Moto Morini X-Cape

  • Onderwerp starter Anoniempje599
  • Startdatum
Right.jpg


Te mooi weer vandaag om hem in de garage te laten staan.
Dus naast het ophalen nu dan ook het eerste tourritje gereden.
 
Is er misschien belangstelling om eens een X-cape meeting te houden? Ergens treffen voor een bakkie koffie, beetje lullen en dan een rondje rijden? En als het klikt misschien eens vaker afspreken?

Ik heb mij gemeld bij de Moto Morini Club Nederland, maar die is op sterven na dood. Het oubollige forum blijft nog wel in de lucht voorlopig maar is niet erg druk bezocht. Bovendien kreeg ik het gevoel met een Chinese Moto Morini nou niet bepaald welkom te zijn.
 
Is er misschien belangstelling om eens een X-cape meeting te houden? Ergens treffen voor een bakkie koffie, beetje lullen en dan een rondje rijden? En als het klikt misschien eens vaker afspreken?

Ik heb mij gemeld bij de Moto Morini Club Nederland, maar die is op sterven na dood. Het oubollige forum blijft nog wel in de lucht voorlopig maar is niet erg druk bezocht. Bovendien kreeg ik het gevoel met een Chinese Moto Morini nou niet bepaald welkom te zijn.
Ik zou zeggen goed idee. In 2011 hier op het forum het GSR600 forum gaan volgen, verschillende meetings gehad en sindsdien hebben we met een leuk groepje een goede vriendschap en gaan we ondanks dat veel van ons al lang geen GSR meer hebben nog regelmatig voor een rit en een weekend weg.
 
Hoe rijdt zo'n fiets nou?
Ik ben erg benieuwd om eerlijk te zijn.

Is een betaalbare nieuwe fiets met mooie lijnen en redelijke specs.

Er zijn ooit een aantal all-roader meetings geweest. Ik denk als je dat nieuw leven in blaast het best een succes is. Veel eigenaren zijn er ja nog niet op het forum.
 
In Andelst bij Uwvoertuig.xx staan er best een flink aantal. Proefrijden is geen probleem.
 

Bijlagen

  • IMG20230203113756.jpg
    IMG20230203113756.jpg
    174,2 KB · Weergaven: 38
@Erwin P. Je komt uit Lemelerveld. Dan is Zwolle dichtbij voor jou. Kijk eens bij Lowland Bikerstore. Da's een dealer (sowieso een heel leuk bedrijf) waar je zeker kunt rijden.

Ik vind 'm heel erg fijn rijden, maar ik zou zeggen oordeel zelf.

PS; kijk eens op YT. Er zijn erg veel reviews, ook een paar uit Nederland. Men is eigenlijk er unaniem over dat het een fijn rijdende, bijzonder mooie motor is, met een aangenaam prijskaartje.

PS2; voor de geïnteresseerden zou ik gauw toeslaan en er nog een met gouden wielen bemachtigen.
 
@Erwin P. Je komt uit Lemelerveld. Dan is Zwolle dichtbij voor jou. Kijk eens bij Lowland Bikerstore. Da's een dealer (sowieso een heel leuk bedrijf) waar je zeker kunt rijden.

Ik vind 'm heel erg fijn rijden, maar ik zou zeggen oordeel zelf.

PS; kijk eens op YT. Er zijn erg veel reviews, ook een paar uit Nederland. Men is eigenlijk er unaniem over dat het een fijn rijdende, bijzonder mooie motor is, met een aangenaam prijskaartje.

PS2; voor de geïnteresseerden zou ik gauw toeslaan en er nog een met gouden wielen bemachtigen.
Ik hoop in april er één aan te gaan schaffen, ben al zo goed als klaar met revalideren na een ongeval in mei vorig jaar en heb dus ruimschoots de tijd gehad om alle reviews te lezen, kijken en luisteren. Wil voor de rode met gegoten wielen gaan omdat ik hoogstwaarschijnlijk toch niet of nauwelijks offroad zal gaan en er wegbanden op wil zetten wat naar mijn mening niet lekker smoelt met spaakwielen....
 
Ik hoop in april er één aan te gaan schaffen, ben al zo goed als klaar met revalideren na een ongeval in mei vorig jaar en heb dus ruimschoots de tijd gehad om alle reviews te lezen, kijken en luisteren. Wil voor de rode met gegoten wielen gaan omdat ik hoogstwaarschijnlijk toch niet of nauwelijks offroad zal gaan en er wegbanden op wil zetten wat naar mijn mening niet lekker smoelt met spaakwielen....

Ik had in eerste instantie de gietwielen besteld, maar na een aantal weken wachten en erover nagedacht toch gekozen voor de zwarte spaakwielen.
Het goudkleurtje vond ik niet zo mooi als bijvoorbeeld de Yamaha Tenere heeft. Maar beide blijft persoonlijk. Mijne komt uit Andelst vandaan. Omdat ik daar een beter gevoel kreeg dan in Gilze en Venlo, maar ook dat lijkt mij persoonlijk.
Als ik m in de garage zie staan, ben ik toch wel blij met de motor (en spaakwielen) :)

IMG_3484.jpg
 
Hoeveel X-capes zijn er nou hier? Ik zou wel eens willen kijken of we een keer een meeting kunnen organiseren. Misschien leuk om te doen bij een enthousiaste dealer. Kijk, houdt het op met vier stuks ofzo, dan weet ik het nog niet, maar let's try....

Laten we een lijstje maken. Je kunt jezelf aanvullen.

Ik trap af:
Magic Frankie
 
Hoeveel X-capes zijn er nou hier? Ik zou wel eens willen kijken of we een keer een meeting kunnen organiseren. Misschien leuk om te doen bij een enthousiaste dealer. Kijk, houdt het op met vier stuks ofzo, dan weet ik het nog niet, maar let's try....

Laten we een lijstje maken. Je kunt jezelf aanvullen.

Ik trap af:
Magic Franki
Zet mij er maar bij...
 
Hoeveel X-capes zijn er nou hier? Ik zou wel eens willen kijken of we een keer een meeting kunnen organiseren. Misschien leuk om te doen bij een enthousiaste dealer. Kijk, houdt het op met vier stuks ofzo, dan weet ik het nog niet, maar let's try....

Laten we een lijstje maken. Je kunt jezelf aanvullen.

Ik trap af:
Magic Frankie

Magic Frankie
Tonchi
Scottie
 
Die X-Cape zat op de beurs ook naar mij te knipogen en ga binnenkort toch echt nadenken over mischien mijn eerste 'Adventure' bike ...
Die 60Pk en de paralelle twin stond me al die tijd tegen maar mischien moet ik eens gaan rijden en kom ik op hele andere inzichten.
 
Parallel twin en 60pk zijn zo ongeveer perfect in een Adventure motor.
60 PK lijkt mij niet perfect voor een motorfiets van dat gewicht, en het gewicht wat je er nog eens op gaat doen aan bagage en jezelf.
Maar wellicht valt het wel mee en zit het tussen de oren.

Parallel twin vind ik zelf doorgaans 'suf' klinken in verhouding met een V-twin bijvoorbeeld, maar wederom ook dat is een vooroordeel en valt het straks heel erg mee.
 
Zo ongeveer alle parallel twins hebben tegenwoordig de krukverdraaiing van een V. Geluid zal daar niet aan liggen.
M'n Seat Ibiza destijds met alles er op en er aan ruim over de ton had ook 60pk.
Een Versys 300 met 40pk rijdt aan het stoplicht 90% van de auto's zoek.

Edit: Adventure's zijn gemaakt ook wat onverhard te pakken en comfortabel alles te doen. 150 pk of zelfs 100 zit dan vaker in de weg dan dat het helpt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan