Moto voor grote mensen

editor

Rookie
16 nov 2021
2
0
Dag iedereen

Vooraleerst mijn excuses, de motowereld is volledig nieuw mijnentwege. Ik heb echter wel een vraagje: ik meet 1m96 en vraag me af welke cruiser voor mij geschikt zou kunnen zijn? Ik heb ook geen al te beste rug. Hopelijk zijn er wel opties.

Wat betreft stijl, ben ik wel verkikkerd op de Kawasaki Vulcan S.

Kunnen jullie helpen?
Alvast bedankt, wordt geapprecieerd.

Pieter
 
Dat gaat prima, dat weet ik uit eigen ervaring.
Rechtop kunnen zitten of een beetje achterover kunnen hangen is in zo'n geval heerlijk.
 
Dat gaat prima, dat weet ik uit eigen ervaring.
Rechtop kunnen zitten of een beetje achterover kunnen hangen is in zo'n geval heerlijk.
terwijl ik juist fijn vind om iets voor over te zitten .............................

zo zie je maar dat iedereen verschillend is .

Ik heb diverse cruisers getest maar vond ze allemaal niet fijn zitten ...............de magna V65 was de minst slechtste zit voor mij
 
Voordeel van een cruiser is toch wel dat er een hoop te koop is dat de zithouding kan veranderen. Ik stond op het punt mijn vn900 weg te doen vanwege zithouding. Toch een Mustang zadel (tweedehands) gekocht om te proberen en kom nu na ruim 2 uur fris van de motor af. Door het zadel zit ik wat hoger (betere kniehoek), wat verder van het stuur (armen iets meer comfortabel gestrekt) en het zadel an sich is veel comfortabeler en ondersteunt mijn onderrug beter. Mijn zadel is ook nog voorzien van een afneembare rugsteun. Deze heb ik nog niet gebruikt, omdat ik zonder ook prima zit. Maar de optie is er. Ook qua stuur, forward controls, floorboards of juist voetsteunen, highway steps en eventueel handvatten zijn er vele mogelijkheden die ervoor kunnen zorgen dat de zithouding verandert. De vraag is of je deze investeringen wilt doen en hoe lang je van plan bent een bepaalde motor te houden.

Ik ben relatief goedkoop aan het zadel gekomen door een motorzaak te mailen met de vraag of ik mijn originele zadel in kon ruilen + bijbetaling van een x bedrag, omdat het zadel op een motor zat die bij hen te koop stond. Voor hen maakt het qua verkoopprijs van de motor niet uit, ik was er goed mee geholpen.

Succes met de beslissing.
 
Weet niet helemaal of het een cruiser is en of het in je smaak valt, maar de BMW K1600B bagger is groot en ziet er comfortabel uit. Geen klassieke, stampende V-twin maar een 6-in-lijn.
 
Ik ben zelf ook vrij lang, en zit op de meeste choppers als een gorilla, dus ik ben bij de triumph rocket 3 uitgekomen, en daar heb ik al iets van 20dkm met veel plezier mee gereden.
Ik heb er ook een paar jaar mee op vakantie geweest, tent achterop en gaan.
 
Goedemorgen
Misschien dat je hier iets aan hebt, Motorcycle Ergonomics Klink op add a Motocycle, kies je merk en vul je lengte in, been lengte
Kan je je in ieder geval zien, hoe je er op zit, het beste is natuurlijk erop zitten, maar hier kom je een eind mee
 
Mijn lengte is 1,88 en ben van een Honda Shadow overgestapt op een Suzuki Boulevard C90. Het is een vrij grote en redelijk zware cruiser, maar ik zit er heerlijk op. Je moet nog een hoop aan de Shadow doen om er comfortabel op te zitten, terwijl de kans groot is dat je met jouw lengte redelijk op een standaard uitgevoerde C90 zit. (Of een Suzuki LC1500, ligt aan het bouwjaar maar het is in principe dezelfde motor).
 

Bijlagen

  • suzuki-c90t.jpg
    suzuki-c90t.jpg
    580,4 KB · Weergaven: 67
Hé Pieter,
Ik had zo en zelfde vraag een jaar geleden. Het verschilt wel echt per persoon welke zithouding voor jou werkt.
Ik was bij mijn zoektocht ook verliefd geworden op de Vulcan S maar dit is echt een kleine fiets.
Ik heb proefgereden op een suzuki intruder via Motorshare.
Ik kreeg daarbij de opmerking dat ik een reus leek op een kinderfiets.

Ik ben daarna opzoek gegaan naar een shadow 1100 maar deze waren net buiten mijn budget. Nu heb ik een vt750 c2 ACE. Hierbij houdt het na 1,5 u rijden echt op bij mij. Dan heb ik een goede break nodig voor mijn rug rust.
Maar na een verhoging en kanteling van mijn stuur gaat het beter.
Net voor de winter ook nog forward controls gemonteerd.
Helaas niet meer lang kunnen testen maar ik verwacht een goede eind setup te hebben zo.
Keep you posted.
(foto met mij is begin zonder aanpassingen)
 

Bijlagen

  • 20211119_103823.jpg
    20211119_103823.jpg
    629,3 KB · Weergaven: 62
  • 20210814_182850.jpg
    20210814_182850.jpg
    172,4 KB · Weergaven: 62
Om welke Intruder gaat het? Want ik kan me bijna niet voorstellen dat je lekkerder zit op een VT750 dan bijvoorbeeld een Intruder 1500 LC. Reden waarom ik dit zeg is omdat ik precies dezelfde maar omgekeerde keuze hebt gemaakt, van VT750 naar de 1500 LC (C90) voor meer ruimte.
 
@Guido- @editor Ah vandaar, dat verklaart een hoop. Nouja, nogmaals ... de Intruder 1500 is wat dat betreft, lijkt me althans, een goede optie. Alhoewel ik me afvraag of we van Pieter nog iets te horen krijgen!
 
Beste iedereen

Bedankt voor jullie feedback, ik ga hier zeker mee aan de slag.
Pieter had 2 sterfgevallen in de familie, dus dat moest even verwerkt worden.

In ieder geval goed om weten dat die Vulcan S niet meteen bestemd is voor iemand met mijn postuur. Ik zette m'n zoektocht verder en begin een aardig idee te krijgen van het stijl moto dat ik leuk vind.

I found this offer on AutoScout24.


Mileage: 27,000 km
First registration: 08/2015
Final price: € 10,000.-


Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn kleine fietsen hoor, ik heb hem proefgezeten en met mijn 1,93 voelde dat als echt als een klein brommertje....
 
Dat zijn kleine fietsen hoor, ik heb hem proefgezeten en met mijn 1,93 voelde dat als echt als een klein brommertje....
Yep , een collega van het werk heeft ook zo eentje ( hij is maar 170 cm ) , is inderdaad een klein fietsje en laag op de grond , maar een andere heeft een ducati schrambler en dat ,is ook niet groot , en ik heb een HD sportster 883 en dit word ook als een meisjes fiets gezien hahahahh , en zo " gaan we maar door " lol
BTW , ik ben 182 cm ...
 
Ik heb zelf een eigenbouw Harley en als mijn buurman ( ruim 2 mtr) erop zit is het net een kind motor, hij wilde zelf altijd een Harley maar geen enkel model voldoet, ook de RK niet.
Hij heeft een Truimph rocket gekocht, en bevalt al jaren TOP!! het is een beetje de Poor men BossHoss.
Ga daar maar eens naar kijken, er is geen ander voor lange mannen...
 

Bijlagen

  • Rocket_3b.jpg
    Rocket_3b.jpg
    416,8 KB · Weergaven: 29
Beste iedereen

Bedankt voor jullie feedback, ik ga hier zeker mee aan de slag.
Pieter had 2 sterfgevallen in de familie, dus dat moest even verwerkt worden.

In ieder geval goed om weten dat die Vulcan S niet meteen bestemd is voor iemand met mijn postuur. Ik zette m'n zoektocht verder en begin een aardig idee te krijgen van het stijl moto dat ik leuk vind.

I found this offer on AutoScout24.


Mileage: 27,000 km
First registration: 08/2015
Final price: € 10,000.-


Groetjes
En ik heb Indians gezien met afgescheurd balhoofd, brrrrrrr (gegoten Alu, hoe verzinnen ze het)
 
Ik heb zelf een eigenbouw Harley en als mijn buurman ( ruim 2 mtr) erop zit is het net een kind motor, hij wilde zelf altijd een Harley maar geen enkel model voldoet, ook de RK niet.
Hij heeft een Truimph rocket gekocht, en bevalt al jaren TOP!! het is een beetje de Poor men BossHoss.
Ga daar maar eens naar kijken, er is geen ander voor lange mannen...
jep, ik rij ook rocket III
 
Ik heb sinds gister een Vulcan S en een vriend van mij (ruim door de 2 meter) past er inderdaad niet goed op. Nu weet ik niet wat de extended configuratie van het Ergofit systeem gaat doen maar dat zou je moeten proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan