Moto Guzzi?

Wat vind jij van Moto Guzzi?

  • Zwaar klote

    Stemmen: 1 1,7%
  • betrouwbaar

    Stemmen: 30 50,0%
  • leuk, voor een ander

    Stemmen: 11 18,3%
  • geweldig, ik rij het zelf ook

    Stemmen: 9 15,0%
  • gaaf maar ik durf het niet te zeggen

    Stemmen: 8 13,3%
  • te gevoelig met onderhoud

    Stemmen: 1 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    60
Met deze uitlaten begint het er wel weer op te lijken.
full
 
Dat zijn heel wat Guzzi-kilometers Jan! Ik heb er denk ik (van de in totaal 3 Guzzi's die ik gehad heb) 100.000 mee gereden..... dus op naar het volgende 'tonnetje' *D

Wat geluid betreft snap ik helemaal wat je bedoelt.

Ook al klinkt mijn 1100 sport van 1996 met alu-dempers, een lekker mechanisch motorgeluid, en de close-ratio versnellingsbak toch echt wel als een 'oude' Guzzi.

Of bedoelde jij met nieuwere Guzzi's vanaf bj.2000 ofzo?

En Lamers is idd wel dé Guzzi zaak van Holland!

Gr. Ronald

Binnenkort met een gestraald blok, en zwarte wielen. (want ja......witte wielen...) :X

[afbeelding]


Zeg maar vanaf de 1100 serie's. Mijn laatste Guzzi was de 1100 EV, die heb ik maar een half jaar gehad. Gaf mij totaal niet meer het gevoel van Guzzi. Die heb ik toen ingeruild bij safe staphorst voor een zwarte Aprilia Falco. Ik was meteen verliefd op deze motor. Ik kwam ook op deze keuze omdat ik in een midlife crisis zat. Voor de trein of op de Falco. Gelukkig voor de Falco gekozen. :+
Nu dus de Capo Nord die ik vanaf 2002 in mijn bezit is. Een hele fijne all road brommer.
Ik vind deze type motoren ideaal voor ons drempel landje. Je kan er echt alles mee doen.
Stil staan is die ook erg goed in. Heb dit jaar maar 500km gereden. O-)
Moet je nagaan in de oude tijd ver in de vorige eeuw nog gemiddeld 30.000 km per jaar!
ja papa je word oud. En ik heb geen eens kinderen _O-

gr JM 8-)
 
Met deze uitlaten begint het er wel weer op te lijken.[afbeelding]

Is een mooi model Lammert en een mooie kleur. Jij blijft tenminste moto guzzi trouw tot aan het bejaardenhuus toe. En daar zul je zelf verhalen vertellen over ..........moto guzzi.
En dat zonder gebit, wat zal dat gaaf klinken die sterke verhalen van je. _O-

gr JM 8-)
 
Integraal remsysteem...

Beste Guzzi-rijders,
Als motorlesser met zeer veel interesse in een Moto Guzzi (Breva of Nevada)
vraag ik me af hoe je met hun integraal remsysteem nou bijzondere verrichtingen moet doen.

Ik krijg geleerd om met de achterrem "aan" het 8-tje, de halve draai en slome slalom te doen.
Vooral van de voorrem afblijven, omdat daarmee de motor met die verrichtingen
vrijwel meteen omvalt.

Hoe nu te handelen met hun integraal remsysteem???
:?


Alvast bedankt voor jullie reacties.

:Y
 
Integraal remsysteem...

Beste Guzzi-rijders,
Als motorlesser met zeer veel interesse in een Moto Guzzi (Breva of Nevada)
vraag ik me af hoe je met hun integraal remsysteem nou bijzondere verrichtingen moet doen.

Ik krijg geleerd om met de achterrem "aan" het 8-tje, de halve draai en slome slalom te doen.
Vooral van de voorrem afblijven, omdat daarmee de motor met die verrichtingen
vrijwel meteen omvalt.

Hoe nu te handelen met hun integraal remsysteem???
:?


Alvast bedankt voor jullie reacties.

:Y

Als je eenmaal je rijbewijs hebt zijn de bijzondere verrichtingen niet zo belangrijk meer m.i.
Rij al jaren Guzzi en nog nooit een probleem gehad bij weggetje keren of wat dan ook met het intergrale remsysteeem.Je went er vanzelf aan om er mee om te gaan.
Zou me er geen zorgen om maken
:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan