Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Als die origineel rood zou zijn, dan is het dus toch een veloce, die heeft namelijk een zwart frame. Of iemand moet moet de moeite hebben genomen om ook het frame zwart te spuiten.
Das ook de reden waarom ik een 'normale' rode heb gekozen, dan komt dat typische 'klimrek' (rood frame) mooi naar voren.


Ja daar heb je wel een punt heel apart dit, maar kan me niet voorstellen dat het frame gespoten is, dan had alles gedemonteerd moeten zijn en alles ziet er helemaal origineel uit...

Maar nu wil ik het ook weten ook, dus ik ga weer ff een mailtje doen naar de dealer:p, maar het was volgens hun een normale corsaro en geen veloce...Ik heb hier wel te maken met echte corsaro kenners hier op t forum merk ik wel :P
 
Waarschijnlijk in de tumultueuze periode rond het stoppen van Morini geproduceerd. Toen werd er blijkbaar wel meer gemixed met elkaar. Gewoon een schroevendraaier op de tank zetten en een flink diepe kras maken. Dan zie je wel wat de originele kleur was. :P

Zolang technisch alles maar goed is, goed rijden doen ze sowieso wel., :]


Haha ja laat ik dat ff proberen. Maar nee kappen zijn echt niet overgespoten dat weet ik zeker.
Maarja idd technisch prima in orde maarja wil nu wel het ware verhaal weten, want het is wel een apart verhaal, al vind ik het wel een vette kleuren combinatie met die grijze velgen en witte kappen uniek ding :P
 
Laatst bewerkt:
Jazeker ;) Maar ging er redelijk soepel uit, ondanks dat ie natuurlijk in het schroefdraad gebroken was. Ondertussen alles weer gemonteerd en met (voor de zekerheid) de momentsleutel van de buurman aangetrokken. Paar Nm minder voor de zekerheid, maar met Loctite. Daarna paas diner ;)
Vanmiddag ga ik zoveel mogelijk meten aan de kabelboom en daarna kan ie hopelijk weer in mekaar.

Vrije nieuwsgaring, voor de geïnteresseerden:
heb in december '16 al eens geschreven over andere injectoren. Nu overzichtje gevonden, met dank aan onze duitse vrienden.
[afbeelding]
Daarbij is het verschil in opbrengst minder dan ik dacht (tussen de standaard iwp069 en de hippe iwp189).
Een duitse collega heeft ze al gemonteerd - rijdt met lambda aan - en meldt alleen bij gasdicht 'KFR' (konstantfahrtrueckeln - bij constante snelheid rommelig lopen, zoals met de E10 map en lambda 'aan') onder de 2500-3000 toeren. Zonder dat ie de mapping heeft aangepast. Weet ook (nog) niet met welke mapping hij rijdt.
Gezien het verschil tussen de injectoren klein is ( < 6% ) ga ik het toch wellicht een keer proberen, mocht de MoMo weer lopen natuurlijk!
Overigens was de belofte bij het CorsaCorta forum dat ze deze maand zouden beginnen aan een mapping speciaal voor deze nieuwe injectoren. Waarbij (hopelijk) optimaal geprofiteerd wordt van de veel betere verwerveling van het mengsel met de iwp189.

De iwp189 kosten overigens ook geen bal bij Ali (met excuses aan de europese detailhandel.....)
https://www.aliexpress.com/item/Gen...P189-28040161A-12holes-510cc/32803894210.html

ps: heb een setje besteld voor een totaal onprofessionele test straks - in houdertje laten blazen op glasplaat en omtrek vergelijken _O-

En,loopt ie al? :)
 
Gebruikte spiegels op de kop kunnen tikken voor weinig, is wel echt kwaliteit spul valt niet tegen. Ook paddockstand binnen, dus bijna alles klaar.

P4fMsyU.jpg

m7WLpO4.jpg



Maar de accu is alleen erg slecht. Nu vroeg ik me af of er ook mensen zijn die een grotere accu erin hebben van bijv 20ah. Verder zou ik graag een lichtere accu willen dan loodaccu. Momenteel zijn er LiFeP04 accu's, schijnt de beste techniek te zijn op accugebied, maar is ook 2x lichter dan de zware PB accu die er origineel in zit. Toevallig mensen met ervaring hiermee? Zoiets bedoel ik:

LiFePO4 Starterbatterie 12V 20Ah inkl. Balancer
 
Beste Morini Rijders,

Zijn er mensen in voor een treffen, hapje, drankje, toertocht, meet en great?

(Kreeg van diverse rijders de vraag, dus neem zelf maar ff het initatief)

Gr marc
 
Laatst bewerkt:
Beste Morini Rijders,

Zijn er mensen in voor een treffen, hapje, drankje, toertocht, meet en great?

(Kreeg van diverse rijders de vraag, dus neem zelf maar ff het initatief)

Gr marc

Uiteraard :) ,ik heb wel 5 ploegendienst,maar dat mag de pret niet drukken :] (kan meestal wel)
 
Accu: zie mijn bericht van 28 maart (Landport LFP14). Is klein, licht en sterk (en iets duurder).

Meat and great, stukje rijden, eten en drinken; klinkt erg goed. Als ik kan ben ik er bij!
Liefst niet op een feestdag of in een vakantie, dat is voor mij meestal kansloos.
 
Goed te horen. Wat is handig. Wil iemand het op zich nemen om een algemene datum te plannen? Misschien een maand nemen en dan een paar opties op zaterdag of zondag?

Heb een tijdje geleden een Facebook pagina aangemaakt voor de Dutch Moto Morini Rijders. Misschien handig om een gezamenlijke datum te prikken.

Ik heb alle eigenaren wel eens geteld die bij ons komen. Uit mijn hoofd zo'n 90 rijders. Schat het aantal nu rond de 120. Zou natuurlijk prachtig zijn zo'n groep te regelen.

Hoor het graag

Gr Marc
 
Lijkt mij een leuk idee. Ik wil op zich wel een route maken vanaf Zwolle. :t
Mijn voorkeur heeft de zaterdag, omdat ik zondag meestal wel kan/moet werken. Eerst stemmen tellen voor bijvoorbeeld de maand mei of juni?
 
Accu: zie mijn bericht van 28 maart (Landport LFP14). Is klein, licht en sterk (en iets duurder).


Ik denk dat die 14ah niet sterk genoeg is voor de moto morini. Maar ik heb wel een heel mooi alternatief gevonden. Deze accu zou qua maten precies moeten passen en heeft 21ah en weegt maar 1.34kg, bizar. Verder zit er een stekkeraansluiting op de accu om de bijbehorende lader er op aan te sluiten. Zou denk ik ideaal zijn, kan ik zo wegwerken dat niet elke keer het zadel los moet om de accu op te laden.

accu
LFX21 "A" polarity, case type 6

lader
LFX Battery Charger-Maintainer with Balancing BMS01 (EU/KR Power Cord)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die 14ah niet sterk genoeg is voor de moto morini. Maar ik heb wel een heel mooi alternatief gevonden. Deze accu zou qua maten precies moeten passen en heeft 21ah en weegt maar 1.34kg, bizar. Verder zit er een stekkeraansluiting op de accu om de bijbehorende lader er op aan te sluiten. Zou denk ik ideaal zijn, kan ik zo wegwerken dat niet elke keer het zadel los moet om de accu op te laden.

accu
LFX21 "A" polarity, case type 6

lader
LFX Battery Charger-Maintainer with Balancing BMS01 (EU/KR Power Cord)
Ronald,
Als je de beschrijving naukeurig leest staat er 21Ah PbEq 12V. Het PbEq betekent hier waarschijnlijk dat hij equivalent is aan een 21Ah lood accu en dus 7-7.5Ah echt.

Ik heb zelf al 4 jaar een 7.5Ah LiFePo4 accu, en deze werkt nog uitstekend. De speciale lader heb ik in die tijd maar 2x gebruikt en ik geloof niet dat het echt nodig was.
 
Ja daar heb je wel een punt heel apart dit, maar kan me niet voorstellen dat het frame gespoten is, dan had alles gedemonteerd moeten zijn en alles ziet er helemaal origineel uit...

Maar nu wil ik het ook weten ook, dus ik ga weer ff een mailtje doen naar de dealer:p, maar het was volgens hun een normale corsaro en geen veloce...Ik heb hier wel te maken met echte corsaro kenners hier op t forum merk ik wel :P

Wil je eens een foto plaatsen van de onderkant van de voorvork?
 
En,loopt ie al? :)

Nee, afgelopen week helaas veel moeten werken - en feestweek, want Monstro, zoon en kleinzoon hebben verjaardag gevierd. En gaan daar vandaag nog ff mee door *O*

Maar airbox zit er weer op, hoop straks nog ff een uurtje te kunnen prutsen. Meer zit er niet in vandaag, want moet ook nog ff wat aan de auto doen. Heb spiegelsvoetjes gebakken :+
34055649342_ebf35e35be_c.jpg


Oh ja, gemonteerd ziet 't er zo uit (i love to wrinkle ;) ):
34214349705_68f7f1cf49_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ronald,
Als je de beschrijving naukeurig leest staat er 21Ah PbEq 12V. Het PbEq betekent hier waarschijnlijk dat hij equivalent is aan een 21Ah lood accu en dus 7-7.5Ah echt.

Ik heb zelf al 4 jaar een 7.5Ah LiFePo4 accu, en deze werkt nog uitstekend. De speciale lader heb ik in die tijd maar 2x gebruikt en ik geloof niet dat het echt nodig was.

Inderdaad, die Shorai is 7,7Ah, zie hier:
https://www.mdsbattery.co.uk/shop/productprofile.asp?ProductGroupID=9146

Begint een beetje op die plastic 200 watt computer speakertjes te lijken, qua specs :(
Let bij de keuze op de CCA's en echte Ah's.
 
Precies, (echte) CCA lijkt me een stuk interessanter. Het gaat hier toch met name om een start accu.
Bij mij zat er al een Landport in, die helaas is stuk gegaan doordat die regel/controle unit die er standaard op zat stuk is gegaan. Bij de opvolgende accu's heeft Landport die er dan ook niet meer op gezet. Verder starte de motor altijd feilloos en betrouwbaar in 1 keer. Dus heb gewoon de opvolger gekocht. Die is nog kleiner geworden en weegt maar 0,8kg! Li-ion start accu; CCA is 240 Amp (en 4 A/h). Blijkbaar is dat dus ruim voldoende gezien mijn start ervaringen.
Ik kon in het manual geen vereiste startstroom (amp) vinden, enkel die 18 A/h, echter menig conventionele gesloten loodaccu met 18A/h haalt niet eens 180 A CCA.
Iemand enig idee wat de minimale startstroom moet zijn dan?
 
Ik pas mij aan dus zaterdag of zondag is prima.
Ik zorg voor koffie, hapje, drankje en wat te zien.

ik van t/m 6 juni op vakantie, daarna zal ik ook van de partij zijn:)


Overigens zit ik met nog een probleem zo vlak voor mijn vakantie.
vanmiddag ff de velgen willen poetsen omdat die volgende week gaat voor de bandenwissel.
tot mijn grote schrik lagen er overal rond om de motor druppeltjes koelvloeistof.
dus ben ik gaan zoeken en kwam ik uit bij de thermostaat :(
aan de rechterkant van het blok(als je er op zit) tussen de 2 cilinders in.

iemand enig idee waar ik dit kan bestellen, of dat het misschien gelijk is aan een andere itialiaan?
 
Weet je zeker dat het de thermostaat is? Meestal is de o-ring van de slang in de kop kaputt....
 
Lijkt mij een leuk idee. Ik wil op zich wel een route maken vanaf Zwolle. :t
Mijn voorkeur heeft de zaterdag, omdat ik zondag meestal wel kan/moet werken. Eerst stemmen tellen voor bijvoorbeeld de maand mei of juni?

Ik zou zeggen doe maar een zaterdag in juni na Pinksteren.
Langzaam aan komen we zo wel tot een datum :)
 
quote:
BRS schreef op 22 april 2017 @ 17:08:
Als die origineel rood zou zijn, dan is het dus toch een veloce, die heeft namelijk een zwart frame. Of iemand moet moet de moeite hebben genomen om ook het frame zwart te spuiten.
Das ook de reden waarom ik een 'normale' rode heb gekozen, dan komt dat typische 'klimrek' (rood frame) mooi naar voren.

Antwoord gekregen:

Beste,

Ik denk dat het niet echt kenners zijn dan

Corsaro met rood frame enkel helemaal in het begin
Vanaf het 2de jaar zwart!
Sommige Corsaro Avio's hadden andere kleuren frame
 
Laatst bewerkt:
Precies, (echte) CCA lijkt me een stuk interessanter. Het gaat hier toch met name om een start accu.
Bij mij zat er al een Landport in, die helaas is stuk gegaan doordat die regel/controle unit die er standaard op zat stuk is gegaan. Bij de opvolgende accu's heeft Landport die er dan ook niet meer op gezet. Verder starte de motor altijd feilloos en betrouwbaar in 1 keer. Dus heb gewoon de opvolger gekocht. Die is nog kleiner geworden en weegt maar 0,8kg! Li-ion start accu; CCA is 240 Amp (en 4 A/h). Blijkbaar is dat dus ruim voldoende gezien mijn start ervaringen.
Ik kon in het manual geen vereiste startstroom (amp) vinden, enkel die 18 A/h, echter menig conventionele gesloten loodaccu met 18A/h haalt niet eens 180 A CCA.
Iemand enig idee wat de minimale startstroom moet zijn dan?

Ik heb die accu er toen in gezet. Startmotor was nog nooit zo hard rondgegaan!
Was echt een goede investering :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan