Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Hi Gerard,

zie het nu pas. Heb m'n fotos en nog ff live gecheckt, zie ff niet welk inbusje je bedoeld.

Maar deksel loshalen is gewoon losschroeven en dan met beleid en zachte tikjes met koper/rubberhamer losmaken. Hierdoor hou je (hopelijk) je pakking heel. Door de magneetkracht gaat het loshalen moeilijk, montage nog moeilijker - let op je vingers. Kreeg van iemand (te laat) de tip wat draadeinden te plaatsen, dan glijdt ie makkelijk op z'n plek.
Verder op letten: Er zijn 2 pasbusjes en er zit een pasring op de startmotoras. Die dus niet kwijtmaken.
 
IMG_20210601_190350.jpg

16225498576957226051250964519066.jpg


Ritje eifel, 🤗
Lekker pruttelen en brullen.
Ik weet in ieder geval nog waarom ik MOMO rij💪
 
7-8 jaar terug voor een Corsaro Veloce gekeken. Toen niet gedaan omdat ik me zorgen maakte om de betrouwbaarheid. Af en toe spiek ik hier mee, om fotootjes te kijken. Maar man man wat vind ik ze gaaf. Die ronde koplampen, dempers onder de kont etc...
 

Ook te vinden in de maten 180/55-17 , 120/70-17
Zeer goede grio en vertrouwen 🤗

De M7 schijnen nog beter te zijn
Dat klinkt goed ;). Gaan ze ook een geschikt aantal kilometers mee? Valt me met de Michelin's tot nu toe steeds in positieve zin mee, maar er is natuurlijk meer op de wereld.....

7-8 jaar terug voor een Corsaro Veloce gekeken. Toen niet gedaan omdat ik me zorgen maakte om de betrouwbaarheid. Af en toe spiek ik hier mee, om fotootjes te kijken. Maar man man wat vind ik ze gaaf. Die ronde koplampen, dempers onder de kont etc...
Er staan nog steeds Morini's te koop, dus te laat ben je nog niet :+. De klepgeleiders zijn wel een bekend 'dingetje', waar trouwens ook niet eens iedereen last van heeft. De rest is volgens mij meer incidenteel en valt wel te overzien. De lol die je hebt met een Morini doet het (bij mij) toch allemaal snel genoeg weer vergeten :t.
 
Dat klinkt goed ;). Gaan ze ook een geschikt aantal kilometers mee? Valt me met de Michelin's tot nu toe steeds in positieve zin mee, maar er is natuurlijk meer op de wereld.....
Reed zelf altijd met de Michelin pilot power 2 CT.
Deze zijn vergelijkbaar,al heb ik ze nog niet zo lang grip is gewoon beter met de metzler.
Tevens heb ik ze ook op mijn ZXR 400 gebruik ik ook op circuit,geven geen krimp, ok 65 pk🤗😙
 
Reed zelf altijd met de Michelin pilot power 2 CT.

Die vonnik altijd nogal nerveus (vielen de bocht in) en naar in de regen op de witte strepen tussen de file door. Maar ben natuurlijk geen coureur :}

Metzeler ook prima, 1x onderweg in Dld laten monteren na onherstelbaar lek. Maar het meeste vertrouwen heb ik nog steeds in de Angels (Pirelli, sorry Max :+)
Motorrijden (door problemen met de handjes - atritis - en naar weer op laag pitje) maar wel ff de 4-wieler uitgelaten.

IMG_20210603_104736_7.jpg
 
👌🤗
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen de snelste boete gekregen op de Morini, te weten 10 sec na wegrijden...

Moest even wat testen, dus straatje heen en weer (150 meter) op zondagmorgen, op een industrieterrein. Bij het keren, jaaaa hoorr.. politie (!) en ik had geen helm op. Dus een boete gekregen van €150 voor het niet dragen van een helm :'). Nog wel even gezellig staan kletsen over motoren met het politiemannetje.
 
Wat is er eigenlijk gebeurd met dat Moto Morini ombouw project van die Duitsers (volgens mij)? Is al weer een heel tijdje terug.
 
Die Sbezziale is vlgs mij nooit echt van de grond gekomen, er is wel een Duitser die met de 1200 ongeveer alle modellen na-aapt die Morini ooit gemaakt heeft: Moto Moin – Fahrmaschinen

Kwam vandaag trouwens spontaan twee andere Morini's tegen, één is al een rariteit kejjenagaan!
20210812_142807.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan