Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Even iets anders.
De MOMO wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Gisteren met een collega naar de eifel geweest.
De heen weg ging,mijns inziens,tergend langzaam,gemiddeld 110 op de teller.
Toen we 120 kilometer verder gingen tanken + koffie (bij landgraaf),hoefde er bij mij slecht 6 liter erbij,dusch 1:20!!! :o
Normaal zuipt ie 1:13,altijd.
De terugweg ging een stukje rapper dus ,geheel vertrouwd, 1:13 :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de ZZ gezien in het echie. Moest toch bij Marc zijn om een pakking voor de Bimota op te halen. Waarvoor dank.

Leuke fiets wel met mooie onderdelen. Veel carbon op de plastic kapjes onder de tank en het kontje na dan. Beetje vreemde keuze, Italianen hè. *D

Zo nu eerst de Bimota af bouwen en ervan genieten. Dan kunnen we over een paar jaartjes weer wat anders leuks halen. De Multistrada moet ook ooit vervangen worden. Granpasso? :P
 
Zeg jongens even een suffe vraag: hoort die koelvloeistof niet gewoon terug te stromen uit het expansievaatje? Dat ding staat haast tot de nok toe vol en m'n radiateur is leeg. Nou ja, bij wijze van spreken dan. Ik heb wel eens wat vernomen over een radiateurdop van een Aprilia die z'n werk beter zou doen? Iemand daar ook bekend mee?
Vandaag maar even een rondje met een luchtgekoelde Morini ;)
 
Zeg jongens even een suffe vraag: hoort die koelvloeistof niet gewoon terug te stromen uit het expansievaatje? Dat ding staat haast tot de nok toe vol en m'n radiateur is leeg. Nou ja, bij wijze van spreken dan. Ik heb wel eens wat vernomen over een radiateurdop van een Aprilia die z'n werk beter zou doen? Iemand daar ook bekend mee?
Vandaag maar even een rondje met een luchtgekoelde Morini ;)

De vloeistof expandeerd wat betekend uitzetten en terugstromen (bij 1 bar)
 
Zag ik gisteren nou een Morini in het wild voorbij rijden? :]

Demodag Ducati Motortoer Amsterdam?
 
Ik was het niet ;)

40278431560_fea048bd58_h.jpg


41185513185_3383cf7821_h.jpg
 
Wunderbar !

Alleen de terugweg gisteren was een episch natte bedoening. Zelfs mijn tot nu toe altijd 100% waterdichte broek en laarzen lekten (helaas). Jas deed geslaagde imitatie van spons spons....

Morini top - 1300km, 0 keer afslaan - self healing :t

Gelukkig nog droog in kunnen pakken
40278526850_4868de6e6a_h.jpg


Sfeerplaatje, Monstro rookt, Momo niet :+
27234571197_0d1b33ccf4_b.jpg


En nog eentje van 1 vd vele stuwmeren en dammen waar we langs kwamen
41185420735_a14e087942_h.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan