Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Volgens mij maakt het niet uit,maaarrr.weet ik dus niet zeker... meten is weten.
Die komen van de dynamo af,is volgens mij overeenkomstig met de meeste motoren.
 
Ik heb geen tips voor je om te achterhalen welke waar moet, maar ik heb eventueel nog wel een originele spanningsregelaar voor je liggen.
 
Of gewoon een originele zoeken/bestellen? Heeft iemand nog wat liggen?

Hoop dat iemand me kan helpen, voordat ik de hele schuur afgebroken heb 😫

Groet, Tom
Nadat die van mij 1,5 jaar terug in brand is gevlogen(en hele kontje) is uitgebrand heb ik bij Marc(Moto stretta) gewoon een nieuwe besteld.
Had hem nog binnen een week binnen toen der tijd.

Even wat betreft dat rekje, ik heb eens een rekje over gekocht wat je in plaats van het passagiers zadel er op zet. Geen idee eigenlijk of dat besteld of eigen maak was van de eigenaar. Zal er eens een foto van maken als ik de Morini terug heb van grote beurt.

En even kleine correctie op mijn vorige post, vakantie naar Griekenland gaat niet gebeuren op de Honda maar op een Ducati multistrada 1200
1384085

Die oude Honda nc30 wat er tussenin staat is trouwens ook van mij.
Sorry voor Morini topic vervuiling :+
 
Volgens mij maakt het niet uit,maaarrr.weet ik dus niet zeker... meten is weten.
Die komen van de dynamo af,is volgens mij overeenkomstig met de meeste motoren.
Meten is weten ja. Maar wat wil je dan meten?
Tussen alle 3 de gele draden die van de dynamo af komen zou je het zelfde moeten meten.
 
Ik weet niet hoe de aansluitingen van de SR bij een Morini eruit zien, maar bij de meeste Honda's heeft de spanningsregelaar twee brede aansluitlippen voor de plus en de min, en drie smalle lippen voor de 3 gele fasedraden.
Het maakt totaal niets uit welke gele draad op welke smalle lip komt. Mogen dus gewoon onderling verwisseld worden.

Tegenwoordig gebruik ik de Mosfet uitvoering.

1384130
1384131
1384132
1384133
1384134


http://400v4service.nl/content/2013/02/Verbrande-dynamo-en-spanningregelaar
Maak alsjeblieft goede verbindingen. Solderen of met een krimptang.

1384136
 
Laatst bewerkt:
Meten is weten ja. Maar wat wil je dan meten?
Tussen alle 3 de gele draden die van de dynamo af komen zou je het zelfde moeten meten.
Nou ,je kunt altijd nog de spanning meten of ehh of de dynamo nog in orde is:P
 
Hi Tom,

de gele zijn de 3 fase draden van je dynamo - maakt geen bal uit welke je op welke aansluit. Dus no worries ;)
 
Heren,
Volgens de datum prikker krijgen lijkt 11 mei de beste dag
Ik stel daarom voor die datum te nemen voor de Morini meet and greet bij Stretta in Zwolle.

p.s. je hoeft niet per se een Morini te hebben om die dag naar Stretta te rijden (maar het helpt wel)
 
Hierbij een foto van de spanningsregelaar op mijn Ducati Monster. De drie gele draden vd regelaar kun je in willekeurige volgorde op de drie gele draden vd dynamo aansluiten. Dat is nou juist de reden dat ze allemaal dezelfde kleur hebben.

1384589
 
Gister even snel rondje door de Eifel gereden, en tot mijn grote verbazing,
Stond daar gewoon een Moto Morini Granpasso :9~ op de parkeerplaats van het terras.

Toen die hem startte begon het toch te kriebelen om weer op de corsaro te kunnen rijden

@downsider , "meten is weten, als je weet wat je meet!

als je niet weet wat je meet is meten ook niet weten :+
 
Gister even snel rondje door de Eifel gereden, en tot mijn grote verbazing,
Stond daar gewoon een Moto Morini Granpasso :9~ op de parkeerplaats van het terras.

Toen die hem startte begon het toch te kriebelen om weer op de corsaro te kunnen rijden

@downsider , "meten is weten, als je weet wat je meet!

als je niet weet wat je meet is meten ook niet weten :+

Ok :t
 
Nadat die van mij 1,5 jaar terug in brand is gevlogen(en hele kontje) is uitgebrand heb ik bij Marc(Moto stretta) gewoon een nieuwe besteld.
Had hem nog binnen een week binnen toen der tijd.

Even wat betreft dat rekje, ik heb eens een rekje over gekocht wat je in plaats van het passagiers zadel er op zet. Geen idee eigenlijk of dat besteld of eigen maak was van de eigenaar. Zal er eens een foto van maken als ik de Morini terug heb van grote beurt.

En even kleine correctie op mijn vorige post, vakantie naar Griekenland gaat niet gebeuren op de Honda maar op een Ducati multistrada 1200 Bekijk bijlage 1384085
Die oude Honda nc30 wat er tussenin staat is trouwens ook van mij.
Sorry voor Morini topic vervuiling :+

Mooi hoor:t,
Worden,zo langzaamaan ook onbetaalbaar
 
Beste Moto Morini Rijders,

11 Mei as organiseren wij met ondersteuning van Stretta in Zwolle een meeting met aansluitend een toertocht door het Sallandse gebergte.
De toertocht die Rob Geubels elders op dit forum had geplaatst word nog lichtjes aangepast zodat begin- en eindpunt bij Stretta komen te liggen en ongeveer 2 uur duurt. Zodra de route af is zal die hier gepost worden.

Programma:

10:30 uur aanvang met koffie/ cake
11:30 vertrek toertocht
+/- 14:00 terug komst telfordstraat Zwolle
16:00 eind

Tot de 11 de.
 
Helaas zal ik er ook dit jaar niet bij zijn, Zal proberen mijn vakantie volgend jaar in / rond MEI te laten vallen zodat ik weer eens een ritje mee kan !

Succes jongens ( en dame ? ) , houd hem op de weg, tussen de streepjes , komt alles goed !

Fijne dag met MOOI WEER gewenst uit de Philipinas !
 
Ik denk erover na op mijn velgen te laten poedercoaten in een nieuw kleurtje. Toeval wil dat mijn ketting en tandwielen ook wel ververst kunnen worden. En als ik dan toch bezig ben vervang ik de wiellagers.

Klopt het dat het een 525 ketting is, en met hoeveel schakels (dacht 104)? Toevallig nog tips voor een setje?
Welk formaat wiellager heb ik nodig, ook nog tips?
 
Ik denk erover na op mijn velgen te laten poedercoaten in een nieuw kleurtje. Toeval wil dat mijn ketting en tandwielen ook wel ververst kunnen worden. En als ik dan toch bezig ben vervang ik de wiellagers.

Klopt het dat het een 525 ketting is, en met hoeveel schakels (dacht 104)? Toevallig nog tips voor een setje?
Welk formaat wiellager heb ik nodig, ook nog tips?
Ik heb ondertussen de tweede ketting set van mykettenkit.de. Snelle levering en goede kwaliteit. je kunt zoeken op Morini Corsaro veloce en bouwjaar 2008 en krijgt dan de keuze uit standaard 17 voor 40 achter en 104 schakels. alles kompleet 160 euro
 
Oranje is niet echt de kleur die ik in gedachte had. Maar bedankt voor het aanbod :)
Ik zie als ik zoek op kettingsets staan dat ze voor >2007 zijn. Nu heb ik een 2006 model, maar kan me niet voorstellen dat hier een verschil in zit?! En nog wiellager tips, kan werkelijk niets vinden over welk type of formaat oid8)7
 
Laatst bewerkt:
ik wel ;) achter 6006 2RS 30 x 55 x 13 mm, voor officieel de C3 variant (ws ivm hete remmen), 6005/2RSC3 .

Kettingset altijd hetzelfde, evt kan je experimenteren met tandwiel achter (maar daar moet je voor in de hele oude threads zoeken).
 
Laatst bewerkt:
Oranje is niet echt de kleur die ik in gedachte had. Maar bedankt voor het aanbod :)
Ik zie als ik zoek op kettingsets staan dat ze voor >2007 zijn. Nu heb ik een 2006 model, maar kan me niet voorstellen dat hier een verschil in zit?! En nog wiellager tips, kan werkelijk niets vinden over welk type of formaat oid8)7
Oranje , kijk even 3 boodschappen terug , Prima kleurtje toch ? anders strippen, zandstralen een nieuw laagje in de juiste kleur er op !
 
Terug
Bovenaan Onderaan