Moto Martin Suzuki deel II

FB24B392-437C-4779-9FDC-2BBE36460719.jpeg


Het hele korte uitlaatje was toch wat té, kreeg koppijn van het geluid precies onder m’n helm 😬, nu het voorste deel van de vorige uitlaat ingekort en afgeschuind.

rvs beugeltje voor de koplamp gemaakt en die weer in het midden gezet, nieuwe kentekenplaatbeugel waardoor de plaat ietsje minder horizontaal staat en een betere boostmeter
158763F9-64EC-4380-8020-6BC270F6A41D.jpeg
 
Mooi hoor, maar lijkt nog erg kort 😮

Dat klopt :Y
Puur een ding voor de looks, omdat bij een front mount turbo de uitlaat gelijk naar 4-1 gaat en je graag een vrij dikke pijp hebt voor weinig weerstand wordt het al gauw een lange dikke rioolpijp die naar achteren loopt, wordt de motor optisch laag en lang van waar ik geen fan van ben.
 
En op het gebied van geluid? Een beetje te doen? Turbo zal ook veel dempen…

Hij maakt net zoveel geluid als m'n GPz1100 met sportuitlaat.
Tenzij je volgas geeft en de externe wastegate opengaat omdat de maximale boost bereikt is. Maar dan is het geluid ook niet lang op één plek te horen :9
 
ziet er indrukwekkend uit, hoe stel je zoiets af? ik zie een bout en een moer? x4

Heb jij nooit een lock-up koppeling gehad op je turbofiets(en) Math? Alleen maar zwaardere veren geplaatst?

Als de koppeling slipt doe je meer gewicht op de armen, in dit geval een wat langere bout en een extra moer, wat er nu op zit is zoals hij geleverd is.
 
Gisteren en vandaag een kleine 200 km gereden , voor de lol maar ook om de carburateurs te finetunen, volgas was al prima maar stationair en cruise snelheden kon wat beter, en zo goed als hij nu rijdt heeft hij echt nog nooit gedaan! :)

Ik heb de Co-schroeven per carburateurs afgesteld, allemaal een vast aantal draaien uit is een leuk beginpunt maar in de praktijk zit er wel wat variatie in per carb, zo had carb #3 bijna een slag extra nodig om lekker mee te doen waardoor het lichte stotteren bij rustig rijden nu weg is. En tegen het overdreven rijk lopen bij constante snelheid buiten boost heb ik de gasnaalden allemaal een standje lager gezet als dat ze stonden.

Voor de geïnteresseerden de huidige A/F waardes:

Stationair 12,4:1
50 KM/H 12.7:1
80 KM/H 12,8:1
100 KM/H 13.3:1
130 KM/H 13.2:1
Volgas 12.4:1

(Stationair had ik eigenlijk ietsje armer gewild rond de 14:1 maar hij loopt echt duidelijk mooier rond met deze waarde.)
 
Gisteren en vandaag een kleine 200 km gereden , voor de lol maar ook om de carburateurs te finetunen, volgas was al prima maar stationair en cruise snelheden kon wat beter, en zo goed als hij nu rijdt heeft hij echt nog nooit gedaan! :)

Ik heb de Co-schroeven per carburateurs afgesteld, allemaal een vast aantal draaien uit is een leuk beginpunt maar in de praktijk zit er wel wat variatie in per carb, zo had carb #3 bijna een slag extra nodig om lekker mee te doen waardoor het lichte stotteren bij rustig rijden nu weg is. En tegen het overdreven rijk lopen bij constante snelheid buiten boost heb ik de gasnaalden allemaal een standje lager gezet als dat ze stonden.

Voor de geïnteresseerden de huidige A/F waardes:

Stationair 12,4:1
50 KM/H 12.7:1
80 KM/H 12,8:1
100 KM/H 13.3:1
130 KM/H 13.2:1
Volgas 12.4:1

(Stationair had ik eigenlijk ietsje armer gewild rond de 14:1 maar hij loopt echt duidelijk mooier rond met deze waarde.)
Dat is wel heel netjes!
 
Dank je.
Heb ik wel eens geprobeert, maar het blok was te heet om de schroeven te verdraaien..
Tijd om ook een lange haakse schroevendraaier te kopen dus 😁 mijn klauwen zijn wel wat gewend maar trekken langdurig contact met een heet blok ook niet.
Doorzichtig koppelingsdeksel heb ik er al een keer op gehad, ligt nog ergens in de voorraad.
 
IMG_8595.jpeg


Vandaag bij Hyperpro langs geweest voor een andere achterveer, ik heb nu een progressieve 100-160 kg veer tov de originele (die bij de Honda brug hoort) 100 kg veer, ben benieuwd hoe het rijdt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan