Moto3 vervangt 125cc in 2012

maar als de 125 weg is, is t alleen nog maar 4t geluid.
dan haak ik helemaal af.
 
Ja dat wis je toch , dat zat er aan te komen :Y

ja en....ik weet ook dat elk kwartaal de belasting betaald moet worden, ben ik ook niet echt blij mee.
t gaat er niet om of dat ik weet dat t er aan komt, maar dat t ka u tee is.
 
http://world.honda.com/HRC/NRS/

Supermono! :)

Volgens mij gebruik je de verkeerde smiley, moest deze wezen ===> ;(

Niets nieuws te zien op die foto, ik heb exact zo'n ding in de schuur staan, alleen dan met het JUISTE motorblok erin, klinkt 100x mooier, is sneller, en weegt een stuk minder!!
 
Ach het is en het blijft zonde naar mijn mening,
Tijdens eerste seizoen 4T in de motogp kan ik me van diverse rijders uitspraken herineren dat de nieuwe 4T motoren misschien wel meer vermogen hadden en hogeren top maar dat de 500CC "more exiting" waren en de nieuwe "to sweet"
Voor leuke comentaren enzo kijk eens naar film/dvd " Faster "
Zie je de transitie van dichtbij.

Maar goed wie weet komt het weer een keer terug.
 
ja en....ik weet ook dat elk kwartaal de belasting betaald moet worden, ben ik ook niet echt blij mee.
t gaat er niet om of dat ik weet dat t er aan komt, maar dat t ka u tee is.
:W Hey TZ jij ook weer hier!!
Goed je hier weer te zien. Hoe meer zielen hoe meer vreugd rellen.
:+
 
Volgens mij gebruik je de verkeerde smiley, moest deze wezen ===> ;(

Niets nieuws te zien op die foto, ik heb exact zo'n ding in de schuur staan, alleen dan met het JUISTE motorblok erin, klinkt 100x mooier, is sneller, en weegt een stuk minder!!


vind het wel lekker klinken hoot zon 1 pittertje.

tis maar wat je gewend bent.
 
Toch wel jammer dat de 125cc zal verdwijnen. Maar aan de andere kant ben ik wel benieuwd naar de moto3. De 125 heeft een kopgroepje en daarachter is een groot verschil. Dit is erg jammer.

Met de koms met de moto2 was ik ook een beetje terughoudend maar dit is voor niets geweest. Dit is een geweldige klasse geworden *O*

Of het nou moto3 is of 125cc maakt mij niet zo veel uit. Ik wil gewoon close racing zien.
 
de echte kenners en moto gp rijders weten dat je t meeste leert op de 125 en 250cc 2takten.
nu krijgen we een soort rodeo coureurs inplaats van motor coureurs.
de moto gp prototype klasse word in een soort eenheidsworst veranderd onder dwang, die achter de schermen plaats vind, door de grote motormerken. met als vlagedrager h*nda.
met als doel de verkoop van straat motoren te bevorderen. heeft dus onderhand niet veel meer met de sport zelf te maken helaas.
 
Toch wel jammer dat de 125cc zal verdwijnen. Maar aan de andere kant ben ik wel benieuwd naar de moto3. De 125 heeft een kopgroepje en daarachter is een groot verschil. Dit is erg jammer.

Met de koms met de moto2 was ik ook een beetje terughoudend maar dit is voor niets geweest. Dit is een geweldige klasse geworden *O*

Of het nou moto3 is of 125cc maakt mij niet zo veel uit. Ik wil gewoon close racing zien.
:^ maar toch vind ik het jammer dat dit ten koste moet gaan van een klasse als de 125cc, een klasse die eigenlijk nooit écht saaie races oplevert. Seizoen 2010 was dan één der weinige jaren dat de spanning er af en toe ietsjes vaker uitlag, maar de strijd om de kop van het veld heeft meer dan genoeg spanning opgevelerd!

Waar ik voor vrees is eenheidsworst. En alhoewel de Moto2 een prachtige klasse is voor wat betreft de betaalbaarheid, het deelnemersveld en de strijd die het oplevert, is de technologische ontwikkeling er op het moment vrij saai. Maargoed, we zullen moeten afwachten hoe de diverse fabrikanten invulling aan dit project gaan geven.
 
:^ maar toch vind ik het jammer dat dit ten koste moet gaan van een klasse als de 125cc, een klasse die eigenlijk nooit écht saaie races oplevert. Seizoen 2010 was dan één der weinige jaren dat de spanning er af en toe ietsjes vaker uitlag, maar de strijd om de kop van het veld heeft meer dan genoeg spanning opgevelerd!

Waar ik voor vrees is eenheidsworst. En alhoewel de Moto2 een prachtige klasse is voor wat betreft de betaalbaarheid, het deelnemersveld en de strijd die het oplevert, is de technologische ontwikkeling er op het moment vrij saai. Maargoed, we zullen moeten afwachten hoe de diverse fabrikanten invulling aan dit project gaan geven.

Ik denk dat die eenheidsworst niet zal komen. Hier mag iedere fabrikant aan mee doen. De ontwikkelingen in de 125cc staan ook al jaren practisch stil. Je kan veel ontwikkeingskosten gaan steken in producten die in de dagelijkse praktijk nauwelijks worden verkocht. Je zien nog weinig 2-tact op de weg rijden.

4-tact is gewoon de toekomst en zal ook voor de wegmotoren beter zijn dat daar meer ontwikkeling in is. Kijk naar de straat motoren, daar zit nu gewoon Motogp techniek in van een paar jaar geleden.
Ondanks dit alles zal ook ik de charme van de 2tact zeker missen. Ik probeer niks goed te lullen maar sta zeker open voor veranderingen. Ze zullen het gewoon moeten zien. En wellicht komt ooit de 2-tact terug met directe inspuiting e.d.

four-stroke-md250h-p-1_800x0w.jpg
 
t was ooit 4t voor de 2t, nu weer 4t. zal inderdaad wel weer een keer 2t worden.
2t is zekers wel door gevulaeerd met een ETEC system gecombineert met microsmering.
schoner dan een 4t ooit zal zijn. probleem is alleen om door die helse lobby van de motor fabrikanten te doorbreken. voor t milenium ging t ook niet direkt om straatmotoren te linken aan de GP machines. daar ligt ook denk ik de vraag....wat wil je...motoren verkopen of een prototype raceklasse hebben.

hier wat, oud, nieuws over ETEC.


!


The two-stroke lives! : Evinrude's E - TEC engines have done the seemingly impossible

About 10 years ago, Chrysler's Joe Goulart was singing the praises of the two-stroke engine as an automotive powerplant. His dream, however, couldn't pass muster with the EPA. As a result, the automotive two-stroke engine died. Environmental concerns dogged the recreational two-stroke, as well. After years of doing nothing, the EPA set strict pollution limits for recreational vehicles (personal water craft, snowmobiles, etc.), which called into question the two-stroke's continued viability. Fortunately, no one told George Broughton, director of Engineering, Boats and Outboard Engines Div. for Bombardier Recreational Products (Sturtevant, WI). He and his team created the Evinrude E-TEC family of two-strokes; engines that are clean and darn-near worry free.

Fuel Injection That Sings

"The trick was to make an engine that would idle at 500 rpm and make 1 hp, and run 6,000 rpm and make 250 hp while meeting the emission standards," says Broughton. Part of the solution involved using a Lorentz coil. Better known as the voice coil that drives loudspeakers, a Lorentz coil is made up of a permanent magnet and coil winding, and produces a force proportional to the current applied to the coil. Which makes it perfect for devices requiring high acceleration, high frequency application, and a flat force vs. displacement output. Another big advantage is that it can push or pull, so it can be reset between injection events very quickly.

"The strength and duration of the injection pulse determine fuel droplet size," says Broughton, "which varies to meet the unique needs of an air-cooled two-stroke." At low engine speeds, small droplets offer the greatest atomization, and the most homogenous mixture. This is sprayed over the spark plug, and ignited as a stratified charge. At high speed, larger droplets are used to cool the top of the piston. (Cooling also is helped by use of a NASA-developed alloy three times stronger than conventional alloys at temperature. Broughton's team found it while searching the Internet.)

A swirl-nozzle fuel injector with 0.046-in, tangential slots is another key to clean combustion. "It's made through metal injection molding," says Broughton, "and starts as a piece about three or four times bigger than the final product. Then it's shrunk to size in an oven like a new pair of blue jeans in the dryer." The fuel rail is pressurized to 30 psi, and the Lorentz coil amplifies this to 600 psi (1,000 psi is possible, but as yet unnecessary) under wide-open throttle conditions.

No Battery, Plenty of Spark

The E-TEC's electrical system is based around a magneto -- like a Model T -- for a simple reason: recreational vehicles are put into storage at the end of each season, then pulled out when the weather turns favorable. Batteries die in storage, so relying on one to drive the fuel injection system and engine controller only adds to customer frustration. "The magneto produces from 150 to 300 volts," says Broughton, "but that is reduced to 55 volts to drive the oil and fuel pumps and the fuel injectors. It's further reduced to 14.7 volts to charge the battery, if the boat has one.

Evinrude promises an E-TEC engine will start within one revolution, something most two-stroke owners will find hard to believe, especially for an engine that's been in storage. The key is the sealed injection system. Though the fuel in the gas tank may oxidize over time, no air can enter the fuel system itself. The gas stays fresh. As the flywheel starts to turn, the magneto sends current to the engine controller, which determines where the piston is, when to inject the fuel and fire the spark plug -- all inside of one revolution. At the end of three year's use, and except for greasing the lower drive unit because of its constant immersion in water, Broughton insists the only item that may need service is the spark plug. "The E-TEC is designed to go three years without any dealer interaction," he says.

Oil and Catalysts

But what if the regulations get tighter, won't two-strokes be at a disadvantage because of their propensity to burn oil? "Oil isn't a big player," says Broughton, "because the amount burned is about 1% of the total intake charge, and it never mixes with the gasoline." (The average user of a 50-hp E-TEC will go through two quarts of oil per year.) Hydrocarbons are the predominant pollutant, a portion of which are scavenged and burned in the next combustion cycle. When emission standards tighten, Broughton will be ready with a simple reduction catalyst he terms, "1970's technology." Right now, the engine is clean enough to pass California's 2008 standards.

Broughton doesn't claim E-TEC technology might have saved the automotive two-stroke, but he does suggest Detroit's obsession with preventing the lubricating oil from being burned during combustion sent them down the wrong path. "Their concentration on retaining an oil sump, oil scraper rings, and relying on plain bearings instead of roller bearings," he theorizes, "increased the amount of oil burned, which harmed emissions performance." And it may be another reason why automotive two-stroke emission performance degraded over time. "The E-Tec actually gets cleaner as it progresses through the EPA test," he says. "And we never have to worry about the potential for secondary pollution when changing the oil." Maybe not, but try selling that to the EPA when discussing emission tradeoffs.

 
Laatst bewerkt:
de echte kenners en moto gp rijders weten dat je t meeste leert op de 125 en 250cc 2takten.
nu krijgen we een soort rodeo coureurs inplaats van motor coureurs.
de moto gp prototype klasse word in een soort eenheidsworst veranderd onder dwang, die achter de schermen plaats vind, door de grote motormerken. met als vlagedrager h*nda.
met als doel de verkoop van straat motoren te bevorderen. heeft dus onderhand niet veel meer met de sport zelf te maken helaas.
Daarom is deze sport ook gemaakt toch , om het merk te promoten :?
 
Daarom is deze sport ook gemaakt toch , om het merk te promoten :?

een yzr500 is toch ook gewoon een yamaha, maar niet een die te koop is.
daar zijn ze nu wel mee bezig, of die inslag heben de fabrikanten nu wel gemaakt.
er is wel duidelijk een andere agenda met nu en de jaren '90 bvb
 
precies, t is dus niet t merk, maar een bepaalde motor waar t nu, meer als voorheen, op gericht is.
zou net zo iets zijn als ze bij de F1 de auto's meer op een straat auto zou lijken.
t gaat dus om iets in de motogp te hebben rijden wat bijna 1 op 1 op aan t publiek verkocht kan worden. en zo was t niet altijd....jammer.
en t komt ook niet ten goede aan de kwaliteit van de rijders in de GP, vraag maar aan Wilco.
 
Laatst bewerkt:
precies, t is dus niet t merk, maar een bepaalde motor waar t nu, meer als voorheen, op gericht is.
zou net zo iets zijn als ze bij de F1 de auto's meer op een straat auto zou lijken.
t gaat dus om iets in de motogp te hebben rijden wat bijna 1 op 1 op aan t publiek verkocht kan worden. en zo was t niet altijd....jammer.
en t komt ook niet ten goede aan de kwaliteit van de rijders in de GP, vraag maar aan Wilco.
Klaar , ik wil op MF blijven was ff gezellig maar ik ga hier niet meer mee verder, sorrie als je het begrijpt tenminste,
Ajuuuu
 
Terug
Bovenaan Onderaan