MotoE topic

  • Leuk
Waarderingen: NR34
Wat mij betreft is het idee van MotoE, en elektrisch rijden in z'n geheel, eigenlijk helemaal geen oefening van nú milieubewust bezig zijn, maar een oefening om over 10, 20, 30, 40 jaar milieubewust bezig te kunnen zijn. Van de verbrandingsmotor ga je geen milieuvriendelijk, 'sustainable' verhaal maken, hoe graag je ook wil. Bij een elektromotor is die optie er wel. Dus aan welke keten ga je dan werken om die milieuvriendelijk te maken? Ja, de elektrische kant. En doe je dan alles in één keer, of begin je gewoon ergens en werk je het van daar uit? Ja, dat laatste natuurlijk, want alles in één keer doen gaat niet.

In een wereld waarin opkomende / grote economieën genoeg doen om in hun eentje de wereld langzaam te verpesten, of waarin scheepvaart en luchtvaart veel erger vervuilen dan onze kleine auto's en motoren, of waarin we om het milieu geven maar wel elke avond of week vlees op tafel willen hebben, is het meeste wat we doen een druppel op een gloeiende plaat. Een druppel die het erger maakt of beter, maar de plaat blijft gloeien. Dus uiteindelijk: laat de techneuten maar spelen met hun elektrische motoren. Of ze nou in de fik vliegen of niet, in het grote plaatje speelt het écht geen rol.
 
oudste elektrische auto is gemaakt in 1835 , wat is je punt?
ik vind het belachelijk dat ze een schone race klasse willen krijgen maar voor het opladen gebruiken ze dikke diesel generatoren.... hier kun je toch alleen maar om lachen?

Edit ; een mooi linkje wat een hoop duidelijk maakt ;)
https://www.elektrischeauto.nl/informatie/geschiedenis-van-de-elektrische-auto/
In de jaren 90 belden we ook mobiel, met een baksteen met antenne dat is mn punt ;)
Ik bedoel, de techniek is er al jaren maar het verfijnen gebeurd nu, en gelukkig maar want ooit “moet” je wel als alternatief.
Ik zeg niet dat dit hét nieuwe rijden wordt, maar dat ze proberen is alleen maar goed.
(En tùùrlijk is een elec racer opladen met een diesel generator puur lachwekkend _O- )
 
In de jaren 90 belden we ook mobiel, met een baksteen met antenne dat is mn punt ;)
Ik bedoel, de techniek is er al jaren maar het verfijnen gebeurd nu, en gelukkig maar want ooit “moet” je wel als alternatief.
Ik zeg niet dat dit hét nieuwe rijden wordt, maar dat ze proberen is alleen maar goed.
(En tùùrlijk is een elec racer opladen met een diesel generator puur lachwekkend _O- )
klopt maar 20 jaar na die bakstenen mobiel hadden we al een draagbare laptop als mobiel en dat is vooruit gang.
elektrisch rijden bestaat al zowat 150 en pas de laatste jaren eindelijk vooruitgang omdat er zoveel milieu tokkies zijn bij gekomen?
nogmaals , prachtig dat ze zoiets ontwikkelen maar het is totaal geen nieuwe techniek en ik zal mij benieuwen hoe lang het stand gaat houden.
 
klopt maar 20 jaar na die bakstenen mobiel hadden we al een draagbare laptop als mobiel en dat is vooruit gang.
elektrisch rijden bestaat al zowat 150 en pas de laatste jaren eindelijk vooruitgang omdat er zoveel milieu tokkies zijn bij gekomen?
nogmaals , prachtig dat ze zoiets ontwikkelen maar het is totaal geen nieuwe techniek en ik zal mij benieuwen hoe lang het stand gaat houden.

Maar het is wel degelijk vooruitgang welke wordt geboekt, en met name op het gebied van opslag van energie.
Maar goed, we zullen inderdaad wel zien hoe lang het stand gaat houden, de fossiele brandstoffe raken een keer op dus het zou zomaar kunnen dat het ooit de standaard gaat worden...totdat men iets bedenkt wat beter is.
 
In Brazilië rijden ze al sinds de jaren 70 op ethanol, dus verbrandingsmotoren hebben nog wel toekomst. Ook waterstof zal een veel grotere rol gaan spelen.
Maar goed laten we in het MotoE race topic niet de zoveelste voor-tegen discussie gaan voeren wat betreft elektrisch rijden.

Wat me bij de beelden van de MotoE race op Spielberg bij bleef is dat dingen nog wel enorm zwaar zijn. Glijden flink door bij een schuiver en effe optillen na een valpartij was ook niet aan de orde.
 
In Brazilië rijden ze al sinds de jaren 70 op ethanol, dus verbrandingsmotoren hebben nog wel toekomst. Ook waterstof zal een veel grotere rol gaan spelen.
Maar goed laten we in het MotoE race topic niet de zoveelste voor-tegen discussie gaan voeren wat betreft elektrisch rijden.

Wat me bij de beelden van de MotoE race op Spielberg bij bleef is dat dingen nog wel enorm zwaar zijn. Glijden flink door bij een schuiver en effe optillen na een valpartij was ook niet aan de orde.

Begrijpelijk dat dergelijke discussies als irritant ervaren kunnen worden. Maar geloof me, zolang ons dit door de strot geduwd wordt als zijnde milieuvriendelijk, terwijl ieder weldenkend persoon weet dat het helemaal niet milieuvriendelijk is en zolang die meuk in de fik blijft vliegen, zullen de discussies blijven.
 
Begrijpelijk dat dergelijke discussies als irritant ervaren kunnen worden. Maar geloof me, zolang ons dit door de strot geduwd wordt als zijnde milieuvriendelijk, terwijl ieder weldenkend persoon weet dat het helemaal niet milieuvriendelijk is en zolang die meuk in de fik blijft vliegen, zullen de discussies blijven.

Prima dat jij daar zo over denkt, maar ik ervaar dat stuk over "door de strot geduwd" absoluut niet.
Anyway, het staat je vrij om te komen discussieren in Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II
Er speelt namelijk wel meer dan het milieu.....
 
Bedankt voor de uitnodiging, maar no thanks. Geen behoefte aan dat topic en welles-nietes discussies.
 
In dat topic merk je pas echt dat de mensen echt compleet verschillend zijn, niets negatiefs mee bedoeld hoor.

Als ik daar lees denk ik opeens alleen maar aan mensen die zichzelf compleet voor de gek houden met een alu hoedje op hun harses.. maar ik snap ook dat er vanaf de andere kant precies tegenovergestelde gebeurd.

Ik vind het lastig om met mensen die ergens in heel erg in geloven ( God, electro, benzine , aliens e.d. ) een fatsoenlijke discussie te houden die NIET van het onderwerp afwijkt of waarbij geen persoonlijke verwijten worden gemaakt, basis daarvan is dat mensen zichzelf overtuigen ( doe ik ook, ben niet anders dan de rest )

Ook is er voor elk "positief" onderzoek een "negatief" onderzoek te vinden of iig een tegenstrijdige uitkomst.
Dat maakt het lastig om met feiten te komen die 100%kloppen ipv met een mening of zelfbedachte waarheid.

Misschien heel iets anders ; een ei! Jaren geleden werd er geroepen dat het geel slecht voor je was en dat sowieso meerdere eieren slecht waren.
Tegenwoordig word er geroepen dat het niet per se slecht is, eigenlijk gewoon helemaal niet.
Over 10 of 20 jaar komt er vast weer iemand die zegt dat je de schil er bij op moet eten samen met het geel en het witte weg moet gooien...
 
In dat topic merk je pas echt dat de mensen echt compleet verschillend zijn, niets negatiefs mee bedoeld hoor.

Als ik daar lees denk ik opeens alleen maar aan mensen die zichzelf compleet voor de gek houden met een alu hoedje op hun harses.. maar ik snap ook dat er vanaf de andere kant precies tegenovergestelde gebeurd.

Ik vind het lastig om met mensen die ergens in heel erg in geloven ( God, electro, benzine , aliens e.d. ) een fatsoenlijke discussie te houden die NIET van het onderwerp afwijkt of waarbij geen persoonlijke verwijten worden gemaakt, basis daarvan is dat mensen zichzelf overtuigen ( doe ik ook, ben niet anders dan de rest )

Ook is er voor elk "positief" onderzoek een "negatief" onderzoek te vinden of iig een tegenstrijdige uitkomst.
Dat maakt het lastig om met feiten te komen die 100%kloppen ipv met een mening of zelfbedachte waarheid.

Misschien heel iets anders ; een ei! Jaren geleden werd er geroepen dat het geel slecht voor je was en dat sowieso meerdere eieren slecht waren.
Tegenwoordig word er geroepen dat het niet per se slecht is, eigenlijk gewoon helemaal niet.
Over 10 of 20 jaar komt er vast weer iemand die zegt dat je de schil er bij op moet eten samen met het geel en het witte weg moet gooien...

:^ Er geloven ook nog steeds mensen dat er geen opwarming van onze planeet plaats vindt. O nu wijk ik ook weer van het onderwerp af 🙃
 
Er zijn ook mensen die geloven dat de overheid ons op allerlei manier probeert ziek zwak en misselijk te maken en nog dom er bij.

Blijkbaar was ik dat dan allemaal al want ik word alleen maar arm en kwaad door de overheid 🤣
 
Er zijn ook mensen die geloven dat de overheid ons op allerlei manier probeert ziek zwak en misselijk te maken en nog dom er bij.

Blijkbaar was ik dat dan allemaal al want ik word alleen maar arm en kwaad door de overheid 🤣

Dat komt omdat je die schil niet op eet! _O-
 
Aliens bestaan toch? :+

Maar weer eens tijd voor on-topic.
Volgende races staan gepland voor half september. Wat zijn jullie verwachtingen. Gaan we andere rijders vooraan zien in Italië?
 
Aliens bestaan toch? :+

Maar weer eens tijd voor on-topic.
Volgende races staan gepland voor half september. Wat zijn jullie verwachtingen. Gaan we andere rijders vooraan zien in Italië?

Hoop minimaal 6 rondjes :P
Ik zie die granado het wel goed doen, al is de kans dat hij er naast gaat hangen ook wel groot.
 
Hoop minimaal 6 rondjes :P
Ik zie die granado het wel goed doen, al is de kans dat hij er naast gaat hangen ook wel groot.

Ernaast hangen doen ze toch allemaal? 8)7 of wil je beweren dat Pecco hier op de motor zit? ;):P

D9lpuu2W4AArVPE.jpg
 
Hahha dat plaatje heb ik dus ook opgeslagen, mooiste stijl van het gp veld momenteel maar helaas hangt hij er ook vaak wat te ver naast.. granado heeft daar al heel lang last van volgens mij en probeerde bij de race in Oostenrijk de moto e machine nog ff er in te gooien alsof het een moto 2 is 🤣
 
Peccoo! Deed het uitstekend als Rookie. Eindelijk! Wederom off-topic 8-) Dat plaatje moet ik even hebben voor zijn Topic hier op MF.
 
Er zijn ook mensen die geloven dat de overheid ons op allerlei manier probeert ziek zwak en misselijk te maken en nog dom er bij.

Blijkbaar was ik dat dan allemaal al want ik word alleen maar arm en kwaad door de overheid 🤣
Dat is toch ook zo.

Mijn dochter moet spoedig op voor haar A rijbewijs terwijl ze al bijna 2 jaar ervaring heeft opgedaan met een A2 rijbewijs.
Buiten straatrijden al enige ervaring opgedaan op het circuit(mijn schuld haha)
Ik zeg ze rijd prima d.w.z safe netjes goed anticiperen geen angst etc etc:

Het A he moet ze laten zien dat ze met een vol vermogen motorfiets overweg kan???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? gvd dezelfde motoren als een A2 brommer alleen iets meer kwtjes.
Je rijd geen kilometer sneller dan met een A2 examen .
Oja ook een kans dat ze nog een aantal avb oefeningen moet laten zien keren 8ie draaien of wat dan ook.

Dit heeft ze verdomme 2 jaar geleden laten zien,nu weer.

Iets later (1 maand ja 1 maand)na het slagen van haar A2 is het A2 met code 80 ingevoerd dan hoef je geen examen te rijden voor het A rijbewijs na 2 jaar......hoe omslachtig.
Na 2 jaar kan je knallen met een R1:)

Om echt gek van te worden die achterlijke regelgevingen in dit achterlijke landje.

Kortom ze baalt als een stekker,die eigenschap heeft ze van mij :)

Kost natuurlijk weer heel wat Eurotjes wat stress ergenis en weet ik veel allemaal.

Zo dit wilde ik ff kwijt:)
 
Je hebt helemaal gelijk hoor maar dit gaat er meer om dat we melkkoeien zijn. Ik doelde op bilderberg complotten en dergelijke, de dingen die dus niet aangetoond zijn zeg maar.

Btw die beperking met 25/35kw en a2 etc is gewoon enorme onzin, zoals je zelf al aangaf
 
Terug
Bovenaan Onderaan