Moto Guzzi

Opvallend aan Guzzi is dat ze de naar mijn smaak mooiste/klassiekste bikes hebben gemaakt, maar ook de lelijkste, zeker in de 2de helft 80-er jaren toen ze ook overgingen naar 16 inch wielen. De mode van 18 inch wielen zal denk ik weer terugkomen, want 17 inch is eigenlijk ook te klein.

Denk even aan de glorieuze 'hip to be square' Le Mans I en II die later werden omgetoverd in die rare ducktails. Yuk!

Ik ben niet zo'n heel grote fan van de laatste modellen.
 
Ik heb een testritje gemaakt op een California III, was heel goedkoop (maar had een afwijking naar links, geloof ik en later hoorde ik via een kennis waar dat door kwam), maar verder reed-ie echt heerlijk! :) Lekker lomp, trillen, ik zat er ernstig over te denken om die te kopen in plaats van de Viagra voor m'n huidige Harley. :)
 
Bijvoorbeeld deze is wel heel erg het toppunt van Moto Yukkie! Sorry voor de eigenaar die 'm te koop aanbiedt.

full
 
hier ff een fotootje van de mijne........niet echt een toermotor maar wel een gigantisch hoog fun-gehalte door het geluid, bochtenwerk en kracht onderin.

full
 
Ja tis inderdaad een andere v-twin, maar jij hebt anders ook niet te klagen met een 900 ss


(kheb net ff in je profiel gekeken en zit er nu ook aan te denken om van de kraan af te stappen en ook misschien uitvoerder word, want dan kan ik tijdens het werk ook ff op het motor-forum ;) (kan ik nu ook maar dat komt omdat ik thuis ben na een operatie)
 
Iemand die weet of je van een oude jaren '80 V65 SP een Monza kunt maken door gewoon de tank, buddy, kuip, balhoofdplaat, koppelingshandle en rempedaal en lagere stuur over te zetten? Of zijn het ook verschillende voorvorken? Voordeel: je hebt de klassieke Monza look maar ook iets meer motorinhoud?
 
Terug
Bovenaan Onderaan