Moto Morini Corsaro 1200. Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
In tegenstelling tot de 'Anorexia' bips van mijn Corsaro:

full
 
Gelukkig weer wat beter dus gisteren toch weer ff kunnen sleutelen. Helaas niet af kunnen maken, maar a.s. zondag is ie wel weer rijdbaar, gelukkig.
Injectoren en gasklephuizen ff in de ultrasoon gehangen. Joepie, werkt ;)

29909819334_01bafec4c5_z.jpg
 
Wow, dat werkt echt goed. Net als nieuw en na een dag hardcwerken doe je er frituurvet in en kun je er ook nog een patatje in bakken. :t
 
Verzoeken naar frites heb ik al gehad en afgewezen ;) Maar rolexen zijn welkom - die worden zo schoon dat als je 'm terugontvangen hebt, het net een nieuwe seiko is })
 
Gelukkig weer wat beter dus gisteren toch weer ff kunnen sleutelen. Helaas niet af kunnen maken, maar a.s. zondag is ie wel weer rijdbaar, gelukkig.
Injectoren en gasklephuizen ff in de ultrasoon gehangen. Joepie, werkt ;)

[afbeelding]
Betere nieuws! En ziet er ook strak uit.

Is het mogelijk dat m'n Morini minder loopt na het hele verhaal met de klepgeleiders? Heb het gevoel, dit kan natuurlijk puur psychologisch zijn, dat hij niet meer al het vermogen heeft en beneden de 3000tpm aanzienlijk beroerder loopt... Zou alleen niet weten of dat überhaupt wel kan.
 
Tsja, zou niet mogen. Is wat ik het mooie vind aan oze twins, dat ze al vanaf onder de 2000rpm soepel doortrekken.
Mapping is dezelfde als voor de operatie?

Als je twijfelt zou ik ff de klepdeksels lichten en kijken of ze'm 100% op tijd hebben gezet en meteen klepspeling ff checken.
TPS reset kan wellicht ook geen kwaad en tot slot gasklep synchronisatie checken.
 
Betere nieuws! En ziet er ook strak uit.

Is het mogelijk dat m'n Morini minder loopt na het hele verhaal met de klepgeleiders? Heb het gevoel, dit kan natuurlijk puur psychologisch zijn, dat hij niet meer al het vermogen heeft en beneden de 3000tpm aanzienlijk beroerder loopt... Zou alleen niet weten of dat überhaupt wel kan.
Het vreemde is dat ik na de grote onderhoudsbeurt met kleppen stellen en syncen hetzelfde gevoel had. De motor liep algemeen wel nog net iets ronder maar het eerste gevoel was dat hij net wat minder sterk was. Rond 2000tpm nog wel OK maar net iets kritischer als ik hem in een hoge versnelling laat zakken. Het gevoel ebde weg na een tijd. Hij loopt algemeen wel echt goed en toen ik deze zomer in Oostenrijk was heeft hij geen klap verkeerd gegeven.
 
En uit de vrije nieuwsgaring:

436483_7666_big_mm_morini-hp1.jpg

Voorvork, zoals al eerder doorgegeven voorvork van MuPo en schijnt volgens kenners OK te zijn. Wel ff sparen als je ABS & radiaal wilt....

En treurig nieuws:
De ontwerper van o.a. aprilia atlantik und pegaso 650; gilera saturno 500, runner, typhoon, nexus, de SP01, het prototype van de gilera ferro, moto guzzi V11, V10 centauro, breva 750 & 1100, griso & norge; moto morini corsaro 1200, 9 ½, granpasso en scrambler, piaggio vespa GT 200, X8, MP3, zip, sfera, exagon; triumph daytona, tiger 1050, speed ​​triple, yamaha MT 03, Luciano Marabese, is op 68 jarige leeftijd overleden.

Moet ik me zorgen gaan maken? })

PS: upgraden van je ouwe trouwe kan natuurlijk ook *D http://www.mupo.it/product/20/0/161/super-bike-46-evo en/of http://www.mupo.it/products-bike/18/327/moto-morini/corsaro-1200-0511
 
Laatst bewerkt:
@Monstro, oké, dank je. Hij trekt vanaf 2300tpm wel gewoon weg, alleen voor mijn gevoel loopt hij veel beroerder beneden de 3000tpm dan voorheen.. Kan het misschien ook zo zijn dat die ecu gereset is wanneer die een hele tijd zonder spanning heeft gezeten?
Het vreemde is dat ik na de grote onderhoudsbeurt met kleppen stellen en syncen hetzelfde gevoel had. De motor liep algemeen wel nog net iets ronder maar het eerste gevoel was dat hij net wat minder sterk was. Rond 2000tpm nog wel OK maar net iets kritischer als ik hem in een hoge versnelling laat zakken. Het gevoel ebde weg na een tijd. Hij loopt algemeen wel echt goed en toen ik deze zomer in Oostenrijk was heeft hij geen klap verkeerd gegeven.
Misschien dat het gevoel bij mij ook wel over gaat. Voor de rest ook geen gekke dingen meer..
 
En uit de vrije nieuwsgaring:

[afbeelding]
Voorvork, zoals al eerder doorgegeven voorvork van MuPo en schijnt volgens kenners OK te zijn. Wel ff sparen als je ABS & radiaal wilt....

En treurig nieuws:
De ontwerper van o.a. aprilia atlantik und pegaso 650; gilera saturno 500, runner, typhoon, nexus, de SP01, het prototype van de gilera ferro, moto guzzi V11, V10 centauro, breva 750 & 1100, griso & norge; moto morini corsaro 1200, 9 ½, granpasso en scrambler, piaggio vespa GT 200, X8, MP3, zip, sfera, exagon; triumph daytona, tiger 1050, speed ​​triple, yamaha MT 03, Luciano Marabese, is op 68 jarige leeftijd overleden.

Moet ik me zorgen gaan maken? })

PS: upgraden van je ouwe trouwe kan natuurlijk ook *D http://www.mupo.it/product/20/0/161/super-bike-46-evo en/of http://www.mupo.it/products-bike/18/327/moto-morini/corsaro-1200-0511


Ik heb upgrade cartridges van omni motor (of zo) uit italie, kosten iets meer als de helft van deze maar werken super. Nu is rebound en demping goed in te stellen en is een klik meer of minder ook een wezenlijk verschil.
Vering spreekt ook beter aan vergelijkbaar met hyperpro veren die ik op mijn vorige motor had
 
Adreani's? Zijn meer mensen enthousiast over.
Heb zelf geen klachten over de voorvoork, maar gebruik wel dunnere olie.
 
ik heb nog een paar originele spiegels liggen. Iemand interesse ?
Anders gaan ze volgende week met het vuilnis mee
 
@Monstro, oké, dank je. Hij trekt vanaf 2300tpm wel gewoon weg, alleen voor mijn gevoel loopt hij veel beroerder beneden de 3000tpm dan voorheen.. Kan het misschien ook zo zijn dat die ecu gereset is wanneer die een hele tijd zonder spanning heeft gezeten?Misschien dat het gevoel bij mij ook wel over gaat. Voor de rest ook geen gekke dingen meer..


De voorvork vind ik nog wel ok , het is meer de sachs dempert , wat een verschrikkelijk ding is dat , ik hou van een stugge strakke motor maar dat ding is gewoon niet goed in te stellen , binnenkort maar een bezoek brengen aan HK !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan