Moto Morini Corsaro 1200. Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag toch nog even staan kijken bij een KTM1290 , toch ook wel erg mooi !
Wel mooi inderdaad. Heb op zondag nog op zo'n monster gereden. Echt een super ding, maar miste toch beleving. Dat had ik absoluut niet verwacht.

Voorste cilinder:
FVsmKo.jpg


Achterste cilinder:
uMeULd.jpg


Motor staat onder een afdak, rest van de motor in onderdelen binnen:
CLlm05.jpg


@Monstro, ff wat proberen, maar 't is gelukt. :Y
 
Goeie foto's *D

Helaas is er bij jou ook sprake van koppijn ;( Echt zonde dat zo'n mooi en doordacht blok sneuvelt op een setje klepgeleiders van een paar euro.
 
Goeie foto's *D

Helaas is er bij jou ook sprake van koppijn ;( Echt zonde dat zo'n mooi en doordacht blok sneuvelt op een setje klepgeleiders van een paar euro.
Ja, echt doodzonde. Zouden de klepgeleiders dan te goedkoop/ondoordacht zijn uitgevoerd? Lijkt me persoonlijk niet iets dat heel complex is om te ontwikkelen. Nu heb ik dan ook nog genoeg te leren op dat gebied.
 
Ja, echt doodzonde. Zouden de klepgeleiders dan te goedkoop/ondoordacht zijn uitgevoerd? Lijkt me persoonlijk niet iets dat heel complex is om te ontwikkelen. Nu heb ik dan ook nog genoeg te leren op dat gebied.
Denk dat het wel vrij complex is, je hebt te maken met warmte ontwikkeling icm luchtstromen. Zo'n klep moet z'n warmte snel kwijt om niet te verbranden.
 
Denk dat het wel vrij complex is, je hebt te maken met warmte ontwikkeling icm luchtstromen. Zo'n klep moet z'n warmte snel kwijt om niet te verbranden.


Ik denk eerder dat het met geld te maken heeft - niet genoeg geld om uitvoerig te testen . Andere motoren kunnen het wel goed voor mekaar krijgen , ook al is de cylinderkop van morini aardig radicaal moet er toch wel een mareriaal zijn die dat kan verdragen , maar om de juiste samenstelling van staal enz te vinden kost aardig wat geld .
 
Denk dat het wel vrij complex is, je hebt te maken met warmte ontwikkeling icm luchtstromen. Zo'n klep moet z'n warmte snel kwijt om niet te verbranden.
Dat is zeker waar. Ik heb alleen nagenoeg nooit gehoord van dit probleem.. Alleen bij Morini. Nu is wat berthebike zegt ook waar dat het waarschijnlijk best veel geld kost qua ontwikkeling. Maar dan zou je dit toch deels af kunnen kijken bij een ander?
 
Dat is zeker waar. Ik heb alleen nagenoeg nooit gehoord van dit probleem.. Alleen bij Morini. Nu is wat berthebike zegt ook waar dat het waarschijnlijk best veel geld kost qua ontwikkeling. Maar dan zou je dit toch deels af kunnen kijken bij een ander?

Ik weet er wel een paar hoor met dezelfde problemen, een aantal Kawasaki's. Honda's en Suzuki's en bijvoorbeeld ook de FJR1300 in de eerste jaren. Klepgeleiders zijn trouwens niet van staal ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee, van een sinterbrons legering - meestal. Dit materiaal heeft als voordeel dat olie vastgehouden en langzaam afgegeven wordt. Denk ik.....

Toch een lichtpuntje in Monstro's donkere dagen tijdens de zomer:
vandaag voor het eerst - na bijna 10 jaar - een MoMo rijdend in het wild gespot. Een wit/rode Granpasso..... Maar ja, ik sta ook zo lang in de file op de A1/A10 dat ik van de winter waarschijnlijk een Yeti spot ;)

PS: bussen trekken nog niet gelukt, mijn fraaie houten stut constructie voor de trekker is een beetje ingestort.
 
Hee ik heb vanmiddag ook voor het eerst in het wild een corsaro gespot , gewoon in Zuidland richting Geervliet , zowaar een gele . Gozer reed er heel rustig op ( ik wist trouwens niet dat dat op een corsaro kon ) !!!!
 
Momo-toer 2016
Volgende week zaterdag en zondag had ik gepland staan om lekker 2 daagjes te gaan toeren richting Duitsland of bv Luxemburg met 1 overnachting. Het mag zelfs van de vrouw :)
Helaas kunnen mijn vaste motormaatjes niet. Qua weer en andere drukte zal het waaschijnlijk de laatste mogelijkheid zijn voor mij om 2 dagen weg te gaan dit jaar.
Het is kort dag, maar zijn er hier misschien liefhebbers die kunnen en meewillen? Als er meer zijn is het natuurlijk helemaal mooi.
 
Wel mooi inderdaad. Heb op zondag nog op zo'n monster gereden. Echt een super ding, maar miste toch beleving. Dat had ik absoluut niet verwacht.

Same here. De Corsaro is niet zozeer de betere fiets ten opzichte van de Superduke1290, maar op de een of andere manier vind ik de funfactor op de Corsaro hoger. Misschien omdat-ie juist minder gepolijst/soepel/geciviliseerd is :]
 
Hee ik heb vanmiddag ook voor het eerst in het wild een corsaro gespot , gewoon in Zuidland richting Geervliet , zowaar een gele . Gozer reed er heel rustig op ( ik wist trouwens niet dat dat op een corsaro kon ) !!!!

Blijft-ie langer heel :P
 
Same here. De Corsaro is niet zozeer de betere fiets ten opzichte van de Superduke1290, maar op de een of andere manier vind ik de funfactor op de Corsaro hoger. Misschien omdat-ie juist minder gepolijst/soepel/geciviliseerd is :]
Nee, beter niet. Natuurlijk maar een klein rondje op zo'n ding rijden, maar denk dat ie over de gehele linie 'beter' is. Op de Corsaro moet je veel meer zelf doen en dat bevorderd voor mij het rijplezier aanzienlijk!
 
Momo-toer 2016
Volgende week zaterdag en zondag had ik gepland staan om lekker 2 daagjes te gaan toeren richting Duitsland of bv Luxemburg met 1 overnachting. Het mag zelfs van de vrouw :)
Helaas kunnen mijn vaste motormaatjes niet. Qua weer en andere drukte zal het waaschijnlijk de laatste mogelijkheid zijn voor mij om 2 dagen weg te gaan dit jaar.
Het is kort dag, maar zijn er hier misschien liefhebbers die kunnen en meewillen? Als er meer zijn is het natuurlijk helemaal mooi.

Je kan evt meerijden met de moezeltocht, genoeg snelle groepjes te vinden en altijd hele mooie routes.....'s avonds op de camping ook vertier zat. Helaas kan ik dus niet mee deze keer.
http://www.mmc72.nl/openevent/moezel.php
 
Enige andere brommert die ik leuk vind - qua looks - is de thruxton r. Maar of je met 100pk echt gelukkig wordt :?
 
Hee ik heb vanmiddag ook voor het eerst in het wild een corsaro gespot , gewoon in Zuidland richting Geervliet , zowaar een gele . Gozer reed er heel rustig op ( ik wist trouwens niet dat dat op een corsaro kon ) !!!!

Ik heb een gele gezien staan bij de Elektra boer in zuidland. Netjes geparkeerd naast een andere motor. Was aangenaam verrast. Ik heb er 1x eerder eentje in het wild gespot. ( buiten een corsaro dag om ). Dat was jaren geleden.

Af en toe is er ook een zwarte te zien in s'land. *D dan heb ik 'm van stal gehaald. :P
 
Ik heb nu een MT07 voor een paar dagen als leenmotor maar dat is ook een erg leuk ding. Speelt ook mee dat er een volledig Akrapovic systeem onder zit zonder Db killer. Laatst ook een aantal keer de MT03 mee. Toch leuk om wat verschillende motoren te rijden, maar hoop wel dat die koppen erg snel klaar zijn van de Morini. Zit er bij jou al een beetje schot in Monstro?
 
Mocht je ooit nieuwe schijven zoeken, hierbij een lijstje met compatibele merken/modellen. Vergroot de google treffer quote behoorlijk ;) - behalve als je op Voxan zoekt :+ - sorry JFJ ;)
Gegevens zijn van een verkoper - dus wel ff checken voor aanschaf.
APRILIA AF1 FUTURA 125 90-92 FRONT - R
APRILIA MX 125 04-07 FRONT - L
APRILIA RS 125 98-05 FRONT - R
APRILIA RS 125 06-11 FRONT - R
APRILIA RS REPLICA 125 92-97 FRONT - R
APRILIA TUONO 125 04-05 FRONT - R
APRILIA RS Extrema 125 92-96 FRONT - R
APRILIA RS Extrema 125 97 FRONT - R
APRILIA PEGASO STRADA 650 05-07 FRONT - L
APRILIA PEGASO STRADA 650 08-09 FRONT - L
APRILIA DORSODURO 750 08-10 FRONT - L / R
APRILIA SHIVER GT 750 09 FRONT - L / R
APRILIA SL SHIVER 750 07-10 FRONT - L / R
APRILIA DORSODURO FACTORY 750 10 FRONT - L / R
APRILIA NA MANA 850 07-09 FRONT - L / R
APRILIA MANA GT 850 09-11 FRONT - L / R
APRILIA RSV 1000 98-00 FRONT - L / R
APRILIA RSV R 1000 00 FRONT - L / R
APRILIA RSV SP 1000 99-00 FRONT - L / R
APRILIA SL 1000 FALCO 1000 00-04 FRONT - L / R
APRILIA TUONO FIGHTER 1000 02-05 FRONT - L / R
BENELLI CENTURY RACER 899 11 FRONT - L / R
BENELLI TRE K 899 11 FRONT - L / R
BENELLI TORNADO TRE 900 01-02 FRONT - L / R
BENELLI TNT 1130 04 FRONT - L / R
BENELLI TNT 1130 05-06 FRONT - L / R
BENELLI TRE K 1130 11 FRONT - L / R
BENELLI CAF RACER 1130 11 FRONT - L / R
BENELLI CENTURY RACER 1130 11 FRONT - L / R
BENELLI TNT R160 1130 11 FRONT - L / R
BIMOTA YB7 400 89 FRONT - L / R
BIMOTA V-DUE 500 97-00 FRONT - L / R
BIMOTA BB1 SUPERMONO 650 96-00 FRONT - R
BIMOTA TESI 1D 851 851 90-91 FRONT - L / R
BIMOTA DB2 SR 904 93-00 FRONT - L / R
BIMOTA DB3 MANTRA 904 95-00 FRONT - L / R
BIMOTA DB4 904 98-99 FRONT - L / R
BIMOTA DIECI BIPOSTO 1000 92-95 FRONT - L / R
BIMOTA SB8K GOBERT 1000 06 FRONT - L / R
BIMOTA SB8R 1000 97-00 FRONT - L / R
BIMOTA SB6 1100 96-00 FRONT - L / R
BIMOTA SB6R 1100 98-00 FRONT - L / R
BMW G 650 X Moto 650 07-09 FRONT - L
CAGIVA MITO 125 91-92 FRONT - R
CAGIVA MITO 125 93-94 FRONT - R
CAGIVA MITO 525 125 06-07 FRONT - R
CAGIVA MITO EV 125 95-99 FRONT - R
CAGIVA PLANET 125 97-03 FRONT - R
CAGIVA RAPTOR 125 04-06 FRONT - R
CAGIVA SUPERCITY 125 92 FRONT - L
CAGIVA SUPERCITY 125 98-00 FRONT - L
CAGIVA PLANET 125 04-07 FRONT - R
CAGIVA SUPERCITY 125 93-97 FRONT - L
CAGIVA MITO EV 125 00-04 FRONT - R
CAGIVA MITO EV 125 05-07 FRONT - R
CAGIVA RIVER 600 95-97 FRONT - R
DUCATI JUNIOR SS 350 91-92 FRONT - L
DUCATI MONSTER 400 94-99 FRONT - L
DUCATI MONSTER 400 01-06 FRONT - L
DUCATI SS SUPERSPORT 400 92-97 FRONT - L
DUCATI SS SUPERSPORT JUNIOR 400 92-97 FRONT - L / R
DUCATI MONSTER 600 94-99 FRONT - L
DUCATI MONSTER 600 00-02 FRONT - L
DUCATI SS SUPERSPORT 600 94-00 FRONT - L
DUCATI MONSTER 620 02-05 FRONT - L / R
DUCATI MONSTER single disk 620 05-06 FRONT - L
DUCATI MULTISTRADA single disk 620 05-06 FRONT - L
DUCATI SPORT 620 03-04 FRONT - L / R
DUCATI SS SUPERSPORT 620 02-05 FRONT - L / R
DUCATI MONSTER 696 08-11 FRONT - L / R
DUCATI MONSTER 696 ABS 696 10-11 FRONT - L / R
DUCATI 748 BIPOSTO 748 98-02 FRONT - L / R
DUCATI 748 BIPOSTO 748 95-97 FRONT - L / R
DUCATI 748 R 748 00 FRONT - L / R
DUCATI 748 S 748 99-02 FRONT - L / R
DUCATI 748 SP 748 95-97 FRONT - L / R
DUCATI 748 SPS 748 98-99 FRONT - L / R
DUCATI MONSTER 750 94-01 FRONT - L / R
DUCATI SPORT 750 00-02 FRONT - L
DUCATI SS SUPERSPORT 750 91-02 FRONT - L
DUCATI MONSTER 800 03-04 FRONT - L / R
DUCATI SPORT 800 03-04 FRONT - L / R
DUCATI SS SUPERSPORT 800 03-04 FRONT - L / R
DUCATI 851 STRADA - SP 851 88-91 FRONT - L / R
DUCATI 888 SP 888 90-93 FRONT - L / R
DUCATI 888 DESMOQUATTRO 888 93-94 FRONT - L / R
DUCATI MONSTER 900 93-04 FRONT - L / R
DUCATI SL 900 SUPERLIGHT 900 92-96 FRONT - L / R
DUCATI SPORT 900 02 FRONT - L / R
DUCATI SS SUPERSPORT 900 91-02 FRONT - L / R
DUCATI 916 BIPOSTO 916 94-98 FRONT - L / R
DUCATI 916 SPS 916 97-98 FRONT - L / R
DUCATI MONSTER S4 916 01-020 FRONT - L / R
DUCATI ST4 916 98-04 FRONT - L / R
DUCATI ST2 944 97-03 FRONT - L / R
DUCATI ST4 S 996 01-05 FRONT - L / R
DUCATI ST4 S ABS 996 03-06 FRONT - L / R
DUCATI MONSTER S4R 996 03-06 FRONT - L / R
DUCATI 996 BIPOSTO 996 99-01 FRONT - L / R
DUCATI 996 S 996 01 FRONT - L / R
DUCATI 998 BIPOSTO 998 02-03 FRONT - L / R
DUCATI GT 1000 06-07 FRONT - L / R
DUCATI MONSTER 1000 03-05 FRONT - L / R
DUCATI PAUL SMART LE 1000 06-07 FRONT - L / R
DUCATI MONSTER S2R 1000 06-07 FRONT - L / R
DUCATI SPORT 1000 06-08 FRONT - L / R
DUCATI SPORT S 1000 07-09 FRONT - L / R
DUCATI SS SUPERSPORT 1000 03-06 FRONT - L / R
DUCATI ST3 1000 04-06 FRONT - L / R
DUCATI GT 1000 08-10 FRONT - L / R
DUCATI ST3 S ABS 1000 06-07 FRONT - L / R
GILERA GFR 125 93-94 FRONT - L
KTM DUKE II 640 03-06 FRONT - L
LAVERDA GHOST 650 96-99 FRONT - L / R
LAVERDA SPORT 650 95-01 FRONT - L / R
LAVERDA S FORMULA 750 98-01 FRONT - L / R
LAVERDA STRIKE 750 98-01 FRONT - L / R
MORINI 9 1/2 1200 06-09 FRONT - L / R
MORINI CORSARO 1200 05-09 FRONT - L / R
MOTO GUZZI BREVA 750 03-07 FRONT - L
MOTO GUZZI NEVADA 750 03-07 FRONT - L
MOTO GUZZI BREVA 850 06 FRONT - L / R
MOTO GUZZI GRISO 850 06 FRONT - L / R
MOTO GUZZI NORGE T-GTL 850 07 FRONT - L / R
MOTO GUZZI BREVA 850 07-08 FRONT - L / R
MOTO GUZZI DAYTONA IE 1000 95-00 FRONT - L / R
MOTO GUZZI V10 CENTAURO 1000 96-01 FRONT - L / R
MOTO GUZZI BREVA 1100 05-07 FRONT - L / R
MOTO GUZZI CALIFORNIA EV 1100 96-00 FRONT - L / R
MOTO GUZZI CALIFORNIA EV SPECIAL 1100 97-03 FRONT - L / R
MOTO GUZZI CALIFORNIA JACKAL 1100 01-06 FRONT - L
MOTO GUZZI GRISO 1100 05-08 FRONT - L / R
MOTO GUZZI SPORT 1100 96> FRONT - L / R
MOTO GUZZI V10 CENTAURO SPORT 1100 99> FRONT - L / R
MOTO GUZZI V11 LE MANS 1100 00-05 FRONT - L / R
MOTO GUZZI V11 SPORT 1100 97-00 FRONT - L / R
MOTO GUZZI BREVA ABS 1100 05-07 FRONT - L
MOTO GUZZI BREVA 1200 08-09 FRONT - L / R
MOTO GUZZI BREVA ABS 1200 08-09 FRONT - L
MOTO GUZZI NORGE T-GTL ABS 1200 06-09 FRONT - L
MOTO GUZZI SPORT 8V 1200 08-10 FRONT - L
MOTO GUZZI SPORT ABS 1200 06-07 FRONT - L
MOTO GUZZI GRISO 8 V 1200 07-11 FRONT - L / R
MOTO GUZZI NORGE T-GTL 1200 06 FRONT - L / R
MOTO GUZZI SPORT 1200 06-07 FRONT - L / R
MOTO GUZZI STELVIO 1200 08-09 FRONT - L / R
MZ 1000 S 1000 01-03 FRONT - L / R
VOXAN BLACK MAGIC 995 06 FRONT - L / R
VOXAN CAFE RACER 995 00-06 FRONT - L / R
VOXAN ROADSTER 995 01-06 FRONT - L / R
YAMAHA TDR (Italian model) 125 89-99 FRONT - L
YAMAHA TZR 125 89-92 FRONT - R
YAMAHA FZX ZEAL 250 91> FRONT - R
YAMAHA TDR 250 89-92 FRONT - L
YAMAHA TZR 250 89-92 FRONT - L / R
YAMAHA SRX 400 91> FRONT - L
YAMAHA SZR 660 95-01 FRONT - R
YAMAHA FZR R 750 89-92 FRONT - L / R
YAMAHA FZR EXUP 1000 90-93 FRONT - L / R
YAMAHA FZR GENESIS 1000 87-89 FRONT - L / R
YAMAHA XJR 1200 95-98 FRONT - L / R
 
Laatst bewerkt:
....Toch leuk om wat verschillende motoren te rijden, maar hoop wel dat die koppen erg snel klaar zijn van de Morini. Zit er bij jou al een beetje schot in Monstro?

Geen schot - vervangingsdelen zijn er (nog) niet. Komen hopelijk deze week binnen en dan worden de geleiders op maat gemaakt en gezet. Zodra de eerste herfststorm opsteekt zal mijne wel klaar zijn, denk ik '( dus profiteer ervan :]

Gelukkig slechts vier nieuwe uitlaatkleppen nodig.
Wachten is dus op:
- 4 x uitlaatkleppen
- 2 x koppakking
- 1 x o-ring cilinderbus
- 1 x o-ring waterpomp
 
Geen schot - vervangingsdelen zijn er (nog) niet. Komen hopelijk deze week binnen en dan worden de geleiders op maat gemaakt en gezet. Zodra de eerste herfststorm opsteekt zal mijne wel klaar zijn, denk ik '( dus profiteer ervan :]

Gelukkig slechts vier nieuwe uitlaatkleppen nodig.
Wachten is dus op:
- 4 x uitlaatkleppen
- 2 x koppakking
- 1 x o-ring cilinderbus
- 1 x o-ring waterpomp
Ai, dat duurt dus nog wel even. Extra zuur omdat het nu toch wel erg mooi weer is om een stukje te sturen. Ik ben benieuwd wanneer ze verwachten mijne klaar te kunnen hebben. Ze moeten eerst de koppen maar weer terug krijgen..
 
afgelopen zondag weer een kort rondje Eifel/luxemburg gemaakt.
Kreeg de opmerking van de gene die achter me reed dat mijn knipperlicht achter raar deed.
Langs de kant even gekeken.
Als ik nu richting aan geef naar links, gaan voor en achter links knipperen.
Geef ik richting aan naar rechts, gaat voor rechts knipperen, en achter zo nu en dan alleen links :?

iemand enige idee wat dit kan zijn? Heb nog nooit een stekkertje los gehad, dus snap er niks van
 
Laatst bewerkt:
Lijkt op een kortsluiting - ff onder het achterste zadel en vanaf je knippers de draadjes controleren, waarschijnlijk is er een stukje isolatie beschadigd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan