Moto3 in aantocht..

Jullie kunnen wel allemaal lachen om die moto3 maar ze gaan allemaal sneller rond dan wij ooit kunnen op een dikke motor.

Ik vind het een goede ontwikkeling die moto3. Er zijn volgend jaar meer fabrikanten en dat is goed. Nu was het alleen aprillia wat de klok sloeg.

Hier wat beelden van Team RACC Honda die test met Xavi Vierge.

Joh dat is een beetje dollen , ik ben heel benieuwd en weet dat ze sneller zijn dan de tweetakten .
 
Jullie kunnen wel allemaal lachen om die moto3 maar ze gaan allemaal sneller rond dan wij ooit kunnen op een dikke motor.

Ik vind het een goede ontwikkeling die moto3. Er zijn volgend jaar meer fabrikanten en dat is goed. Nu was het alleen aprillia wat de klok sloeg.

Hier wat beelden van Team RACC Honda die test met Xavi Vierge.

goh, voor de miljoenste keer, waarom sloeg aprilia de klok?
als een klasse er uit gaat dan trekken alle fabrikanten zich jaren voortijdig terug.
aprilia is een echt 2takt merk en haalt gewoon alle titels nog even binnen.
geloof me, alle andere fabrikanten kunnen ook een 54pk roterendee inlaat 2takt 125cc bouwen, maar doen dat niet omdat dat geld kost en de klasse gaat er toch uit.
dit is ook zo met de 2500cc gebeurd.
als er in de toekomst verkondigd word dat de moto3 er uit ligt voor een ander soort motor dan stapt ook iedereen er uit en blijft honda tot t eind doorgaan en krijg je t zelfde wat aprilia met de 125 had.
 
Joh dat is een beetje dollen , ik ben heel benieuwd en weet dat ze sneller zijn dan de tweetakten .

ze worden alleen sneller als ze het motor gedeelt vrijgeven.
ze moeten nog te veel races kunnen uit rijden op 1 blok.
dan moet je de motor knijpen om em heel te houden.
vergeet niet, ze wegen 14kg zwaarder, dus evenaring van t vermogen is lang niet genoeg.
 
goh, voor de miljoenste keer, waarom sloeg aprilia de klok?
als een klasse er uit gaat dan trekken alle fabrikanten zich jaren voortijdig terug.
aprilia is een echt 2takt merk en haalt gewoon alle titels nog even binnen.
geloof me, alle andere fabrikanten kunnen ook een 54pk roterendee inlaat 2takt 125cc bouwen, maar doen dat niet omdat dat geld kost en de klasse gaat er toch uit.
dit is ook zo met de 2500cc gebeurd.
als er in de toekomst verkondigd word dat de moto3 er uit ligt voor een ander soort motor dan stapt ook iedereen er uit en blijft honda tot t eind doorgaan en krijg je t zelfde wat aprilia met de 125 had.

Ook al voor de aankondiging van de Moto3 was het geen vetpot qua fabrikanten. Veel geld stoppen in de ontwikkeling van 2tact heeft geen zin. Ze hebben er niets aan, want op de openbare weg zie je ook geen 2t meer.

Ik weet dat jij er geen bal aan vindt die 4 tacten, dat lees ik terug in ieder pessimistisch bericht dat je post over 4tact. Ook ik vind het jammer dat de 2tact verdwijnt maar we krijgen er waarschijnlijk een mooier stardveld voor terug met ook erg spannende wedstrijden. De moto2 was ik eerst ook pessimistisch over maar dat is nu de klasse waar ik me het meest mee vermaak.
 
Ook al voor de aankondiging van de Moto3 was het geen vetpot qua fabrikanten. Veel geld stoppen in de ontwikkeling van 2tact heeft geen zin. Ze hebben er niets aan, want op de openbare weg zie je ook geen 2t meer.

Ik weet dat jij er geen bal aan vindt die 4 tacten, dat lees ik terug in ieder pessimistisch bericht dat je post over 4tact. Ook ik vind het jammer dat de 2tact verdwijnt maar we krijgen er waarschijnlijk een mooier stardveld voor terug met ook erg spannende wedstrijden. De moto2 was ik eerst ook pessimistisch over maar dat is nu de klasse waar ik me het meest mee vermaak.
het heeft er niets mee te maken wat ik vind of van voor de aankondeging van de moto3.
toen de 500cc weg was en er was sprake dat de 250 ook weg zou gaan in de toekomst zou de 125 ook aan de beurt komen natuurlijk.
heeft gewoon met centen te maken. ze gaan echt niet meer verder investeren en ontwikkelen als ze weten dat t zo ophoud.
 
Wordt de moto3 de flop van 2012 :?

het ligt er aan wat je flop vind.
als opleiding voor toekomstige top rijders is t zeker een flop.
voor een vol startveld in 2012 is het geen flop.
weet je, als je al die gasten op een scooter zet krijg je ook strijd te zien, maar is dit de weg die je op wil gaan als race organisatie?
 
Ikzelf vind het echt een grof schandaal dat ze zomaar even de 125 hebben afgeshaft. Maar ja, Aprilia werd natuurlijk te sterk en de Japanners konden niet meer tegen hun op en ja, daar hebben ze een hekel aan en aangezien Dorna stteds maar weer bukt voor de Jappanners hebben ze de 125 dus afgeschaft. En dat terwijl een merk als Aprilia zoveel heeft gedaan voor de motorsport, terwijl het de Japanners alleen maar om geld gaat. Eigenlijk zou Ezpelate moeten aftreden maar ja, aangezien iedereen danst naar de pijpen van Dorna zal dat wel niet gebeuren.
 
.
full
 
Ikzelf vind het echt een grof schandaal dat ze zomaar even de 125 hebben afgeshaft. Maar ja, Aprilia werd natuurlijk te sterk en de Japanners konden niet meer tegen hun op en ja, daar hebben ze een hekel aan en aangezien Dorna stteds maar weer bukt voor de Jappanners hebben ze de 125 dus afgeschaft. En dat terwijl een merk als Aprilia zoveel heeft gedaan voor de motorsport, terwijl het de Japanners alleen maar om geld gaat. Eigenlijk zou Ezpelate moeten aftreden maar ja, aangezien iedereen danst naar de pijpen van Dorna zal dat wel niet gebeuren.

Tet volgens mij zie jij ze vliegen.

Ik denk dat de Japanners wel degelijk in staat zijn om een snellere 125cc te maken alleen ze stoppen niet het geld erin.

Het vallen van de 125cc het hoofdzakelijk te maken met de te kleine afzetmarkt. Bijna alle nieuwe 50cc scooter e.d zijn tegenwoordig ook al 4tact. Mede hierdoor zijn fabrikanten niet meer bereid om zoveel geld te stoppen in de ontwikkeling van de 2tact.

Het heeft niet één reden dat de 2tact verdwijnt. Ik vind het ook erg jammer maar ik heb er wel vertrouwen in dat we de two strokes terug gaan zien in de nabije toekomst.

We zullen het allemaal moeten afwachten. Qua geluid zal de moto3 nooit evenaren aan de 125jes maar verder denk ik dat het wel een spannende klasse gaat worden.
 
Ze kunnen de moto3 better als laatste race van de dag doen, anders zullen er in de andere klasses trainingen en of races uitvallen of op maandag verreden worden. Er gaan nml zekerst wat blokkies ploffen.
 
Ze kunnen de moto3 better als laatste race van de dag doen, anders zullen er in de andere klasses trainingen en of races uitvallen of op maandag verreden worden. Er gaan nml zekerst wat blokkies ploffen.

Hoe kom je erbij dan dat die blokjes gaan ploffen??
Hoeveel blokken hebben we sinds het begin van de Motogp in de 990cc en 800cc tijd zien ploffen???
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom je erbij dan dat die blokjes gaan ploffen??
Hoeveel blokken hebben we sinds het begin van de Motogp in de 990cc en 800cc tijd zien ploffen???
1 cylinder 4 takt die zo veel toeren draaien die hebben veel meer kans op ploffen dan een 4 cylinder, ik hoop dat dunlop niet alleen regen banden maakt maar ook olie banden _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan