Moto3 2012 - De Laatste Loodjes

Blijkbaar was ik helderziend vanmiddag, toen ik het in de openingspost heb gezet. :+ De maximum leeftijd is 28, wat betekent dat Faubel eigenlijk vanaf z'n verjaardag in augustus al niet meer in de Moto3 had mogen rijden. Misschien is dit juist wel de reden dat hij vertrekt? :?

Hmm weet iemand toevallig hoelang deze regel er al is? Een aantal jaar geleden was het nog Talmacsi die in de 125 reed, en kampioen werd....die was ook niet de jongste :P
 
Laatst bewerkt:
Leuke OP, mooi topic, prachtige klasse.

Hmm weet iemand toevallig hoelang deze regel er al is? Een aantal jaar geleden was het nog Talmacsi die in de 125 reed, en kampioen werd....die was ook niet de jongste :P
Klopt inderdaad, Talmacsi reed in 2008 zijn laatste 125cc seizoen en moest in 2009 overstappen naar de 250cc vanwege zijn leeftijd. Hij zat dus letterlijk aan de grens van wat destijds toegestaan was: 27 jaar. Met zijn 28 jaar in 2009 zou hij dus te oud zijn bevonden en stapte dus over, iets wat zijn loopbaan geen goed gedaan heeft. Nu gelukkig nog enigszins voorin te vinden in het WSS, hopelijk zal dat steeds beter gaan.

Moto3 is een erg leuke klasse om te volgen maar het is te hopen dat de Moto3 talentjes de Moto2 zullen liggen. Vooralsnog zie ik een hoop ex-125cc talenten en zelfs wereldkampioenen (Mike di Meglio is zo iemand) verzuipen.
 
Maar dat was met de overstap van de 125 naar de 250 niet anders. Sommige redden het, en sommige niet. Alleen vroeger waren er meer coureurs (oa. Spaan) die in dezelfde (lichte) klasse bleven rijden. Dat kan dus niet meer ivm die nieuwe regel.
 
Vandaag in Dagblad van het Noorden:
full
 
Maar dat was met de overstap van de 125 naar de 250 niet anders. Sommige redden het, en sommige niet. Alleen vroeger waren er meer coureurs (oa. Spaan) die in dezelfde (lichte) klasse bleven rijden. Dat kan dus niet meer ivm die nieuwe regel.

Idd....Stoner dan! Zn eerste jaar na de 125 in de 250 was geen succes, weer terug naar de 125 en toen pas begon die te vlammen...
 
Maverick Vinales signs Moto3, Moto2 deal

Maverick Viñales rijdt komend jaar nog in het huidige team in de Moto3, stapt daarna over naar de Moto2. Nog één poging om voor de titel te gaan, dus!

Tot welke leeftijd mag je eigenlijk moto3 rijden. Las dat Cortese 22 was en vond dat best wel uit voor zo'n kleine motor zie hem graag op een moto2 met een team wat wel goed bekend staat. OOk mooi voor Vinales dat hij blijft is echt een talentje en ik denk dat hij het ver kan gaan schoppen
 
Tot welke leeftijd mag je eigenlijk moto3 rijden. Las dat Cortese 22 was en vond dat best wel uit voor zo'n kleine motor zie hem graag op een moto2 met een team wat wel goed bekend staat. OOk mooi voor Vinales dat hij blijft is echt een talentje en ik denk dat hij het ver kan gaan schoppen

Zie openingspost en de discussie iets verderop - max leeftijd is 28. :Y
Cortese's leeftijd valt dus nog wel mee wat de regels betreft. Wat het veld betreft is hij inderdaad een ervaren rot ondertussen. Maar volgend jaar naar de Moto2 dus!
 
Volgens mij heb je gelijk, maar hoe het precies zit weet ik ook niet meer.
Faubels vervanger wordt de duitser: Luca Amato (nog nooit van gehoord!).


Nooit van gehoord? Nooit verder gekeken dus dan het GP wereldje?

Luca Amato staat bekend als het nieuwe talent van de ADAC.
2011 net geen kampioen in het IDM 125 ( paar punten achter Jack Miller).
Staat nu tweede in het Spaans Open Moto3.
Net 16 jaar geworden. ;p
 
fack! vinales out :( niet heel slim om de motor op de grond te flikkeren en er tegen te trappen maar wel begrijpelijk :X
 
Laatst bewerkt:
Zie openingspost en de discussie iets verderop - max leeftijd is 28. :Y
Cortese's leeftijd valt dus nog wel mee wat de regels betreft. Wat het veld betreft is hij inderdaad een ervaren rot ondertussen. Maar volgend jaar naar de Moto2 dus!

Oke bedankt heb er dan over heen gelezen. :z

Knap van Salom is hem gegund.
 
Vind het jammer dat er een leeftijdsgrens in de Moto3 klasse is.

Wat is er mis mee als mensen hun hele carriere in 1 klasse rijden?

Betekend alleen maar dat de jonge talenten extra hun best moeten doen om de ervaren rijders te verslaan. Worden ze allebei beter van.

Mooie klasse de Moto3, al vind ik het geluid nog steeds niet geweldig, maar dat is smaak.
De gevechten op de baan zijn in elk geval dik in orde!
 
Vind het jammer dat er een leeftijdsgrens in de Moto3 klasse is.

Wat is er mis mee als mensen hun hele carriere in 1 klasse rijden?

Simpele uitleg: dat gaat voorbij aan het idee dat de lagere klassen "feeder classes" zijn, voorbereidingsklassen voor de hogere klassen. De bedoeling is dat de boel doorstroomt, dus, "oprotten oma". :+

4c4f1332a3b9dbf1b45d4e95eb58adea
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan