Moto3 in aantocht..

Baasm

MF veteraan
20 feb 2009
8.357
0
Laat ik nu ook eens een topic-je openen *D
Jawel het was te verwachten... -O- Zou het erg jammer vinden om die 2 takt te zien verdwijnen. Aan andere kant kan het ook erg leuk uitpakken natuurlijk. Kijk nu naar de moto2. Die is ook geweldig om te zien. Zal Jasper worden gezien door een top-team...
Het bericht:

Gaan 250cc viertakten de 125cc klasse vanaf 2012 vervangen?

Na de MotoGP en Moto2 klasse zal er zoals het er nu naar uit ziet ook een Moto3 klasse gaan komen en daarmee zal in 2012 de laatste tweetaktklasse de nek omgedraaid gaan worden want de voor deze klasse beoogde 250cc viertakt machines zullen de huidige 125cc klasse gaan vervangen.

31878.jpg

De Moriwaki MD250H

Het zijn vooralsnog geruchten maar het heeft er alle schijn van dat we in 2012 niet alleen de vernieuwde MotoGP klasse in actie zullen zien maar ook een nieuwe viertakt klasse die dan de huidige 125cc klasse zou gaan vervangen.
Het zou in dit geval gaan om 250cc viertakt eencilinder machines waarbij de klasse dan geen kopie moet worden van de Moto2 klasse maar dat de keuze voor het motorblok en het frame vrij is. Er zijn momenteel al meerdere initiatieven voor de 250cc eencilinder machines waarbij ook in ons eigen Open Nederlands kampioenschap in de 125cc wordt geëxperimenteerd met deze 250cc viertakten. Brian Slooten en Ricardo van den Brink zijn op deze machines actief.

Zo heeft Moriwaki met de MD250H een voor deze klasse geschikte machine in elkaar gezet, waarmee men in 2011 in Nederland wil gaan racen. Daarnaast gaan er geruchten dat Honda bezig is met een eencilinder moto die getest zou zijn in een 125cc rijwielgedeelte waarmee ze op het circuit van Motegi al een stukje sneller waren dan een 125cc Grand Prix machines.

Het idee achter deze nieuwe klasse is uiteraard kostenbesparing want de viertakten zouden weer goedkoper moeten kunnen zijn dan de huidige 125cc machines maar daarnaast is er ook de angst dat de 125cc te veel te lijden zou hebben van de nieuwe en populaire Moto2 klasse en men door deze nieuwe Moto3 klasse de teams meer mogelijkheden zou geven.


BRON: Racesport.nl

Geef hier al je commentaar en ons de nieuwtjes....
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het heel, heel erg jammer vinden als de 125cc zal verdwijnen. Net zoals ik het heel, heel erg jammer vond dat de 250cc verdween. Maar, als de Moto 3 klasse net zulk specktakel zal opleveren als de Moto 2 klasse nu doet, dan mag het van mij gebeuren!

Ook al is het 125cc veld altijd goed voor bikkelharde strijd, de Moto 3 zal dat dan vast ook zijn! Alleen is het eeuwig zonde dat de tweetwakt er volledig uitgaat. -O-
 
Ik zou het heel, heel erg jammer vinden als de 125cc zal verdwijnen. Net zoals ik het heel, heel erg jammer vond dat de 250cc verdween. Maar, als de Moto 3 klasse net zulk specktakel zal opleveren als de Moto 2 klasse nu doet, dan mag het van mij gebeuren!

Ook al is het 125cc veld altijd goed voor bikkelharde strijd, de Moto 3 zal dat dan vast ook zijn! Alleen is het eeuwig zonde dat de tweetwakt er volledig uitgaat. -O-

Haha idd. :^ Zal het geluid wel missen.
In de bochten weer op het gas: taaaaaa ta ta tata taaaaa
 
2 takt komt en gaat in de racerij, altijd zo geweest kijk maar naar de jaren 70/80.

Hopen dat het dan heel snel terugkomt. De Moto 2 motoren klinken al nergens naar wat moet dit dan wel niet worden. Begint zo langzaamaan een bejaardensport te worden.
 
Liever een 400cc 4 takt klasse, maar dat komt dan weer te dicht bij moto2 natuurlijk.

Jammer van 2 takt 125cc, maar aan de ecohippies doe je niets.

Opwarming van de aarde, laat me niet lachen!
 
Zolang ze maar niet net zoals in de moto2 allemaal met de zelfde Honda blokken gaan rijden. Zou het vetter vinden dat elke fabrikant zijn eigen blok gaat bouwen.
 
Zolang ze maar niet net zoals in de moto2 allemaal met de zelfde Honda blokken gaan rijden. Zou het vetter vinden dat elke fabrikant zijn eigen blok gaat bouwen.
Ja precies , maar lees net dat Honda al een blok getest heb op Montegi en dat deden ze ook toen er geruchten waren over de Moto2 dus hou m'n hart vast ik hoop ook op diversen fabrikanten met o.a. Husqvarna , KTM en Husaberg.
 
Laatst bewerkt:
:^

Dat is het meest verneukte aan die hele Moto2; aangepastte straat blokken van één merk! :X

De eerste 'Moto3' fietsen zijn nu allemaal voorzien van crossmotorblokken... oke, als dan alle merken hun eigen blok gebruiken; al een stap voorwaarts van de Moto2.

Maar dannog zijn het productieblokken in prototype chassis' B|

Het zijn de GPs dat waren altijd de prototypes, wordt mij nu iets teveel productie in een wereld van prototypes. Al helemaal als ook de MotoGP binnenkort 1000cc straatblokken toe mag gaan passen :/

Dat alle fabrikanten maar lekker hard aan de knutsel gaan aan degelijke 250cc viertakt raceblokken; echte prototype blokjes. Dan is het nog jammer van de tweetakt, maar iig niet zo dom als de Moto2 nu is :Z
 
In het ONK rijden er ook al een paar mee :Y

Helaas wel ja... Gelukkig rijden ze niet voorop...

Het is weer doodzonde dat deze mooie machientjes het veld moeten ruimen.

Als het dan echt om het mileu gaat, en er zo nodig verandering moet komen, waarom laten we het dan niet gewoon zo het is en wordt directe injectie VERPLICHT.

Dus carburateurs eraf en brandstof inspuiten van boven in de cilinderkop. Tweetakt motoren met direkte injectie zijn over het algemeen SCHONER en ZUINIGER!! dan een viertakt met vergelijkbaar vermogen!
 
Helaas wel ja... Gelukkig rijden ze niet voorop...

Het is weer doodzonde dat deze mooie machientjes het veld moeten ruimen.

Als het dan echt om het mileu gaat, en er zo nodig verandering moet komen, waarom laten we het dan niet gewoon zo het is en wordt directe injectie VERPLICHT.

Dus carburateurs eraf en brandstof inspuiten van boven in de cilinderkop. Tweetakt motoren met direkte injectie zijn over het algemeen SCHONER en ZUINIGER!! dan een viertakt met vergelijkbaar vermogen!
Exact
 
Laatst bewerkt:
In het ONK rijden er ook al een paar mee :Y

Als ik eerlijk ben vind ik die 4 tact "motortjes" in het ONK 125cc net klinken als een opgevoerde grasmaaier |( Er zit weinig tot geen gang in die dingen, zijn vele malen trager in de bochten dan de 2 tact jongens. Nou maakt het natuurlijk ook een wereld van verschil wil dat ding bestuurd.
 
Lees net op MOTOR.nl dat het ook nog eens één motorleverancier zal gaan betreffen :Z

Lekker dan; zijn we mooi klaar mee :/

http://www.motor.nl/nieuws/12978-einde-aan-125cc.html ('Einde aan 125cc' UPDATE)
 
Lees net op MOTOR.nl dat het ook nog eens één motorleverancier zal gaan betreffen :Z

Lekker dan; zijn we mooi klaar mee :/

http://www.motor.nl/nieuws/12978-einde-aan-125cc.html ('Einde aan 125cc' UPDATE)

Mailtje las ik ook net |( 1x raden wie dat gaat doen :N
 
Waar heb jij dat gelezen dan

Dit artikel is al eerder gepost en is later ge-updated ;) Zie onderaan dit artikel.

http://www.motor.nl/nieuws/12978-einde-aan-125cc.html ('Einde aan 125cc' UPDATE)
 
Ik kan me vergissen maar ik denk dat we onze sport op deze manier in een rap tempo de grond in gaan stampen. Heeft Dorna ondertussen wel zijn zakken vol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan