Moto Morini Corsaro 1200 deel 6: Corsacorta bialbero Rules!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim666

MF veteraan
22 mrt 2009
2.393
5
Ravenstein
Welkom op het forum van de Moto Morini Corsaro rijders!
Ook voor alle andere Moto Morini's natuurlijk ;)


3687274375_5ba8d6754c.jpg


Doel:
Deze openingspost is gemaakt voor alle (nieuwe) mensen die geen zin om ook maar iets van leesvoer te lezen en vroeger altijd bij een boekverslag alleen de achterkant hebben gelezen van het boek, MAAR voor de echte liefhebbers zijn dit de vorige delen:

Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?
Moto Morini Corsaro 1200: vragen, tips, ervaringen etc.
MotoMorini Corsaro 1200 Part #3: OMG! die wil ik ook!
Moto Morini Corsaro 1200 deel 4: Ooooooooooooooohhh!!!!!!
Moto Morini Corsaro 1200 deel 5


De Moto Morini Club Nederland is er natuurlijk ook voor de nieuwe motoren.
Kijk eens op de website: Moto Morini Club Nederland

Corsaro Owners
Hieronder de lijst met forum leden.
Vernieuwde versie! Alle eigenaren ... sta je er niet bij of heb je helemaal niet zo'n piraat? laat ff weten via een pm



mathh
MMC zwart/grijs
IMG_0333.jpg


S4nd3r
MMC Veloce Zwart
Bagage.JPG


Fraanske
MMC rood/grijs
71490774197tl5.jpg


ArvidWillem
MMC Veloce rood

DenniZX10
MMC Veloce zwart
full


Tim666
MMC zwart/grijs

driver
MMC zwart/grijs
full


Lacsap
MMC Veloce zwart

PinoY
MMC Veloce zwart
3687281879_2a5ecbf506.jpg


Jonne_f
MMC zwart/zilver
3992570900_96b65cba8f.jpg


ducie
MMC rood/grijs

caroenmike
MMC Veloce wit
a8030d1c3638c5249b295dffa254c8e1


boudje
MMC

DTCTIEW
MMC AVIO

sander_
MMC Veloce

slootys
MMC rood/grijs
foto15a.jpg


moto fabini
MMC rood/grijs

MonstroMorini
MMC

jeroenMM
MMC

Paulus1200
MMC Veloce rood

Sammy19
MMC Veloce rood

Willem van de Ven
MMC Veloce rood

Hombre
MM 9 1/2

Bulletje75
MM 9 1/2

-Stanley-

joran

JackSparrow
MMC Competitione

Ducamonster
MMC Veloce zwart

jrjacobs

chris j

Roppah

robbie0365



met eervolle vermelding, onze trouwe fan :} :}
G-Rit


Uitvoeringen/Specificaties/Verschillen 2006/2007/2008
2006/2007;
Moto Morini Corsaro 1200 (GeelZwart / ZwartGrijs / RoodGrijs)
Moto Morini Corsaro 1200 Competizione (Zwart)
Moto Morini Corsaro 1200 Veloce (Zwart en Rood)

De veloce heeft cnc stepjes
De veloce en de Competizione hebben speciale Termigoni uitlaat-dempers en een race-ECU.
De Veloce heeft hierbovenop verbeterde achtervering (aan te raden voor mensen die meer dan 80kg wegen en veel gas geven)
De Competizione heeft heel veel carbon onderdelen, en nog stuggere vering.
De Veloce en Competizione hebben 147pk en 1 a 2 nm's meer koppel.
Dit komt door de andere ECU en dempers.

2008;
Moto Morini Corsaro 1200 Avio (ZilverBlauw --> 120pk)
Moto Morini Corsaro 1200 (GeelZwart / ZwartGrijs / RoodGrijs)
Moto Morini Corsaro 1200 Competizione (Zwart)
Moto Morini Corsaro 1200 Veloce (Zwart en Rood)

De Avio heeft een teruggetuned corsaroblok, heeft 120 pk, een blauw frame, achterveer van 'gewone corsaro' 2007, geen oliekoeling en verder vrijwel gelijk aan de gewone corsaro.

Verder zijn de verschillen hetzelfde gebleven op een aantal zaken na;
Corsaro 1200 en Veloce hebben nu radiale remhendels
Veloce heeft een Ohlins achterveer en de houders van de uitlaat-plaatjes zijn aangepast.





hebbe HEBBE HEBBE!! dingen...
Carbon parts - Carbon Teile – Kohlefaser Teile – Carbonio – Carbone – Carbono
Moto Morini Deutschland
http://www.citymoto.be/default.aspx
IsolamotoService | Tel 0577 372041
http://www.maniacmotors.de/motomorini/index.htm
http://attberlin.de/catalog/index.php?cPath=192&osCsid=e4f4a8d50d6a1922887b4baef38a6860

Tips enzo
vakantie Sander en fabrieksbezoek:
S4nd3r in "Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 120..."
http://celly.pointclark.net/corsaroholidays2007/

Dealerlijst
Motor Oost B.V. Kalanderstraat 7 7461 JL Rijssen 0548-512655
Stretta Telfordstraat 16 8013 RM Zwolle 038-4604233

Star Twin Motors Kanaal Zuid 484 7371 GL Loenen 055-5051329
MVM Motoren Postweg 25 3769 BV Soesterberg 0346-286148
MotoPort Amsterdam Spaklerweg 91 1099 CX Amsterdam 020-4656667
Niwa Motorservice Zaadmarkt 15 1681 PD Zwaagdijk - Oost 0228-564000
Goedhart MotorenEuropaweg 1D 2411 NE Bodegraven 0172-650005
Korteland Motoren Nijverheidsstraat 36 b - 38 3371 XE Hardinxveld-Giessendam 0184-611876
MotoPort Wateringen s Gravenzandseweg 29-30 2291 PE Wateringen 0174-297462
Motorcentrum Rijen Rijksweg 96 5121 RC Rijen 0161-240066
J.M.D. Moto-parts B.V. Vaesrade 50 6361 HH Nuth 045-5242424
Motorcentrum Terneuzen Nijverheidsstraat 4 4538 AX Terneuzen 0115-617779♠
 
Laatst bewerkt:
ZATERDAG 9 APRIL 2011
Eerste Moto Morinidag 2011 bij MC Rijen
Zet het in je agenda​



foto.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thx alot Tim voor het openen van het nieuwe deeltje!

Kun je mij ook in de OP zetten?

full
 
Hoera!!! Weer een nieuw deeltje.

Morgen ga ik kijken of ze nog wil starten. Ik ben heel benieuwd, ze heeft bijna 5 maanden stil gestaan!!
 
Meelezert heeft gemarkeerd ;)
Wel ff deeltje 5 in OP zetten he ;)


Jazeker !!! :)

Maar ik had dit topic nog niet bevestigd, en werd al gebel door de baas, of ik meteen kon beginnen.

Zal de OP ff opschonen deze week, de "oude" die niet meer postten eruit en de "nieuwe" erin.

Als je een (nieuwe/ andere) foto in op wilt ff PM-en.
 
heren,
vraagje, ben net gestrand met mijn corsaro hij stopte ermee onder het file rijden en eenmaal aan de kant gezet wilde hij na een startpoging nog even een keer aanslaan maar bij gas geven sloeg hij weer af.
toen even getankt voor de zekerheid maar hij slaat niet meer aan
brandstofpomp hoor ik lopen
mensen al een keer dit probleem gehad voordat ik morgen die volledige motor uit elkaar sloop om het probleem te vinden?

alvast bedankt!
 
heren,
vraagje, ben net gestrand met mijn corsaro hij stopte ermee onder het file rijden en eenmaal aan de kant gezet wilde hij na een startpoging nog even een keer aanslaan maar bij gas geven sloeg hij weer af.
toen even getankt voor de zekerheid maar hij slaat niet meer aan
brandstofpomp hoor ik lopen
mensen al een keer dit probleem gehad voordat ik morgen die volledige motor uit elkaar sloop om het probleem te vinden?

alvast bedankt!


Hoe zit het met de spanning, ik heb een keer langs de weg gestaan omdat de spanningsregelaar stuk was.

Sloeg ze af na 70 km rijden en wilde ook niet meer starten!
 
Hoe zit het met de spanning, ik heb een keer langs de weg gestaan omdat de spanningsregelaar stuk was.

Sloeg ze af na 70 km rijden en wilde ook niet meer starten!

Heb ik ook een keer met de CBR600 gehad; spanningsregelaar stuk, accu laadde niet meer goed op/bij (?) met als gevolg uiteindelijk niet meer starten.
 
@driver: pakketje goed ontvangen, hoogst waarschijnlijk neem k hem ook!! we regelen dat nog bij je terugkomst. geniet er ondertussen van!!
@joran: ik heb ook gelijkaardig probleem gehad, mijn batterij was gewoon kapot.
@ al de rest: iemand ook een carbon seatcover gekocht zoals driver? tips om te monteren want dit vergt blijkbaar wat aanpassingen :-) :-) :D
 
Ik rij met 2.7 achter en 2.3 voor; 0,2 bar minder dan voorgeschreven.
Ik pomp ze in het begin van het seizoen altijd op naar 2.9 en 2.7. Dan lopen ze naar verloop van tijd wat leger zodat ik niet elke week m'n bandenspanning hoef te controleren.

Even kijken of ik zondag middag de brommer ook aantrap. Ben nog steeds met m'n huisje bezig dus we zullen zien.

Dit jaar Italdag in Beusichem, ritje over de Lekdijk. :]
 
Laatst bewerkt:
heren,
vraagje, ben net gestrand met mijn corsaro hij stopte ermee onder het file rijden en eenmaal aan de kant gezet wilde hij na een startpoging nog even een keer aanslaan maar bij gas geven sloeg hij weer af.
toen even getankt voor de zekerheid maar hij slaat niet meer aan
brandstofpomp hoor ik lopen
mensen al een keer dit probleem gehad voordat ik morgen die volledige motor uit elkaar sloop om het probleem te vinden?

alvast bedankt!
wat ik al aangaf..alles resetten dmv zekeringen etc ffe los halen en misschien start ie dan weer.
Nooit moeilijk denken maar eerst de simpele dingen nazien.
Anders als dat wil de accuklemmen los halen en weer vastzetten.
Weet alleen niet of dat nadelig is voor bijv. startalarm oid ?
Ben zoals bekend niet de meest handige techneut hierzoww .

gr driver
 
@driver: pakketje goed ontvangen, hoogst waarschijnlijk neem k hem ook!! we regelen dat nog bij je terugkomst. geniet er ondertussen van!!
@joran: ik heb ook gelijkaardig probleem gehad, mijn batterij was gewoon kapot.
@ al de rest: iemand ook een carbon seatcover gekocht zoals driver? tips om te monteren want dit vergt blijkbaar wat aanpassingen :-) :-) :D
Okee, het aanpassen lukt wel met wat handigheid , Johne heeft hem ook gemonteerd inmiddels.
Genieten lukt wel we gaan nu 2 dagen naar een klein eilandje hier vlak in de buurt en Maandag wslijk wat dagen rondtrekken langs de kust per bus.

gr driver
 
ZATERDAG 9 APRIL 2011
Eerste Moto Morinidag 2011 bij MC Rijen
Zet het in je agenda​



1. Fraanske
2. driver
3. Bulletje 75
4. jeroenMM
5. G-rit
6. jonne
7. Okie1972
8. PeterV
9. Slootys
10 Arvid Willem
11 Tim666
12 Willem v.d. Ven
13 Ducie & Irma
14
15
16
17
18


ben je d'r bij ?? laat ff weten *O*
 
hoe zit die dag juist in mekaar? ontmoeting, ritje, drankje, ritje, drankje, ritje, afscheid?
hoe ver wordt er gereden? hoelang duurt die dag? de rit vertrekt vanuit oost-vlaanderen belgie dermee
@johne: kan je me eventueel pm sturen voor montage? heb vlug geprobeerd, lijkt me eenvoudig aan te passen maar k zie het niet direct

today: bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, bellypan, :-)))))))))))))))))))))))))))
 
Dank voor alle reacties - ben al aan het schroeven, maar voor de duidelijkheid:

het starten is nooit een probleem - soms slaat ie na een paar seconden af, maar bij de tweede keer altijd lopen - en blijven lopen.
Bij kou slaat ie echter af NADAT ie op temperatuur is. Dus als ik bv op m'n dagelijkse tochtje naar het werk van de snelweg af de lange file induik bij de afslag en ik tussen alle blikkies door moet, slaat ie af bij terugschakelen. Dat is irritant, want hij gaat ook dwars door de slipper koppeling heen, zodat ik echt moet starten en niet gewoon de koppeling ff op kan laten komen en doorrijden.
Maar - het goeie weer komt eraan, bij mij is het echt alleen als de temperatuur buiten onder de 5 graden is. En ik ben al bezig met de iridium wonder pluggies, dus zie volgende winter wel!
 
Whoei nieuw topic :)


trouwens, het gescheurde kapje waar jullie het over hebben, voor de waterpomp, die is geen aluminium kan ik je vertllen, die zijn kunststof.


Mijn motor staat nog steeds bij Stretta, hopelijk kan ik m snel ophalen, moet nog ff aanhoren ook wat er met de achterste cilinder gaat gebeuren ... en wat het grapje allemaal zal gaan kosten....



Meeting is meestal gewoon iedereen schud elkaar weer het handje, dan stukje toeren (rustig aan, groep is veel te groot om te knallen) dan ergens wat eten.. daarna haken er al een aantal af, en blijf je zegmaar met een groepje over... eind van de dag worden er dan vaak nog wat snellere km's gemaakt en tsjah, tis voornamelijk om gewoon ff elkaars gezicht te zien, dat als je nog spulletjes moet geven aan iemand, of nog ff het eea wilt bespreken etc...
en natuurlijk om te geilen op die bike's :)
 
Vanmiddag de accu geplaatst en gestart, ging allemaal goed!

Alleen heb ik een probleem met de koelvloeistof, het druppelt aan de rechterkant en ik zag dat mijn reservoir leeg was???

Balen, kan ik weer gaan zoeken wat dat is.


@Jort

Ik was vanmiddag bij Stretta en hij was nog druk bezig met je fiets, de tank en zadels lagen eraf.
 
quote:
jeroenMM schreef op 09 maart 2011 @ 18:46:
Eerste rit door de Ardennen heen vandaag, was helemaal geweldig. Ben alleen een stuurgewichtje kwijtgeraakt . Mijn fiets is blijkbaar uit elkaar aan het vallen.....

De Corsaro heeft zich goed gehouden naar mijn sleutelacties. Dus hij is klaar voor de zomer. Had een nieuwe Yuasa gekocht, netjes opgeladen volgens de instructie, maar toch binnen een maand kapot. Wilde uiteraard weer snel rijden en niet het garantie gezeik afwachten dus een gelijk een andere gekocht. Ditmaal een Motobatt voor 70 (geen typefout!!), en tot nu toe doet de Corsaro het daar prima op.


Zal je uiteindelijk toch wel vergoed krijgen?

Ik hoop het wel, moet nog claimen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan