Moto Morini Corsaro 1200 deel 8: the story continues

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zwaarder, minder afstelmogelijkheden, duurder. Je kunt geen appeltje voor onderweg meer meenemen.
ECU kost je tegenwoordig nog maar 15,- voor de kabeltjes. De rest is gratis. *O*


Was een tijdje "ofline" maar heb wat vragen mbt tot update software.
Kabels en andere hardware moet geen probleem zijn maar dan ? Waar vind ik de software etc. zover ik kan zien moet je die kopen bij ene JP ?
En waar vind ik dan een andere map om te down loaden ? Heb gelezen dat een zg EBI map goed moet zijn in lagere toeren maar waar vind ik die ?
Is er verder ook iemand die de momo op de rollenbank heeft gehad met std map en daarna met EBiI map ? Volgens boet je namelijk koppel in top vermogen in voor meer souplesse.

Je ziet veel vragen maar hoop dat iemand me kan helpen in dit.
 
Tegenwoordig maakt men hier gebruik van guzzidiag. Komt op hetzelfde neer maar is gratis. Overigens geen ervaring mee. Hier vind je de software, uitleg hoe het werkt en welke kabels je nodig hebt.
GuzziDiag / IAWDiag

Vermogen voor souplesse hoeft niet, je kunt nameliji je motor tunen op toerental en gasklepstand. Bij een kleinere gasklepstand hoef je niet zoveel brandstof in te spuiten. 1:14 Bij een grote gasklepstand wil je meer power dus meer brandstof. 1:12

Voor het gevoel heb je overigens wel minder vermogen maar dat komt omdat de kromme mooi wordt afgevlakt. Je hebt dus geen dippen meer. Zeker een aanrader standaard corsaro loopt pas lekker bij 4000 toeren. Getunede trekt de straatstenen er al uit mij 2500 toeren. :}
 
Had ik al eens gezien, vroeg me wel af of je dan alles wel ziet. Heb nu de rechterspiegel zo ingesteld dat ik ver kan kijken. De linker heb ik ingesteld zodat ik een zo klein mogelijke dode hoek heb. Passen overigens nog wel twee motorfietsen tussen. :/

Wie mooi wil zijn heeft minder zicht. De standaard Corsaro spiegels zijn echt perfect. Heb nog een setje tekoop voor de liefhebbers van mooie, unieke en functionele spiegels.
 
Was een tijdje "ofline" maar heb wat vragen mbt tot update software.
Kabels en andere hardware moet geen probleem zijn maar dan ? Waar vind ik de software etc. zover ik kan zien moet je die kopen bij ene JP ?
En waar vind ik dan een andere map om te down loaden ? Heb gelezen dat een zg EBI map goed moet zijn in lagere toeren maar waar vind ik die ?
Is er verder ook iemand die de momo op de rollenbank heeft gehad met std map en daarna met EBiI map ? Volgens boet je namelijk koppel in top vermogen in voor meer souplesse.

Je ziet veel vragen maar hoop dat iemand me kan helpen in dit.

BIN files voor GuzziDiag's IAW5xwriter, 14 stuks: http://www.sendspace.com/file/x82m1w

Niet allemaal Corsaro maps. Die met GP in de naam zijn voor Granpasso en AVG voor AVIO.

Samenvatting Corsaro maps:
23ACMOLK22C: 'Race' map (dus open uitlaat)
23ACMOLK22D: 'Race' map (laatste versie)
23ACMORCORA: standaard EURO 3 map dus met lambda
23ACMORCORA_OL: zelfde als hierboven met lambda uit (rijdt beter)
23ECMOLCORC: standaard MAP maar zonder EURO 3 beperkingen (dus geen lambda en ook niet armer in onderste bereik). Volgens EBI zelf de beste Morini map ooit. Rijdt prima vanuit de allerlaagste toeren.

EbisUltimativeRace05: afgespekte race map. alhoewel afgeleid van een race is het geen race meer maar een map om met db-killer te rijden (Duitsland weet je wel). Doel was rijdbaarheid, zachte gasaanname en met een aanvaardbaar verbruik.

EbisUltimativeRace06: 05 ietsje aangepast onder de 2800tpm en startzone.

Ebis map zoekt niet het hoogste vermogen alhoewel daar niets aan tekortkomt. De focus is eerder rijdbaarheid. Rijden erg goed deze maps maar qua onderste toeren nog niet helemaal op het niveau van 23ECMOLCORC die dan weer ietsje minder zacht op het gas reageert en duidelijk vetter afgestemd is, dus wat meer verbruikt.

PS: ikzelf rij rond met een mixversie van Ebi06 en de CORC map om de soepelheid & koppel van de onderste toeren te combineren met een beter verbruik (vooral op de snelweg) dan de CORC zelf. Nog in test maar valt erg goed mee. Reed gisteren achteloos door een dorp, een auto volgend en merkte dat ik nog in 5de versnelling zat aan 1900 tpm!
 
Op mijn xjr zit nu 1 klein spiegeltje die aardig wat zich geeft al met al.
Ik zou er rechts ook wel 1 bij willen maar of deze nog te koop zijn weet ik niet.
Op de spiegel staat in een ovaaltje de tekst ..Best Vieuw Mirror..


 
Laatst bewerkt:
Hi Hombre,

voor de granpasso ff gunni op het duitse forum benaderen. Knippers zitten idd in het dashboard, je kan zelfs in ht dashboard aangeven of je led of gewone knippers hebt (als ie 't doet }) )
Heb daar trouwens nix gehoord over lekkende GP displays, dacht dat alleen bij de corsaro voorkwam, tot nog toe.
Bij mijne zit onderin een membraam/rubber, bedoeld om evt condens vocht af te voeren. Je zou kunnen checken of dat niet verstopt zit, maar weet niet of dat ook op een GP zit.

Nou alles werkt weer, na veel gevloek omdat je eerst een kilo tupperware moet verwijderen. Het hele boeltje los gehad en weer in elkaar gezet. Dus wat er nou was? Ik blijf het iets wonderlijks vinden die electronicameuk |(
 
Op mijn xjr zit nu 1 klein spiegeltje die aardig wat zich geeft al met al.
Ik zou er rechts ook wel 1 bij willen maar of deze nog te koop zijn weet ik niet.
Op de spiegel staat in een ovaaltje de tekst ..Best Vieuw Mirror..

[~[url="http://i612.photobucket.com/albums/tt208/Dutchxr1200/P1030658.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i612.photobucket.com/albums/tt208/Dutchxr1200/P1030659.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dat model heb ik ook. Destijds bij Bike Design gekocht.
 
BIN files voor GuzziDiag's IAW5xwriter, 14 stuks: http://www.sendspace.com/file/x82m1w

Niet allemaal Corsaro maps. Die met GP in de naam zijn voor Granpasso en AVG voor AVIO.

Samenvatting Corsaro maps:
23ACMOLK22C: 'Race' map (dus open uitlaat)
23ACMOLK22D: 'Race' map (laatste versie)
23ACMORCORA: standaard EURO 3 map dus met lambda
23ACMORCORA_OL: zelfde als hierboven met lambda uit (rijdt beter)
23ECMOLCORC: standaard MAP maar zonder EURO 3 beperkingen (dus geen lambda en ook niet armer in onderste bereik). Volgens EBI zelf de beste Morini map ooit. Rijdt prima vanuit de allerlaagste toeren.

EbisUltimativeRace05: afgespekte race map. alhoewel afgeleid van een race is het geen race meer maar een map om met db-killer te rijden (Duitsland weet je wel). Doel was rijdbaarheid, zachte gasaanname en met een aanvaardbaar verbruik.

EbisUltimativeRace06: 05 ietsje aangepast onder de 2800tpm en startzone.

Ebis map zoekt niet het hoogste vermogen alhoewel daar niets aan tekortkomt. De focus is eerder rijdbaarheid. Rijden erg goed deze maps maar qua onderste toeren nog niet helemaal op het niveau van 23ECMOLCORC die dan weer ietsje minder zacht op het gas reageert en duidelijk vetter afgestemd is, dus wat meer verbruikt.

PS: ikzelf rij rond met een mixversie van Ebi06 en de CORC map om de soepelheid & koppel van de onderste toeren te combineren met een beter verbruik (vooral op de snelweg) dan de CORC zelf. Nog in test maar valt erg goed mee. Reed gisteren achteloos door een dorp, een auto volgend en merkte dat ik nog in 5de versnelling zat aan 1900 tpm!

Mister,

Ik heb een een nog niet gebruikte ECU de ebi06 map geflasht (eerste flashpoging voor mijn veloce).
Het werkt, maar het stationair toerental is te laag 1100-1200 toeren, en hij slaat steeds af.
Het kan zijn dat de CO2 trim niet goed is (staat op 0), maar hij wil niet veranderen met ducatidiag23c

Het lijkt er ook op dat de throttle positie anders staat als vroeger, 8.5-9° ook na een TPS reset. Ik meen me te herinneren dat dat 2.7° moest zijn.

Welke software gebruik jij nu voor de reset en de trimmer? En in het geval van Guzzidiag, welke motor kies je?
 
Dat model heb ik ook. Destijds bij Bike Design gekocht.
Kijk, dan zijn we weer wat verder ,dank je.

edit: net even bij Bike Design gekeken maar ik zie wel wat rondemaar of dat nu ook dezlfde als die van mij zijn ?


gr driver
 
Laatst bewerkt:
Mister,

Ik heb een een nog niet gebruikte ECU de ebi06 map geflasht (eerste flashpoging voor mijn veloce).
Het werkt, maar het stationair toerental is te laag 1100-1200 toeren, en hij slaat steeds af.
Het kan zijn dat de CO2 trim niet goed is (staat op 0), maar hij wil niet veranderen met ducatidiag23c

Het lijkt er ook op dat de throttle positie anders staat als vroeger, 8.5-9° ook na een TPS reset. Ik meen me te herinneren dat dat 2.7° moest zijn.

Welke software gebruik jij nu voor de reset en de trimmer? En in het geval van Guzzidiag, welke motor kies je?
Voor de TPS gebruik ik meestal nog JPdiag (ex. ducatidiag). http://jpl250rs.perso.sfr.fr/.
JPdiag werkt met dezelfde license files als ducatidiag. Je kunt dus gewoon de laatste versie nemen. Ik heb nog steeds meer vertrouwen in JPdiag voor die dingen. Weet niet waarom. Wellicht omdat er op het computerscherm iets van feedback te zien is.

Ik heb Ebi06 ook geflasht en heb er geen problemen mee gehad. TPS stond netjes op 2.7° en draaide normaal met CO=0. Een TPS van 8.5 tot 9.0 is niet normaal. Zelfs direct na flashen stond hij bij mij nog altijd op 2.7°. Heb voor de zekerheid toch maar een reset uitgevoerd maar dat veranderde niets.

TPS reset is ook mogelijk met guzzidiag. Zit onder het submenu 'view' -> 'actors'. Onder 'view' -> heb je trouwens ook 'CO trim'. Eens bij 'actors' krijg je een aantal grote knoppen waaronder een voor de reset van injectie wat de TPS reset doet. Je moet in de setup wel een motor kiezen die deze knop beschikbaar maakt. Ik heb guzzidiag op een '1200 Sport" staan.

Voor de zekerheid maar weet niet of het nodig is start ik Guzzidiag en de writer met administrarieve rechten. Werd destijds ook voor Ducatidag/JPdiag aangeraden.

Kijk ook op de website van guzzidiag naar de tip ivm de windows driver aangaande de timeouts. Ik had connectieproblemen met onbetrouwbaar werken tot gevolg, vooral met reader & writer totdat ik de tip opgevolgd heb. Nu loopt alles naar wens.
 
Voor de TPS gebruik ik meestal nog JPdiag (ex. ducatidiag). http://jpl250rs.perso.sfr.fr/.
JPdiag werkt met dezelfde license files als ducatidiag. Je kunt dus gewoon de laatste versie nemen. Ik heb nog steeds meer vertrouwen in JPdiag voor die dingen. Weet niet waarom. Wellicht omdat er op het computerscherm iets van feedback te zien is.

Ik heb Ebi06 ook geflasht en heb er geen problemen mee gehad. TPS stond netjes op 2.7° en draaide normaal met CO=0. Een TPS van 8.5 tot 9.0 is niet normaal. Zelfs direct na flashen stond hij bij mij nog altijd op 2.7°. Heb voor de zekerheid toch maar een reset uitgevoerd maar dat veranderde niets.

TPS reset is ook mogelijk met guzzidiag. Zit onder het submenu 'view' -> 'actors'. Onder 'view' -> heb je trouwens ook 'CO trim'. Eens bij 'actors' krijg je een aantal grote knoppen waaronder een voor de reset van injectie wat de TPS reset doet. Je moet in de setup wel een motor kiezen die deze knop beschikbaar maakt. Ik heb guzzidiag op een '1200 Sport" staan.

Voor de zekerheid maar weet niet of het nodig is start ik Guzzidiag en de writer met administrarieve rechten. Werd destijds ook voor Ducatidag/JPdiag aangeraden.

Kijk ook op de website van guzzidiag naar de tip ivm de windows driver aangaande de timeouts. Ik had connectieproblemen met onbetrouwbaar werken tot gevolg, vooral met reader & writer totdat ik de tip opgevolgd heb. Nu loopt alles naar wens.


Dank je aan deze info heb ik wat, even wachten to mijn momo terug is van dealer dan kan ik in de donkere winter dagen wat experimenteren
 
Mooi snel! kan je nog een keer rijden voor de winter? of is er al zout gestrooid ondertussen?
Hij wordt pas in 2014 op naam gezet, is interresanter voor inruil later. ;) Maar dan nog is het mij al veel te koud. Begin ergens in Juli wel weer met rijden.
 
Hij wordt pas in 2014 op naam gezet, is interresanter voor inruil later. ;) Maar dan nog is het mij al veel te koud. Begin ergens in Juli wel weer met rijden.

Wow, petje af als je dat vol kan houden.


DenniZX10 houdt dat in ieder geval geen 2 dagen vol :')
 
Ik heb het syndroom van Raynaud dus onder de 18 graden kom ik niet meer op de motor. In verleden vaak genoeg gedaan maar ook altijd veel spijt van gehad. '(
 

Dat is inderdaad niet mooi.
Wat ook niet mooi is, is dat mijn linkerhandvat niet meer warm wordt. Bevroren linkerhandje vanochtend. Op de stekker staat wel stroom (dus de regelaar werkt nog), wordt ff zoeken of je die handvaten los kan kopen....

ps: heb nu de 06 erop en doet 't prima in de kou...... alleen verbruik ietsje hoger maar loopt heeeel mooi.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan