Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Chinezen zijn de pest voor alles wat met duurzaamheid en kwaliteit te maken heeft;

Hoe kan je dat nou zeggen? Eerste beelden zien er veelbelovend uit vinnik :+


3f5aafc2f057acd69def092018601ec2.jpg


7bd61f0ebb1b65b560a2308dd25aa921.jpg


9fa5ab49050f9f0a416c01b3283360c0.jpg
 
Ik las toch echt dat de productie in Italië bleef en zie dus niet in waarom dit problematisch zou moeten zijn. Mocht de productie naar China verhuizen dan kun je in iedergeval zeggen dat je een Morini 350 hebt. :-)
 
Wij mogen hopen dat dat nog wat jaartjes mogen duren. Its all about the money. Ben wel benieuwd of zo'n merk als Volvo hier ook mee kampt.

En ja als iedereen maar alles voor niets wil of op Alie besteld krijg je dit natuurlijk vanzelf. Het schijnt moeilijk te zijn om een product te maken die vooruitstrevend is en toch betaalbaar. En klanten te vinden die het willen betalen. Dus is het nu de oorzaak dat de klant die niet wil betalen of de oorzaak van de producent die te veel wil verdienen.

Of gaat elk motormerk voor veel geld wel overstag?


Ik ben het niet snel meer met je eens maar in dit geval wel , al die Chinese meuk ben ik helemaal klaar mee ! Iedereen wil voor een appel en een ei iets hebben en dan de wereld er van verwachten - mensen , kwaliteit kost geld PUNT !

( Sorry ik ben een beetje gefrustreerd , net weer de zoveelste gedore dopsleutel kapot )
 
Ik las toch echt dat de productie in Italië bleef en zie dus niet in waarom dit problematisch zou moeten zijn. Mocht de productie naar China verhuizen dan kun je in iedergeval zeggen dat je een Morini 350 hebt. :-)

Doen ze net zoals Benelli en Ducati. De spulletjes maken in China en Thailand en in elkaar zetten in Italie. En dan lekker vertellen dat de motor uit Itie komt. Waarom er dan 6 Owners manuals bij zitten w.o. in het Chinees weet de dealer ook niet.
 
We kunnen hier ,nu al, de schuld bij de chinezen leggen ,maar het was toch wel degelijk een italiaan die Moto Morini in de uitverkoop deed-O-
M.a.w. een persoon die voor het merk een "gespeelde passie" hadB|,dus hoe een oprechte liefde is dat.??
Italianen krijgen het steeds weer voor elkaar motor merken te verkwanselen/in de uitverkoop te doen :')
Als je het mij vraagt is MOMO van de rijders ,de liefhebbers en de ontwerpers/ontwikkelaars van de motoren:)
Verder vraag ik me verder af of de chinezen er wel een cheap ass merk van willen maken of er mee weg komen,het is nog steeds een economie in ontwikkeling.
Ik denk dat de passie voor goed materiaal ook bij de chinesen aanwezig is en/of komt.
Kijk wat men 50 jaar geleden zei over Japan,daar gelden al enige tijd de hoogste kwaliteit standaarden en wat men daar ook aan design en vernieuwing heeft doorgevoerd.
Ik hoop vooral dat men er geen 1 cilindertje eronder hangt en op de tank "Moto Morini"plakt,zoals bij benelli-O-
 
Laatst bewerkt:
We kunnen hier ,nu al, de schuld bij de chinezen leggen ,maar het was toch wel degelijk een italiaan die Moto Morini in de uitverkoop deed-O-
M.a.w. een persoon die voor het merk een "gespeelde passie" hadB|,dus hoe een oprechte liefde is dat.??
Italianen krijgen het steeds weer voor elkaar motor merken te verkwanselen/in de uitverkoop te doen :')
Als je het mij vraagt is MOMO van de rijders ,de liefhebbers en de ontwerpers/ontwikkelaars van de motoren:)
Verder vraag ik me verder af of de chinezen er wel een cheap ass merk van willen maken of er mee weg komen,het is nog steeds een economie in ontwikkeling.
Ik denk dat de passie voor goed materiaal ook bij de chinesen aanwezig is en/of komt.
Kijk wat men 50 jaar geleden zei over Japan,daar gelden al enige tijd de hoogste kwaliteit standaarden en wat men daar ook aan design en vernieuwing heeft doorgevoerd.
Ik hoop vooral dat men er geen 1 cilindertje eronder hangt en op de tank "Moto Morini"plakt,zoals bij benelli-O-

De Chinezen doen dit natuurlijk om de italiaanse passie veelvuldig liefst in 100000 tallen in cilinderinhoud te degraderen en te verspreiden naar alle Aziatische landen die ze maar willen hebben. En liefst 50 in 1 straat die allemaal hetzelfde verkopen.

Als benelli het probeerd moet het andere merken ook lukken. Las trouwens dat VW/ audi ook druk bezig is vw en Ducati onder te brengen in China.

Over 40 jaar weten wij wat het is geworden.
 
Hoe kan je dat nou zeggen? Eerste beelden zien er veelbelovend uit vinnik :+


3f5aafc2f057acd69def092018601ec2.jpg


7bd61f0ebb1b65b560a2308dd25aa921.jpg


9fa5ab49050f9f0a416c01b3283360c0.jpg
Ziet er toch niet uit dat ding, een granpasso terug gedegradeerd naar een weet ik wat voor een cilinderinhoud 124,250,300???. Zo'n fiets word toch gewoon verchineest. Zelfde als boerenkool bij de bami. Echt zonde.
Maar moet toe geven. Iets verkrachten of kopiëren daar zijn de Chinezen dan wel goed in.

Vergat het bijna. Iemand ontvoeren vanaf de luchthaven schijnen ze ook goed in te zijn.😁
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Ziet er toch niet uit dat ding, een granpasso terug gedegradeerd naar een weet ik wat voor een cilinderinhoud 124,250,300???. Zo'n fiets word toch gewoon verchineest. Zelfde als boerenkool bij de bami. Echt zonde.
Maar moet toe geven. Iets verkrachten of kopiëren daar zijn de Chinezen dan wel goed in.

Vergat het bijna. Iemand ontvoeren vanaf de luchthaven schijnen ze ook goed in te zijn.😁

Ik hoor 't al, jij deelt dezelfde 'liefde' voor Chinezen als ik ;)
 
Nighteye H11 50 W 8000LM 6500 K CSP LED Auto Koplampen Conversion Kit Fog Lamp Super Heldere Autolichten 2 stks Lot in Nighteye H11 50 W 8000LM 6500 K CSP LED Auto Koplampen Conversion Kit Fog Lamp Super Heldere Autolichten 2 stks Lot van Koplamp Lampen op AliExpress.com | Alibaba Groep

Ook passieve koeling en past net. In het speed triple topic heb ik gelezen dat Night Eye in Azië een bekend merk is dat zich niet kan veroorloven om 'prut' te leveren. Geen idee of het waar is, maar daardoor heb ik de gok genomen. Ik ben er nog steeds blij mee.

Ik kan me vergissen maar volgens worden deze door bikedesign geleverd met een eigen logo voor rond de 100 euro per stuk. Op de motorbeurs heb ik deze ook her en der gezien onder eigen label voor grof geld . Tot de verpakking aan toe identiek, muv de naam uiteraard.
Setje besteld! Laatst in donker/schemer gereden, maar dat was meer op de tast
:t

maar zou wel andere bandenboer zoeken als deze op zijn. Duurt gelukkig nooit lang })
 
benelli_bn302_gallery_1800x600_65.jpg

Ik bedoel dan meer zoiets:),vinnik nie lelijk:P
Best leuk om te zien maar weinig potentaal (qua koppel en vermogen)
 
Jongens........... als er dan zo nodig bezuinigd moet worden doen het dan niet op de vloeibare pakking.

Bizon kit op de kleppendeksels, hoe kun je het verzinnen.
 

Bijlagen

  • IMG_20181019_233238_699.jpg
    IMG_20181019_233238_699.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 19
Zal ik 't carbon er gewoon af laten, scheelt toch gewicht.. 8-):]
 

Bijlagen

  • 20181026_201608.jpg
    20181026_201608.jpg
    276,9 KB · Weergaven: 26
Terug
Bovenaan Onderaan