downsider
Offerings to the God of Speed
- 30 mrt 2008
- 34.551
- 21.247
k denk dat het louter je kabels betreft.Nee dat niet.
heb hem 2 mnd in bezit, en spanning op display stationair was 12,1 V, dit vond ik een beetje vreemd, dus ik ben aan het meten geslagen, op de accupool met draaiende motor 12,6V.. Allemaal waarden die niet correct zijn. Ik krijg vrijdag langere testkabels, dan kan ik het een keer rijdend meten (dacht ik).
Gisteren 10 km gereden, en plots oranje waarschuwingslampje, de onderste in beeld, en 15! V op de display, en ging gelijk weer terug naar 12,1...
Ik direct motor aan de kant gezet, de regelaar daar kwam rook vanaf en ook een vlammetje, dus ik was net op tijd(gelukkig geen noemenswaardige schade). (of te laat vervangen, net hoe je het bekijkt).
Ik kan nu de oorzaak niet bepalen.. wat ik wel kan doen is de gele draden testen zonder regelaar. kijken of ik daar wat vreemds aan meet.
De stekkers zijn bij mij dus ook zwart nu en begin van de kabels ook. Dus die ga ik ook vervangen.
Welke regelaar gebruik je nu?
Je beschrijving lijkt precies op mijn ervaring.: kortsluiting in de draden/stekker
Eenmaal correct door gesoldeerd weer perfect ,nu reeds meer als 5 jaar..
Heb er nog fotos van,effe opzoeken.