Moto Morini Corsaro 1200 deel 4: Oooooooooooooooohhh!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje,ik heb net Ruud freriks gebeld en die wil een mapping gaan maken cq uitlezen van een race/sport ecu.
Hij zoekt een corsaro met een race/sport ecu...Is alleen maar uitlezen van de ecu
Voel je er wat voor moet je hem even bellen en zal hij uitleggen wat hij wil gaan doen en kan je beslissen of je het zelf wilt.


Nog even en de stuurdempers zijn niet meer aan te slepen. :X
Ik kan 'm morgen wel eens bellen. Ik heb de 'oude' race/sport ecu, geen idee of daar nu echt een andere mapping voor is gekomen.

Ik neem aan dat hij daar alleen de ECU voor nodig heeft en een accu d'r op aansluit?!?!?
 
Wat ik van hem begreep wou hij hem alleen maar uitlezen, maar dat moet je hem zelf maar vragen wat de bedoeling is.
Volgens mij wil hij net als die van joost een mapping hebben en die perfectioneren zoadat hij die gegevens zo in de andere ecu,s kan zetten.
Maar vraag het hem zelf maar want ik heb er zelf geen balle verstand van. :N

Je kan hem gewoon bellen , dat heb ik ook gedaan en hij deed er niet moeilijk over en we hebben zeker 15 min gekletst.
 
Maar denk er wel aan dat als jij hem kan helpen hij miss ook jou kan helpen TOCH!!!!!

Je kan het altijd proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, kunnen we er weer 100 pagina's tegen aan :)

maar over stuurdempers hebben we het in het vorige topic (of die daarvoor) toch ook gehad?
Was toen een compactere die op de bevestiging van het contact slot gemonteerd moest worden.
Deze was alleen erg duur meen ik mij te herinneren...

Jep, en ook waren de meeste hier het niet eens met de bevestiging, zag er niet stevig uit op die m6 inbusboutjes op je tank....

maar ja toch sander, als je niet aal je stuur hangt bij het optrekken en in race positie gaat zitten als t ware, heb ik nooit last van een shakend stuur
het is meer als ik stoer wegknal door simpelweg het gas open te trekken en later pas doorheb dat ik m best lang nog kan doortrekken op dat stukje haha
 
Laatst bewerkt:
Jep, en ook waren de meeste hier het niet eens met de bevestiging, zag er niet stevig uit op die m6 inbusboutjes op je tank....

maar ja toch sander, als je niet aal je stuur hangt bij het optrekken en in race positie gaat zitten als t ware, heb ik nooit last van een shakend stuur
het is meer als ik stoer wegknal door simpelweg het gas open te trekken en later pas doorheb dat ik m best lang nog kan doortrekken op dat stukje haha
Vorige week heb ik 'm nog wel aan het zwalken gekregen op hoge snelheid. Probleem is dat ik bij korte bochtjes altijd het stuur sterk de andere kant op gooi. Bij hoge snelheid is dat niet zo'n heel goed idee kwam ik al achter. :X

Maar, dat komt omdat ik als een idioot aan het stuur ga zitten hangen. Laat ik de motor zelf het werk doen dan is er niets aan de hand. :] Ohja, de wind heeft ook aardig vat op m'n lijf. :X
 
Laatst bewerkt:
Dat op hoge snelheid heb ik ook al eens ervaren, ik heb het idee dat hij op hoge snelheid vrij licht op het voorwiel zit.
Miss eens naar hyperpro bellen of hun iets weten en een oplossing kunnen aandragen.
Moet toch nog eens langs gaan om het spulletje af te laten stellen.
 
dat er nog zoveel corsaro's rijden joh.
Als jij nou eens een aanhanger achter je pa's auto knupt dan kun je ze mijn Corsaro naar Goes brengen. Is voor jou toch op steenworp afstand.

Ik heb overigens Ruud Frericks m'n Sport ECU te leen aangeboden. Wel via de e-mail, ik zag dat ze zaterdag's niet telefonisch bereikbaar zijn.

Mijn motor heeft sinds twee weken geleden ook niet meer zoveel zin om te rijden. Als ie warm is dan start ie niet meer. '( Moet ik even wachten tot ie weer een graad of 85 aangeeft en dan doet ie 't wel weer. :(
Dit seizoen laat ik er niets meer aan fixen, ben een lijst van zaken aan het maken die bij de winterbeurt moeten gebeuren:
- Nieuwe stepjes. (Voor en achter)
- Nieuw deksel i.v.m. olie zweten. (Is als het goed is een update voor)
- Nieuwe achterband.
- Olie verversen.
- Fixen ECU.
- Als blijkt dat het blok er uit moet voor de nieuwe deksel dan wil ik ook graag dat ze m'n kleppen gaan stellen. (Had volgensmij al gemoeten bij de 10K, maar dan kan niet voor 300 nog wat euro)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog updates of aanvullingen nodig voor de startpagina van deel 4?

ff een pm met de nieuwe info naar mij graag. *O*
 
Lois jou motor stond er mooi bij in de werkplaats bij MC Rijen. .
Starte vliegensvlug en had een mooi geluidje.

Mijn Corsarootje word voorzien van nieuwe koppen , deze zijn besteld en hopelijk gaat er snel een vrachtauto vanuit Italie deze kant op om het af te gooien bij mijn dealer.

Koppen hadden 2 jaar geleden al vervangen moeten worden tijdens de modificatie maar daar dachten sommige anders over of is er tussendoor geglipt..
Aangezien de fabrieksgarantie is afgelopen snap je wel dat er iemand ervoor moet opdraaien.

De dealer kan alleen niet zeggen hoelang dat gaat duren voordat de koppen er zijn :(
 
Als jij nou eens een aanhanger achter je pa's auto knupt dan kun je ze mijn Corsaro naar Goes brengen. Is voor jou toch op steenworp afstand.

Ik heb overigens Ruud Frericks m'n Sport ECU te leen aangeboden. Wel via de e-mail, ik zag dat ze zaterdag's niet telefonisch bereikbaar zijn.

Mijn motor heeft sinds twee weken geleden ook niet meer zoveel zin om te rijden. Als ie warm is dan start ie niet meer. '( Moet ik even wachten tot ie weer een graad of 85 aangeeft en dan doet ie 't wel weer. :(
Dit seizoen laat ik er niets meer aan fixen, ben een lijst van zaken aan het maken die bij de winterbeurt moeten gebeuren:
- Nieuwe stepjes. (Voor en achter)
- Nieuw deksel i.v.m. olie zweten. (Is als het goed is een update voor)
- Nieuwe achterband.
- Olie verversen.
- Fixen ECU.
- Als blijkt dat het blok er uit moet voor de nieuwe deksel dan wil ik ook graag dat ze m'n kleppen gaan stellen. (Had volgensmij al gemoeten bij de 10K, maar dan kan niet voor 300 nog wat euro)

Dat je niet gewoon maandag even belt naar die Freriks en duidelijke afspraken maakt, wie weet kan hij jou ook wel helpen met het fixen van jou ecu.

Zag een mooie zwarte Corsaro bij MCR Rijen en die starte zoals een motor hoor te starten, vind het raar dat dat niet standaard bij elke motor is.
Is net of iedereen een verschillende ecu heb met verschillende afstellingen ,als je leest waar sommige last van hebben..
 
FF een paar fotootjes: :P

full
 
full


De eerste motor waar ik -behalve de spiegeltjes- eigenlijk niets aan hoef te doen!
Mooie spulletjes in overvloed :Y
 
Ik zie er maar eentje :? })

$&#%^net te laat :X

Je kan de duo-steuntjes er nog afhalen :+
 
Laatst bewerkt:
Ben alleen nog -net als een groot deel van de Corsaro rijders- op zoek naar een mooi onderkuipje/bellypan; die van GTracing (kickxstart) vinnik heel mooi.

full
 
Ik heb er nu een paar honderd kilometer opzitten en ik moet zeggen dat het blok/de motorloop mij zeer goed bevalt; loopt mooi rond, pakt zeer goed/vloeiend op en weinig/geen bokken bij lage snelheden voor zo'n vette 2-cilinder. Open Termi's + ECU 2009 wat mij betreft OK!



Alleen dat geluid in de nauwe straatjes van de binnenstad; iedereen schrikt zich de @#$% :X
 
Koppen hadden 2 jaar geleden al vervangen moeten worden tijdens de modificatie maar daar dachten sommige anders over of is er tussendoor geglipt..

De koppen zijn nooit bijvoorbaat vervangen, alleen bij motoren die daadwerkelijk problemen hadden....


#denniz#$@; mooie motor, voetsteuntjes achter moeten eraf ;)
 
Is het matriaal van de voetsteuntjes bij de veloce beter van kwaliteit of alleen maar gepoedercoat?

Zit er over na te denken om de mijne ook zwart te maken, alleen ben niet zo tevreden met het matriaal.
Lijkt net blik.
 
De koppen zijn nooit bijvoorbaat vervangen, alleen bij motoren die daadwerkelijk problemen hadden....


#denniz#$@; mooie motor, voetsteuntjes achter moeten eraf ;)
Volgens de dealer was het een modificatie en hadden ze vervangen moeten worden.
Hopen dat het probleem echt bij de koppen ligt anders is het een dure grap geweest. :N

Als het maar geen half jaar duurt voordat ze daar in Italie iets opsturen.
Wil ook wel een keer de eifel in zonder een oliekan op mijn rug mee te nemen. :9
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De voetsteuntjes van de Veloce zijn gefreesd van beter materiaal.
Ik denk dat ze geanodiseerd zijn. Helaas lijkt dit na een tijdje eraf te slijten/ te verkleuren bij de oudere types.

Ik weet niet of het nieuwere type dat ik heb daar ook last van gaat krijgen. Gelukkig trillen deze in ieder geval niet los. :)
 
[afbeelding]

De eerste motor waar ik -behalve de spiegeltjes- eigenlijk niets aan hoef te doen!
Mooie spulletjes in overvloed :Y
Wat voor spiegeltjes gaan het worden?
Heb vanmiddag de Rizoma handvaten besteld die Fraanke ook heb alleen met zwarte eind doppen. :9
Ook barends besteld. :9
Alleen nog de zwarte korte hendels van titax en hij is helemaal af.
 
Lois jou motor stond er mooi bij in de werkplaats bij MC Rijen. .
Starte vliegensvlug en had een mooi geluidje.

Mijn Corsarootje word voorzien van nieuwe koppen , deze zijn besteld en hopelijk gaat er snel een vrachtauto vanuit Italie deze kant op om het af te gooien bij mijn dealer.

Koppen hadden 2 jaar geleden al vervangen moeten worden tijdens de modificatie maar daar dachten sommige anders over of is er tussendoor geglipt..
Aangezien de fabrieksgarantie is afgelopen snap je wel dat er iemand ervoor moet opdraaien.

De dealer kan alleen niet zeggen hoelang dat gaat duren voordat de koppen er zijn :(

Okie, ik had je motor donderdag gezien. vondt het vreemd dat ondanks de hoge olie verbruik er geen olie in de luchtfilter huis aanwezig was.
Ook je compressie slang was al beschadigt. Geen goed begin met de Corsaro. Eigenlijk had Rijen die motor eerst compleet moeten updaten voor dat ze hem afleverde.

Als eenmaal deze updates achter de rug zijn dan hoop ik dat je veel onbezorgde KM's kunt maken.
Want de Corsaro is werkelijk een pracht motor die mijn inziens zijn gelijke niet heeft.

Als hij klaar is gaan we wel een keer rijden. tenminste als je der zin in hebt.

Heb je ook de poser Corsaro van Ducie gezien?
Schandalig mooi en heeft m.i. een heel erg hoog OMG gehalte
 
Ik moet echt die kickstart halen geloof ik, en de motot73 ook geloofk

anyway,

motordealer van mij... '(
Ik vind het niet 'eerlijk / aardig' om dit zo publiekelijk op internet te zetten, wil natuurlijk geen ruzie met m en ben blij dat hij me wil helpen waar hij kan...

Maargoed, waar het op neer komt, is dat hij mij eigenlijk niet kan helpen met het slechte lopen.
Ik moet nog even met de monteur zelf praten (ipv eigenaar van de zaak, die weet het ook niet allemaal precies zegmaar) die is over 2 weken terug van vakantie.
Hopelijk is mijn SPORT ECU (de nieuwe dus, die zou uit italie komen......) er dan ook, die gaat dan in de corsaro en hopelijk is het wegtrekken vanaf trage toeren dan verholpen.
Het is dan hopen dat het mooi werkt allemaal zegmaar.

Ik heb hem verteld over het tunen, op de bank enzo.
Maar hij "Geloofde hier niet in" zo van, dat is alleen nodig voor op het circuit.
Ik vertelde hem dat het er bij mij vooral om ging dat ik, een motorblok heb wat beter loopt en daarom niet kapot gaat; een motor heb die onderin ook goed werkt, niet de hele tijd op koppeling hoeven rijden dus, ik weet dat het kan, heb corsaro's gereden waar het prima mee ging; dat de motor zuiniger loopt; en dat hij niet uitslaat als ie 90 graden is bij t stoplicht.

zijn antwoord hierop was, dat alle corsaros waar hij op had gereden nukkig waren, vooral koud (ik onderbrak hem door wel te vermelden dat ik mijn motor altijd netjes warm draai) en dat de importeur een zeer sterke invloed heeft zegmaar op wat ze willen dat er in die corsaros gaan. dus ze stoppen die ECU erin die ze "nieuw" hebben van morini, met de updates, en als dit slecht (niet) werkt, dan houdt het eigenlijk op bij hem.

Daarbij vermeld hij wel, dat mocht ik ervoor kiezen 500 euro uit te geven om mijn schatje soepel smooth en mooi te laten draaien. ALLE fabrieksgarantie vervalt. zover morini hem laat weten bepaald die ECU bijna alles op die motor, dus als je daaraan gaat klooien, dan is de garantie weg.
Ik nog, ja, dus alleen het blok dan toch? Nou, dat zou hij dan gaan moeten navragen etc.

Kortom, als ik het doe, moet ik een ecu apart houden en die erin doen als ik voor updates oid kom....

erg jammer wel dus, ik neem het ook eigenlijk mijn dealer niet kwalijk, die volgt ook alleen de importeur op.... maja, alsnog sucked het wel.

Ik zei al van, oke.. nou... dan heb ik gewoon dikke vette pech he?

Kreeg ik wel het advies hem in te ruilen voor een japanner 'die lopen altijd goed' hehe... ;)

Maar, het verfrandje onder mn koppelings reservoir wat aan de onderkant is losgelaten wilde hij voor mij achteraan. tevens het knopje op de km teller.

Ook zit ik te overwegen een autotje te kopen (een hele goedkope, die er dan echt alleen is zodat je makkelijk dingen kunt vervoeren, of als het sneeuwt, of als je weet dat er geen file is en je lifters mee wilt nemen, etc.) voor say 1000 euro, en de rest van mn verzekeringsgeld pompen in 'verbeteringen voor de corsaro' .... :9~

Offf... sparen enzo..... voor een ktm superduke 1190 })
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan