JES 1978
MF'er
- 20 jan 2008
- 119
- 0
Te koop: Moto Morini Corsaro Competizione van mei 2007 met 10.000 km. Omdat ik toch wat minder rij wil ik mijn motor verkopen. Als ik het motorrijden ga missen wil ik een andere kopen voor rond de 4000 euro. Dan hoef ik me minder schuldig te voelen als ik niet zo vaak rij : ) Stel dat iemand zo’n motor wil inruilen valt daar over te praten.
Waar praten we over
Het betreft een Corsaro in de Competizione uitvoering. Dit betekent hetzelfde blok als een Veloce, dus 147 PK en zo’n 130 Nm bij 6000 á 7000 tpm inclusief Termignoni uitlaten en racechip. De Competizione uitvoering is verder voorzien van veel carbon wat hem ten opzichte van de andere Corsaro modellen nog exclusiever en agressiever uiterlijk geeft.
Hiervoor heb ik een RSV Mille gereden. Ten opzichte van deze motor heeft de Morini een veel bruter blok. Snel doorschakelen naar z’n twee en dan vol gas geven. Je wordt dan gelanceerd. Ik heb samen gereden met een ZX10R. Tot en met zijn 3de versnelling hou je deze motor bij. Destijds twijfelde ik tussen een Morini en een Ducati S4RS. De S4RS haalde het niet qua koppel bij de Morini.
De Db-eaters kunnen uit de uitlaten worden verwijderd waarbij de racechip geplaatst moet worden. Het geluid is dan alsof er een viermotorige bommenwerper uit WOII voorbij komt vliegen. Echt geweldig.
Staat van onderhoud
De Morini heet zijn 10.000 km beurt en z’n 5000 beurt (is alleen de eerste 5000 km nodig) gehad bij Stretta in Zwolle en verkeert in nieuwstaat. De eerste lichting Morini’s hadden last van een lekkende pakking bij de ‘voet’ van de liggende cilinder. Deze Morini had dit ook. Dit is onder garantie verholpen. De motor heeft verder aantoonbaar alle modificaties gehad.
Nadelen
Tsja, Moto Morini is failliet. Alhoewel er wel positieve ontwikkelingen zijn: Paolo Berlusconi saves failing Moto Morini
Voordeel is natuurlijk dat ik de motor goedkoop aanbied. Nergens vind je voor dit geld een motor met deze looks, deze power en deze exclusiviteit.
Vraagprijs
Mijn vraagprijs is 8800 euro. De motor heeft vanzelfsprekend altijd binnen gestaan. Het motorblok laat ik altijd netjes warm worden. Banden, ketting e.d. zijn allemaal nog in goede conditie. Het carbon kapje boven de koplampen is deels zwart gespoten. Dit ziet er fraai uit. Ik heb er Benelli TnT spiegels op laten monteren. Staat veel mooier en het zich is goed. Banden: Michelin Pilot Power
Je kan me bereiken op nul zes twintig elf zeven en zeventig achtentachtig.
Waar praten we over
Het betreft een Corsaro in de Competizione uitvoering. Dit betekent hetzelfde blok als een Veloce, dus 147 PK en zo’n 130 Nm bij 6000 á 7000 tpm inclusief Termignoni uitlaten en racechip. De Competizione uitvoering is verder voorzien van veel carbon wat hem ten opzichte van de andere Corsaro modellen nog exclusiever en agressiever uiterlijk geeft.
Hiervoor heb ik een RSV Mille gereden. Ten opzichte van deze motor heeft de Morini een veel bruter blok. Snel doorschakelen naar z’n twee en dan vol gas geven. Je wordt dan gelanceerd. Ik heb samen gereden met een ZX10R. Tot en met zijn 3de versnelling hou je deze motor bij. Destijds twijfelde ik tussen een Morini en een Ducati S4RS. De S4RS haalde het niet qua koppel bij de Morini.
De Db-eaters kunnen uit de uitlaten worden verwijderd waarbij de racechip geplaatst moet worden. Het geluid is dan alsof er een viermotorige bommenwerper uit WOII voorbij komt vliegen. Echt geweldig.
Staat van onderhoud
De Morini heet zijn 10.000 km beurt en z’n 5000 beurt (is alleen de eerste 5000 km nodig) gehad bij Stretta in Zwolle en verkeert in nieuwstaat. De eerste lichting Morini’s hadden last van een lekkende pakking bij de ‘voet’ van de liggende cilinder. Deze Morini had dit ook. Dit is onder garantie verholpen. De motor heeft verder aantoonbaar alle modificaties gehad.
Nadelen
Tsja, Moto Morini is failliet. Alhoewel er wel positieve ontwikkelingen zijn: Paolo Berlusconi saves failing Moto Morini
Voordeel is natuurlijk dat ik de motor goedkoop aanbied. Nergens vind je voor dit geld een motor met deze looks, deze power en deze exclusiviteit.
Vraagprijs
Mijn vraagprijs is 8800 euro. De motor heeft vanzelfsprekend altijd binnen gestaan. Het motorblok laat ik altijd netjes warm worden. Banden, ketting e.d. zijn allemaal nog in goede conditie. Het carbon kapje boven de koplampen is deels zwart gespoten. Dit ziet er fraai uit. Ik heb er Benelli TnT spiegels op laten monteren. Staat veel mooier en het zich is goed. Banden: Michelin Pilot Power
Je kan me bereiken op nul zes twintig elf zeven en zeventig achtentachtig.
Laatst bewerkt: