Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Is dat bij jullie andersom dan? Ik vind het altijd fijn als het lampje uit uitgaat.

Nee precies hetzelfde ,motor starten lampje uit.
Maar ik heb het over als ie op contact staat,zonder draaiende motor,dan hoort het lampje te branden.
Doet het ook even bij de check,net na contact aan. :) daarna uit
 
Laatst bewerkt:
Helemaal duidelijk, ik snap hem nu. :)

Als je nog in de buurt bent zou jij misschien de koplamp willen opmeten? Ik wil het kapje van een Corsaro op mijn Aprilia plakken maar dan moet ik wel de maat voor de vervangende koplampen weten.. :) Aangezien originele een beetje onvindbaar zijn. Thx.
 
Helemaal duidelijk, ik snap hem nu. :)

Als je nog in de buurt bent zou jij misschien de koplamp willen opmeten? Ik wil het kapje van een Corsaro op mijn Aprilia plakken maar dan moet ik wel de maat voor de vervangende koplampen weten.. :) Aangezien originele een beetje onvindbaar zijn. Thx.

Het kapje is met beugels gemonteerd die afstand is ca 32 cm.
De koplampen zelf zijn bevestigt aan de onderste kroonplaat.
 
update :

Ik heb er net ca 100 ml olie bijgedaan (peil stond iets te laag,maar zeker niet alarmerend)
Lampje werkt weer correct :)
Kan het ook zijn als het blok wat warmer is dat de storing optreed? :?

De oorzaak is zeker geen olie gebrek,ook heb ik de indruk dat de pomp prima werkt :t

Ik ga hem even warm draaien :]

Wordt vervolgd :)
 
Laatst bewerkt:
Precies, (echte) CCA lijkt me een stuk interessanter. Het gaat hier toch met name om een start accu.
Bij mij zat er al een Landport in, die helaas is stuk gegaan doordat die regel/controle unit die er standaard op zat stuk is gegaan. Bij de opvolgende accu's heeft Landport die er dan ook niet meer op gezet. Verder starte de motor altijd feilloos en betrouwbaar in 1 keer. Dus heb gewoon de opvolger gekocht. Die is nog kleiner geworden en weegt maar 0,8kg! Li-ion start accu; CCA is 240 Amp (en 4 A/h). Blijkbaar is dat dus ruim voldoende gezien mijn start ervaringen.
Ik kon in het manual geen vereiste startstroom (amp) vinden, enkel die 18 A/h, echter menig conventionele gesloten loodaccu met 18A/h haalt niet eens 180 A CCA.
Iemand enig idee wat de minimale startstroom moet zijn dan?

ik overweeg een dergelijke accu te kopen. Lees wel in diverse bronnen dat de individuele cellen in de accu bij het opladen door electronica moeten worden gebalanceerd. De accu moet dus voorzien zijn van een pakketje regel electronica. Heeft die Landport van jou dat ?
Weet van Ultrabatt dat die dat wel hebben.

De zekering in het start relais is 30 ampere. dus 240 ampere zal er niet naar de startmotor kunnen of nodig zijn.
Geeft dus aan dat die Landport wel wat reserve heeft.
 
update :

Ik heb er net ca 100 ml olie bijgedaan (peil stond iets te laag,maar zeker niet alarmerend)
Lampje werkt weer correct :)
Kan het ook zijn als het blok wat warmer is dat de storing optreed? :?

De oorzaak is zeker geen olie gebrek,ook heb ik de indruk dat de pomp prima werkt :t

Ik ga hem even warm draaien :]

Wordt vervolgd :)

Gods en MOMO's wegen zijn ondoorgrondelijk :+
Alles werkt weer zoals het hoort :) :t
 
Laatst bewerkt:
Mede moterliefhebbers;

Ik heb mijn machine verkocht. reden , emigratie. en zal mij dus afmelden van deze groep.

Heel veel motor plezier ,
houd ze binnen de lijntjes !

Voor al mijn bekenden hier ,

Groetjes en mogelijk tot ziens in azie
 
Mede moterliefhebbers;

Ik heb mijn machine verkocht. reden , emigratie. en zal mij dus afmelden van deze groep.

Heel veel motor plezier ,
houd ze binnen de lijntjes !

Voor al mijn bekenden hier ,

Groetjes en mogelijk tot ziens in azie

Waarom?hebben ze in azie geen internet?
Of ga je naar china of noord korea :+
 
Mede moterliefhebbers;

Ik heb mijn machine verkocht. reden , emigratie. en zal mij dus afmelden van deze groep.

Heel veel motor plezier ,
houd ze binnen de lijntjes !
Voor al mijn bekenden hier ,

Groetjes en mogelijk tot ziens in azie
Heej G -Rit.. Waar ga je naartoe in Azie? We hebben er ooit wel eens over gepraat maar weet het ffe niet meer. Afmelden hier hoeft toch niet ik lees ook nog steeds mee 😊 Gr Arie / driver
 
Laatst bewerkt:
Heej G -Rit.. Waar ga je naartoe in Azie? We hebben er ooit wel eens over gepraat maar weet het ffe niet meer. Afmelden hier hoeft toch niet ik lees ook nog steeds mee 😊 Gr Arie / driver

Het worden de Filipijnen ! Zat al lang in de pen ( 32 jaar ) en het gaat er nu echt van komen.
Ik blijf nog wel meelezen , vind het toch wel leuk deze actieve groep motorrijders maar het kan zo zijn dat ik een paar weken of maanden ff niet reageer ! ( druk druk druk ! )
 
Nederland is weer een MoMo rijker O-)

Na een half jaar heb ik mijn MoMo eindelijk ingevoerd (komt uit belgie) en heb ik mijn volledige motor rijbewijs behaald.

De eerste paar honderd km zitten er inmiddels op. En wat rijd zo'n MoMo toch geweldig.

Groetjes Bas

15o732w.jpg

1zxv9rb.jpg
 
Welkom ,mooi zwart is niet lelijk. 8-)

en of ie geweldig rijdt,ik ben er niet van af te slaan :P

Nu reeds 6200 kilometer in nog geen 4 maanden
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor Bas,
lijkt veel op de motor die ik gistermiddag in Wekerom tegenkwam.
En misschien zien we je ook wel op op 9 september bij de Morini dag bij Stretta in Zwolle (jouw achtertuin)
Veel plezier ermee

Gerard

P.S. Gave schoorstenen joh!! zal wel een lekker geluid geven.
 
ik overweeg een dergelijke accu te kopen. Lees wel in diverse bronnen dat de individuele cellen in de accu bij het opladen door electronica moeten worden gebalanceerd. De accu moet dus voorzien zijn van een pakketje regel electronica. Heeft die Landport van jou dat ?
Weet van Ultrabatt dat die dat wel hebben.

De zekering in het start relais is 30 ampere. dus 240 ampere zal er niet naar de startmotor kunnen of nodig zijn.
Geeft dus aan dat die Landport wel wat reserve heeft.
De Landport die ik er voor in had zitten was voorzien van e.o.a. Regelsysteem wat je bovenop de accu kon checken. Deze unit is er de oorzaak van geweest dat mijn accu is stukgegaan. De vernieuwde landports zijn verbeterd en hebben niet meer deze unit er (zichtbaar?) op zitten. Zal nu wel anders geregeld zijn.
Overigens hij werkt na divers gebruik nog steeds feilloos. Je zal overigens verbaasd zijn hoe enorm klein en licht dat ding is. Je hebt het bijgeleverde vulmateriaal dus wel nodig :)
 
Hoi Gerard,

Ik ben dan net terug van mijn motor vakantie, dus als ik niet ben gevallen oid ben ik er zeker bij. :)

Groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan