Moto Martin Suzuki Turbo

Ik heb van een stuk RVS staf de vier "buttons" gedraaid waar de armpjes van de lockup de plaat gaan raken.

[afbeelding]

Hier zitten bij de afdekplaat precies 4 ronde gaten, ik heb ze met een klempassing gemaakt, de alu plaat moet verhit worden dan kunnen de buttons erin getikt worden en als het afgekoeld is zitten ze muurvast. :) De plaat zelf heb ik ook met een hulpstuk in de draaibank gezet en wat netter gemaakt mocht het spul nog achter een raampje komen te zitten.

[afbeelding]

Lockup gemonteerd op de koppeling, ik heb de originele busjes die binnen de koppelingsveren zitten afgedraaid naar 7.5 mm hoogte om de juiste 3 mm speling tussen de armpjes en de buttons te krijgen, vervolgens heb ik dezelfde dikte aan ringen op de lockup gemonteerd zodat ik ongeveer dezefde veervoorspanning heb.

[afbeelding]

De speling.

ik weet dat het motorblok nog helemaal uit elkaar moet i.v.m. de aanpassingen voor turbogebruik maar dan is dit afstelklusje alvast gedaan. ;)

[afbeelding]
F*kin sweet!
 
ziet er weer super uit.

mail nog ff je adres, ik was mijn schuur aan het opruimen van de week, en ik kwam nog wat tegen voor je lampies.
 
Hoi Oma. :W

Heeft dit gevolgen voor de garantie? _O-

full
 
super ding 8-) lijkt me geweldig om zo iets helemaal zelf te sleutelen en te doen
 
Kheb het hele topic al kwijlend door zitten lezen! :}
Heel mooi en R.E.S.T.E.C.P. voor het feit dat je zoveel mogelijk zelf doet!

Maar even over dat ovale demper-beugeltje dat jij over hield enkele pagina's terug, ligt die nog op de plank?
En zo ja, zou je voor mij de maten even op willen nemen? Een collega van mij heeft nogwel een akrapovic dempert liggen die ik wel op mn streetfightertje zou willen hebben, want zo'n standaard blaffer kan natuurlijk niet op een verbouwde fiets

bvd :W
 
Kheb het hele topic al kwijlend door zitten lezen! :}
Heel mooi en R.E.S.T.E.C.P. voor het feit dat je zoveel mogelijk zelf doet!

Maar even over dat ovale demper-beugeltje dat jij over hield enkele pagina's terug, ligt die nog op de plank?
En zo ja, zou je voor mij de maten even op willen nemen? Een collega van mij heeft nogwel een akrapovic dempert liggen die ik wel op mn streetfightertje zou willen hebben, want zo'n standaard blaffer kan natuurlijk niet op een verbouwde fiets

bvd :W

R.E.S.T.E.C.P. ? :P ik neem aan dat het RESPECT moet zijn of is het een of andere afkorting?
 
Kheb het hele topic al kwijlend door zitten lezen! :}
Heel mooi en R.E.S.T.E.C.P. voor het feit dat je zoveel mogelijk zelf doet!

Maar even over dat ovale demper-beugeltje dat jij over hield enkele pagina's terug, ligt die nog op de plank?
En zo ja, zou je voor mij de maten even op willen nemen? Een collega van mij heeft nogwel een akrapovic dempert liggen die ik wel op mn streetfightertje zou willen hebben, want zo'n standaard blaffer kan natuurlijk niet op een verbouwde fiets

bvd :W

Thankx! *D

Beugel heb ik nog liggen, is 12.5 x 11 cm.
 
Wow, erg mooi project! Heerlijk al die compromisloze oplossingen en mooie afwerking! Altijd mooi wanneer zo'n oldskool frame en motor worden gecombineerd met mooie high tech onderdelen als die achterbrug, PVM, en USD vork. Persoonlijk vind ik het kuipje wat minder geslaagd, maar verder hulde!
 
Wow, erg mooi project! Heerlijk al die compromisloze oplossingen en mooie afwerking! Altijd mooi wanneer zo'n oldskool frame en motor worden gecombineerd met mooie high tech onderdelen als die achterbrug, PVM, en USD vork. Persoonlijk vind ik het kuipje wat minder geslaagd, maar verder hulde!

Hé Superkris welkom terug. :W

Bedankt voor het compliment, kuipje is persoonlijke smaak, wat had jij gedaan?
 
Turbo is klaar om afgelast te worden volgende week.

Het stuk aluminium met het schroefdraad uit het verwijderde stukje turbo geslepen en wat afgedraaid zodat ik dit overhield.

full


Haakse 3 mm RVS beugel gemaakt, aan de wastegate-actuator een afgedraaide RVS dopmoer erop gelast zodat ik niet met boutje moertje loop te pielen met monteren, doe ik zoveel mogelijk als ik onderdelen maak. :)

full


Andere boutje schroeft in het busje wat straks op de turbo gelast wordt, lekker stevige constructie ben er tevreden over. :)

full
 
Vandaag even op de Appie een stukje schuurpapier halen om dat Chinese automerk op de turbo te verwijderen denk ik :? :W

Maar complimenten voor je visie, wordt allemaal strak en gaat er gedistigneerd (wat?) uitzien als alles gemonteerd zit. :}
 
Vandaag even op de Appie een stukje schuurpapier halen om dat Chinese automerk op de turbo te verwijderen denk ik :? :W

Maar complimenten voor je visie, wordt allemaal strak en gaat er gedistigneerd (wat?) uitzien als alles gemonteerd zit. :}

hey volvo zijn super auto's!! ik dacht trouwens dat volvo tegenwoordig in amerikaanse handen is.

@Robin wat een super project! ik volg het al een tijdje en ben erg benieuwd naar het resultaat.!!
 
Nou dan doen we maar wat anders met die föhn... :Y

Op de motor vastbouten bijvoorbeeld en daarna de uppipe naar het plenum erop bouwen, deze heb ik vanavond op maat gemaakt, in een later stadium komt op het rechte stuk nog de blowoff-valve en de pitot-tubes.

2 aangepaste 90 graden siliconenbochten en een recht verbindingsstukje van Samco.

RVS 50 mm buis, een zelfgemaakt knikje en een recht stuk met een bochtje eraan vastgelast, de lasjes helemaal wegwerken doe ik als ik weet dat het zo op de motor blijft zitten.

En stevige RVS slangklemmen.

full


Eerste bochtje op de turbo, onderste rechte stuk is ingekort voor meer speling tot de op uitlaat.

full


Zelfgefabriceerd RVS bochtje erop en de 2e 90 graden siliconen bocht, daar is ook één kant van ingekort zodat de buis strak langs het blok en frame loopt.

full


Het grootste stuk buis langs het blok, met een beugeltje op het dynamodeksel om het allemaal strak op z'n plek te houden

full


En hier het verbindingsstukje die de up-pipe verbind met de 90 graden bocht (welke ik verlast heb om een kortere raduis te krijgen) het plenum in, las wordt nog netjes gemaakt uiteraard, plenum zit hier met een stevige beugel vast aan wat aan eerst de bevestiging van de monoshock was, hopelijk heb ik hierdoor geen beugels naar het blok nodig om het plenum op z'n plek te houden.

Ingang van het plenum had ik graag anders gehad maar er zit een framebuis ernstig in de weg van een mooie zij-ingang met verdeling per cilinder, nu zit het tenmiste precies haaks en in het midden van het plenum.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan