Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Ha , ik ben er nu mee bezig , de leidingen kunnen het net hebben denk ik , de rem leiding is wat aan de korte kant en de bevesting bout zit op een verkeerde hoek maar ik ga het toch proberen . De koppeling leiding is lang genoeg .
Remlicht en koppeling schakelaar is een probleem en moet je aanpassen - ik heb ze van een kuch ducatti !
Nog een bijkomend probleem zijn de spiegels -12mm draad ipv 8 mm , en de spiegel houders zijn linkse draad en rechtse draad , ik los dit op door bar end spiegels te monteren . Ik zal van de week een paar foto’s posten .
Ik heb deze adapter erop gezet wat zowel de hoek als lengte oploste: Adapter kit
Was enkel nodig aan de kant van de koppeling. Mijn rem- en koppelingspomp zijn van het merk Beringer.
De micro-schakelaars werden vervangen door hydraulische met haakse aansluiting.
 
Ik heb deze adapter erop gezet wat zowel de hoek als lengte oploste: Adapter kit
Was enkel nodig aan de kant van de koppeling. Mijn rem- en koppelingspomp zijn van het merk Beringer.
De micro-schakelaars werden vervangen door hydraulische met haakse aansluiting.
De adapters van hel zijn een tientje goedkoper :+
 
Dit is ook maf...

Een beurt van €5.600 (!), vervolgens maar 1.000 kilometer rijden en daarna staat-ie te koop voor €3.500 (inruil €2.750?) :?
Hier ben ik toevallig wezen kijken.. de motor staat er niet voor niets zo goedkoop op. Echt veel oxidatie/schade van steenslag en afbladderende verf etc. Lekke achterschokbreker, je bounced echt alsof je op een trampoline staat en heel veel geluid uit het blok/ri. de waterpomp. Die rekening was idd enorm maar zoals het blok klonk/liep naar mijn idee had ik er geen vertrouwen in.
 
Hier ben ik toevallig wezen kijken.. de motor staat er niet voor niets zo goedkoop op. Echt veel oxidatie/schade van steenslag en afbladderende verf etc. Lekke achterschokbreker, je bounced echt alsof je op een trampoline staat en heel veel geluid uit het blok/ri. de waterpomp. Die rekening was idd enorm maar zoals het blok klonk/liep naar mijn idee had ik er geen vertrouwen in.
Misschien een mooie kandidaat voor onderdelen :P; er is doorgaans zo weinig gebruikt te krijgen voor de Corsaro's, dat dat wel goede handel zou kunnen zijn. Nadeel is dan wel dat veel van de onderdelen van deze motor nog opgeknapt moeten worden (indien dat nog haalbaar is).
 
Ik zoek nog wel een thermostaathuis , want mijne lekt lichtjes. Maar kan er wel mee leven want hij drupt niet leeg oid.
 
Ik heb deze adapter erop gezet wat zowel de hoek als lengte oploste: Adapter kit
Was enkel nodig aan de kant van de koppeling. Mijn rem- en koppelingspomp zijn van het merk Beringer.
De micro-schakelaars werden vervangen door hydraulische met haakse aansluiting.
Hi Guy, ik heb je een pb'tje gestuurd over jouw mapping die ik graag uit zou willen proberen. :)
 
Is dat niet Kees die bij StarTwin (heeft ge-)werkt, en z'n neus ophaalt voor elke motor die niet Italiaans is?
Dat weet ik zo niet,ga het uitzoeken.
Leuk gesprek met hem gehad.
Niet over mijn SAM brommer gehad
20230610_134637.jpg
 
Iemand hier met een Corsaro Veloce met de cnc stepjes die eens wat maten (hoh boutafstand) en een duidelijke foto voor mij zou willen maken? Ik wil eens kijken of ik zelf wat stepjes kan fabrieken zodat mijn lange benen wat verder naar achteren / beneden komen te zitten! :D
 
toevallig heb ik dat 2 weken geleden ook gedaan , heb de stepjes 6CM verlaagt en het zit 20x beter :)
ff snel met paint , maar ik heb gewoon beugels gemaakt ,
1686773932970.png


Mooi ? wellicht niet , maar wel functioneel :)
 
Laatst bewerkt:
toevallig heb ik dat 2 weken geleden ook gedaan , heb de stepjes 6CM verlaagt en het zit 20x beter :)
ff snel met paint , maar ik heb gewoon beugels gemaakt ,
Bekijk bijlage 1891755

Mooi ? wellicht niet , maar wel functioneel :)
Slim! Sws goed om even te passen voordat er een definitieve oplossing komt. Ga ik ook doen! Je hebt ze niet iets naar achter gedaan? Heb jij toevallig een veloce (en foto's, dat is altijd leuk!)
 
S morgens wil het ook in de lente nog wel eens koud zijn, dezelfde ervaring, dan niet starten, met mijn circuitmotor. Nadeel van lithium : CCA stort in elkaar bij koude.
Ben ik er even niet :+ mot ik gelijk weer helpen: LiFePos bij kou? Gewoon ff contact en licht aan terwijl je helm en handschoenen aantrekt.... minuutje of 2. Dan starten, want door de ontlading door licht aan is de accu warm genoeg om probleemloos starten mogelijk te maken.
 
Ben ik er even niet :+ mot ik gelijk weer helpen: LiFePos bij kou? Gewoon ff contact en licht aan terwijl je helm en handschoenen aantrekt.... minuutje of 2. Dan starten, want door de ontlading door licht aan is de accu warm genoeg om probleemloos starten mogelijk te maken.
Hoi Rob :)
 
Daar houdt ik me ook aanbevolen voor , of een goed voorbeeld dan kan ik ze 3d printen / ook beschikbaar maken voor berthebike en andere :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan