Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Hier kan ik je een mooi antwoord op geven daar ik de mijne uitgewisseld heb (overigens doe ik,de originele, niet weg) met die van een Reserve set van een triumph daytona 675.(die ik ook heb,maar waar een race set op zit)
Deze passen zeer netjes 1 op 1,geen speling en geven de momo een "racier look"
Bijna zeker street triple 675 ook
Top, dank je wel! Dat ziet er prima uit zo. Ik zou ook geen nieuwe Morini stepjes meer willen, maar iets grovers qua profiel zoals dit.
 
Hallo allemaal,

Ergens bovenaan deze pagina heb ik nog geschreven dat mijn Momo te koop stond. Door de triest lage inruil waarde en enkele fijne dagen weg op de Momo heb ik deze winter besloten de Momo te houden. Voor aankomend seizoen moet er wel groot onderhoud komen. Naast een grote beurt ook controle van de kleppen. Ik heb ook nog steeds het 'oude' koelvloeistoftankje. Weet een van jullie hoe je aan de radiatordop kan zien of deze vervangen is?
...
Op de dop staat1 bar, is dat dat automatisch een juist exemplaar? Ik dacht dat de verkeerde meer dan 1 bar waren?
En wat is wijs voor extra controle bij een grote beurt en kleppen stellen? Luchtfilter goed schoonmaken?

Ik wil in elk geval de koelvloeistof laten vervangen. De motor wordt 's zomers vrij snel warm. Fans gaan dan aan, en dan zakt de temp weer richting 90 graden. Maar ik moet ruim boven de 80 km/u rijden om rond 85 graden of iets lager uit te komen. De vloeistof zal ook al minstens 8 jaar in het systeem zitten.
 
Goedenavond allen,

Ergens dit jaar wil ik weer een nieuwe motor gaan kopen, op mijn lijstje staat al een aantal jaar een Corsaro, vandaar dat ik hier even “aanklop” met de standaard “waar op te letten vragen”

Ik lees dat de eerste modellen wat problemen hadden, de latere modellen hebben die updates fabrieksaf mee gekregen? Zijn die updates of upgrades ergens aan te herkennen? En betekend dit dat de latere modellen dan per definitie “beter” zijn?

Zijn er verder nog gekke klachten of aandachtspunten?

Wat ik lees is het een dorstige motor, is 1:12/1:13 een beetje realistisch? Ik moest met mijn TL rond de 130km al tanken, dat wil ik eigenlijk niet nog een keer..

qua onderhoud, veel problemen of standaard hoge kosten te verwachten? Ik kan ook weinig vinden over de onderhoudsintervallen.

Ooit ben ik al eens in Zwolle binnen gewandeld, toen alleen maar staan kwijlen ;-) Maar nu wil ik toch serieus gaan kijken...

Op m’n lijstje staat ook een Brutale, maar bij een 4 cilinder haak ik dan eigenlijk direct alweer af...
 
Hoi Flip,

Eerste generatie ( latere ben ik niet zeker) klepgeleiders.
Blokken verder ,zeer betrouwbaar.
De corsaro avio (120 pk) en gran passo hebben er geen last van.
Dan nog wat modificaties,de meeste onschuldig,de kabelboom is wat gevoelig.
Accu polen goed vast.
Je krijgt er wel één brok emotie en karakter voor terug.Je rijdt echt wat aparts.
In mijn opinie meer klasse als een Ducati

Verbruik vind ik wisselend.
Zo tussen 1:13 ,1:18

Regulier onderhoud om de 10000 kilometer.

Anderen zullen mij nog wel aanvullen en /of corrigeren.
Veel plezier alvast🤗👍
 
Laatst bewerkt:
Wat ik uit eerdere berichten uit dit topic begrepen heb zijn de latere modeljaren net zo goed wel aan de beurt voor klepgeleiders. Het lijkt willekeuring door de bouwjaren heen voor te komen. Maar volgens mij is het nog steeds sporadisch en voornamelijk bij hogere km standen. Marc van MotoStretta in Zwolle kan daar vast een beter antwoord op geven. Er is hier een lijst met fabrieksmodificaties, die zou je nog kunnen meenemen om te controleren of die uitgevoerd zijn. Maar daar zit weinig schokkends bij. In elk geval niets blok inhoudelijks. Over het algemeen zijn het prima en betrouwbare motoren. Accupolen rammelen bij mij soms iets los, en de Corsaro houdt van goed onderhouden accu's.

Ik rijd over het algemeen >200 km op een tank benzine, tenzij er echt hard doorgestampt wordt. En zoals Downsider zegt, een grote brok emotie en karakter! Ik heb heb qua Italiaanse twins een Ducati 749 en een Aprilia RSV 1000 gereden, maar het blok van de Corsaro is echt wat anders!
 
Klinkt goed. Ik heb hiervoor 2 Aprilia’s gehad, een goed werkende accu ben ik inmiddels wel aan gewend ;-)
 
Kom menschen,rijden🤗
Goed voorbeeld doet volgen.
Loos pekel alarm , Tilburg,best, Eindhoven Breda en Etten Leur.
IMG_20210220_170303.jpg
IMG_20210220_170259.jpg
IMG_20210220_170420.jpg
IMG_20210220_170413.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen,
Ik ben nieuwe hier en heb sinds kort ook een corsaro.
Maar wat n ding he wat gaat dat af 🤪
Had hiervoor een r1 en ktm 620 lc4 Maar dit is ff andere koek. Dit is m hier beneden , was gelijk verliefd van 2006 en net 15.000km gelopen.
Maar nu heb ik er geen boekjes bij ,rijd verder prima daar gaat het niet om
maar vraag me af is het wijs om hem helemaal na te laten kijken. Ik lees veel over andere software ivm bokken enz dat doet hij idd aardig hahahah
Ook merk ik op dat die vaak afslaat bij het stoplicht iemand hier ervaring mee.
Ik lees t wel wat jullie me beetje kunnen adviseren😉
Screenshot_20210116-085322_AutoScout24.jpg
 
De eerste,bij voorste cilinder, is normaal,de tweede bij dynamo draden niet.
naar mijn weten.
 
Nee is niet goed idd
Net half uur met Marc aan de tel gezeten ik weet wel gelijk de history van me bike was daar in onderhoud😉maar breng m eerdaagswel daarheen en dan hoor ik t wel maar hij kon me zoal vertellen dat er miss paar dingen niet klopten door mijn verhaal over mijn ervaringen met mijn motor nu
Dus word vervolgd😅
 
Hoi iedereen,
Ik ben nieuwe hier en heb sinds kort ook een corsaro.
Maar wat n ding he wat gaat dat af 🤪
Had hiervoor een r1 en ktm 620 lc4 Maar dit is ff andere koek. Dit is m hier beneden , was gelijk verliefd van 2006 en net 15.000km gelopen.
Maar nu heb ik er geen boekjes bij ,rijd verder prima daar gaat het niet om
maar vraag me af is het wijs om hem helemaal na te laten kijken. Ik lees veel over andere software ivm bokken enz dat doet hij idd aardig hahahah
Ook merk ik op dat die vaak afslaat bij het stoplicht iemand hier ervaring mee.
Ik lees t wel wat jullie me beetje kunnen adviseren😉
Bekijk bijlage 1600046
Mooie kleurstelling! En met de sound zit 't volgens mij ook wel goed ;)
 
Het is een Mv agusta geworden, zag (en hoorde) hem en eigenlijk direct verkocht. Bedankt voor de tips!
 
Ze zijn er weer: Orginele Moto Morini Corsaro stikkers beperkte serie. Op=op
1) Corsaro 2x tank, 1 x voorkuip < 2008 € 50,-
2) Corsaro 2x tank, 1 x voorkuip > 2008 € 50,-
3) Granpasso 2x tank, 2 zijkuip, € 65,-

Alle stikkers OEM orginele afmetingen.
Prijs inclusief verzendkosten binnen NL

Als je een setje wilt dan graag een belletje, mailtje naar Info@motostretta.com of 038 4604233
 

Bijlagen

  • 20210316_094733.jpg
    20210316_094733.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 4
  • 20210316_094717.jpg
    20210316_094717.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 5
Vraagje, Op het deksel van de dynamo zit aan de uitstulping in het midden aan de onderzijde een klein imbus schroefje.
Weet iemand wat de functie is van dit schroefje? Ontluchting? Moet je dit verwijderen voor de demontage?
Het werkplaats handboek zegt er niets over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan