Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Ik heb de brembo rcs (16 koppeling, 19 voor de remmen) erop, best al heel lang (2009 of 2010). Doen het prima en beschadigen dankzij klaphendel niet als ik val ;)
Waren heel duur, maar zijn nu nieuw op ebay.de ca eur 250 p.s. Zijn ook regelmatig gebruikt en in redelijke staat te vinden. In Dld. rijden er een paar met magura en onze mister heeft beringer, geloof ik.

Ik zal eens kijken. Zijn ze tevreden over de Magura's in DE? Weet je ook welk type?
Ik heb een tijdje gezocht op de duitse website, maar eigenlijk met het doel om de huidige diameter te vinden.

Gaat de koppeling lichter met die 16mm pomp?
 
Laatst bewerkt:
van FB geplukt..

"Liefhebbers van Italiaanse motorfietsen zijn van harte welkom bij Chromeburner in Waalwijk voor de Italian Riders Day! Op dit treffen kun je je liefde voor MV Agusta, Ducati, Aprilia, Laverda, Moto Guzzi en vele andere merken met andere 'appassionati' delen. Met een helmenservice, diverse acties in de winkel, lekker eten en natuurlijk het World SBK in Imola op groot scherm, is er genoeg te doen!"
 
Ik ben er in iedergeval, we zijn er met de MV Agusta club. Verwachten een leuke opkomst.
Iemand nog op Donderdag naar de MBU? Sta er de hele dag.
 
Ik zal eens kijken. Zijn ze tevreden over de Magura's in DE? Weet je ook welk type?
Ik heb een tijdje gezocht op de duitse website, maar eigenlijk met het doel om de huidige diameter te vinden.

Gaat de koppeling lichter met die 16mm pomp?

Heb aan beide kanten Brembo RCS pompen; bevallen prima, alleen gaat de koppeling niet echt lichter qua bediening dan de standaard pomp (wat ik wel een beetje gehoopt had :P )

full
 
Raar... de mijne gaat aanmerkelijk lichter dan de originele. Maar dat was de niet radiale met het rechthoekige vaste reservoir.
 
Wie van de corsaro rijders met GPR furore dempers weet hoe de voorste Db killer er uit gaat? die kegel thv de linkpipe? Deze zou er uit moeten kunnen, maar het lijkt wel of ik twee laspuntjes zie...
Of is het na twee jaar rijden met die killer erin inmiddels zo vastgekoekt dat ik nu te voorzichtig ben?
 
Laatst bewerkt:
Raar... de mijne gaat aanmerkelijk lichter dan de originele. Maar dat was de niet radiale met het rechthoekige vaste reservoir.

Ik rijd ook met RCS maar heb nooit met de originele pomp op de Corsaro gereden. Ik heb wel de 'lichte' stand gekozen met de langere slag. En dat gaat duidelijk lichter dan de zwaardere stand met de korte slag. En ook veel lichter dan de koppeling van de Ducati die ik hiervoor had.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje.
Ben gisteren bezig geweest met vervangen van de naaldlagers van het linksysteem van een speed triple. Schijnt een zwak punt te zijn dat deze vast gaan zitten.

Toen vroeg ik mij af hoe zit dat bij een momo ? Is het daar ook een zwak punt of blijven die gewoon "rollen" ?
Iemand ervaring dat deze vast gaan zitten ? Heeft iemand die uberhaupt al eens vervangen ?

Ik zie de racties graag tegemoet.
 
Heb mijne net weer los gehad na 65k - is makkelijker om de achteruitlaat terug te monteren. Geen speling en alles prima. Wel natuurlijk alles ff netjes in het vet gezet. Vorige keer (bij 55k toen) was ook alles goed en ook goed gevet. Willen japanners nog wel eens op bezuinigen, dat vet.
Wiellagers, balfhoofd en vrijlooplager heb ik wel al allemaal minstens eenmaal moeten vervangen.
Dus net zoals de voorvorkolie: niet de leukste klus, toch met regelmaat nazien. En heel veel werk is het niet.

Wie van de corsaro rijders met GPR furore dempers weet hoe de voorste Db killer er uit gaat? die kegel thv de linkpipe? Deze zou er uit moeten kunnen, maar het lijkt wel of ik twee laspuntjes zie...
Heb alleen de achterste popnagels eruit gehaald, om de demperwol na te zien. Dus ken die kegels helaas alleen van het plaatje.
Zou ff een mailtje naar Noud (Dutch hier op het forum) van de motorbazaar sturen, die weet dat zeker.

PS: suc6 - heb toch de nieuwe hel leidingen op m'n radiaaltjes kunnen prutsen ;)
 
En je HonYam dan? Daar zit natuurlijk veel meer tijd en liefde in.

Die is weer ontmanteld ;(

Ging er steeds meer en verder mee rijden, dus om de verleiding niet te hoeven weerstaan toch maar uit elkaar gehaald. Veel onderdelen weer (goed) kunnen verkopen :)

Motor was niet gekeurd enzo, dus àls ik dan een keer in een (ongevals)situatie terecht zou komen... ook buiten mijn schuld (bijvoorbeeld de bekende fietser zonder licht, door rood, tegen het verkeer in): altijd schuldig/niet verzekerd :X :X
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even met de Corsaro gereden , sloeg tot 2 keer toe afmaar na tanken (98) liep die veel beter , misschien toeval maar tijd zal het leren . Was wel weer fun met een hoofdletter F !
 
Hoi

Mijn Morini sloeg ook wel eens af bleek dat het toerental in de computer of ecu op 1000 rpm stond en dat moet 1250 rpm zijn.
Ik heb dit bij de Biggelaar in Oisterwijk laten doen tevens is de lambasonde uitgezet.
En heeft hij tot 3000 rpm iets meer benzine gegeven de Morini loopt als een zonnetje en slaat niet meer af.


Gr Geert en Irma
 
Hoi

Mijn Morini sloeg ook wel eens af bleek dat het toerental in de computer of ecu op 1000 rpm stond en dat moet 1250 rpm zijn.
Ik heb dit bij de Biggelaar in Oisterwijk laten doen tevens is de lambasonde uitgezet.
En heeft hij tot 3000 rpm iets meer benzine gegeven de Morini loopt als een zonnetje en slaat niet meer af.


Gr Geert en Irma

Tja , het stationair toerental staat wel op ca.1250 tpm maar volgens mij staat de motor te arm , hij is ook vrij "wollig"onderin , trekt niet goed genoeg op/door , tot ik de 3000 bereik , dan gaat hij als een raket , word weer een afspraak bij Ruud Frederiks vrees ik , maar eerst de katalysator vervangen ( ook best een duur geintje ) .
Toch bedankt
 
hmmm - je kan toch ook gewoon een kabeltje voor een paar euro bestellen en dan elke map die er is laden? Afslaan heb ik - behalve met de oermap - weinig last van gehad. En als de map niet bevalt: next ;)
 
hmmm - je kan toch ook gewoon een kabeltje voor een paar euro bestellen en dan elke map die er is laden? Afslaan heb ik - behalve met de oermap - weinig last van gehad. En als de map niet bevalt: next ;)


Ja dat weet ik maar ik heb hier helemaal geen kaas van gegeten en heb iemand nodig die mij er in wegwijs kan worden . ik ben maar een eenvoudige deuren monteur !
Waar kan je zo een kabeltje bestellen , welk type is het en wat kost die ongeveer ?

Is er hier iemand die zijn kat heeft laten vervallen hoe bevalt dat , loopt de motor beter en zuiniger ( _O- ) zal ongetwijfeld wel een ander (meer/dieper) geluid maken ?
 
Laatst bewerkt:
hmmm - je kan toch ook gewoon een kabeltje voor een paar euro bestellen en dan elke map die er is laden? Afslaan heb ik - behalve met de oermap - weinig last van gehad. En als de map niet bevalt: next ;)

Niet vergeten de belangrijkste tip mee te geven he ;)

Als er een andere mapping wordt ingeladen, zorg tijdens dit proces dat de stroom er niet af gaat!! Anders kan het heel lastig worden om je ECU nog aan de praat te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan