Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Na deze motor ruim 10 jaar als 1e eigenaar te hebben gehad, is het tijd om hem te verkopen. Ik rijd er simpelweg te weinig op.
Moto Morini 9,5
Nieuwe banden
10741km.
Superpole uitlaat, maar originele uitlaat krijg je erbij.
Vraagprij E4550,-

Op marktplaats heb ik uitleg gegeven over de motor, maar ik ga ervan uit dat ik hier niemand hoe te overtuigen van deze mooie, ondergewaardeerde motor.
Evt ook met scherm, tanktas, tankhoes, motorhoes (origineel MM), motorjas (MM)
Reacties graag naar bulletje75@gmail.com
 

Bijlagen

  • IMG_20200703_133328.jpg
    IMG_20200703_133328.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 25
  • IMG_20200703_133336.jpg
    IMG_20200703_133336.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 25
  • IMG_20200703_133347.jpg
    IMG_20200703_133347.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 24
  • IMG_20200703_133354~2.jpg
    IMG_20200703_133354~2.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 23
  • IMG_20200703_133307.jpg
    IMG_20200703_133307.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 22
  • IMG_20200703_133318.jpg
    IMG_20200703_133318.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 24
  • IMG_20200703_133418.jpg
    IMG_20200703_133418.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 23
Naast mijn motor verkoop ik ook: (alles is origigineel Moto Morini)
Scherm 9,5
Hoes voor Corsaro of 9,5
Jas maat L
Tanktas / tevens rugzak met regenhoes
Tankhoes 9,5
Kleine tankcover 9,5 of Corsaro
Zit er wat voor je bij. Stuur even een berichtje naar bulletje75@gmail.com
 

Bijlagen

  • IMG_20200818_193405.jpg
    IMG_20200818_193405.jpg
    1 MB · Weergaven: 15
  • IMG_20200818_193432.jpg
    IMG_20200818_193432.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 13
  • IMG_20200818_193455.jpg
    IMG_20200818_193455.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 10
  • IMG_20200818_193508.jpg
    IMG_20200818_193508.jpg
    963,5 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20200818_193542.jpg
    IMG_20200818_193542.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 13
  • IMG_20200818_193547.jpg
    IMG_20200818_193547.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 10
  • IMG_20200818_193551.jpg
    IMG_20200818_193551.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 10
  • IMG_20200818_193615.jpg
    IMG_20200818_193615.jpg
    1 MB · Weergaven: 11
  • IMG_20200818_193625.jpg
    IMG_20200818_193625.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 13
  • IMG_20200818_193653.jpg
    IMG_20200818_193653.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 11
  • IMG_20200818_193659.jpg
    IMG_20200818_193659.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 11
  • IMG_20200818_193712.jpg
    IMG_20200818_193712.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 12
Hallo allemaal,

Ik heb de Corsaro te koop gezet, mocht er iemand een normale prijs bieden dan ga ik na 7 jaar iets anders rijden.
Bij het bij elkaar zoeken naar alle onderdelen kwam ik ook een nooit gemonteerde houder tegen voor de achterste remklauw, die tegelijk de snelheidssensor boven de achterbrug plaatst ipv eronder. Ooit eens bij Motostretta gekocht. Wie kan ik er blij mee maken voor 75 euro (denk ik?) incl verzending binnen NL?

adapter.jpg
 
Hallo allemaal,

een tijdje niet meer actief geweest op het forum (en met de MoMo...) wordt het weer eens tijd voor een post (en een vraag ;) )

2020 is voor mij het jaar van de herontdekking van de Morini. Dit jaar al meer gereden dan de afgelopen 5 bij elkaar :P

Uiteraard is ook mijn Morini niet helemaal probleemvrij. Heb de knop van het dashboard moeten vervangen, de radiator-dop (KTM blijkt dezelfde te gebruiken), de bekabeling van de spanningsregelaar en het startrelais (van een R1, die is hetzelfde). Maar dat mag de pret allemaal niet drukken!

Ik zit nu echter met een kleine uitdaging. Op de één of andere manier zuigt de tank zichzelf vacuüm. De leidingen zijn open, dus ik vermoed dat het in de tankdop zelf zit. Deze al gedemonteerd, maar ik begrijp niet hoe deze ervoor zorgt dat er lucht in de tank moet komen zodra de benzine verdwijnt.

Hieronder een paar foto's. Iemand die weet hoe dit werkt wellicht? En wat ik er aan kan doen om te voorkomen dat de tank zichzelf vacuüm zuigt?

IMG_1969.JPEG


IMG_1972.JPEG
 
mijne heeft zelfde "probleem" mm doet het goed dus schenk er geen aandacht aan. Heb tijdje geleden alles rond tank los gehad en misschien terugslagklepje verkeerd om gemonteerd???? Maar wel raar als de tankdop bijna niet open gaat vanwege de onderdruk...
 
Hallo allemaal,

een tijdje niet meer actief geweest op het forum (en met de MoMo...) wordt het weer eens tijd voor een post (en een vraag ;) )

2020 is voor mij het jaar van de herontdekking van de Morini. Dit jaar al meer gereden dan de afgelopen 5 bij elkaar :P

Uiteraard is ook mijn Morini niet helemaal probleemvrij. Heb de knop van het dashboard moeten vervangen, de radiator-dop (KTM blijkt dezelfde te gebruiken), de bekabeling van de spanningsregelaar en het startrelais (van een R1, die is hetzelfde). Maar dat mag de pret allemaal niet drukken!

Ik zit nu echter met een kleine uitdaging. Op de één of andere manier zuigt de tank zichzelf vacuüm. De leidingen zijn open, dus ik vermoed dat het in de tankdop zelf zit. Deze al gedemonteerd, maar ik begrijp niet hoe deze ervoor zorgt dat er lucht in de tank moet komen zodra de benzine verdwijnt.

Hieronder een paar foto's. Iemand die weet hoe dit werkt wellicht? En wat ik er aan kan doen om te voorkomen dat de tank zichzelf vacuüm zuigt?

Bekijk bijlage 1537818

Bekijk bijlage 1537819
Zal dan vast iets verstopt zitten en of ontluchting verkeerd om gemonteerd.

Gr marc
 
Hallo allemaal,

Ik heb de Corsaro te koop gezet, mocht er iemand een normale prijs bieden dan ga ik na 7 jaar iets anders rijden.
Bij het bij elkaar zoeken naar alle onderdelen kwam ik ook een nooit gemonteerde houder tegen voor de achterste remklauw, die tegelijk de snelheidssensor boven de achterbrug plaatst ipv eronder. Ooit eens bij Motostretta gekocht. Wie kan ik er blij mee maken voor 75 euro (denk ik?) incl verzending binnen NL?

Bekijk bijlage 1536255
Hé Sjaak,

Ik heb wel interesse! Heb je ‘m nog? Ik kan je geen privé bericht sturen, vandaar even zo.
 
hallo allemaal,

enige tijd geleden las ik hier op het forum over een achterlicht van een scooter of bromfiets dat ook passend is voor de Corsaro. Ik kan dat topic niet meer terugvinden. Heb allerlei zoekopdrachten ingevoerd en het forum deels opnieuw doorgespit, maar helaas. Kan iemand nog herinneren van welke dat was?

gr Waro

...zal je altijd zien: vind ik het alsnog..... de Derbi Senda DRD...
 
Laatst bewerkt:
mijne heeft zelfde "probleem" mm doet het goed dus schenk er geen aandacht aan. Heb tijdje geleden alles rond tank los gehad en misschien terugslagklepje verkeerd om gemonteerd???? Maar wel raar als de tankdop bijna niet open gaat vanwege de onderdruk...

Zal dan vast iets verstopt zitten en of ontluchting verkeerd om gemonteerd.

Gr marc

Er zit niets verstopt, leidingen zijn schoon. Ventiel lijkt ook gewoon goed, maar volgens mij is er helemaal geen verbinding tussen de tank en het ventiel zelf. Ik zie geen opening, slang, kanaal, uitsparing of iets dergelijks. Iemand wellicht enig idee hoe dit zou moeten werken?
 
Afgelopen weekend met 3 Italianen en één Japanner wezen touren in België en een stukje in Duitsland. één van de italianen (MV Augusta) is tijdens de trip helaas gestolen :( Op klaarlichte dag op de parkeerplaats Van La Gileppe. Schijnt dat daar geregeld motoren worden gestolen|(

De Momo heeft zich perfect gehouden, was een perfect test voor de telefoon mount, de navigatie software en de nieuwe ECU software *D

Coo 2.jpg
 
Hallo allemaal,

Even voorstellen..
Mijn naam is Cyriel, 24 jaar oud en sinds een maand of twee dolgelukkig eigenaar van een Corsaro uit 2007, m'n eerste baanmotor *O*
Na 2000 km genieten op de motor ben ik er vorige week mee tegen de grond gegaan. -O-

Lichte lakschade op de bil, gebroken setje voetsteunen en een geplooid stuur zijn de gevolgen van mijn baldadigheden |(

Kan iemand van hier me verder helpen om een nieuw schakelsetje te bekomen?
 
Hallo allemaal,

Even voorstellen..
Mijn naam is Cyriel, 24 jaar oud en sinds een maand of twee dolgelukkig eigenaar van een Corsaro uit 2007, m'n eerste baanmotor *O*
Na 2000 km genieten op de motor ben ik er vorige week mee tegen de grond gegaan. -O-

Lichte lakschade op de bil, gebroken setje voetsteunen en een geplooid stuur zijn de gevolgen van mijn baldadigheden |(

Kan iemand van hier me verder helpen om een nieuw schakelsetje te bekomen?

Welkom,het is lastig om aan onderdelen te komen via internet.
Maar hier kun je wel eens slagen : info@motostretta.com (Marc Veld)
Hij is ook op dit forum actief
 
Wie het kleine niet eert, is het grote niet.................. 🤗
(Gespot bij Classic demo HMV ergens in oost brabant enkele jaren terug)

IMG-20180902-WA0003.jpg
 
Hallo allemaal,

Even voorstellen..
Mijn naam is Cyriel, 24 jaar oud en sinds een maand of twee dolgelukkig eigenaar van een Corsaro uit 2007, m'n eerste baanmotor *O*
Na 2000 km genieten op de motor ben ik er vorige week mee tegen de grond gegaan. -O-

Lichte lakschade op de bil, gebroken setje voetsteunen en een geplooid stuur zijn de gevolgen van mijn baldadigheden |(

Kan iemand van hier me verder helpen om een nieuw schakelsetje te bekomen?
Welkom cyriel. Eindelijk weer eens een leeftijdsgenoot erbij die een Morini kan waarderen.

Jammer van de schade. Maar Marc veld van moto stretta te Zwolle kan vast alle benodigde onderdelen voor je bestellen
 
Hallo allemaal,

Even voorstellen..
Mijn naam is Cyriel, 24 jaar oud en sinds een maand of twee dolgelukkig eigenaar van een Corsaro uit 2007, m'n eerste baanmotor *O*
Na 2000 km genieten op de motor ben ik er vorige week mee tegen de grond gegaan. -O-

Lichte lakschade op de bil, gebroken setje voetsteunen en een geplooid stuur zijn de gevolgen van mijn baldadigheden |(

Kan iemand van hier me verder helpen om een nieuw schakelsetje te bekomen?
Ik heb in het verleden eens een nieuw setje moeten monteren en heb toen deze besteld.

https://www.motoracingshop.com/it/pedane-arretrate-4racing-moto-morini-corsaro-1200-fisse.html
Zijn iets hoger dan de originele maar werken verder prima.
 
Absoluut! Rij ook regelmatig op 'nieuw, snel spul' met alle elektronische toeters en bellen, maar de power en trekkracht van dit blok blijft mij steeds weer verrassen. Nog een beetje geholpen door mijn Morini flink af te laten vallen: uitlaatsysteem, LiFePo accu, carbon, etc.

Dan moet je een keer een superduke r 1290 proberen - is toch wel heel andere koek , alleen mis ik het inlaat geluid van de Morini !
 
Dan moet je een keer een superduke r 1290 proberen - is toch wel heel andere koek , alleen mis ik het inlaat geluid van de Morini !
Superduke R heb ik ook gereden en gaat zeker lekker van z'n plek :] (opvallend soepel en 'makkelijk' te rijden trouwens voor een dikke twin), maar ik bedoel meer dat het blokje van de Morini al weer 14 jaar oud is en zich nog aardig kan weren.
 
Zo jongens, maar weer eens hier loeren, is er nog wat gebeurd? ;)
Ik heb zelf net het koopje van de dag gedaan, nu nog een passend framepje vinden :p
 

Bijlagen

  • 20210108_104955.jpg
    20210108_104955.jpg
    205,4 KB · Weergaven: 18
Hallo allemaal,

Ergens bovenaan deze pagina heb ik nog geschreven dat mijn Momo te koop stond. Door de triest lage inruil waarde en enkele fijne dagen weg op de Momo heb ik deze winter besloten de Momo te houden. Voor aankomend seizoen moet er wel groot onderhoud komen. Naast een grote beurt ook controle van de kleppen. Ik heb ook nog steeds het 'oude' koelvloeistoftankje. Weet een van jullie hoe je aan de radiatordop kan zien of deze vervangen is?

Daarnaast zijn mijn stepjes enorm glad geworden. Bij nattigheid glij ik met de laars snel weg. Zijn de stepjes universeel? Ik bedoel dan echt alleen het stepje zelf, zie foto. Voor een Corsaro is nl niks te vinden. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat deze voor elk merk/model/type anders zijn.

Alvast dank!
 

Bijlagen

  • IMG_2163[1].JPG
    IMG_2163[1].JPG
    153,5 KB · Weergaven: 8
Hallo allemaal,

Ergens bovenaan deze pagina heb ik nog geschreven dat mijn Momo te koop stond. Door de triest lage inruil waarde en enkele fijne dagen weg op de Momo heb ik deze winter besloten de Momo te houden. Voor aankomend seizoen moet er wel groot onderhoud komen. Naast een grote beurt ook controle van de kleppen. Ik heb ook nog steeds het 'oude' koelvloeistoftankje. Weet een van jullie hoe je aan de radiatordop kan zien of deze vervangen is?

Daarnaast zijn mijn stepjes enorm glad geworden. Bij nattigheid glij ik met de laars snel weg. Zijn de stepjes universeel? Ik bedoel dan echt alleen het stepje zelf, zie foto. Voor een Corsaro is nl niks te vinden. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat deze voor elk merk/model/type anders zijn.

Alvast dank!

Hier kan ik je een mooi antwoord op geven daar ik de mijne uitgewisseld heb (overigens doe ik,de originele, niet weg) met die van een Reserve set van een triumph daytona 675.(die ik ook heb,maar waar een race set op zit)
Deze passen zeer netjes 1 op 1,geen speling en geven de momo een "racier look"
Bijna zeker street triple 675 ook
 

Bijlagen

  • IMG_20210202_232131.jpg
    IMG_20210202_232131.jpg
    122,8 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20210202_232147.jpg
    IMG_20210202_232147.jpg
    77,2 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20210202_232137.jpg
    IMG_20210202_232137.jpg
    72,7 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20210202_232049.jpg
    IMG_20210202_232049.jpg
    239,6 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20210202_232124.jpg
    IMG_20210202_232124.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20210202_232116.jpg
    IMG_20210202_232116.jpg
    135,8 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan