Moto Morini bankroet

gizmo88

MF veteraan
10 jun 2003
4.633
0
hoorn
Italian firm Moto Morini has entered voluntary liquidation after failing to pay its staff or suppliers in September.

Moto Morinis for sale
Morini now enters a period uncertainty tinged with bleakness. Voluntary liquidation is normally a precursor to a firm’s assets being broken up and sold off, but it could trigger the appearance of a buyer for the whole firm.

The news comes as a real surprise – Morini has sold 15% more bikes in the first eight months of 2009 than it did in the whole of 2008, and development work on new models was apparently in full swing.

Only last month the firm was spied testing a rival to the upcoming new Ducati Multistrada in the highly-promising form of the new Granpasso.

No comment has yet emerged from the firm, or UK importers Three Cross, but the firm still has a booking at November’s EICMA show in Milan.

Fingers crossed they make it that far.
 
vind ik ook, mooie ontwerpen. Wel wat doen aan de inspuiting, maar dat is het enige. Wel zonde, er zullen er nog weel meer volgen vrees ik.
 
Vaag man. Ik dacht dat het juist heel goed ging. En zo blijkt het ook uit de artikel. Het zou me niet verbazen als management heeft zitten klooien.
 
Vaag man. Ik dacht dat het juist heel goed ging. En zo blijkt het ook uit de artikel. Het zou me niet verbazen als management heeft zitten klooien.

Dat zijn zware aantijgingen in je post. Je kunt ze verbloemen als vermoeden maar dat is niet fair, je kent namelijk niets van de geschiedenis van de boekhouding..
 
Laatst bewerkt:
Dit is toch niks nieuws in de Italiaanse motorwereld?
Zet maar eens op een rijtje hoeveel fusies, overnames, faillisementen en doorstarts de afgelopen 20 jaar zijn geweest. Voor mij ook een reden om niet snel een Italiaanse motor te nemen. Je zult maar over 3 jaar een onderdeel nodig hebben voor je Moto Morini Corsaro 1200: als er geen doorstart komt wordt dat spannend of gillend duur......

Maar inderdaad, jammer.
 
Laatst bewerkt:
Nou wat is niet zo mooi!
Nu moet ik op zoek naar een nieuwe volgende motor.
Dat zou de Granpasso geworden zijn, maar die vlieger gaat niet meer op.
 
Italian firm Moto Morini has entered voluntary liquidation after failing to pay its staff or suppliers in September.

Moto Morinis for sale
Morini now enters a period uncertainty tinged with bleakness. Voluntary liquidation is normally a precursor to a firm’s assets being broken up and sold off, but it could trigger the appearance of a buyer for the whole firm.

The news comes as a real surprise – Morini has sold 15% more bikes in the first eight months of 2009 than it did in the whole of 2008, and development work on new models was apparently in full swing.

Only last month the firm was spied testing a rival to the upcoming new Ducati Multistrada in the highly-promising form of the new Granpasso.

No comment has yet emerged from the firm, or UK importers Three Cross, but the firm still has a booking at November’s EICMA show in Milan.

Fingers crossed they make it that far.

Ofwel:

De Italiaanse motorfabrikant Moto Morini heeft zelf faillissement bij de rechtbank van Bologna aangevraagd. Volgens de Engelse nieuwssite MCN komt dit onverwacht omdat de fabriek in de eerste 8 maanden van 2009 nog 15% meer motorfietsen verkocht zou hebben. De lokale pers gaf echter al in augustus aan dat er problemen waren. Feit is wel dat Morini al langere tijd moeite had echt nieuwe modellen te ontwikkelen, ondanks de plannen voor een supermoto met het in alle modellen gebruikte V-Twin motorblok. Bij Moto Morini werken 65 mensen die voorlopig door zullen gaan met de productie. Volgens de Italiaanse pers wordt er nu gezocht naar een koper voor het bedrijf.
bron: We hebben niet gevonden waar je naar zocht
 
Klikje .... MCN linkje

Maar was al weer te laat, zie ik wel :+

[edit]
Alleen werkt 't linkje van Henkes niet. Dit is dezelfde link alleen dan wel werkend
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Oef, Ik had even Moto Guzzi gelezen...

Al is Moto Morini ook wel echt zonde... Je zal inderdaad maar net een granpasso gekocht hebben...
Klote..
 
Ach...nu ga ik gewoon sparen voor een tweedehandsje, scheelt weer een jaar 8-)
 
Als er maar 65 mensen werken is het toch wel een wonder dat er zoveel Morini's werden gemaakt
Of zouden de onderdelen ergens anders gemaakt worden en ze alleen in elkaar gezet worden bij Morini
Ik denk dat laatste, best knap dat ze met zoweinig mensen nog zulke leuke dingen ontwikkelden
Toch jammer mijn eerste motor was een Morini 500S
 
Dat zal vast wel. Veel geleend, eisers willen geld terug, geen nieuwe geldleners = omvallen.
 
Wellicht waren ze topzwaar gefinancierd en draaien die leningen hen nu de nek om :?

Klinkt plausibel, ze zijn in 2004 opnieuw begonnen en hebben in 5 jaar tijd 7 modellen in het assortiment (waarvan een aantal op hetzelfde blok gebaseerd maar toch) en waren kennelijk alweer bezig met andere nieuwe modellen. Denk dat MM in een korte tijd te hard is gegroeid en daardoor te weinig reserves had.
 
Italian firm Moto Morini has entered voluntary liquidation after failing to pay its staff or suppliers in September.

Moto Morinis for sale
Morini now enters a period uncertainty tinged with bleakness. Voluntary liquidation is normally a precursor to a firm’s assets being broken up and sold off, but it could trigger the appearance of a buyer for the whole firm.

The news comes as a real surprise – Morini has sold 15% more bikes in the first eight months of 2009 than it did in the whole of 2008, and development work on new models was apparently in full swing.

Only last month the firm was spied testing a rival to the upcoming new Ducati Multistrada in the highly-promising form of the new Granpasso.

No comment has yet emerged from the firm, or UK importers Three Cross, but the firm still has a booking at November’s EICMA show in Milan.

Fingers crossed they make it that far.

Oei oei oei...

Had moto morini dat nou kunnen voorzien of niet??

Ik denk dat deze man dat in ieder geval nooit had kunnen voorzien...

 
Met een beetje geluk krijgen we dan ook een betere importeur. Elk nadeel hebt z'n voordeel. Ik moet overigens wel een kanttekening plaatsen: Tricolore heeft zich het laatste jaar zeer verbeterd met betrekking tot het merk Morini. Ze waren ook heel fanatiek bezig met onze meetings en ze hebben zelfs even tijd gemaakt om daar ook te verschijnen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan