MotoAmerica, het Amerikaans Kampioenschap

12227789_956334284413165_1880144523766090693_n.jpg


Anthony West in het Amerikaans kampioenschap volgend jaar! Gaaf nieuws, ben benieuwd voor welk merk en hoe hij Beaubier en Hayes zal aanvallen. 8-)
 
Kijk, zo kan het goed beginnen! Lokaal talent rijdt er al, met West ook een "uitgerangeerde" coureur van hoog niveau, dat kan zo'n kampioenschap langzaam cachet geven!

(Tegelijkertijd bedenk ik me dat ik nu al de BSB totaal niet kijk, zelfs de showdowns niet meer, laat staan dat daar nog een nationaal kampioenschap bij kan... :X)
 
Laatst bewerkt:
Kijk, zo kan het goed beginnen! Lokaal talent rijdt er al, met West ook een "uitgerangeerde" coureur van hoog niveau, dat kan zo'n kampioenschap langzaam cachet geven!

(Tegelijkertijd bedenk ik me dat ik nu al de BSB totaal niet kijk, zelfs de showdowns niet meer, laat staan dat daar nog een nationaal kampioenschap bij kan... :X)
:^ hier idem dito. _O-

Dan de uitslagen maar half geïnteresseerd bijhouden. :)

(Als ik je dan toch een tip mag geven: vanaf 9 januari begint de AMA Supercross weer, dat is echt iets om eens een seizoen te volgen. :Y Nog spectaculairder dan de MotoGP, zelfs in dit seizoen).
 
Dit topic maar eens afpoetsen, wist anders ook niet waar ik het plaatsen moest... Geraced wordt er voorlopig nog niet, maar er gaat wel heel slecht nieuws rond over oud AMA kampioen Mat Mladin:


Ben echt sprakeloos... Bizar nieuws gewoon. Indien hij veroordeeld wordt mogen ze 'm aan de hoogste boom knopen wat mij betreft.
 
Dit topic maar eens afpoetsen, wist anders ook niet waar ik het plaatsen moest... Geraced wordt er voorlopig nog niet, maar er gaat wel heel slecht nieuws rond over oud AMA kampioen Mat Mladin:


Ben echt sprakeloos... Bizar nieuws gewoon. Indien hij veroordeeld wordt mogen ze 'm aan de hoogste boom knopen wat mij betreft.
Eerst afwachten OF het daadwerkelijk waar is en hij veroordeeld word.
 
Licht aan het einde van de Corona-tunnel, het MotoAmerica seizoen gaat van start vanaf Road America in het laatste weekend van mei. *O*
 
Maar voor ons niet te zien volgens mij?
Het Amerikaanse Fox Sports 2 (dacht ik) zendt het live uit, dus wellicht dat hier een illegale stream voor te vinden is?

Anderzijds is het ook mogelijk om een videopass aan te schaffen op View Plans

Dat gaat dan om USD 75,- voor het hele seizoen, maar dat vind ik het persoonlijk niet waard. De races download ik nadien wel. Maar je kunt ook een weekend pass aanschaffen voor USD 9,99, omgerekend zo'n 9 euro. Ik zit zo om live races verlegen dat dat mij nog wel leuk lijkt. Voor praktisch drie euro per dag in de late middag en avonduren live races kijken, popcorn en een biertje erbij. :)
 
Maar voor ons niet te zien volgens mij?
Update: MotoAmerica heeft zowaar een deal gesloten met Eurosport!

De eerste ronde van aankomend weekend wordt vooralsnog - helaas - alleen in Frankrijk en de UK uitgezonden, maar vanaf de tweede ronde in juni zou het MotoAmerica overal op Eurosport te zien moeten zijn!

 
En we zijn los! Qualifying 1 onderweg! Heerlijk dat er weer live motorsport is, zelfs al is het 'maar' MotoAmerica.
 
Als het goed is te zien op de Eurosport Player.
Zie daar een tijdslot van 21:00 tot 23:00

Edit: Oud nieuws zie ik al hierboven
Nou Go #2 Josh Herrin dan maar. Toch jammer dat die geen fatsoenlijk zitje heeft gescoord na het opdoeken van de Suzuki.
 
Zooo wat een lelijke crash was dat zeg. En zonde van de mooie strijd.
 
Zooo wat een lelijke crash was dat zeg. En zonde van de mooie strijd.
Flinke klapper inderdaad van Sean Dylan Kelly. Die staat trouwens onder begeleiding van John Hopkins, net zoals Joe Roberts in het Moto2 kampioenschap. Wordt nog leuk om te zien hoe die zich ontwikkeld.

Stiekem vind ik het wel mooi hoe die Escelante, als Mexicaan, die Ami's klop geeft. Hopelijk wel wat meer strijd in de resterende races vandaag en morgen, de niveauverschillen zijn aanzienlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan