moto valt stil na tijdje rijden. suzuki gsx 750f van 1994

Yosumi

Rookie
30 jun 2022
4
0
Ik heb dus het volgende probleem.
Als ik een eindje met de moto heb gereden +-30min, dan valt hij stil als ik hem naar stationair laat draaien. maw als ik voor de lichten kom te staan valt hij uit en krijg ik hem niet meer aan. Na een tijdje laten afkoelen start hij weer direct.
Als ik hem gewoon koud start, start hij altijd meteen. Ook tijdens het rijden is er geen enkel probleem. Hij rijdt vlot en trekt normaal op.
Ik lees op andere gesprekken dat een verouderde bobine hier de oorzaak van kan zijn.
Ik zou echter willen weten wat de kans is dat het effectief hieraan ligt voor ik bij de verdeler 2 nieuwe bobines koop (ik heb er idd 2). De moto heeft al een leeftijd en ik wil er geen onnodige kosten aan spenderen.
Ik heb aan de regeling van de carburators nooit iets veranderd.
Als ik de weerstanden wil meten op de bobines, dan krijg ik geen enkele meting (open loop). (Waardoor ik mij afvraag of mijn meter kapot is of ik op de verkeerde plaats aan het meten ben.)
Ik heb beperkte kennis van moto techniek maar wil toch proberen het zelf te repareren omdat ik, zoals ik al zei, niet teveel geld meer wil steken in de motor.
Iemand die mij verde opweg kan helpen? Zou het enorm appreciëren.
 
Ik denk eerder aan je tankbeluchting.
Doe eens na een kwartiertje rijden je tankdop even open.
Als er geen lucht in je tank komt krijg je een vacuüm waardoor de benzine moeizamer de tank uit kan komen..
 
En als je bobines wil meten moet je in de kappen van cilinder 1 en 4 meten en in de kappen van 2 en 3. Duidelijk? Een meetpen ik de kap van 1 en tegelijk een meetpen in de kap van 4. Waarschijnlijk moet je met de weerstand van de kap rekening houden... Dan heeft je bobine 10 K minder weerstand dan dat de meter aangeeft...

Maar wat Ray zegt is het meest waarschijnlijk, misschien is je brandstofpomp niet goed... kijk eerst maar naar die beluchting
 
En als je bobines wil meten moet je in de kappen van cilinder 1 en 4 meten en in de kappen van 2 en 3. Duidelijk? Een meetpen ik de kap van 1 en tegelijk een meetpen in de kap van 4. Waarschijnlijk moet je met de weerstand van de kap rekening houden... Dan heeft je bobine 10 K minder weerstand dan dat de meter aangeeft...

Maar wat Ray zegt is het meest waarschijnlijk, misschien is je brandstofpomp niet goed... kijk eerst maar naar die beluchting
Ik verwacht niet dat hier een brandstofpomp op zit...
 
En aan wat zou het liggen dat mijn tank verstopt zit en vroeger niet? Aan mijn benzinetank heb ik niets veranderd... Ik ga het zeker eens testen!
 
Een brandstofpomp heb ik idd niet denkik. mijn benzine leidingen worden rechtstreeks aangesloten op mijn carburators. de brandstoftank werkt met een vacuum membraan. Dat weet ik omdat er enkel benzine uit komt als de carburators er naar vragen.
 
Een brandstofpomp heb ik idd niet denkik. mijn benzine leidingen worden rechtstreeks aangesloten op mijn carburators. de brandstoftank werkt met een vacuum membraan. Dat weet ik omdat er enkel benzine uit komt als de carburators er naar vragen.
Zet hem dan eens op standje pri.

Als het euvel dan weg is is je membraan lek of het vacuümslangetje, dat kan ook.
 
Update.
Kheb eens gereden met de dop eraf. zelfde probleem. Ook in pri stand doet hij exact hetzelfde.
Hij start dus nog steeds perfect en draait heel soepel. Geeft gas en trekt op zoals het zou moeten. Na +- 5 a 10 minuten rijden begint hij in stationair draaien uit te vallen. laat ik hem bollen in vitesse, dan blijft hij wel vonken en ontbranden heb ik de indruk. kan ook nog perfect optrekken en gas geven als hij zo ver is. maar als ik mijn koppelingshendel in duw, valt hij uit. ook al rijdend. zet ik hem al rijden dan weer in vitesse dan geeft hij weer vonk en ontbranding en gaat gij aan.

Ook opmerkelijk; Als hij uit gevallen is en ik hem niet meer aan krijg, na een dikke 10/15 minuten begint hij weer wat soepeler te starten. elke minuut beter en beter. Geleidelijk aan dus.

Heel frustrerend. Ik wil graag deze zomer nog wat rijden maar mijn moto center wil hem maar midden augustus onder handen nemen. Zou het echt graag zelf opgelost krijgen. 😟
 
Laatst bewerkt:
Update.
Kheb eens gereden met de dop eraf. zelfde probleem. Ook in pri stand doet hij exact hetzelfde.
Hij start dus nog steeds perfect en draait heel soepel. Geeft gas en trekt op zoals het zou moeten. Na +- 5 a 10 minuten rijden begint hij in stationair draaien uit te vallen. laat ik hem bollen in vitesse, dan blijft hij wel vonken en ontbranden heb ik de indruk. kan ook nog perfect optrekken en gas geven als hij zo ver is. maar als ik mijn koppelingshendel in duw, valt hij uit. ook al rijdend. zet ik hem al rijden dan weer in vitesse dan geeft hij weer vonk en ontbranding en gaat gij aan.

Ook opmerkelijk; Als hij uit gevallen is en ik hem niet meer aan krijg, na een dikke 10/15 minuten begint hij weer wat soepeler te starten. elke minuut beter en beter. Geleidelijk aan dus.

Heel frustrerend. Ik wil graag deze zomer nog wat rijden maar mijn moto center wil hem maar midden augustus onder handen nemen. Zou het echt graag zelf opgelost krijgen. 😟
Controleer even of de brandstofslang niet in een rare knik zit, zodat deze half afgesloten wordt.
Het klinkt nagenoeg hetzelfde al de gsx600F van mijn zwager, die had een geknikte brandstofslang, maar bij hem was de tank eraf geweest
en de slang niet goed teruggelegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan