Moto Morini X-Cape

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Hallo allemaal,

Ben aan het oriënteren op een Xcape, rijd nu 3 jaar op een Benelli 502.
Ik zou mijn Givi Dolomiti 36 mee willen nemen. Maar ik kom er niet uit welke specifieke kofferrek daar dan bij hoort.

Weet een van jullie dat misschien?

Dank en groet,

Pier

Dit zou
GIVI Zijkofferhouders - PLO_MK PLO9
moeten zijn als ik het goed zie.

Of
GIVI Zijkofferhouders - One-Fit PLO
Samen met
GIVI OFMK

Je zou er een belletje aan kunnen wagen. RAD is bij mijn weten niet al te gek met hun prijzen.

Add:
Bij een andere tent hebben ze de koffers met montage voor de x-cape als een set
DLMK36APACK2 + PLO9350MK Givi Pair Of Trekker Dolomiti Alum Side Cases 36 Lt + Fitting Kit Moto Morini X-Cape 2021 > 2024

Dan zou t inderdaad met de bovenste link moeten werken
 
Hoe ver ben je met oriënteren? Heb je al gereden op een X-Cape?
Vandaag gereden, fijne motor. Vond hem juist wat lichter dan m’n Benelli TRK X.
Vond hem wel wat rommelig lopen tussen 3000-4000 rpm. Zeker vergeleken met m’n Benelli. Die loopt soepel 60 kmh in zijn 6.

Helpt een andere mapping hiertegen wellicht? Of hoe ervaren anderen dat?

Verder erg fijne motor.


Groet
 
Kwam hier toevallig op. En Google translate moest mij helpen.

Recall para la Moto Morini X-Cape

Via vertalen lees ik dat er (voor een specifieke reeks) een terugroepacties is, waarbij relais en zekeringen worden vervangen vanwege een issue met de brandstofpomp.

Heb nog even via Google gezocht met andere zoekcriteria, maar nog niets gevonden. Iemand hiermee bekend?

Groet,
Dennis
 
En gekocht !
Trotse eigenaar van een rode Xcape.
Nu de dealer/importeur/ Motomorini.eu gemaild over hoe ze denken de update voor de navi in te regelen .
De dealer wist niet hoe t moest.

Hoop snel op een antwoord of zijn er andere succesverhalen van anderen ?

Greets
Gefeliciteerd! Maar je avatar is een witte....?
Benieuwd naar het antwoord van de importeur...Z'n dochter is i.i.g. een aardige meid.
 
Op de beurs wisten ze me te vertellen dat de zwarte X-Cape in maart leverbaar werd.
Ook komt er een nieuw accessoire zadel dat iets hoger is (zit op deze zwarte)
1708974162500.jpeg
 
Op de beurs wisten ze me te vertellen dat de zwarte X-Cape in maart leverbaar werd.
Ook komt er een nieuw accessoire zadel dat iets hoger is (zit op deze zwarte)
Bekijk bijlage 1978127
Donderdag ook een leuk gesprek gehad met die jongeman in het witte overhemd, dat zadel zit lekker en ik ga het zeker bestellen. Via via heb ik vernomen dat het rond de €175 gaat kosten.
 
Voor een ieder die denkt, wat zijn die X-Cape rijders stil....Hier wel, we hebben namelijk een best actieve Whatsappgroep.

Interesse? Stuur mij een bericht met je nummer met het verzoek om toegevoegd te worden. Het liefst in bezit van een X-Cape, of serieus van plan er 1 te kopen.
 
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag voor dit topic.
Hebben jullie ervaring met resoneren of ervaren jullie zoiets, bijvoorbeeld bij schakelen of geluiden die bij bepaalde snelheden/toerentallen meer of minder versterkt worden?

En los daarvan: hoe vinden jullie de verstelling van het ruitje? Ik heb zelf gemerkt dat als ik een keer aan de knop gezeten heb, het schroefje een stukje losser zit. En daardoor kan de ruit ook weer gaan resoneren, het schroefje nog meer lostrillen, enzovoort. Klinkt dat herkenbaar?
 
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag voor dit topic.
Hebben jullie ervaring met resoneren of ervaren jullie zoiets, bijvoorbeeld bij schakelen of geluiden die bij bepaalde snelheden/toerentallen meer of minder versterkt worden?

En los daarvan: hoe vinden jullie de verstelling van het ruitje? Ik heb zelf gemerkt dat als ik een keer aan de knop gezeten heb, het schroefje een stukje losser zit. En daardoor kan de ruit ook weer gaan resoneren, het schroefje nog meer lostrillen, enzovoort. Klinkt dat herkenbaar?
Het ruitje resoneert inderdaad behoorlijk. Ik heb dit opgelost door tussen alle boutjes en oppervlakten een rubber ringetje te plaatsen. De verstelschroef heb ik slechts één keer los gemaakt, ruit in de gewenste (hoogste) stand en vervolgens met een tang(doek ertussen!)vast gedraaid. Resoneren is verleden tijd 👍🏻
 
Ik dacht al zoiets. Ik heb er een week mee gereden en dit viel me op. Ik zou zelf ook één keer een keus maken en er verder vanaf blijven. Een drupje Loctite kan denk ik ook geen kwaad.

Tang is niet nodig joh, je kunt het boutje met een inbus aandraaien ;) Scheelt je weer een kans op schade.
 
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag voor dit topic.
Hebben jullie ervaring met resoneren of ervaren jullie zoiets, bijvoorbeeld bij schakelen of geluiden die bij bepaalde snelheden/toerentallen meer of minder versterkt worden?

En los daarvan: hoe vinden jullie de verstelling van het ruitje? Ik heb zelf gemerkt dat als ik een keer aan de knop gezeten heb, het schroefje een stukje losser zit. En daardoor kan de ruit ook weer gaan resoneren, het schroefje nog meer lostrillen, enzovoort. Klinkt dat herkenbaar?

Ruitje heb ik 1x goed gezet, daarna wat dikkere rubbertjes ertussen gedaan. Geen resonanties meer gehad.

De bandenspanning achter wil wel eens zorgen voor een zaagmachine geluid :)
Dat kan je oplossen door te zorgen dat je niet onder de 2.5 bar gaat zitten. (Behalve offroad, mocht je dat willen doen)
 
Ik dacht al zoiets. Ik heb er een week mee gereden en dit viel me op. Ik zou zelf ook één keer een keus maken en er verder vanaf blijven. Een drupje Loctite kan denk ik ook geen kwaad.

Tang is niet nodig joh, je kunt het boutje met een inbus aandraaien ;) Scheelt je weer een kans op schade.
:$ dat kan natuurlijk ook...
 
Het ruitje resoneert inderdaad behoorlijk. Ik heb dit opgelost door tussen alle boutjes en oppervlakten een rubber ringetje te plaatsen. De verstelschroef heb ik slechts één keer los gemaakt, ruit in de gewenste (hoogste) stand en vervolgens met een tang(doek ertussen!)vast gedraaid. Resoneren is verleden tijd 👍🏻
Dat is echt een ongelooflijk waardeloos iets van de motor. Ik heb de ruit in de hoogste stand geplaatst en vastgedraaid, een kwart slag voor de bout knapt, en ik zit er verder niet meer aan. Geen resonanties meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan