MotoBatt ervaringen?

Klinkt helemaal goed was een beetje klaar met mijn BMW accu die het na 1.5 jaar er mee stopte. Hij was een keer een beetje leeg (kon niet starten maar niet echt leeg en kon opgeladen worden) maar toen gelijk een optimate er opgezet en er opgehoud maar toch accu stuk. Dus of weer de zelfde bagger accu kopen of voor een derde minder naar wat het lijkt een betere accu dus gaan gelukkig zit hij onder mijn 'nep' tank dus is hij niet zichtbaar maar waarom is hij geel -O- Maar goed vanavond even sleutelen dan kan ik mijn motor ook mooi verhuizen morgen als ik hem ophaal bij het oude huis en dan mag hij mooi weer lekker droog in de garage staan. ipv buiten onder een hoes.
 
Nou, hij is kapot hoor. Aan de Ctek het hele programma doorlopen, helemaal vol. Maar na 2 weken nog maar net aan starten. Houdt z'n spanning gewoon niet meer goed vast. Als ik elke dag reed zou ie wellicht nog n poosje mee kunnen, maar ik wil geen risico's lopen. 04-2012 erin gezet, 04-2017 kapot. Dus toch 5 jaar meegegaan. Meteen weer dezelfde gekocht bij Motomoto dus, want voor zo'n 60€ een accu die 5 jaar meegaat vind ik netjes.
 
December 2014 mijn R1200R voorzien van de Motobatt:

Daarom eens gespeurd naar een waardige opvolger.
Gevonden in de: MotoBatt MBTX16U levert 19Ah (toch weer 1Ah meer dan de Exide)

Motobatt MBTX16U

Deze is 16mm hoger dan het origineel, maar met een zelfgemaakt steuntje past alles goed.
Bij elkaar ook 3Ah meer dan de originele die 16Ah leverde.
Nu 3 winters en 2,5 jaar verder nog steeds goed starten, ook als die wel eens 3 weken binnen moet blijven wegens teveel pekel.

De motor van mijn vrouw CB600S Hornet is ook voorzien van een Motobatt.
Standaard zit daar slechts een 6Ah accu in omdat er weinig ruimte is gereserveerd voor de accu.
Motobatt levert een 8Ah accu in hetzelfde formaat.
Nu start die tenminste ook na 2 maanden stil stand en dan geen defecte accu, wat voorheen vaak wel gebeurde.

Scherp geprijsd en goede kwaliteit.
Dan hoef ik niet perse een Odysee die een stuk duurder is.
 
Jup. Eerst op 10a om zeker te weten dat er geen hogere stroom loopt en dan kun je daarna het in mah bekijken mits niet hoger dan toegestaan door de multimeter. En anders moet je het zekeringentje vervangen ;)

Ikzelf had op mn SV een gearindicator zitten waarvan ik een sluipverbruik van ik dacht 60mah "vergeten" was. Met als gevolg 1.44a per dag foetsie uit de accu. En die is in mijn geval 12a (dacht ik) en tja... reken maar uit dan :/
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend een Motobatt MBTX20UHD in mijn Harley gestoken. 21Ah, CCA 310A. De originele HD accu had een capaciteit 16Ah en een CCA van 240A. Ik merkte het verschil direct, de brommer startte meteen terwijl voorheen de motor een paar keer rond getrokken moest worden voordat ie liep. Tot nu toe (1 start ervaring) zeer tevreden. Ben benieuwd hoelang deze accu het uithoudt. Vorige accu's stierven na 3 a 4 jaar. Ik had ze altijd aan de druppellader (Optimate 3)
 
Jup. Eerst op 10a om zeker te weten dat er geen hogere stroom loopt en dan kun je daarna het in mah bekijken mits niet hoger dan toegestaan door de multimeter. En anders moet je het zekeringentje vervangen ;)

Ikzelf had op mn SV een gearindicator zitten waarvan ik een sluipverbruik van ik dacht 60mah "vergeten" was. Met als gevolg 1.44a per dag foetsie uit de accu. En die is in mijn geval 12a (dacht ik) en tja... reken maar uit dan :/
Zo gedaan. En kwam uit op 0.03 en n paar seconden later 0.01. Echt nihil dus, alleen t LCD klokje. Nieuwe accu erin, netjes eerst helemaal opgeladen, maar na twee weken ofzo weer niet willen starten. Starthulp erop en 15km gereden. Half uur gewacht, weer startmotor langzaam rond. Aangerend en naar huis gereden. Laadt wel bij, maar houdt de stroom niet vast (meerdere metingen gedaan). Oftewel nieuwe Motobatt is defect. Beetje jammer dat de winkel nu al n week niks meer laat horen en de telefoon uit heeft staan, terwijl ik de defecte terug moest sturen...
 
Vanochtend een Motobatt MBTX20UHD in mijn Harley gestoken. 21Ah, CCA 310A. De originele HD accu had een capaciteit 16Ah en een CCA van 240A. Ik merkte het verschil direct, de brommer startte meteen terwijl voorheen de motor een paar keer rond getrokken moest worden voordat ie liep. Tot nu toe (1 start ervaring) zeer tevreden. Ben benieuwd hoelang deze accu het uithoudt. Vorige accu's stierven na 3 a 4 jaar. Ik had ze altijd aan de druppellader (Optimate 3)

Die heb ik in mijn Guzzi, ook zo,n zware starter. Veel beter!
 
Had vorig jaar ook een MotoBatt accu in mijn Aprilia RSV Mille gezet. Afgelopen winter aan de druppellader (CTEK 3.8) gehad en in Mei was ie tijdens de eerste dag van het Newbies MotorWeekend ineens kapot. Na een tankstop van 10 minuten geen leven meer in te krijgen. Uiteindelijk het weekend kunnen vervolgen met een geleende accu van V Cranenbroek :+

Voor de 25 euro die die accu's kosten had ik 3 jaar lang telkens een nieuwe kunnen steken aan het begin van het seizoen.... Voor mij geen MotoBatt meer...
Misschien gaan ze langer mee als je de motor gewoon het hele jaar door gebruikt?
 
Had vorig jaar ook een MotoBatt accu in mijn Aprilia RSV Mille gezet. Afgelopen winter aan de druppellader (CTEK 3.8) gehad en in Mei was ie tijdens de eerste dag van het Newbies MotorWeekend ineens kapot. Na een tankstop van 10 minuten geen leven meer in te krijgen. Uiteindelijk het weekend kunnen vervolgen met een geleende accu van V Cranenbroek :+

Voor de 25 euro die die accu's kosten had ik 3 jaar lang telkens een nieuwe kunnen steken aan het begin van het seizoen.... Voor mij geen MotoBatt meer...
Misschien gaan ze langer mee als je de motor gewoon het hele jaar door gebruikt?

Klinkt als een Honda met een defecte spanningsregelaar ;)
 
Mijn Motobatt is leeg geweest tijdens de winter, gloednieuw en nu al bijna niet meer te gebruiken... Ik kijk het nog even aan omdat de accu wel weer verbetering toont na +1000 km maar ik ga geen motobatt meer halen hierna (tevens ook omdat de pasvorm niet perfect was)
 
Even over Motobatt accu's die kapot gaan, ik las volgens mij in de laatste Moto 73 dat je voor dit soort lithium accu's speciale opladers moet hebben.
Met de traditionele acculader gaat het goed zo lang de accu maar niet helemaal leeg is, is hij dat wel dan heb je een grote kans dat met opladen met een normale acculader de accu stuk gaat.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Motobatt is leeg geweest tijdens de winter, gloednieuw en nu al bijna niet meer te gebruiken... Ik kijk het nog even aan omdat de accu wel weer verbetering toont na +1000 km maar ik ga geen motobatt meer halen hierna (tevens ook omdat de pasvorm niet perfect was)

En als je een lood/zuur accu laat diepontladen, dan werkt ie wel op eens weer?

Verschil is dat een lood/zuur accu in deze situatie echt defect gaat, maar ik heb wel herhaaldelijk AGM (MotoBatt) accu's zien bijkomen van diepontlading. Als ie dat 1x pikt heb je m dus al terug verdiend t.o.v een traditionele accu, toch :?
 
Nou, hij is kapot hoor. Aan de Ctek het hele programma doorlopen, helemaal vol. Maar na 2 weken nog maar net aan starten. Houdt z'n spanning gewoon niet meer goed vast. Als ik elke dag reed zou ie wellicht nog n poosje mee kunnen, maar ik wil geen risico's lopen. 04-2012 erin gezet, 04-2017 kapot. Dus toch 5 jaar meegegaan. Meteen weer dezelfde gekocht bij Motomoto dus, want voor zo'n 60€ een accu die 5 jaar meegaat vind ik netjes.

Helaas ik heb mijn motobatt accu verneukt in 2,5 jaar 1 2 winters overleeft met af en toe op de druppellader en nu dit seizoen 2 weekende we. vandaag de dag naar 1 maand droog en niet op de lader gehad zo dood als en pier en geen leven meer in te krijgen.
 
Oh, en voor de mensen die de Motobatt's gauw stukhebben;

Ik gebruik nooit een druppellader, maar meet de accuspanning, als die onder de 12.3V uitkomt (wat met Motobatt's in mijn geval zelden voorkomt), gaan ze een nachtje aan de lader.
 
Je hebt helemaal gelijk!
Ik keek op de, voor mij relevante, Australische Motobatt site.
Geen Lithium te vinden.
Op motobatt.us wel.

We lopen een beetje achter hier ben ik bang :)
 
Even een stukje terug over de Motobatt accu. Ik heb in september 2017 een Motobatt in mijn Honda Shadow VT1100 gezet. In het najaar nog wat kilometers gemaakt. Winter 2017-2018 in de schuur met de druppellader eraan, een Noco Genius G1100, geschikt van de traditionele tot de Gel en AGM accu's.
Na 4 maanden de motor weer uit de schuur en keurig starten. De rest van het seizoen geen problemen gehad. Winter 2018/2019 weer in de schuur, zelfde verhaal. Maar vandaag, 15 februari 2019, motor geprobeerd te starten en helemaal niks. Multimeter geeft keurig 12,7 volt aan. Accu eruit gehaald en mee naar de zaak, accu doorgemeten en tot mijn verbazing wordt de accu door de apparatuur afgekeurd.
De accu hoort een koud-start vermogen te hebben van 200cca, maar er blijkt nog maar 50cca te zijn !!! Accu overleden dus.
Anderhalf jaar met een accu, dat wel een beetje erg kort.
 
Ik weet niet wat mijn Motobatt MB51814 dan bezielt. Zit er al sinds 2012 in. Vandaag wezen rijden. *O*
Gaat in het najaar aan de Optimate 4 en afgelopen weekend er weer af. Paar dagen rust.
Vandaag in één keer lopen. :}
 
Dan zet ik het ook hier maar ff neer (hoort dit niet in het techniek topic?):

Mijn eerste Motobatt ging na ongeveer 1 jaar van de een op de andere dag kapot. Voltage was ineens maar iets van 8v.
Ik had de bon en de doos etc bewaard en heb via garantie gratis een nieuwe gekregen.

Die doet het na bijna 4 jaar oid nog goed.. ik koppel hem sindsdien altijd* af en laat hem nooit continu aan de lader liggen.

*altijd als ik weet dat ik de motor een tijdje niet gebruik, kleine moeite bij mijn motoren

Ik heb een lader van de Lidl en die geeft na een paar seconden 'vol' aan, ook al is die een maand niet opgeladen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan