Moto Morini Corsaro Competizione: koppelkannon uit Bologna

Status
Niet open voor verdere reacties.

JES 1978

MF'er
20 jan 2008
119
0
Te koop: Moto Morini Corsaro Competizione van mei 2007 met 10.000 km. Omdat ik toch wat minder rij wil ik mijn motor verkopen. Als ik het motorrijden ga missen wil ik een andere kopen voor rond de 4000 euro. Dan hoef ik me minder schuldig te voelen als ik niet zo vaak rij : ) Stel dat iemand zo’n motor wil inruilen valt daar over te praten.

Waar praten we over
Het betreft een Corsaro in de Competizione uitvoering. Dit betekent hetzelfde blok als een Veloce, dus 147 PK en zo’n 130 Nm bij 6000 á 7000 tpm inclusief Termignoni uitlaten en racechip. De Competizione uitvoering is verder voorzien van veel carbon wat hem ten opzichte van de andere Corsaro modellen nog exclusiever en agressiever uiterlijk geeft.
Hiervoor heb ik een RSV Mille gereden. Ten opzichte van deze motor heeft de Morini een veel bruter blok. Snel doorschakelen naar z’n twee en dan vol gas geven. Je wordt dan gelanceerd. Ik heb samen gereden met een ZX10R. Tot en met zijn 3de versnelling hou je deze motor bij. Destijds twijfelde ik tussen een Morini en een Ducati S4RS. De S4RS haalde het niet qua koppel bij de Morini.

De Db-eaters kunnen uit de uitlaten worden verwijderd waarbij de racechip geplaatst moet worden. Het geluid is dan alsof er een viermotorige bommenwerper uit WOII voorbij komt vliegen. Echt geweldig.

Staat van onderhoud
De Morini heet zijn 10.000 km beurt en z’n 5000 beurt (is alleen de eerste 5000 km nodig) gehad bij Stretta in Zwolle en verkeert in nieuwstaat. De eerste lichting Morini’s hadden last van een lekkende pakking bij de ‘voet’ van de liggende cilinder. Deze Morini had dit ook. Dit is onder garantie verholpen. De motor heeft verder aantoonbaar alle modificaties gehad.

Nadelen
Tsja, Moto Morini is failliet. Alhoewel er wel positieve ontwikkelingen zijn: Paolo Berlusconi saves failing Moto Morini

Voordeel is natuurlijk dat ik de motor goedkoop aanbied. Nergens vind je voor dit geld een motor met deze looks, deze power en deze exclusiviteit.

Vraagprijs
Mijn vraagprijs is 8800 euro. De motor heeft vanzelfsprekend altijd binnen gestaan. Het motorblok laat ik altijd netjes warm worden. Banden, ketting e.d. zijn allemaal nog in goede conditie. Het carbon kapje boven de koplampen is deels zwart gespoten. Dit ziet er fraai uit. Ik heb er Benelli TnT spiegels op laten monteren. Staat veel mooier en het zich is goed. Banden: Michelin Pilot Power

Je kan me bereiken op nul zes twintig elf zeven en zeventig achtentachtig.
full
 
Laatst bewerkt:
Voorruit nog een plaatje van de Morini op de IJsselkade in Zutphen:
full
 
Het is idd een dikke fiets. Hier nog een leuk filmpje waarin je kan horen hoe die klinkt: Moet je eigenlijk gewoon even een koptelefoon voor opdoen : )

 
He' Jes,

Je bent bij mij nog een proefritje komen maken, weet je nog op de S4RS.
Die staat trouwens ook weer op MP door de huidige eigenaar.

Anyway, Superrrr dikke brommert die Morini man :Y .

Een kick voor dit topic en deze gruwlijk vette bike :}

:W
 
Ha die "S4RS". Wat grappig dat we elkaar hier weer tegenkomen : ) Daar waar het ooit begonnen is. Fijn om te horen dat je je motor destijds toch nog verkocht hebt ondanks het feit dat ik op het laatste moment afhaakte. Ik had toen zelfs die 12.000 euro al cash bij me, weet je nog? Ik heb er nog vaak aan moeten terugdenken. Ik zie je gezicht nog vertrekken toen ik zei dat ik toch niet wilde. En die van mijn vader ook trouwens. Maar je pakte het destijds goed op hoor moet ik zeggen.

Woon je nu in Portugal?
 
Ik hou der van... Jammer dat et zo'n zuiperd is. Ik heb hem ook overwogen maar niet gedaan om een aantal minpuntjes...

Blijft een geweldige moordmachine. One of a kind!!
 
Hoi Jan Fillem. Zuipert? Misschien goed om te weten dat Morini's sinds de laatste modificatie (o.a. nieuwe chip)1:14 halen. Je bent volgens mij een V4 liefhebber. V4's zuipen ook he. Elke motor heeft minpuntjes, maar deze zijn door fabriekmodificaties inmiddels verholpen.

Kijk een Japanner is betrouwbaarder dan een Italiaan. Maar ik ben begonnen op een Honda VFR750F uit 1997, maar die ging toch ook gewoon kapot hoor. De spanningsregelaar. Terwijl nota bene de VFR als de meest betrouwbare machine ooit wordt gezien.

Daarna reed ik een Aprilia RSV Mille en deze heeft nooit wat gehad.
 
Nou, misschien wel ja. Wat voor kleur, bouwjaar kilometerstand? Het is idd een dikke motor. Het motorblok is ook zo lekker massief.
 
stel dat een motor bedrijf failliet is. kun je dan nog steeds originele onderdelen bestellen voor je motor, of heb je dan echt niks meer?
 
Hoi Jan Fillem. Zuipert? Misschien goed om te weten dat Morini's sinds de laatste modificatie (o.a. nieuwe chip)1:14 halen. Je bent volgens mij een V4 liefhebber. V4's zuipen ook he. Elke motor heeft minpuntjes, maar deze zijn door fabriekmodificaties inmiddels verholpen.

Kijk een Japanner is betrouwbaarder dan een Italiaan. Maar ik ben begonnen op een Honda VFR750F uit 1997, maar die ging toch ook gewoon kapot hoor. De spanningsregelaar. Terwijl nota bene de VFR als de meest betrouwbare machine ooit wordt gezien.

Daarna reed ik een Aprilia RSV Mille en deze heeft nooit wat gehad.

Nee idd een VFR, maar dan een hele bijzondere. In deze setting haal ik er nog wel 1:16 mee. Ik kan hier geen foto plaatsen maar die vind je wel op www.basicsidecars.com

Ik heb er ook een verhaaltje mee in de Moto73 gehad een paar weken terug.

Ik heb ook een RSV tuono gehad zonder problemen idd. En de Appie V4 is ook een verschrikkelijke zuiperd.

De VFR gaf het na de verbouwing tijdens de eerste rit al op. Idd spanningsregelaar. Is trouwens ook een '97

Succes met de verkoop!
 
stel dat een motor bedrijf failliet is. kun je dan nog steeds originele onderdelen bestellen voor je motor, of heb je dan echt niks meer?

Europese regels verplichten een fabrikant dat onderdelen van een product tien jaar lang verkrijgbaar moeten zijn als een model op de markt wordt gebracht. Hoewel een fabriek dus failliet gaat, zullen er daarom altijd voorraden aan onderdelen zijn.

Daarnaast hebben leveranciers nog onderdelen op voorraad en hebben importeurs dat. Ook wordt het op de lange termijn aantrekkelijk om motoren te gaan gebruiken voor reserve onderdelen of gaan bedrijven imitatieonderdelen maken.

Ik heb vanuit dit motor-forum geen signalen dat er een gebrek is aan onderdelen. Lees deze site er maar op na. Misschien kan je een aantal motorzaken eens bellen en dit navragen.

Verder zou het ook maar zo kunnen dat Moto Morini een doorstart maakt. De fabriek verkocht elk jaar sinds 2007 weer grotere hoeveelheden Morini's. Zie ook het artikel waar ik naar verwijs in mijn openingspost.
 
Wat een ding! Ik denk dat ik me helemaal kapot zou rijden als ik m kocht/mocht rijden!!!!
Ik beperk me de komende 8 jaar tot 110 pk.
 
Wat een ding! Ik denk dat ik me helemaal kapot zou rijden als ik m kocht/mocht rijden!!!!
Ik beperk me de komende 8 jaar tot 110 pk.

Hoi Borito,

110 pk? Maar je hoeft op deze Morini geen vol gas te geven hoor. De gashandle heeft net als bij een Jap verschillende standen : )
 
Ik heb wel een mile die ik wil ruilen
een 2005 factory met 17000 km op de teller
alleen aan de rechterkant lichte glijschade
Bij interese mail maar aubryvanengelenburg@hotmail.com
 
he cool ding man.

maar ik wil eerst mijn DUCATI 748 verkopen , en dan wil ik toch een harley weer gaan rijden.
dus ik denk dat wij er niet uit komen.

wel complimenten voor jouw moto morini !!!

voor meer V-TWIN geweld kan je ook op mijn advertentie kijken hier op het forum over me DUCATI 748.

laters jer
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan