeteren. Tegenwoordig kan er nog maar weinig met auto's, dus is de interesse voor die dingen veel minder geworden. Ik ben ook echt niet van plan boven budget te gaan leasen. Je betaalt voor blik van een ander en als beloning word je nog wat heftiger genaaid door de roverheid. Maar ik weet ook dat een leasebakkie met tankpas goedkoper is dan een oud tweedehandsje, terwijl je met de leasebak toch in een "begeerlijke nieuwe bolide" rijdt.


Je kan natuurlijk ook nog een klassieker leasen vaak goedkoper en misschien heb je er dan ook wat meer mee.
 
zeg dat maar niet tegen m'n vader... -O-

[afbeelding]

Wat mankeert er aan zo'n Lexus? Er zijn genoeg mensen die je echt niet plaagt met zo'n ding.




Ik zou graag een echte klassieker leasen, maar 60.000 per jaar met een klassieke Jag is gewoonweg zonde. Ik zou ook graag een pittige benzineauto leasen, een 500 Abarth vind ik prachtig. Maar mijn voorkeur blijft toch uitgaan naar een kleine motor samen met een klein autootje. De motor om de dagelijkse woonwerk sleur op te vrolijken, de kleine auto voor de boodschappen en samen met moeders overal heen te crossen.

Maar, mijn werkgever wil dat ik mezelf met een "zakelijke middenklasser" verplaats. Bij voorkeur zo'n oliegestookte Duitser of Fransoos.

De reden daarvoor is mij niet duidelijk. Ik begrijp best wel dat "de uitstraling" deel is van het totaalplaatje wat je als consultant neerzet. Maar ik heb de indruk dat alleen ouderwetse boekhouders nog kijken naar het voertuig waarin de consultant zich verplaatst. Ik merk bijvoorbeeld aan mijn omgeving dat er slechts weinig mensen zijn die weten (of er interesse in hebben) wat voor een voertuigen ik bezit. Bovendien hoor ik van anderen dat ook zij de auto ook niet meer als extra-lange stropdas gebruiken, maar gewoon als het vervoersding waarvoor het ontworpen is. Ik doel daarmee op combinaties als een applicatiebeheerder in een Toyota Aygo, een freelance businessconsultant in een oude Renault Twingo of een IT projectleider van miljoenenprojecten die in een Toyota Starlet op LPG rondrijdt.

Aan de andere kant besef ik heel goed dat ik een luxe probleem heb. Ik krijg een verse bolide aangeboden die ik ook privé mag gebruiken. Als ik terugkijk op de afgelopen jaren waarin ik privé een auto heb gereden, dan is leasen toch wel extreem makkelijk. Wat ik echter heel jammer vind, is dat een deel van de netto winst van het bedrijf aan mij terug gegeven wordt op een manier die iemand anders leuk vindt.
Kom op zeg, ik weet zelf veel leukere manieren om die muntjes stuk te slaan. Kijk maar eens aan het begin van het topic naar die Moto Guzzi.

Alsof je het hele jaar iedere dag gratis spruitjes van de groenteboer krijgt, terwijl je spuitjes niet te vreten vindt.
 
Wat mankeert er aan zo'n Lexus? Er zijn genoeg mensen die je echt niet plaagt met zo'n ding.

Komt van een Audi A4, kon deze krijgen ivm weggaan collega, gunstige bijtelling, proefritje gemaakt, maar blijkt op de snelweg niet vooruit te branden, zit niet lekker in de stoel. En nu zit ie er aan vast :)
 
Wat ik echter heel jammer vind, is dat een deel van de netto winst van het bedrijf aan mij terug gegeven wordt op een manier die iemand anders leuk vindt.

:Y _O- Mooi gezegd....

Voor jouw werkgever is slechts 1 ding belangrijk natuurlijk; bezettingsgraad.

Liever wat meer km's per dag dan iemand 3 weken "op de bank".
Datzelfde geldt voor vervoer, autopech betekent gewoon minder billable hours.
Vandaar de voorliefde voor saaie dieselgestookte (en vermeende betrouwbare) leasebakjes.
 
Krijg ik net bericht dat de werkgever geen motortjes wil leasen.
Klinkt als een gevalletje verkeerde werkgever. Iemand die zo bekrompen blik op de wereld heeft dat die je (financieel) in een koekblik dwingt is niet iemand waar ik voor wil werken. Argumenten als 'geen diesel', 'niet veilig' (lees ik ben er bang voor) en 'niet representatief' (motor is juist ijsbreker!) zijn echt de grootste kol.

Nu is het natuurlijk met vrouw, kinders en hypotheek niet zo maar mogelijk om een andere werkgever te zoeken, maar ik vind dat in deze toch wel moet laten zien dat je een ruggegraat hebt. Laat je werkgever dan maar uitzoeken of ze liever hetzelfde geld uitgeven aan een motor als ze voor een auto zouden betalen, of jou de deur uitschoppen samen met alle klanten waar je al bij gedetacheerd bent geweest.
 
H'm..

Ten eerste zou ik liever geen Audi willen hebben maar eerder een Lexus. Aan de andere kant: Een hybride is het voor mij ook zeer zeker niet (liever zuiniger door gewichtsbesparing, dat heeft hele fijne bijverschijnselen.)

Ik heb inderdaad zelf voor de rechtsvoorganger van deze werkgever gekozen. Toen ik koos voor deze werkgever was er veel bespreekbaar qua leaseauto's, de vorige werkgever heeft zelf nog het 7 wheels concept voorgesteld aan de werknemers. Ik denk dat de verwarring van de dame van de leasebakkies uit die hoek komt.
Maar nieuwe bezems........ klagen over het brandstofverbruik van overwegend dikke diesels.

Het autopech of veiligheids verhaal geloof ik niets van. Dan zou ik zeker niet op mijn eigen, zelf onderhouden, bijna antieke BMW mogen rondscheuren. Ik heb wel recht op een leasebakkie (staat in de arbeidsvoorwaarden), maar de werkgever moet natuurlijk wel iets hebben waar hij ook een andere werknemer in kan laten scheuren. Voor een relatief klein diesel-autootje en een mooie maar relatief minder praktische motorfiets zijn natuurlijk maar erg weinig liefhebbers.

Jammer, ik moet gewoon ingeblikt gaan rijden.
 
Omdat ik op de motor was, heb ik wel eens een vergadering bij de klant gehad, terwijl de rest van de collega's nog in de file stonden }) .
En zeker in de winter is het een goed onderwerp om met de klant te bespreken, wat weer goed is voor de relatie. Over de auto heeft niemand het meer..... :+
 
Ik zie dat ze bezig zijn over de V7.

Mijn vrouw heeft de nieuwe V7 Stone en nu na een kleine 2500km en zelf ook enkele malen ermee gereden te hebben. Kan ik u zeggen...50pk meer dan genoeg,koppel op heel lage toeren voorhanden en heeeeeeeel zuinig!!!! ongeveer 4.5l of minder per 100km!!! en mijn vrouw klaagt zeker niet over het comfort. Haar vorige motor een pegaso strada...zeker geen slechte motor maar de guzzi overtreft voor haar toch alles8
Goede remmen, vooral de achterrem als ze hem inroept voor noodstop enz...werkt beregoed en de cardan is ook een pluspunt, altijd mooie velgen en niets meer smeren.
Mocht je voor de V7 gaan, we hebben nog een orgineel windscherm in verkoop (tweedehands) daar ze liever zonder rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan