Moto Morini Corsaro 1200 deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat voor wielen zijn dat?

Dat zijn gefreesde 5 Y-spaaks PVM wielen

IMG_0303.jpg
 
Vanmorgen naar de werkplaats gereden (KOUD) om eens iets te passen.

[afbeelding]

Hoeveelheid werk valt reuze mee ...

Was het vanmorgen dan zoveel kouder dan vanmiddag, heb een uurtje of 2 op de Corsaro gezeten vandaag en was weer genieten. *O*

Ben trouwens wel erg nieuwsgierig naar de eerste rij ervaringen met de voorpootjes, en de remmerij. Geeft het een dikke verbetering of ziet het er alleen maar vet uit :]
 
Hmmm te oud voor 2 graden :(. Je bent nooit te oud om eens flink aan het gas van de Morini te hangen :). Het is pas koud als er op het dashboard een sneeuwvlokje komt. Moet wel zeggen dat het met 6gr, na een tijdje vlammen ik het wel redelijk koud had.
 
Het is pas koud als er op het dashboard een sneeuwvlokje komt

Yup, dat was er inderdaad. En had ik nooit eerder gezien hahaha..

@PinoY:
narrowband schijfjes gaat wat moeilijker worden omdat de steek zich overlapt met die van de bouten waarmee de lagerpassingen aan het wiel gebout zitten. Dan moet ik nieuwe lagerpassingen gaan draaien en daar heb ik effe geen zin in..

IMG_0315.jpg


nog een paar picciesvoor PinoY :

IMG_0308.jpg


IMG_0306.jpg


IMG_0312.jpg
 
Hmmm te oud voor 2 graden :(. Je bent nooit te oud om eens flink aan het gas van de Morini te hangen :). Het is pas koud als er op het dashboard een sneeuwvlokje komt. Moet wel zeggen dat het met 6gr, na een tijdje vlammen ik het wel redelijk koud had.

Tot nu toe zie ik elke keer dat sneeuwvlokje :]

Alleen vannochtend jammer dat ze bij ons weer gestrooid hebben, moet ik m weer gauw afdoen |(
 
Yup, dat was er inderdaad. En had ik nooit eerder gezien hahaha..

@PinoY:
narrowband schijfjes gaat wat moeilijker worden omdat de steek zich overlapt met die van de bouten waarmee de lagerpassingen aan het wiel gebout zitten. Dan moet ik nieuwe lagerpassingen gaan draaien en daar heb ik effe geen zin in..

[afbeelding]

nog een paar picciesvoor PinoY :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wow, Mathh heeft zelfs extra remklauwen op zijn tank/frame :}
Nooit eerder gezien zo! :W
 
kWam vamiddag een zwart zilvere corsaro tegen tussen Deventer en olst... Iemand van hier? :)
 
@mathh svp stoppen met die foto's moet zo gaan slapen en dat lukt niet met die wieltjes op m'n netvlies ;)

Ik heb deze een tijd geleden nog 'ns geshopt (PVM 10 spaaks):

full



Of een Corsaro met spaakwielen; zag op de beurs geloof ik een nieuwe Speed Triple staan met spaakwielen (in dezelfde breedtematen als origineel) 8-)
 
Ik heb deze een tijd geleden nog 'ns geshopt (PVM 10 spaaks):

[afbeelding]


Of een Corsaro met spaakwielen; zag op de beurs geloof ik een nieuwe Speed Triple staan met spaakwielen (in dezelfde breedtematen als origineel) 8-)

vind van die 5 (of 10 spaaks) Pvm velgen er super mooi op staan! :9~
maarja dan moet ik eerst maar staatloten gaan kopen;)
ben weer een arme student geworden:(
 
Op de motorbeurs in Utrecht zag ik een geel/zwarte Corsaro 1200 staan op de stand van v.d. Heijden.

Ik vond en vind het een hele mooie fiets, maar na het lezen van alle verhalen op internet en de stand van zaken rondom de fabriek durf ik het risico eigenlijk niet aan.

Klopt het dat je geen garantie meer kan krijgen op een Moto Morini?
Zijn de onderdelen nog wel goed verkrijgbaar? Of kan ik toch beter omzien naar b.v. een KTM SuperDuke?
 
Op de motorbeurs in Utrecht zag ik een geel/zwarte Corsaro 1200 staan op de stand van v.d. Heijden.

Ik vond en vind het een hele mooie fiets, maar na het lezen van alle verhalen op internet en de stand van zaken rondom de fabriek durf ik het risico eigenlijk niet aan.

Klopt het dat je geen garantie meer kan krijgen op een Moto Morini?
Zijn de onderdelen nog wel goed verkrijgbaar? Of kan ik toch beter omzien naar b.v. een KTM SuperDuke?
Geen fabrieksgarantie :N
Onderdelen, als ze voorhanden zijn duurt het nog best lang.

Koop dan gewoon een betrouwbare speed triple. :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onderdelen kan een probleem worden. Maar er is natuurlijk wel veel mogelijk om ze aan de gang te houden. Met name voor de std onderhouds dingen past spul van een ander merk, je moet het alleen zien te vinden.

De Corsaro is tot nu toe bij mij behoorlijk betrouwbaar, misschien wel net zo betrouwbaar als een speed triple :).

Als je een goed adres hebt voor reparaties moet je denk ik zelfs met een failliete fabrikant wel kunnen blijven rijden. Hoe meer er blijven rijden hoe interessanter het word voor de aftermarket leveranciers om toch ook delem voor de Corsaro te maken. Kwestie van tijd dus.
 
Op de motorbeurs in Utrecht zag ik een geel/zwarte Corsaro 1200 staan op de stand van v.d. Heijden.

Ik vond en vind het een hele mooie fiets, maar na het lezen van alle verhalen op internet en de stand van zaken rondom de fabriek durf ik het risico eigenlijk niet aan.

Klopt het dat je geen garantie meer kan krijgen op een Moto Morini?
Zijn de onderdelen nog wel goed verkrijgbaar? Of kan ik toch beter omzien naar b.v. een KTM SuperDuke?

Fabrieksgarantie kan denk ik wel een probleem worden/zijn (is Moto Morini nou eigenlijk officieel gestopt??), maar als je bijvoorbeeld bij Goedhart Motoren ( ;) ) een Corsaro koopt krijg je daar gewoon minimaal 12 maanden garantie op (excl. slijtage onderdelen natuurlijk). Onderdelen zijn volgens mij nog wel voldoende verkrijgbaar de komende tijd.
Heb ook het gevoel dat het merendeel van de Corsaro rijders op dit forum redelijk probleemloos en met heel veel plezier hun kilometers maken :] .

Voor mij persoonlijk zouden de perikelen rondom Moto Morini niet van doorslaggevend belang zijn voor de keuze voor al of niet een Corsaro (misschien omdat ikzelf niets van de perikelen merk tijdens bezit en rijden) maar dat is voor iedereen anders.
Bijkomend voordeel is dat je nu wel voor een hele interessante prijs een Corsaro kunt kopen :Y
 
Ik zag vandaag dat de cover van mijn waterpomp gescheurd wa bij een van de bevestigingsbouten. Bekend probleem?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan