Moto Morini Corsaro Competizione: koppelkannon uit Bologna

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi en machtig apparaat; heb er ook weleens een proefritje op gemaakt, succes met de verkoop !
 
Laatst bewerkt:
Ha die "S4RS". Wat grappig dat we elkaar hier weer tegenkomen : ) Daar waar het ooit begonnen is. Fijn om te horen dat je je motor destijds toch nog verkocht hebt ondanks het feit dat ik op het laatste moment afhaakte. Ik had toen zelfs die 12.000 euro al cash bij me, weet je nog? Ik heb er nog vaak aan moeten terugdenken. Ik zie je gezicht nog vertrekken toen ik zei dat ik toch niet wilde. En die van mijn vader ook trouwens. Maar je pakte het destijds goed op hoor moet ik zeggen.

Woon je nu in Portugal?

Nee, ik zit nog in NL maar we zijn wel druk bezig.



Zachte kick voor dit topic ;)
 
Kom op mensen. koop nu eens niet zo'n laffe Jappanner met weliswaar vier cilinders en veel PK's maar dat toch een braaf motortje is en blijft. Koop de motor die onverslaanbaar is qua trekkracht bij snelheden voor de openbare weg. KOPPEL daar gaat het om beste motormuizen. Pk's merk je alleen wat van boven de 160 km/h.

: ) Volgens mij moet ik in de marketing gaan : )
 
Brute machine; heb er onlangs op proefgereden bij Roelof Thijs motoren in Assen (2007 model met 6000 km.). Het betrof de "gewone" Corsaro. Inderdaad erg veel trekkracht onderin. Vooral "bocht-uit" een heerlijke sensatie........
Waar ik minder vrolijk van werd was de matige tellerunit die consequent een andere versnelling aangaf, dan waarin ik op dat moment reed. Ook sloeg de motor tijdens stationair draaien een keer af voor een stoplicht; duurde even voordat ik hem weer aan de praat had.....
Maar ik ben het met je eens: veel koppel=veel rijplezier op de openbare weg!

Greot R1100s
 
Hoi R1100s. Er zijn idd problemen geweest met de tellerunit, maar deze is bij mij gemodificeerd (lees vervangen). Afslaan heb ik nooit gehad. De chip in de injector is bij de laatste modificatie ook vervangen. Misschien heb je op een exemplaar gereden die nog niet volledig is geupdate.
 
Mooie fiets. Zit me ook te orienteren op een dikke naked en ben al wezen kijken naar een MV Augusta Brutale, maar deze is ook erg mooi. Ik rijd nu nog op een Ducati 748S Senna, maar krijg bij lange ritten wat last van m'n rug (leeftijd he). Hoe is de zithouding op jouw fiets?
 
Een Duc 748 is een mooie motor. Zwart/ antraciet met rode velgen. De houding bij mijn Morini is rechtop. Last van je rug zul je niet krijgen. Wel last van klamme handjes als je vol gas geeft : ) . Ik ben wel geïnteresseerd in een ruil. Donderdag krijg ik een kijker die een Aprilia RSV mille wil inruilen. , dus als je wat wil... Bel of e-mail me maar.
 
Hier mijn arm staat er op. :+

Brute machine; heb er onlangs op proefgereden bij Roelof Thijs motoren in Assen (2007 model met 6000 km.). Het betrof de "gewone" Corsaro. Inderdaad erg veel trekkracht onderin. Vooral "bocht-uit" een heerlijke sensatie........
Waar ik minder vrolijk van werd was de matige tellerunit die consequent een andere versnelling aangaf, dan waarin ik op dat moment reed. Ook sloeg de motor tijdens stationair draaien een keer af voor een stoplicht; duurde even voordat ik hem weer aan de praat had.....
Maar ik ben het met je eens: veel koppel=veel rijplezier op de openbare weg!

Greot R1100s
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand kijkt naar de versnelling waar hij in rijdt. Ik heb hem altijd op dagstand staan en dan zie ik de versnelling ook niet. Overigens maakt bij deze fiets een versnelling meer of minder niet uit. ;)

@Jesse:
Succes met de verkoop, we waren al benieuwd waar je was gebleven.
 
Hoi Lacsap, bedankt voor je reactie. Ben idd druk met de verkoop van mijn fiets. Ik denk ik zet er een plaatje op van de 'jongens en meisjes' van de Morini-club van het motor-forum. Want deze krijg je er gratis bij beste mensen : )

Het begint wel te lopen nu. Ik heb nu regelmatig e-mail en telefooncontact met potentiele kopers.
 
Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:
full
 
Mooie moto Jes, ben nieuw hier,heb zelf een jap een honda X11 en moet toch ff kwijt dat die nagenoeg hetzelfde vermogen heeft,
Ok is een 4 cilinder en heb zelf geen ervaring met 2 cilinders maar toch.
Van de week een corsaro bij niwa in zwaag gezien en was wel erg gecharmeerd!
 
Nou wat let je : ) Dit is een kans, er staan weinig Morini's te koop, zeker in deze uitvoering en voor dit geld. Jouw Honda zal we het vermogen halen, omdat viercilinders natuurlijk hogere toeraantallen kunnen draaien. Maar het koppel zal geen 130 Nm zijn. Een R1 heeft, wat is het 180 pk? Maar een koppel van 110 Nm (geloof ik, heb de cijfers niet gechecked).
 
Vindt hem mooi maar vindt een rode veloce eigenlijk nog mooier zoals die van Wimbo.Heeft hij die eigenlijk verkocht???
Moet eerst maar is gaan proef rijden of er een huren!

De X11 is ook een naked,140 pk,116 Nm,max tt. 10.500 .bj 1999-2003.
Wikipedia. Check specs en accerelatie, if your interested.

Denk wel dat de beleving en het karakter compleet verschillend zijn.En dan heb ik het natuurlijk niet over het verschil van uiterlijk ,da's duidelijk.

Trouwens,zo goedkoop vindt ik hem nou ook weer niet,voor 11.990 heb je een nieuwe en een veloce voor 500,- meer.
Ben benieuwd wat ze gaan doen met die overname bij Morini, niet dat ik me daar druk om zou maken qua spares maar meer qua modellen.
Blijf jullie forum (morini) volgen want wie weet......ooit...of binnenkort.

Succes met je verkoop,moet zeker gaan lukken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan