Moto Guzzi wel of niet

Hallo beste Guzzi vrienden,

Heb er zoals jullie al een seizoen opzitten (enfin zo goed als toch). ;(
Het eerste voor mijn Italiaanse schone (moto bedoel ik hé, die andere eigenlijk ook.. :P ) en dit alles zonder me in de steek te laten.
Ik heb een paar Guzzi treffens bezocht zoals Boxmeer en Lommel. Was best gezellig.
Nu heb ik horen vertellen dat er volgend jaar in Mandello een groots treffen zou zijn naar aanleiding van een x-jarig bestaan van Guzzi? Is dit correct? En zo ja wanneer zou dat zijn? Kan me hier iemand over informeren? Ben mogeljks geïnteresseerd om er naar toe te gaan.

Ik hoor het wel.


Welkom

daar moet je het zeker te weten komen

Christiaan

Groeten,

Jiep
 
Het treffen in Mandello zou normaal gezien doorgaan van 11 tot 13 september 2009.
De Guzzifabriek heeft echter laten weten dat ze momenteel die data nog absoluut niet kunnen bevestigen.
Ik zit in het MGCB-bestuur, maar ook als bestuur in België beschikken we op dit moment nog niet over meer concrete informatie. Ik plaats wel weer een berichtje als we van iemand enige zekerheid krijgen.
 
*D *D


Hallo Guzi fans,

Na een stop van maar liefst 20 jaren heb ik eer een motor gekocht. Vroeger heb ik 15 jaar in zomer en winter gereden, vele merken waaronder BMW en Ducati, enz enz (zie ook topic voorstelen)

DE laatste jaren reed ik zijspan en daar kies ik nu dus ook weer voor; het is een Moto Guzzi California 3 van 1989 (carburators) geworden, met een zijspan er aan.

Nu weet ik eigenlijk weinig of niets van Guzzi.

Daarom mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen en vooral adviezen. Wat hebben jullie veranderd om er een betere motor van te maken.

-Zo las ik iets van een twin ontsteking !??!

-Heeft mijn motor ook dit speciale remsysteem van Guzzi?

-Ik heb niet dat typische grote zadel vande Guzzi, met die witte rand. Kan die er bij mij ook op?

:W :W :W
 
Laatst bewerkt:
*D *D


Hallo Guzi fans,

Na een stop van maar liefst 20 jaren heb ik eer een motor gekocht. Vroeger heb ik 15 jaar in zomer en winter gereden, vele merken waaronder BMW en Ducati, enz enz (zie ook topic voorstelen)

DE laatste jaren reed ik zijspan en daar kies ik nu dus ook weer voor; het is een Moto Guzzi California 3 van 1989 (carburators) geworden, met een zijspan er aan.

Nu weet ik eigenlijk weinig of niets van Guzzi.

Daarom mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen en vooral adviezen. Wat hebben jullie veranderd om er een betere motor van te maken.

-Zo las ik iets van een twin ontsteking !??!

-Heeft mijn motor ook dit speciale remsysteem van Guzzi?

-Ik heb niet dat typische grote zadel vande Guzzi, met die witte rand. Kan die er bij mij ook op?

:W :W :W

gefeliciteerd met de aankoop *D

ik heb aan mijn Guzzi helemaal niets gedaan, oh ja, ik heb er een setje hyperpro's in laten zetten, hij was wel erg zacht geveerd :)

wat het zadel betreft, volgens mij (correct me if i'm wrong) was het zadel met witte rand meer voor een Calli II, en heeft een Calli III eigenlijk altijd een gewoon zwart zadel

remsysteem durf ik je niet te vertellen


zal ik er ook eens een plaatje tegen aan gooien *D

full




edit

Ik mis nog een guzzi california topic dus bij deze

misschien is dit topic ook wat :)
 
Laatst bewerkt:
;( ;(



Hoewel ik de Guzzi beslist mooi vind twijfel ik nog altijd tussen een BMW en dus de Guzzi. Ik heb zijspan gereden voornamelijk met de BMW.

Ik weet in Duitsland wel een heeeel goede Guzzi monteur, is ook belangrijk.

Zijn er Guzzi rijders (liefst ook nog zijspan) in Limburg, Belgisch Limburg of de Voerstreek hier ook aanwezig ??


:W :W :W
 
Laatst bewerkt:
oud topic, maar weer eens kicken!

ik heb interesse in een V11 Le mans, wil van het weekeinde een proefrit gaan maken.
103K op de teller, wel goed onderhouden
1e eigenaar, boekjes erbij, beurtjes altijd door motortoer Adam

Iemand nog tips en truuks?

M.vr.gr. Jos
 
oud topic, maar weer eens kicken!

ik heb interesse in een V11 Le mans, wil van het weekeinde een proefrit gaan maken.
103K op de teller, wel goed onderhouden
1e eigenaar, boekjes erbij, beurtjes altijd door motortoer Adam

Iemand nog tips en truuks?

M.vr.gr. Jos

Beetje te veel om op te noemen. Ik zou zeggen kijk in mijn onderschrift. Met zoveel km zou de kardan vervangen\gebalanceerd worden, kleppen gesteld, waterdichte relais, schakelveer vervangen\gechekt.

Verder kan ik niet veel nuttigs meer vermelden. Mijne heeft nu bijna 16k gelopen. Ik weet wel dat er nog oudere modellen rondrijden die meer dan 350k gelopen hebben. Dus het zou kunnen zijn dat je alleen standaard onderhoud moet doen.
 
Zo, reden gevonden om dit topic levend te gaan houden

gisteren uitgebreide proefrit gemaakt, heerlijk gestuurd op een V11 le Mans.
103K op de tellert maar geen klap verkeerd.
onderhoudsgeschiedenis erbij, elke 10K een grote beurt met verse motor- en versnellingsbak olie, compressietest en verse rem- en koppelings vloeistoffen,
tussendoor waar nodig nieuwe zaken erop, alle rekeningen erbij
ziet er absoluut goed gebruikt uit (krasjes, slijtplekken ed) maar alles werkt naar behoren.
Ik ben bang blij dat ik mij daar op korte termijn eigenaar van ga noemen.

M.vr.gr. Jos
 
Zo, reden gevonden om dit topic levend te gaan houden

gisteren uitgebreide proefrit gemaakt, heerlijk gestuurd op een V11 le Mans.
103K op de tellert maar geen klap verkeerd.
onderhoudsgeschiedenis erbij, elke 10K een grote beurt met verse motor- en versnellingsbak olie, compressietest en verse rem- en koppelings vloeistoffen,
tussendoor waar nodig nieuwe zaken erop, alle rekeningen erbij
ziet er absoluut goed gebruikt uit (krasjes, slijtplekken ed) maar alles werkt naar behoren.
Ik ben bang blij dat ik mij daar op korte termijn eigenaar van ga noemen.

M.vr.gr. Jos
gefeliciteerd *O* *O*

en veel plezier ermee :]
 
Was gisteren bij mijn huisdealer (klinkt goed he, snuif snuif ! maar wel dealer van hieronder genoemde italiaanse merken!) omdat mijn triumph inmiddels 80.000km heeft. Voor de winter staat tie op de ton, dus voorzichtig rondkijken naar een andere sporttourer. Gekeken naar een Guzzi en Aprilia met de kop eraf. Dealer zegt: doe maar effe nie.... Heb nog nooit een mille of guzzi gezien met een ton of meer op de teller! Advies: rij maar lekker door naar de ton met je Triumph en daarna moet je kijken naar een VFR (eeeeehhhh ! Jap met het 2-4kleppengat bij 4000-5000toeren) of een Sprint/Tiger. Ik vind de nieuwe stelvio super maar als merkdealers al betwijfelen dan durf ik als brood-doorrijder het niet gelijk aan. Ben alles behalven een BMW-liefhebber (= zekerheidszoekers die zich door hun eigen angst een poot uit laten draaien) maar voor 9000-10.000,- voor een 2e hands sporttourer wil ik wel een fiets die fluitend de ton kan halen.
 
Was gisteren bij mijn dealer (ook guzzi en aprilia) omdat mijn triumph nu op 80k voor het begin van de winter op 100k zal staan. Ben erg gecharmeerd van de nieuwe stelvio en stond ook nog even te kijken naar een aprilia. Advies van de dealer: uuuuhhh Heb er nog nooit een gezien met 100k op de teller ..... ga maar eens kijken tzt naar een vfr (eeeehhh die met 2-4kleppergat dacht ik) of een goed gebruikte Sprint/Tiger. Die kunnen zonder probleem 100k rijden. Ik ben zeker geen bmw-fan (= zekerheidszoekers die zich het geld uit de zak laten kloppen) maar als de eigen merkdealer zijn produkt niet durft aan te bevelen voor een woon-werk-doorrijder en je geeft zo'n 10.000 euri uit dan vind ik dat geen aanbeveling voor de italiaanse merken (hoe mooi ik ze ook vind)
 
Een Guzzi zou niet geschikt zijn voor Woon-Werkverkeer?
Andere dealer opzoeken!!!
Die uitlatingen bewijst alleen maar dat die man zijn vak niet kent en blijkbaar zulke beroerde services uitvoert dat geen van zijn klanten 100K kan laten rijden op zijn Guzzi's.
Aprilia daar laat ik me niet over uit maar met meer dan 100K op tellers van Guzzi's kan ik zeker meepraten. Hebben me nog nergens in de steek gelaten.
 
Voor de winter staat tie op de ton, dus voorzichtig rondkijken naar een andere sporttourer. Gekeken naar een Guzzi en Aprilia met de kop eraf. Dealer zegt: doe maar effe nie.... Heb nog nooit een mille of guzzi gezien met een ton of meer op de teller! Advies: rij maar lekker door naar de ton met je Triumph en daarna moet je kijken naar een VFR (eeeeehhhh !


heh? had hij nog een vfr staan waar hij niet vanaf kon komen of zo?
ga maar eens voorzichtig naar een andere dealer zoeken , met dit soort misinformatie zou ik me serieus zorgen maken over zijn verstand van zaken , en dus de kwaliteit van zijn onderhoudswerk.

het voordeel van een guzzi is juist dat die motorisch dusdanig overbemeten is dat bij normaal gebruik het blok zo'n beetje kogelvrij is.

Na een paar minder succesvolle moderne woon-werk fietsen rijd ik mijn woon-werk kilometers met een guzzi le mans uit de jaren 80.
die heeft me nog nooit laten staan ondanks de 40.000 km die ik er per jaar mee rijd.
Met een minimum aan onderhoud is zo'n ding volstrekt probleemloos.
bijkomend voordeeel is dat je het onderhoud ook uitstekend zelf kunt doen.

Maar maak wel even een proefrit , een guzzi is zeker geen allemansvriend , ik heb kennissen die het een rijdende betonmolen noemen....
als je de humor in kunt zien van het karakter van de guzzi (een motorblok dat luid en duidelijk aanwezig ) is dan kun je met een guzzi uitstekend een paar ton woon- werk rijden.
 
Er zijn juist heel veel Guzzi,s met een ton of meer. Dat komt niet alleen door de kwaliteit overigens maar ze zijn gewoon erg simpel en de onderdelen is goed aan te komen. Ik heb met mijn vorige Guzzi 90.000 gereden en alleen de koppeling gereviseerd. Tegen die tijd zit er ook wel een koprevisie aan te komen maar inmiddels heeft hij 103. gelopen en naar ik begreep loopt hij nog steeds goed. Natuurlijk heb je verder wel een paar zwakke punten zoals de kruiskoppeling in de cardan die een 40.mee gaan. Ook de Aprillia hoor je op motorisch gebied weinig klachten over. Probleem is de dealer.
 
Er zijn juist heel veel Guzzi,s met een ton of meer. Dat komt niet alleen door de kwaliteit overigens maar ze zijn gewoon erg simpel en de onderdelen is goed aan te komen. Ik heb met mijn vorige Guzzi 90.000 gereden en alleen de koppeling gereviseerd. Tegen die tijd zit er ook wel een koprevisie aan te komen maar inmiddels heeft hij 103. gelopen en naar ik begreep loopt hij nog steeds goed. Natuurlijk heb je verder wel een paar zwakke punten zoals de kruiskoppeling in de cardan die een 40.mee gaan. Ook de Aprillia hoor je op motorisch gebied weinig klachten over. Probleem is de dealer.

103K op de klok; check!
koprevisie heeft íe met 70K gehad,
kruiskoppeling ben ik nergens tegengekomen (heb echt ALLE rekeningen meegekregen en doorgekeken)
koppeling ook niet

tja... dan maar gewoon afwachten denk ik :] :]
 
103K op de klok; check!
koprevisie heeft íe met 70K gehad,
kruiskoppeling ben ik nergens tegengekomen (heb echt ALLE rekeningen meegekregen en doorgekeken)
koppeling ook niet

tja... dan maar gewoon afwachten denk ik :] :]

Was voor m,n v11, een le mans 1000. Had een andere cardanas en kruiskoppeling. Bij de v11 zitten smeernippels op die om de 20.000 vet moeten. De voorste is me niet gelukt zonder de achtervork uit te bouwen.
 
Was voor m,n v11, een le mans 1000. Had een andere cardanas en kruiskoppeling. Bij de v11 zitten smeernippels op die om de 20.000 vet moeten. De voorste is me niet gelukt zonder de achtervork uit te bouwen.


Op de v11lemans forum is daar een hele topic over. Het is echt een PITA. Het werd aangeraden om het met banden wisseling te doen. Andere forum leden hebben een custom smeerkoppen gemaakt. *D
 
103K op de klok; check!
koprevisie heeft íe met 70K gehad,
kruiskoppeling ben ik nergens tegengekomen (heb echt ALLE rekeningen meegekregen en doorgekeken)
koppeling ook niet

tja... dan maar gewoon afwachten denk ik :] :]

k, 248.000km........... check
nooit volledig gereviseerd..............
- 180.000km nieuwe kleppen voor loodvrij
- 200.000km tuimelaars opgelast en opnieuw geslepen
verder alleen het normale onderhoud; zoals koppeling (2x, 1 keer enkelplaats race-koppeling gemonteerd, nu weer origineel: gaat langer mee) en 1 kruiskoppeling
motor in mijn bezit vanaf 140.000km.
het is een 1000SPII van 1985.......... en door het zijspan wat bij 185.000 is gemonteerd krijgt de oude dame behoorlijk wat te verduren

dus een dealer die beweerd dat guzzi's niet boven de ton komen?? ach denk dattie gewoon niet veel guzzisti kent
 
Op de v11lemans forum is daar een hele topic over. Het is echt een PITA. Het werd aangeraden om het met banden wisseling te doen. Andere forum leden hebben een custom smeerkoppen gemaakt. *D

Ik ben dom dus wat is een PITA? :$
 
Was gisteren bij mijn dealer (ook guzzi en aprilia) omdat mijn triumph nu op 80k voor het begin van de winter op 100k zal staan. Ben erg gecharmeerd van de nieuwe stelvio en stond ook nog even te kijken naar een aprilia. Advies van de dealer: uuuuhhh Heb er nog nooit een gezien met 100k op de teller ..... ga maar eens kijken tzt naar een vfr (eeeehhh die met 2-4kleppergat dacht ik) of een goed gebruikte Sprint/Tiger. Die kunnen zonder probleem 100k rijden. Ik ben zeker geen bmw-fan (= zekerheidszoekers die zich het geld uit de zak laten kloppen) maar als de eigen merkdealer zijn produkt niet durft aan te bevelen voor een woon-werk-doorrijder en je geeft zo'n 10.000 euri uit dan vind ik dat geen aanbeveling voor de italiaanse merken (hoe mooi ik ze ook vind)

Ik weet niet wie jouw huisdealer is maar het lijkt me dat hij toch niet al te veel ervaring heeft met Guzzi. Guzzi's met hoge km standen zijn eerder regel dan uitzondering. Als je het niet geloofd vraag maar eens na op het MG forum, www.mgcn.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan