Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Bij velen van Jullie is het bekend dat wij ( mijn echtgenote en ik ) plannen hebben HEEL veel tijd te besteden in de Filipijnen. 8-)

Om deze reden is dan ook ons huis, de auto en een deel huisraad in de verkoop gegaan . . . .

HELAAS

zal ik ook afscheid moeten gaan nemen van mijn motorfiets. ;( Bij jullie bekend als de motor die tijdens jullie gezellige ritten vaak als laatste man mee reed.

Meenemen is geen optie.De wegen zijn daar veel te slecht, en het verkeer laat het niet toe helaas
Om nog maar niet te spreken van het plaatselijk geboden onderhoud....

Vandaar mijn vraag aan jullie : Zoekt iemand nog een BIJ-motor? Of weten jullie iemand die mijn schatje over wil nemen ?

Voor de fiets hoef (je/hij/zij) het niet te laten. Ze is erg goed onderhouden, altijd met originele onderdelen, ja, ze heeft wel wat kilometers gedraaid , maar dat vind het blok 1400 CC niet erg ! Ze kan met gemak nog wel een keer dezelfde afstand vooruit.

DAAROM :

Collega ( sportieve) motorrijders, wil je wat informatie, heb je interesse , of weet je iemand die interesse heeft in dit KANON ( ook prima te gebruiken als toerfiets, echter wel met een tikje meer onder de gashandle als standaard ) stuur dan even een PM !
 
Qua nummer idd. Maar zou toch even een mailtje sturen met de diameter en de steek van de huidige schijf. De braking schijf is nergens meer te krijgen, in Dld. heeft de zoektocht naar een dergelijke schijf nog nix opgeleverd. Gelukkig heeft die van mij het ewige leven, gebruik 'm toch nooit ;)

edit: voor de achterschijf is de cagiva raptor 650 compatibel, maar bijna net zo zeldzaam......
De voorste schijven, zijn die ook compatibel met de Cagiva 650 / 1000 of andere ?
Moto Morini is dikwijls maar niet altijd expliciet opgegeven :-(

edit: STX39D als 'Braking' typenummer voor de voorste ? Is SK2
Vooral veel Moto Guzzi modellen gebruiken dezelfde schijven.
 
Laatst bewerkt:
G=Rit, heel veel plezier en geluk daar!

@Mister
Indertijd (2012) op ebay besteld, minder dan eur 150 voor een setje voorschijven. En ze zijn nog steeds prima, maar ik rij dan ook helaas veel snelweg, dus heb ik meestal aan de motorrem al genoeg.
Schijven/steek van Guzzi/Benelli/Ducati en nog wat italiaanse merken/modellen hetzelfde, enige verschil is de diepte van het hart.
De site waar ik toen besteld had kan ik niet meer vinden helaas, want daar stond een referentie nummer voor de corsaro schijven a.h.w.v. je dan kon zien welke andere motoren diezelfde schijven gebruiken. Helaas dat overzicht niet gekopieerd....

edit : Haha.... toch (zoiets) gevonden ;)

http://www.ebay.co.uk/itm/1-Pair-Wa...666974?hash=item4b0df4625e:g:ACAAAOSw5cNYTa5L
 
Laatst bewerkt:
@Mister
Indertijd (2012) op ebay besteld, minder dan eur 150 voor een setje voorschijven. En ze zijn nog steeds prima, maar ik rij dan ook helaas veel snelweg, dus heb ik meestal aan de motorrem al genoeg.
Schijven/steek van Guzzi/Benelli/Ducati en nog wat italiaanse merken/modellen hetzelfde, enige verschil is de diepte van het hart.
De site waar ik toen besteld had kan ik niet meer vinden helaas, want daar stond een referentie nummer voor de corsaro schijven a.h.w.v. je dan kon zien welke andere motoren diezelfde schijven gebruiken. Helaas dat overzicht niet gekopieerd....

edit : Haha.... toch (zoiets) gevonden ;)

http://www.ebay.co.uk/itm/1-Pair-Wa...666974?hash=item4b0df4625e:g:ACAAAOSw5cNYTa5L
De voorste schijven heb ik al dikwijls op ebay sets voor gevonden. Bij Braking of Galfer of zelfs Beringer zijn ze zelfs vrij makkelijke te krijgen. Echter de achterste lijkt heel wat problematischer te zijn. Is wat vreemd om dan achteraan een ander type te hebben. Aangezien het vooral voor het uitzicht is wordt het een alles of niets verhaal. De Braking CA02RID achterste heb ik zelfs op ebay gevonden ... in een set voor Cagiva met niet passende voorste schijven. De best optie en Braking lookalike lijkt de TsuBOSS CA02RID te zijn. Even navragen denk ik.
 
Ja, maar dan kost een setje voor minstens eur 600.... Vinnik vrij veel voor een paar stalen schijfjes, blijf ollander, he ;)

Heb voor een ander setje kellermann kinppers dan achter - omdat ik dat mooier vond. Nog nooit commentaar op gehad (behalve "je mag je uitlaat wel eens poetsen") en het is nog nooit iemand opgevallen,,,,
 
Laatst bewerkt:
CORSARO80

"The relaunch of the Moto Morini brand – which is now coming to fruition – has been demanding and has taken time, but is now showing concrete results, such as the first completely refurbished model, the Corsaro 1200 ZZ presented at EICMA 2016. On this basis, at the Motor Bike Expo in Verona (20-22 January) a limited edition bike will make its début, the Corsaro80, which celebrates this important anniversary. A fascinating and exclusive motorcycle, created with prestigious materials, such as the hand-wrought aluminium of the fuel tank and the carbon used in the superstructures, the wheels, handlebars, brake and clutch levers. A model that will be built in a limited edition of only eight examples, one for each decade in the life of the Moto Morini brand. Each bike will be identified by a sequential number from 1 to 8 and, on request, by the owner’s name. The Corsaro80 was created by the Moto Morini One-Off workshop, a department that creates unique specimens on demand to customer specifications, factory-built special bikes that conform to standards: in fact, if any requested changes make the bike fall outside type approval regulations, we will apply for a type approval certificate extension so the bike can circulate freely without risk of penalties or other problems."

full
 
Nog ff wat piccies's van de one-off

Zo te zien nog meer kans op kosten bij onvoorzichtig achterbandje wisselen.....
32056765890_c66cab1d1d_c.jpg


32283448702_5ef1d02cb9_c.jpg


32056764350_0f078a90ba_c.jpg


32056772510_c58a9266f9_b.jpg
 
Kan iemand mij vertellen of dit plastic aansluitnippeltje op de injector ergens los te krijgen is. Heb Ebay al afgegraasd en nog niets kunnen vinden. (officiele onderdeel nummer M94700003400)
Zou het kunnen dat dit stuk plastic door de jaren wat breekbaar word van alle benzine (tegenwoordig met iets alcohol) die er door stroomt? Zoals te zien brak deze bij mij af door iets te hard aan de slang te pielen toen ik de tank loskoppelde.
full
 
Kan iemand mij vertellen of dit plastic aansluitnippeltje op de injector ergens los te krijgen is. Heb Ebay al afgegraasd en nog niets kunnen vinden. (officiele onderdeel nummer M94700003400)
Zou het kunnen dat dit stuk plastic door de jaren wat breekbaar word van alle benzine (tegenwoordig met iets alcohol) die er door stroomt? Zoals te zien brak deze bij mij af door iets te hard aan de slang te pielen toen ik de tank loskoppelde.
[afbeelding]


Zo te zien heeft het goed vast gezeten , dus geen wonder dat het brak , volgende keer eerst voor verwarmen met een aansteker , dan is die zo los 👹!
 
Kan ook nix vinden.... misschien nog even in het algemene "techniek, vragen en antwoorden" forum proberen. Of gewoon bij morini bestellen natuurlijk.
 
Vanmiddag even bij de monteur gaan kijken , tot dusver is de bobine en de boord computer kapot , deze zijn opgestuurd om te kijken of de computer gemaakt kan worden .
De de-compresseur heeft hij nog niet naar gekeken , zal wel weer een dure grap worden vrees ik .
 
G-rit..Heel veel geluk toegewenst in de Philipines van ons. Gr driver en Sukanya.. 👏
 
Gisteren eindelijk nieuwe voorremleiding ontvangen. Was nogal lastig bestellen vanwege de "schuine" aansluiting op de brembo's. Dus 10-tallen e-mails met foto's, draadmodel, beschrijving en tekening. Wat kan er mis gaan... links/rechts verkeerd om :(
Deze aansluiting is het probleem (is de linker):
32301023341_9b5ba7d6b5_b.jpg


Overweeg nu gewoon rechte banko's te nemen en de bocht dan in de leiding te leggen. De nieuwe leiding is van HEL, is een stuk flexibeler dan de originele. Ziet iemand praktische bezwaren?

De banjo had zo moeten zijn, bochtje naar links en omhoog:

32042418890_896829a76a_b.jpg


Maar ik heb even getest met de nieuwe (ff omgedraaid), maar ook dan loopt de leiding vlak langs de band omdat de klauw en aansluiting erg ver naar binnen liggen - zeg maar onder/binnen de velg. Vandaar dat me nu rechte banjo's en een ruimer bochtje in de leiding gewoon beter/praktischer lijken?
 
Ik heb al langer een probleempje met de koppelingspomp, waardoor in de hoogste versnelling de koppeling wel eens wil slippen.
Dit schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn met de (radiale) pomp zoals die op de Veloce en sommige Ducati's zit.

Nu wil ik de pomp vervangen door een beter exemplaar, maar kan nergens vinden welke diameter deze pomp heeft.
Uiteraard zal de rempomp dan ook moeten vervangen worden voor de looks 8-)

Wat voor pompen kunnen jullie aanraden?
 
Ik heb de brembo rcs (16 koppeling, 19 voor de remmen) erop, best al heel lang (2009 of 2010). Doen het prima en beschadigen dankzij klaphendel niet als ik val ;)
Waren heel duur, maar zijn nu nieuw op ebay.de ca eur 250 p.s. Zijn ook regelmatig gebruikt en in redelijke staat te vinden. In Dld. rijden er een paar met magura en onze mister heeft beringer, geloof ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan