Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Corsaro vrienden,
Ik zou graag carbon hitteschildjes willen.. iemand een tip? Kom wel op een site van SK uit, maar is dat echt of nep? Thnx alvast
 
De hitteschildjes op de uitlaten.

Heb je de termignoni dempers?

Ja dus,ik zou niet weten

Je bedoeld deze : Carbon parts - Products - Moto Morini Corsaro - Carbon Teile – Kohlefaser Teile – Carbonio – Carbone – Carbono

Volgens mij is dat echt en hebben er mensen hier er wat bestelt.
Zoekt en gij zult vinden 🤗

Hier alvast een hoopgevende noot : Who has the best carbon for your buck?

"I can second that impression wrt Carbon.sk. I've bought several parts from there (for 848, Hypermotard 1100 EVO SP and Hypermotard 821 SP) and always got very high quality products, fitting perfectly and being very affordable.

Rob heeft ze ook in de OP gezet,dus volgens mij ,zit het wel snor 👍
 
Laatst bewerkt:
ja, die maken goed passende spullen, tenminste tot nog toe 😜

Hmm.... mijn ervaringen met de kwaliteit en sk zijn toch iets anders. Bout gaten zijn slordig afgewerkt en soms valt de bout er volledig doorheen. Sommige carbon is flinterdun. Naden waarbij hij uit de autoclaaf komt zijn met regelmaat in zicht. Geldt voor ducati, bimota, benelli en morini delen.
Bij een probleem is retourneren zeer lastig.

Als je geen hoge kwaliteit verwacht en je vind de prijs ook prima dan is het een goed adres.
 
Zo was het en zo is het geworden 🇮🇪
 

Bijlagen

  • IMG-20200526-WA0016.jpeg
    IMG-20200526-WA0016.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 14
Ik vind het eerlijk gezegt niet zo veel verschil maken ik ben ook niet zo van carbon.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn afdek platen voorzien zijn van een opdruk,hetgeen ik wel mooi vind staan 🤗
2007-moto-morini-corsaro--1.jpg


Niet de mijne maar vergelijkbaar
 
De schildjes en de dempers waren al zonder opdruk toen ik hem kocht. Ik overweeg nog wel een termi sticker, maar twijfel of ze wel mooi blijven. Originele zijn dan het beste lijkt mij. Iedereen zijn smaak, dat maakt het ook zo leuk!
 
Nu ik toch bezig ben.
De mijne staat bij YSS voor voor een andere/nieuwe schokdemper.
Het betreft een emulsie demper ,waarmee de momo een stuk beter gaat veren,voor is al goed.
Voor 400 euro incl montage en brengen/ophalen,zou ik klaar zijn🤔🤗
yss-7890823-vering-yss-schokbreker.jpg


Custom made 🤗
 
Laatst bewerkt:
De schildjes en de dempers waren al zonder opdruk toen ik hem kocht. Ik overweeg nog wel een termi sticker, maar twijfel of ze wel mooi blijven. Originele zijn dan het beste lijkt mij. Iedereen zijn smaak, dat maakt het ook zo leuk!

Zekers,zo is het👍
 
Ben benieuwd wat je ervaring is wanneer je je mm weer terug hebt

Ze hadden het over 2 dagen,is ook niet zo ver weg : tilburg-schijndel.
Vorig jaar er op mijn zxr gezet,is mooi en perfect afgewerkt spul.
en niet geheel onbelangrijk,werkt prima

IMG_20190516_181112.jpg
IMG_20190516_181031.jpg
 
Laatst bewerkt:
Al een hele tijd niet meer op dit forum gekeken en helaas ook veel te weinig motor gereden. (Oorzaak: eigen zaak en kind. haha).
Maar ik ben een van de gelukkigen met een Moto Morini 9 1/2. Pas 10000km gereden en ik ben er dus heeeeel zuinig op. Nu alleen vorige week het oranje glaasje van mijn links achter knipperlicht eraf getrild.
Heeft iemand zo'n glaasje liggen? Ik denk dat op de Corsaro dezezelfde zitten.
 
Goedemiddag,
Ik heb nieuwe rizoma knipperlichten op mijn corsaro. De weerstanden heb ik er tussen zitten, maar dat is toch wel een bonk om weg te werken. Wat ik begrijp is dat je veel makkelijker het relais kan vervangen. Ergens heb ik gelezen, dat het relais onder de cockpit zit. Welke is het, er zitten er drie 🤔
Alvast bedankt
Brutale vraag (zie ook een vraag verderop): Heb jij de originele knipperlichten nog? Ik ben namelijk op zoek naar links achter.
Ik hoor graag van je.
 
Net terug 🤗
Helaas kan ik er niet op rijden,lang verhaal,maar ik zit nog op een kettingschakel te wachten,al 19 dagen🤔🧐
Als bonus hebben ze er ook een hoogte verstelling opgezet🥳
IMG_20200527_143520.jpg
IMG_20200527_143550.jpg
 
Voor de liefhebbers het is een YSS MZ456-320TRL
In mijn geval betreft het een prototype op maat gemaakt.
Prijs is : 365 euro inl btw en excl montage en thuisbreng service

1000_7890481.jpg

1000_7890231.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers het is een YSS MZ456-320TRL
In mijn geval betreft het een prototype op maat gemaakt.
Prijs is : 365 euro inl btw en excl montage en thuisbreng service

Bekijk bijlage 1505405
Bekijk bijlage 1505406

Had ook yss op mijn oude bmw en ik moet zeggen dat de kwaliteit en de werking goed beviel !
Misschien ook onder de morini een yss monteren - de originele is maar een aanfluiting !
 
Had ook yss op mijn oude bmw en ik moet zeggen dat de kwaliteit en de werking goed beviel !
Misschien ook onder de morini een yss monteren - de originele is maar een aanfluiting !

Vandaar dat ik deze upgrade deel.
De originele is veels te slap
 
Al een hele tijd niet meer op dit forum gekeken en helaas ook veel te weinig motor gereden. (Oorzaak: eigen zaak en kind. haha).
Maar ik ben een van de gelukkigen met een Moto Morini 9 1/2. Pas 10000km gereden en ik ben er dus heeeeel zuinig op. Nu alleen vorige week het oranje glaasje van mijn links achter knipperlicht eraf getrild.
Heeft iemand zo'n glaasje liggen? Ik denk dat op de Corsaro dezezelfde zitten.
kijk ff op de vervangende onderdelen lijst op het ital-web forum. Daar staan de juiste originele vervangers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan