Ik heb dus het volgende probleem.
Als ik een eindje met de moto heb gereden +-30min, dan valt hij stil als ik hem naar stationair laat draaien. maw als ik voor de lichten kom te staan valt hij uit en krijg ik hem niet meer aan. Na een tijdje laten afkoelen start hij weer direct.
Als ik hem gewoon koud start, start hij altijd meteen. Ook tijdens het rijden is er geen enkel probleem. Hij rijdt vlot en trekt normaal op.
Ik lees op andere gesprekken dat een verouderde bobine hier de oorzaak van kan zijn.
Ik zou echter willen weten wat de kans is dat het effectief hieraan ligt voor ik bij de verdeler 2 nieuwe bobines koop (ik heb er idd 2). De moto heeft al een leeftijd en ik wil er geen onnodige kosten aan spenderen.
Ik heb aan de regeling van de carburators nooit iets veranderd.
Als ik de weerstanden wil meten op de bobines, dan krijg ik geen enkele meting (open loop). (Waardoor ik mij afvraag of mijn meter kapot is of ik op de verkeerde plaats aan het meten ben.)
Ik heb beperkte kennis van moto techniek maar wil toch proberen het zelf te repareren omdat ik, zoals ik al zei, niet teveel geld meer wil steken in de motor.
Iemand die mij verde opweg kan helpen? Zou het enorm appreciëren.
Als ik een eindje met de moto heb gereden +-30min, dan valt hij stil als ik hem naar stationair laat draaien. maw als ik voor de lichten kom te staan valt hij uit en krijg ik hem niet meer aan. Na een tijdje laten afkoelen start hij weer direct.
Als ik hem gewoon koud start, start hij altijd meteen. Ook tijdens het rijden is er geen enkel probleem. Hij rijdt vlot en trekt normaal op.
Ik lees op andere gesprekken dat een verouderde bobine hier de oorzaak van kan zijn.
Ik zou echter willen weten wat de kans is dat het effectief hieraan ligt voor ik bij de verdeler 2 nieuwe bobines koop (ik heb er idd 2). De moto heeft al een leeftijd en ik wil er geen onnodige kosten aan spenderen.
Ik heb aan de regeling van de carburators nooit iets veranderd.
Als ik de weerstanden wil meten op de bobines, dan krijg ik geen enkele meting (open loop). (Waardoor ik mij afvraag of mijn meter kapot is of ik op de verkeerde plaats aan het meten ben.)
Ik heb beperkte kennis van moto techniek maar wil toch proberen het zelf te repareren omdat ik, zoals ik al zei, niet teveel geld meer wil steken in de motor.
Iemand die mij verde opweg kan helpen? Zou het enorm appreciëren.