Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Nee dat niet.
heb hem 2 mnd in bezit, en spanning op display stationair was 12,1 V, dit vond ik een beetje vreemd, dus ik ben aan het meten geslagen, op de accupool met draaiende motor 12,6V.. Allemaal waarden die niet correct zijn. Ik krijg vrijdag langere testkabels, dan kan ik het een keer rijdend meten (dacht ik).

Gisteren 10 km gereden, en plots oranje waarschuwingslampje, de onderste in beeld, en 15! V op de display, en ging gelijk weer terug naar 12,1...
Ik direct motor aan de kant gezet, de regelaar daar kwam rook vanaf en ook een vlammetje, dus ik was net op tijd(gelukkig geen noemenswaardige schade). (of te laat vervangen, net hoe je het bekijkt).
Ik kan nu de oorzaak niet bepalen.. wat ik wel kan doen is de gele draden testen zonder regelaar. kijken of ik daar wat vreemds aan meet.
De stekkers zijn bij mij dus ook zwart nu en begin van de kabels ook. Dus die ga ik ook vervangen.
Welke regelaar gebruik je nu?
k denk dat het louter je kabels betreft.
Je beschrijving lijkt precies op mijn ervaring.: kortsluiting in de draden/stekker
Eenmaal correct door gesoldeerd weer perfect ,nu reeds meer als 5 jaar..
Heb er nog fotos van,effe opzoeken.
 
20170325_215705.jpg
20170325_215816.jpg
20170325_215650.jpg
20170325_215749.jpg
Er zijn ook mensen die de SR buiten de accu/electronica bak hebben geplaatst (er onder) voor betere koeling en wat ruimte in die bak.
Mijn ervaring is,eenmaal goed aangesloten,geen problemen meer. Ook in de bak..
Ook niet in de hitte van de afgelopen jaren/tijd.

In combinatie met een lithium accu heb ik nu een op en top ,betrouwbaar elektrisch system
 
Nee dat niet.
heb hem 2 mnd in bezit, en spanning op display stationair was 12,1 V, dit vond ik een beetje vreemd, dus ik ben aan het meten geslagen, op de accupool met draaiende motor 12,6V.. Allemaal waarden die niet correct zijn. Ik krijg vrijdag langere testkabels, dan kan ik het een keer rijdend meten (dacht ik).

Gisteren 10 km gereden, en plots oranje waarschuwingslampje, de onderste in beeld, en 15! V op de display, en ging gelijk weer terug naar 12,1...
Ik direct motor aan de kant gezet, de regelaar daar kwam rook vanaf en ook een vlammetje, dus ik was net op tijd(gelukkig geen noemenswaardige schade). (of te laat vervangen, net hoe je het bekijkt).
Ik kan nu de oorzaak niet bepalen.. wat ik wel kan doen is de gele draden testen zonder regelaar. kijken of ik daar wat vreemds aan meet.
De stekkers zijn bij mij dus ook zwart nu en begin van de kabels ook. Dus die ga ik ook vervangen.
Welke regelaar gebruik je nu?
bij de mijne is stekker ertussenuit geknipt, draden opnieuw aangesneden en in kroonsteen gemaakt, geen probleem meer gehad, stekker is/was de oorzaak.
 
Ook (misschien wel met name) kroonsteentjes zijn gevoelig voor ellende. Dit was mijn oude stekker.
Na solderen en goed isoleren probleemloos.
 

Bijlagen

  • IMG_7567.JPG
    IMG_7567.JPG
    127 KB · Weergaven: 16
  • IMG_7566.JPG
    IMG_7566.JPG
    138,5 KB · Weergaven: 20
Again, work in progress...

IMG_7686.JPG


De remleiding voorrem moet wel worden ingekort. Ook moet ik nog kleine beugeltjes (verlengstukjes) maken waaraan het kuipwerk aan de kroonplaat wordt gemonteerd; dat past niet omdat het tegen de rem- en koppelingsvloeistofreservoirs aankomt. Als het droog is eens even een proefritje maken. Al wel blij met de zithouding (daar was het om te doen)!

Hebben jullie ervaring met bagagetassen meenemen op de MoMo? Ga vrijdag weekendje Duitsland doen en heb een Drybag die ik met banjes wil vast-strappen aan de voetsteunen, maar ideaal is het niet omdat de bandjes de uitlaat waarschijnlijk wel gaat raken. Hoe doen jullie dat?
 
Een regenachtig weekend in de Eiffel achter de rug. Met name gisteren 450 km terugkachelen door de regen was niet ideaal. Verder wel ervaring opgedaan met wat langere rit met de Corsaro en moet zeggen de ombouw naar clipons is zeer goed bevallen. Bochtenwerk is super, en ook met hogere snelheden zit je wat minder in de wind vanwege de sportievere zithouding.

Bagage ook tevreden, Drybag achterop gebonden. Enige puntje van aandacht zijn de straps aan de voorzijde, die moet je niet aan passagierssteun vastknopen die dicht op de uitlaat zit. De "voorste" is beter. Al met al zeer content mee zo! In de bergen doet 'ie het goed. Bochtenwerk is grote fun op deze dikke V2.
 

Bijlagen

  • IMG_7708.jpg
    IMG_7708.jpg
    479,1 KB · Weergaven: 40
  • IMG_7709.jpg
    IMG_7709.jpg
    504 KB · Weergaven: 40
Afgelopen weekend MoMo verkocht via "ikwilvanmijnmotoraf"
iedereen nog bedankt voor alle tips ivm wat kleine problemen in verleden.
ik ga deze machtige machine nog missen, maar aankomende onderhoudskosten (distributie ed) vond ik te hoog.
Voorlopig ga ik verder met mijn Triumph Speed Triple.
 

Bijlagen

  • momo7.jpg
    momo7.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 41
  • momo8.jpg
    momo8.jpg
    113 KB · Weergaven: 40
Afgelopen weekend MoMo verkocht via "ikwilvanmijnmotoraf"
iedereen nog bedankt voor alle tips ivm wat kleine problemen in verleden.
ik ga deze machtige machine nog missen, maar aankomende onderhoudskosten (distributie ed) vond ik te hoog.
Voorlopig ga ik verder met mijn Triumph Speed Triple.
heb je er dan wel een redelijke prijs voor gehad?
 
Had die Termi's graag willen hebben ;)
Ze staan voor rond de 4-5k particulier. Dus tegen de ondergrens daarvan lijkt redelijk?
 
Afgelopen weekend MoMo verkocht via "ikwilvanmijnmotoraf"
iedereen nog bedankt voor alle tips ivm wat kleine problemen in verleden.
ik ga deze machtige machine nog missen, maar aankomende onderhoudskosten (distributie ed) vond ik te hoog.
Voorlopig ga ik verder met mijn Triumph Speed Triple.
Wel goed rondgekeken, naar alternatieven?
 
Nog even terug komend op het spanningsregelaar verhaal,ik heb bij mijn Corsaro bj.2006 (ja ik was een van de eersten in NL) al gelijk de spanningsregelaar onder het achterspatbord gemonteerd en de stekker er tussen uit gehaald en de draden gesoldeerd,heb dus nog steeds de eersten regelaar! Na dat de originelen accu de geest gaf een Lifepo4 accu er in gezet die het 9 jaar heeft volgehouden tot gisteren.Omdat ik al een maand of 4 niet gereden heb dacht ik ff opladen en weer gaan, maar vanmorgen ging de startmotor 1x moeizaam rond en dat was het (alleen nog een soort klik bij de afstandsschakelaar)het vreemden is wel dat ik nog 13.4 volt meet bij de schakelaar maar waarschijnlijk is de fut er uit na 9 jaar.
 
Hij zit eigenlijk aan de onderkant van waar hij normaal zit dus tussen het zitje en het achterspatbordje, op die plek kan hij inderdaad beter koelen.
bijkomend voordeel is dat je op de ouden plek je banden reparatie setje kwijt kan of iets anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan