Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Sindskort heb ik het eigenaardige probleem dat de motor alleen nog start in zijn neutraal. De motor in de versnelling, koppeling in en standaard ingeklapt werkt niet meer. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Schakelaar of bedrading standaard 🤔
 
Mij staat iets bij dat een (start) relais van een model yamaha R1 uit te wisselen is.
Dat is het startrelais idd. Die heb ik al vervangen. Ik vermoed dat er nu iets anders aan de hand is. Heb al een relais vervangen welke helemaal onder de aanslag zat. Heb een alternatief van Bosch gevonden, lijkt prima te werken. Was voor de aansturing van de ventilator, zal dus met het probleem waarschijnlijk niets te maken hebben gehad.
 
Waterdichte relais zijn het beste, bv Panasonic CM1-R-12V (met weerstand, universeel) of CM1-D-12V (met diode, maar mag uit mn hoofd niet op de bezinepomp positie). De , relais zijn hetzelfde verder qua voet. Aangezien je waarschijnlijk met pittige verzendkosten te maken krijgt, gelijk een stuk of 6 bestellen ;)
 
Oh ja, na steeds grotere problemen met m'n handen/vingers (atrose) gaat het nu wat beter. Dus ga vd zomer de Morini weer eens uitlaten id Eifel.
 
"Schakelaar van de koppeling kan ook, ik heb hetzelfde sinds ik een radiale pomp heb gemonteerd."
Je kan er een hydraulische tussenzetten, werkt perfect.

Na jaaah... heb ik zomaar een rode Corsaro in het wild gespot (ring Alkmaar/de Mare) :]
Ik net weer een paar duizend BMW GS'en in de alpen, 0,0 corsaro's

Maar had ook een vrij bijzondere ontmoeting:
BreraBezoekAlpen.jpg
 
Hallo allemaal :W:W

Sinds zaterdag trotse eigenaar van deze piraat 😎.

Wat rijdt het heerlijk 🤤

Heeft iemand voor mij een actieve downloadlink van werkplaats handboek en evt een ownersmanual ?

:}:]
 

Bijlagen

  • 02990393-9C8B-4A18-85A0-86E0823E7553.jpeg
    02990393-9C8B-4A18-85A0-86E0823E7553.jpeg
    228,4 KB · Weergaven: 23
  • 6A2E173C-0508-4DC9-B30B-D4021FFC8740.jpeg
    6A2E173C-0508-4DC9-B30B-D4021FFC8740.jpeg
    460,9 KB · Weergaven: 23
Hmm, Dashboard knopje werkt helemaal niet meer, niet super erg maar zou graag versnelling aangegeven zien, weet iemand simpele oplossing?
Ga woensdag naar Assen circuit rijden, vind ik dan wel makkelijk 😎😎
 
Hmm, Dashboard knopje werkt helemaal niet meer, niet super erg maar zou graag versnelling aangegeven zien, weet iemand simpele oplossing?
Ga woensdag naar Assen circuit rijden, vind ik dan wel makkelijk 😎😎
Ja,maar is een delicate operatie.
Je zult het dashboard open moeten wrikken.
Met wat geluk,schiet ie goed,als je de Dash wat "ligt",zoals bij mij.
Misschien dat deze geheel open moet.
Monstromorini ( Rob) heeft meer ervaring.
Succes 👌
 
Laatst bewerkt:
Ja,maar is een delicate operatie.
Je zult het dashboard open moeten wrikken.
Met wat geluk,schiet ie goed,als je de Dash wat "ligt",zoals bij mij.
Misschien dat deze geheel open moet.
Monstromorini ( Rob) heeft meer ervaring.
Succes 👌
Was er al bang voor dat niet eenvoudig zou gaan, wil toch graag oplossen dus tips zijn welkom 👍
 
Ik kan potverdikkie mijn service manual van de Corsaro niet meer vinden op mijn computerrr. .B|

En alle linkjes die ik google zijn dood..
 
Weet iemand of je voor de Corsaro (Veloce) een RCS16 of een RCS19 Brembo radiale CLUTCH master cylinder nodig hebt?

Ik heb er nu een RCS19 clutch master op zitten, maar die is zwaaaarrr te bedienen...
 
Schakelaar van de koppeling kan ook, ik heb hetzelfde sinds ik een radiale pomp heb gemonteerd.
Heb er niet veel aandacht meer aan besteed. Tot ik een paar momenten had dat het echt heel onhandig was dat ik de motor niet in de versnelling kon starten. Iemand advies over onderdeel en een instructie of weet waar ik dat kan vinden?
 
Hoi! Sinds korts eigenaar van een '07 Corsaro 1200. Blij mee!
De vorige eigenaar heeft helaas de airbox flink verprutst (bouten uitgeboord) dus ben ik op zoek naar een tweedehands airbox. De covers zie je wel op eBay maar het onderstuk is vrij zeldzaam. Heeft één van jullie er nog 1 liggen?

Marc van Stretta al gebeld, hij heeft er één, maar die is aan de prijzige kant.
Nieuw is niet te betalen. :X
 
Hoi! Sinds korts eigenaar van een '07 Corsaro 1200. Blij mee!
De vorige eigenaar heeft helaas de airbox flink verprutst (bouten uitgeboord) dus ben ik op zoek naar een tweedehands airbox. De covers zie je wel op eBay maar het onderstuk is vrij zeldzaam. Heeft één van jullie er nog 1 liggen?

Marc van Stretta al gebeld, hij heeft er één, maar die is aan de prijzige kant.
Nieuw is niet te betalen. :X
Welkom 🤗
 
Weet je ook waardoor hij is overleden? Nu je toch bezig bent: hoe zien jouw stekkers eruit? Die van mij waren aan het opbranden en eroderen dus heb alles er tussenuitgehaald en kabels gesoldeerd.
 
Weet je ook waardoor hij is overleden? Nu je toch bezig bent: hoe zien jouw stekkers eruit? Die van mij waren aan het opbranden en eroderen dus heb alles er tussenuitgehaald en kabels gesoldeerd.

Nee dat niet.
heb hem 2 mnd in bezit, en spanning op display stationair was 12,1 V, dit vond ik een beetje vreemd, dus ik ben aan het meten geslagen, op de accupool met draaiende motor 12,6V.. Allemaal waarden die niet correct zijn. Ik krijg vrijdag langere testkabels, dan kan ik het een keer rijdend meten (dacht ik).

Gisteren 10 km gereden, en plots oranje waarschuwingslampje, de onderste in beeld, en 15! V op de display, en ging gelijk weer terug naar 12,1...
Ik direct motor aan de kant gezet, de regelaar daar kwam rook vanaf en ook een vlammetje, dus ik was net op tijd(gelukkig geen noemenswaardige schade). (of te laat vervangen, net hoe je het bekijkt).
Ik kan nu de oorzaak niet bepalen.. wat ik wel kan doen is de gele draden testen zonder regelaar. kijken of ik daar wat vreemds aan meet.
De stekkers zijn bij mij dus ook zwart nu en begin van de kabels ook. Dus die ga ik ook vervangen.
Welke regelaar gebruik je nu?
 
Mijn regelaar is goed, bij mij kwam bij stationair het aantal V niet hoger dan 13, dat is ook te weinig. Toen ik stekkers bekeek snapte ik waarom: erosie en gesmoten connectors. Die gesoldeerd en probleem verholpen, vandaar. Succes met vervangen, maar los van de regelaar wees ook kritisch op de bekabeling. :)

Volgens mij heb ik gewoon de originele nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan