Moto Guzzi v85 TT 2019 hoog olieverbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

hejo48

MF'er
Donateur
21 mei 2008
67
22
Ruinerwold
hoi allemaal
heb zins 28-04-2023 deze moto guzzi aan geschaft,heb er 1200 km mee gereden,kwam er achter dat de olie bijna op was heb dealer gebelt heb nog steeds garantie,kwam ik er achter dat ze er 10w40 half synth in gegooit hebben,doen we altijd bij elke motor!,ik vond dat vreemd de fabriek zegt de v85 moet 10w60 in,vorige eigenaar gooide er ook 10w60 in,mijn dealer dus niet.hun deden dat omdat ze het in bulk inkopen,maar omdat ik er op stond heb ik er 10w60 ingekregen heb ze erin laten gooien,en vandaag 140 km gereden, nu staat pijl al weer op de helft van de streepjes,hun hadden hem tot bovenste streepje gevult,herkent iemand dit die met de zelfde motor rijd?

Mvg Henk
 
hoi allemaal
heb zins 28-04-2023 deze moto guzzi aan geschaft,heb er 1200 km mee gereden,kwam er achter dat de olie bijna op was heb dealer gebelt heb nog steeds garantie,kwam ik er achter dat ze er 10w40 half synth in gegooit hebben,doen we altijd bij elke motor!,ik vond dat vreemd de fabriek zegt de v85 moet 10w60 in,vorige eigenaar gooide er ook 10w60 in,mijn dealer dus niet.hun deden dat omdat ze het in bulk inkopen,maar omdat ik er op stond heb ik er 10w60 ingekregen heb ze erin laten gooien,en vandaag 140 km gereden, nu staat pijl al weer op de helft van de streepjes,hun hadden hem tot bovenste streepje gevult,herkent iemand dit die met de zelfde motor rijd?

Mvg Henk
Bizar verhaal dit. Het voorschrift van de fabrikant is toch duidelijk, om er dan andere olie in te gooien als dealer is gewoon crimineel.

Het is wel zo dat je olie moet peilen op de juiste manier: als je tenminste vijftien kilometer gereden de motor rechtop zetten met beide wielen aan de grond en dan het oliepeil aflezen. Laat je 'm staan dan zakt de olie naar beneden en loopt het peil dus op.
 
Vaak wel. maar een ding is zeker olie verbruik komt of door slecht afdichting ( Veelal zichtbaar ) of versleten klep geleiders of / en klep steel afdichting rubber of/en olieschrapveren zuigers.
Motor heeft nu nog maar 24811 km op teller staan heb wel alle documenten er bij van vorige eigenaar,die heeft in 2022 nog nieuwe olie in gedaan 10w60 was dus perfect,heb aardig moeten betalen voor deze motor,als hij uit elkaar moet hoef ik hem niet weer,en ik had het de verkoper nog gevraagt,antwoord was nee hoor verbruikt geen olie😡
 
Motor heeft nu nog maar 24811 km op teller staan heb wel alle documenten er bij van vorige eigenaar,die heeft in 2022 nog nieuwe olie in gedaan 10w60 was dus perfect,heb aardig moeten betalen voor deze motor,als hij uit elkaar moet hoef ik hem niet weer,en ik had het de verkoper nog gevraagt,antwoord was nee hoor verbruikt geen olie😡
Leef met je mee .
Zelf denk ik dat het olie verbruik niet komt door 10 w 40 of 10 w 60 type olie soort.
 
Ik lees geen betrouwbare meting over een redelijke periode. Ik lees dat de motorboer de motor op max heeft afgevuld met een nieuw filter. Dan is het niet raar dat het peil na een paar kilometer zakt.eerst eens 1000 kilometer rijden en kijken of hij verder zakt. En niet tot max vullen, 3/4 is vol zat.
 
Heb gisteren mijn motor naar de dealer gebracht,oliepijl was al weer bijna onderin gezakt, en dat naar 300 km,hun gaan vandaag kijken wat het zou kunnen zijn,maar ik mis hem n u eingelijk al,had beter de cali3 kunnen houden met 50000 op teller en geen drup olie verbruik
 
Ja haha mijn jaren 80 Yamaha lust ook wel een slokje vooral als je vol gas rijdt. Dat was ook een paar keer schrikken met peilen toen ik hem net had.

Ik heb ook een jaren 70/80 Guzzi en die verbruikt zeer weinig olie. En daar gaat gewoon 10W40 halfsyntheet in. Dus het lijkt me sterk dat een "moderne" V85 gaat zuipen van 10W40. Die heeft een andere kwaal.
 
Ja haha mijn jaren 80 Yamaha lust ook wel een slokje vooral als je vol gas rijdt. Dat was ook een paar keer schrikken met peilen toen ik hem net had.

Ik heb ook een jaren 70/80 Guzzi en die verbruikt zeer weinig olie. En daar gaat gewoon 10W40 halfsyntheet in. Dus het lijkt me sterk dat een "moderne" V85 gaat zuipen van 10W40. Die heeft een andere kwaal.
Hoi
Ja klopt de 10w60 drinkt hij ook zo op,de dealer is er mee bezig ze kunnen niks geks vinden,het zou kunnen dat zij hem te rustig heeft in gereden,en ik heb nog wel een vlotte rijstijl
 
Niet helemaal. De BMW's met nicasil cilinders die vanaf het begin op volsyntheet zijn ingereden blijven olie gebruiken. Dat kan je alleen verhelpen door er mineraal in te gooien en stevig door te rijden.
Nu is dat verbruik niet zo extreem als de TS schetst, maar er zit een grond van waarheid in.
 
Niet helemaal. De BMW's met nicasil cilinders die vanaf het begin op volsyntheet zijn ingereden blijven olie gebruiken. Dat kan je alleen verhelpen door er mineraal in te gooien en stevig door te rijden.
Nu is dat verbruik niet zo extreem als de TS schetst, maar er zit een grond van waarheid in.
Die V85 heeft ofwel altijd olie verbruikt, ofwel hij is versleten/ beschadigd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan