Moto Martin Suzuki Turbo

Voor de leek, wat zie ik? :$

Oh uh sorry Mark, dit is een externe wastegate, deze zorgt ervoor dat de turbo niet teveel druk levert, stel hij zit er niet op dan kan de laaddruk zo hoog oplopen dat het blok het niet meer aankan en stuk gaat...

Nu zit er standaard al zo'n ding ín de turbo maar die is voor deze toepassing te klein.
 
Dingetje gemaakt om de standaard wastegate voorlopig dicht te houden.





Kleine aanpassing aan de wastegate, ik heb het huis verdraaid zodat de vacuümaansluiting handiger zit, slang loopt zo mooi vrij van hete uitlaatdelen. Kijk hij was niet altijd roze!



En een aangepaste rembanjobout in plaats van de tweede vacuümaansluiting die bovenop zat.



En nog een kleine aanpassing aan het olietankje, hier ook een slangaansluiting op gemaakt, een stuk slang wat naar boven de turbo loopt scheen te werken tegen overlopen bij stilstand op het vorige tankje namelijk, terwijl hij toch afgedopt is, laat ik het open of met een filtertje er op rookte hij blauw bij stationair lopen...



Nu staat hij er zo bij, zo effe testen en afstellen.

 
En dan weer knallen met dat beest ! *O*

Nou dat deed ik net, en toen was er politie. :X

Ik kwam van een rotonde en trok effe een beetje door, gas weer los en ik kijk in mijn spiegel en zie een politiebusje heel hard naderen, dus terug naar legale snelheid, wachten tot ze me inhaalden en het Politie - Volgen signaal gaven en inderdaad werd ik naar een parkeerplaats begeleid, ik wist zeker wel waarom ik staande werd gehouden?

We zaten op de 120/130 op een 80 weg, dat kan toch niet en je bent kwetsbaar op motor enz. Standje gekregen en te horen gekregen dat ik vette mazzel had, voor zowel de papieren (zaten in het bakje onder het zadel toch? Nee dus) als de snelheid, want ze hadden een melding gekregen van iets met drie jongetjes bij het Henschotermeer en moesten weer weg, wat kunnen die chagrijnig kijken zeg. En als ze me vanavond weer tegen kwamen was ik de Sjaak.
 
Laatst bewerkt:
Moraal van het verhaal is denk ik let ook op politie als je niet volgas zit want 1/4 gas is in sommige ogen al ver buiten proporties...
 
Even opletten in de burrt dus....streetfighter even in de schuur laten staan en morgen maar met de harley op pad 8-) O-)
Nou dat deed ik net, en toen was er politie. :X

Ik kwam van een rotonde en trok effe een beetje door, gas weer los en ik kijk in mijn spiegel en zie een politiebusje heel hard naderen, dus terug naar legale snelheid, wachten tot ze me inhaalden en het Politie - Volgen signaal gaven en inderdaad werd ik naar een parkeerplaats begeleid, ik wist zeker wel waarom ik staande werd gehouden?

We zaten op de 120/130 op een 80 weg, dat kan toch niet en je bent kwetsbaar op motor enz. Standje gekregen en te horen gekregen dat ik vette mazzel had, voor zowel de papieren (zaten in het bakje onder het zadel toch? Nee dus) als de snelheid, want ze hadden een melding gekregen van iets met drie jongetjes bij het Henschotermeer en moesten weer weg, wat kunnen die chagrijnig kijken zeg. En als ze me vanavond weer tegen kwamen was ik de Sjaak.
 
Oh uh sorry Mark, dit is een externe wastegate, deze zorgt ervoor dat de turbo niet teveel druk levert, stel hij zit er niet op dan kan de laaddruk zo hoog oplopen dat het blok het niet meer aankan en stuk gaat...

Nu zit er standaard al zo'n ding ín de turbo maar die is voor deze toepassing te klein.


Dankuuuuuu :)
Snap ik gelijk wat altijd die 2de pijp bij de Hayabusa van Ghostrider is
ghost-rider-turbo-hayabusa-streetfighter-04.jpg


Vriendelijk bedankt weer :)
 
:Y :Y

Heb je voor mij de naam van dit voertuig? Zoeken op Big CC Racing levert mij een boel op, maar kan zo 1,2,3 niet dit bakbeest vinden.

Maar, je uitlaat demp je, maar je wastegate niet, lijkt mij dat hier ook gewoon herrie geluid uit komt?
 
Zo te zien is bij die Big CC Racing de uitlaat ook niks gedempt. Ik zie een dikke lege buis vanaf de turbo en verder niks. De turbo schijnt zelf wel iets te dempen heb ik al eens begrepen, klopt dat Robin ?
 
:Y :Y

Heb je voor mij de naam van dit voertuig? Zoeken op Big CC Racing levert mij een boel op, maar kan zo 1,2,3 niet dit bakbeest vinden.

Maar, je uitlaat demp je, maar je wastegate niet, lijkt mij dat hier ook gewoon herrie geluid uit komt?

Project Pisstake, pure dragracer, zaten ergens rond de 700 pk op het eind. :}

En de turbo zelf dempt inderdaad, maar als je daarna alleen maar buis hebt klinkt het toch wel aardig hoor, jij weet wel hoe de mijne klinkt ;)

Zo te zien is bij die Big CC Racing de uitlaat ook niks gedempt. Ik zie een dikke lege buis vanaf de turbo en verder niks. De turbo schijnt zelf wel iets te dempen heb ik al eens begrepen, klopt dat Robin ?

Puur voor de dragrace deze motor dus herrie maakt niet uit.
 
Damn, das geen kattepis meer :P

Weet inderdaad hoe de jouwes klinkt, en dat is totaal niet verkeerd *O*
En wederom bedankt voor de verduidelijking :)
 
Zo te zien is bij die Big CC Racing de uitlaat ook niks gedempt. Ik zie een dikke lege buis vanaf de turbo en verder niks. De turbo schijnt zelf wel iets te dempen heb ik al eens begrepen, klopt dat Robin ?

Men zegt wel dat een turbo wat dempt, ik was met mijn Charade met turbomotor toch echt 3 dempers nodig om het geluid acceptabel te krijgen..
 
Nou dat deed ik net, en toen was er politie. :X

Ik kwam van een rotonde en trok effe een beetje door, gas weer los en ik kijk in mijn spiegel en zie een politiebusje heel hard naderen, dus terug naar legale snelheid, wachten tot ze me inhaalden en het Politie - Volgen signaal gaven en inderdaad werd ik naar een parkeerplaats begeleid, ik wist zeker wel waarom ik staande werd gehouden?

We zaten op de 120/130 op een 80 weg, dat kan toch niet en je bent kwetsbaar op motor enz. Standje gekregen en te horen gekregen dat ik vette mazzel had, voor zowel de papieren (zaten in het bakje onder het zadel toch? Nee dus) als de snelheid, want ze hadden een melding gekregen van iets met drie jongetjes bij het Henschotermeer en moesten weer weg, wat kunnen die chagrijnig kijken zeg. En als ze me vanavond weer tegen kwamen was ik de Sjaak.
Je geluksdagje ;)

Dit is voor mij de reden dat ik niet meer met snelle uitdagende motorfietsen op de openbare weg wil rijden,ik weet hoe het is om 4 maanden te fietsen zonder rijbewijs....elke trap dacht ik aan mijn rijbewijssie :+

Mijn laatste straatritje paar weken terug was met een 9kw custom,en ik had een lol :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan