Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Zondag een heerlijke rondje Teutoburgerwald gedaan. Verzameld bij de Shell in Hengelo, en daar een mooie Bimota voorbij zien komen. Lacsap vermoedelijk?
 
Zondag een heerlijke rondje Teutoburgerwald gedaan. Verzameld bij de Shell in Hengelo, en daar een mooie Bimota voorbij zien komen. Lacsap vermoedelijk?
Helaas niet. Ik zat in Noord-Scharwoude op de Multistrada. De Bimota mist nog een tank. -O-
 
Er rijden wel wat Bimota's rond maar niet veel. Ik heb nog maar één Delirio in het wild gespot. Zal wel bij mensen in de woonkamer staan. :/ Het is geen kunst, het moet bereden worden.

Bimota bestaat nog wel maar is inactief. Fabriek en onderdelen zijn verkocht. Toch blijken ze nu toch weer een handjevol motoren op aanvraag te bouwen. Denk dat ze wachten totdat de economie weer volop draait en er weer geld voor zulke fietsen is.
 


Deze fiets is verre van origineel, zou eerder zeggen bij elkaar geraapt zooitje onderdelen. OK, smaken verschillen, maar zeker niet mijn ding.


Die fiets op Marktplaats is dan al iets beter, maar ook zwaar verbouwd. Er prijkt "Sport" op het zijdeksel. Het is echter een verbouwde Touring (Strada), te zien aan de trommel voor. Er zullen best liefhebbers voor zijn, maar ik laat 'm liever staan.
 
Die in Dld is idd een allegaartje, maar ziet er wel netjes uit, die op mp is idd een 'gesportificeerde' GT, ook leuk, maar verre van origineel (voor wie daar om geeft).

Ik heb tzt een geheel gerestaureerde originele 3 1/2 Sport (nu 375 cc) uit '74 te koop trouwens, eerst nog naar Morano :D
Maar wie interesse heeft kan zich vast melden hoor ;)

Hier plaatjes:
hans enpans
 
Na een dikke 1000 km probleemloos gereden te hebben doet zich volgende fenomeen voor,
Zet de mm in zijn 1 met draaiende motor, krijg ik hem binnen enkele seconden nog in zijn vrij, maar na 10 sec al niet meer?
Moet hem dan uit zetten om vrij te zetten.
Wacht ik nog iets langer wil mm gaan rijden,
Hou ik “haar” dmv de rem in bedwang dan slaat ze af.
Verlies zchijnbaar oliedruk, tankje zit vol.
Is dat makkelijk op te lossen??
Iemand tip??
Bvd
 
Na een dikke 1000 km probleemloos gereden te hebben doet zich volgende fenomeen voor,
Zet de mm in zijn 1 met draaiende motor, krijg ik hem binnen enkele seconden nog in zijn vrij, maar na 10 sec al niet meer?
Moet hem dan uit zetten om vrij te zetten.
Wacht ik nog iets langer wil mm gaan rijden,
Hou ik “haar” dmv de rem in bedwang dan slaat ze af.
Verlies zchijnbaar oliedruk, tankje zit vol.
Is dat makkelijk op te lossen??
Iemand tip??
Bvd

Welk tankje?,oliereservoir?

klinkt als koppelings drukgroep
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als drukverlies - lucht in je koppelingssysteem. Remvloeistof vervangen en ontluchten dus. Treedt dit fenomeen daarna opnieuw op het systeem revisiseren.

Iets anders: heb je een oudere 1200, check je buddyslotje ;)
Bij de mijne was het tegenhoudertje vd kabel afgebroken. Kan eenvoudig gerepareerd worden door er een plaatje uit aluminium tegenaan te zetten met uitsparing voor de kabel. In de holte vh kunstofdeel past een boutje/moertje om het alustripje te fixeren.
Mocht ie van jou het begeven, meet een haakje vanaf rechts kan je de klemming openen.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als drukverlies - lucht in je koppelingssysteem. Remvloeistof vervangen en ontluchten dus. Treedt dit fenomeen daarna opnieuw op het systeem revisiseren.

Iets anders: heb je een oudere 1200, check je buddyslotje ;)
Bij de mijne was het tegenhoudertje vd kabel afgebroken. Kan eenvoudig gerepareerd worden door er een plaatje uit aluminium tegenaan te zetten met uitsparing voor de kabel. In de holte vh kunstofdeel past een boutje/moertje om het alustripje te fixeren.
Mocht ie van jou het begeven, meet een haakje vanaf rechts kan je de klemming openen.

Ivm garantie gaat MoMo maar weer naar dealer.
Over 10 dagen is het de bedoeling enkele dagen naar Duitsland te gaan met de MoMo, ben benieuwd of koppeling voor die tijd gerepareerd gaat worden. (Dealer heeft het erg druk dit moment) :?
Als niet erger wordt is er wel mee te rijden maar is niet fijn. :N
Dat met slotje zal ik nog eens bekijken. Bedankt zover!! :}

Zojuist koppelings olie ververst en goed ontlucht, geen resultaat.
Koppeling grijpt ook veel te snel aan, 1 cm laten gaan wil mm vertrekken, lijkt dus niet alleen hydraulisch,??
 
Laatst bewerkt:
A.s. zaterdag 2 juni openen 4 musea met Italiaanse motorfietsen de deuren *O* .
Tussen 10.00-16.00u zijn gratis te bezoeken:

1. Moto Morini Museum, Hoofdstraat 327 in Sassenheim,
2. Gilera museum in Rijsenhout, Aalsmeerderweg 710,
3. Italiaans Motormuseum Schepenbergweg 4 in Amsterdam.
4. en het Aermacchi Museum in Weesp.
 
Laatst bewerkt:
Ivm garantie gaat MoMo maar weer naar dealer.
Over 10 dagen is het de bedoeling enkele dagen naar Duitsland te gaan met de MoMo, ben benieuwd of koppeling voor die tijd gerepareerd gaat worden. (Dealer heeft het erg druk dit moment) :?
Als niet erger wordt is er wel mee te rijden maar is niet fijn. :N
Dat met slotje zal ik nog eens bekijken. Bedankt zover!! :}

Zojuist koppelings olie ververst en goed ontlucht, geen resultaat.
Koppeling grijpt ook veel te snel aan, 1 cm laten gaan wil mm vertrekken, lijkt dus niet alleen hydraulisch,??

Hoi Pierre,

Ivm jouw garantie misschien eerst even Cees raadplegen. Als ik wat kan betekenen hoor ik het wel. Wat voor een standje staat jouw koppelings handel? Gr Marc
 
Laatst bewerkt:
Koppelingshandel staat op stand 2 omdat ik op die stand duidelijk minste vrije slag heb.
Cees weet er van, zou me morgen bellen om te overleggen..
 
hoi,
koppeling cilinder is vervangen, schakelt weer prima. met dank aan MC Rijen en Marc. :]

ik had al begrepen dat de MM een fiets met karakter was, toch een vraag over dat karakter.
op de terugweg van de motorzaak moest ik met de MM voor het eerst door een bui!
plotseling ging blauwe lampje branden van groot licht, dit was spontaan aan gegaan, net als het groot licht. _O-
Groot licht ging weer uit als ik groot licht met schakelaar aan zet (blauw lampje blijft branden)?? _O- _O-
ik heb al eens iets gelezen over deze ...eigenschappen, is verder geen ramp maar ik ben wel bang dat er meer elektronica raar gaat doen. O-)
is er iets wat ik hier aan kan doen? afdichting / inspuiten of wat dan ook?
vermoedelijk zit er nog origineel display op, motor heeft waarschijnlijk in 11 jaar slechts 22.000 km gelopen met alleen goed weer. :Y
Of zit oorzaak in de stuurschakelaar?
 
Laatst bewerkt:
Monstro heeft er ervaring mee.
Ik ook een beetje,dan werkt alleen de Groot lichtschakelaar,dan doet de seinschakelaar het weer wel/niet
Voor de rest weinig problemen met nattigheid
 
hoi,
koppeling cilinder is vervangen, schakelt weer prima. met dank aan MC Rijen en Marc. :]

ik had al begrepen dat de MM een fiets met karakter was, toch een vraag over dat karakter.
op de terugweg van de motorzaak moest ik met de MM voor het eerst door een bui!
plotseling ging blauwe lampje branden van groot licht, dit was spontaan aan gegaan, net als het groot licht. _O-
Groot licht ging weer uit als ik groot licht met schakelaar aan zet (blauw lampje blijft branden)?? _O- _O-
ik heb al eens iets gelezen over deze ...eigenschappen, is verder geen ramp maar ik ben wel bang dat er meer elektronica raar gaat doen. O-)
is er iets wat ik hier aan kan doen? afdichting / inspuiten of wat dan ook?
vermoedelijk zit er nog origineel display op, motor heeft waarschijnlijk in 11 jaar slechts 22.000 km gelopen met alleen goed weer. :Y
Of zit oorzaak in de stuurschakelaar?


Het verplaatsen van de 3 relais van links voor naar rechts in jouw voorkuip zou een stuk moeten verbeteren. Dit is toen als modificatie opgegeven. Qua elektra en electronica zijn er een paar downs. Meestal kunnen ze snel opgelost worden. Verschijnende zijn de reveu al gepasseerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan