Moto Martin Suzuki deel II

Met het nieuwe kuipje zit de koplamp in de weg, zelfs met een bus van 4 cm er tussen dus ik heb het geprobeerd :P En op de foto staat hij nog omhoog ipv licht naar beneden, dus deze moest verplaats worden.

1608304465175.png


Dus de beugel aangepast, nu ophanging aan de bovenkant want hij komt naast de oliekoeler te hangen.


1608304746360.png


Met was rvs bevestigingsmateriaal en wat alu busjes om de moertjes waar de schroefdraad nog een stuk doorheen stak te vervangen.
Alu afdichting om de achterkant van de projector-koplamp wat netter af te werken had ik een tijdje geleden al gemaakt. En wat Kuryakin bedradingshoes om de draadjes heen.
1608304775029.png

1608304923091.png




:W
 

Bijlagen

  • 1608304643769.png
    1608304643769.png
    284,7 KB · Weergaven: 8
Dit is het kuipje wat ik gekocht heb, is eigenlijk voor caferacers met dunne voorvorkjes :') dus hij moest/moet wat pasgemaakt worden hier en daar, als hij zit zoals ik wil post ik wat foto's van het totaalplaatje.

polyester-kuip-type-7 (1).jpg
polyester-kuip-type-7 (2).jpg
polyester-kuip-type-7.jpg



:W
 
Gebruik je deze motor voor straatgebruik? Ik heb een 1200cc olie gekoelde caferacer en denk aan turbo omdat het er gewoon zo vet uitziet. Maar ik zou er wel graag gewoon verkeer mee kunnen doen. Wat is jouw ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je deze motor voor straatgebruik? Ik heb een 1200cc olie gekoelde caferacer en denk aan turbo omdat het er gewoon zo het uitziet. Maar ik zou er wel graag gewoon verkeer mee kunnen doen. Wat is jouw ervaring?
Hij rijd er ook gewoon oma ritjes mee
Oldschool gixxer en triumphs gaan dan mee
 
Gebruik je deze motor voor straatgebruik? Ik heb een 1200cc olie gekoelde caferacer en denk aan turbo omdat het er gewoon zo vet uitziet. Maar ik zou er wel graag gewoon verkeer mee kunnen doen. Wat is jouw ervaring?

Jahoor, met een goed gebouwd blowthrough turbosysteem kan je als het moet ook gewoon rustig rijden, mits de carburateurs goed afgesteld zijn, injectie is nog beter i.c.m. een turbo. Je wilt dus geen gigantische vermogenswinst? Dan kan je de compressie, ontsteking en kleptiming lekker origineel laten, goed voor de motorloop off-boost.

Hij rijd er ook gewoon oma ritjes mee
Oldschool gixxer en triumphs gaan dan mee

Klopt! En jij zit daar dan ook meestal bij? Erik? :)
 
Jahoor, met een goed gebouwd blowthrough turbosysteem kan je als het moet ook gewoon rustig rijden, mits de carburateurs goed afgesteld zijn, injectie is nog beter i.c.m. een turbo. Je wilt dus geen gigantische vermogenswinst? Dan kan je de compressie, ontsteking en kleptiming lekker origineel laten, goed voor de motorloop off-boost.



Klopt! En jij zit daar dan ook meestal bij? Erik? :)
Die rijd nu een husky
Ik reed deze
 

Bijlagen

  • IMG-20191122-WA0015.jpg
    IMG-20191122-WA0015.jpg
    198,6 KB · Weergaven: 35
Ik vind dat nieuwe kuipje maar niets maar al de rest retevet. Vooral de kont.
 
Aanpassen van de up-pipe. (verbinding tussen de turbo en het plenum)

Na een paar aanpassingen in de afgelopen jaren was de pijp niet meer recht en ook liep hij niet meer in dezelfde hoek als de cilinders dus ik wilde het middenstuk vervangen.

Bekijk bijlage 1574173

Te lui om het met de hand op te schuren :P

Bekijk bijlage 1574175

En toen ik dat vervangen had, inclusief een nieuw montagepunt aan het blok en een plekje voor de boostregelaar, die nu boven de up-pipe zit i.p.v. onder zodat ik er makkelijker bij kan zat ik naar de siliconen 90 graden bocht te kijken en bedacht dat ik die liever ook in rvs zou willen hebben. :Y
Bekijk bijlage 1574176
Bekijk bijlage 1574177Bekijk bijlage 1574176Bekijk bijlage 1574177

Bekijk bijlage 1574178

En omdat ik de positie van de up-pipe heb veranderd kwam de aansluiting op het plenum ook niet helemaal goed meer uit dus die heb ik ook aangepast, eigenlijk is 80% van dit onderdeel nu vernieuwd. _O-

Bekijk bijlage 1574178
Weet je ook dat de achterkant van het schuurlinnen een mooi superglad oppervlak geeft?
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
"Hallo Robinjo, dit topic is al meer dan 90 dagen oud. Weet je zeker dat je nog wilt reageren?"

Tuurlijk.... :P

Zoals met elke voorjaar heb ik ook deze keer een sterke drang om m'n wagenpark zoveel mogelijk rijdend te hebben, nu had ik een tijdje terug al wat dingen aan de Martin Turbo gedaan alleen lag de uitlaat er nu nog af en ik wilde weer wat anders, dit is geloof ik de zesde of zevende uitlaat. Deze heb ik zoveel mogelijk geprobeerd te matchen met die van de externe wastegate.

IMG_8165.jpeg
IMG_8171.jpeg
IMG_8175.jpeg
 
Mooi zeg !
Zie ik het goed...een achtervork/brug opgebouwd uit 2 verschillende andere bruggen ? Zandgietwerk gelast met lagedruk gietwerk ? Indien dat het geval is...heb je e.e.a. laten testen / toetsen / doorrekenen op belasting e.d.?
 
Terug
Bovenaan Onderaan