MotoE topic

Zat zelf op de Red Bull tribune. dus terwijl de Moto-E zoevend voorbij kwamen, ronkten de stunt bikes vrolijk door de lucht _O-

Bekijk bijlage 1417747





Ook deze jongens deden niet echt "eco" mee.....

Bekijk bijlage 1417748




En als ik een Energica koop, krijg ik dan ook een speciaal opgeleide brandweerman uit Spanje meegeleverd die voor mijn garage gaat staan??? O-)

Bekijk bijlage 1417749
Haha, ik betwijfel het! Wij zaten op T10, laatste bocht voor start en finish en zagen Dovi Marquez recht voor onze neus inhalen. :)

Sfeer op de tribune was wel echt veel leuker dan in Assen eigenlijk. Leuke randactiviteiten en de speaker wist het publiek flink op te zwepen.
 
Fijn hoor zo'n electrobike,niet dus.
Vorige week circuitdagje MSL Assen vloog er ééntje(van TU Twente ofzo) in de fik, uurtje vertraging waar niemand vrolijk van was.
 
ik weet het niet hoor maar hoelang word er al met elektrische voertuigen gereden? het is geen techniek wat een jaar oud is.
 
“We” rijden ook al sinds 1900 op brandstof, toch is het de laatste tientallen jaren pas “zoals we nu kennen” 😉

oudste elektrische auto is gemaakt in 1835 , wat is je punt?
ik vind het belachelijk dat ze een schone race klasse willen krijgen maar voor het opladen gebruiken ze dikke diesel generatoren.... hier kun je toch alleen maar om lachen?

Edit ; een mooi linkje wat een hoop duidelijk maakt ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja, zoals @Gewoon Dennis al schreef heeft nieuwe techniek wat tijd nodig, en dan nog....
Jammer dat ze het dan ook gelijk helemaal afblazen....

Alleen is het geen echt nieuwe techniek en dat ze het afblazen is logisch als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Als je in de industrie een paar keer zo'n akevietje zou hebben krijgen ook 'vriendelijk' bezoek van i-SZW met het zeer dringende verzoek bepaalde zaken onmiddellijk te veranderen.
 
Alleen is het geen echt nieuwe techniek en dat ze het afblazen is logisch als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Als je in de industrie een paar keer zo'n akevietje zou hebben krijgen ook 'vriendelijk' bezoek van i-SZW met het zeer dringende verzoek bepaalde zaken onmiddellijk te veranderen.

Als je weet dat er ook "studententeams" mee doen en eigenlijk zoals in andere raceklassen ook wordt ontwikkeld om de racemachines (en in dit geval ook het laden) te verbeteren, dan noem ik dat inderdaad nieuwe techniek.

En ik vind het erg overtrokken om gelijk de hele boel af te blazen, waarom niet eerst de veiligheidsmaatregelen aanscherpen.
 
En ik vind het erg overtrokken om gelijk de hele boel af te blazen, waarom niet eerst de veiligheidsmaatregelen aanscherpen.

Alsof je ineens een heel blik extra brandwachten en materieel kan opentrekken:'). Als er weer wat fout gaat zit de organisatie met de ellende
 
Alsof je ineens een heel blik extra brandwachten en materieel kan opentrekken:'). Als er weer wat fout gaat zit de organisatie met de ellende

Die kun je toch zo op internet bestellen? :+
Maar m.i. zijn er ook andere maatregelen die je kunt nemen. Ik meen iets gelezen te hebben of de veiligheid van het publiek. Dan zou ik beginnen om te zorgen dat he publiek niet bij de risico motoren/laders in de buurt kan komen. Dan win je al heel wat.
 
En ik vind het erg overtrokken om gelijk de hele boel af te blazen, waarom niet eerst de veiligheidsmaatregelen aanscherpen.

Mag je vinden maar als evt de rest van het programma er hinder van ondervind dan kunnen ze het beter schrappen ;)
Als het electra gebeuren het "verneukt" voor de brandstof racers krijgen de mensen een nog grotere afkeer tegen de E-klasses.

Btw wat betreft veiligheid aanscherpen ben ik het met je eens ; zet die elektrische afdeling maar buiten het paddock zodat er bij calamiteiten een duidelijke afscheiding is.
 
Mag je vinden maar als evt de rest van het programma er hinder van ondervind dan kunnen ze het beter schrappen ;)
Als het electra gebeuren het "verneukt" voor de brandstof racers krijgen de mensen een nog grotere afkeer tegen de E-klasses.

Btw wat betreft veiligheid aanscherpen ben ik het met je eens ; zet die elektrische afdeling maar buiten het paddock zodat er bij calamiteiten een duidelijke afscheiding is.

Daar heb je een punt, maar en kan ook wat gebeuren met de brandstof motoren waardoor het programma hinder ondervind.

Laat ik het er maar op houden dat ik het jammer vind dat het publiek nu niet kan genieten van het mooie geluid van de Energica's. :)
 
Daar heb je een punt, maar en kan ook wat gebeuren met de brandstof motoren waardoor het programma hinder ondervind.

Laat ik het er maar op houden dat ik het jammer vind dat het publiek nu niet kan genieten van het mooie geluid van de Energica's. :)
Dat klopt maar dat versterkt de afkeer tegen electro niet ;)
Veel mensen staan er al niet open voor en als het dan "problemen" oplevert is het natuurlijk koren op de molen van de tegenstanders ;)
Daarbij is er de laatste tijd behoorlijk wat brand in die elektrische paddocks, de tijd dat dat gebeurde bij brandstof motoren ligt al een hele tijd achter ons..

Wat mij betreft moet er wat beter naar de brandbaarheid gekeken worden voordat er verder weer opgesteld word met deze spullen.

Wat betreft het geluid ; woensdag middag reed er 1 op assen tussen de 4t verbrandingsmotoren en zelfs een 2t, meningen waren onverdeeld over welke nu het mooiste geluid maakte
 
Veel mensen staan er al niet open voor en als het dan "problemen" oplevert is het natuurlijk koren op de molen van de tegenstanders ;)
Daarbij is er de laatste tijd behoorlijk wat brand in die

Wat mij betreft moet er wat beter naar de brandbaarheid gekeken worden voordat er verder weer opgesteld word met deze spullen.

Wat betreft het geluid ; woensdag middag reed er 1 op assen tussen de 4t verbrandingsmotoren en zelfs een 2t, meningen waren onverdeeld over welke nu het mooiste geluid maakte

Iets met een spijker op z'n kop slaan, vooral om dat idd veel mensen er nog niet voor open staan.

Brandbaarheid zal nog wel even een dingetje blijven. Ik verwacht dat de problemen daar vooral liggen bij het steeds sneller willen laden. Wellicht zien we in de toekomst wel speciale laadcompartimemten, maar op het moment ben ik van mening dat de paddocks nog niet goed zijn ingericht om deze electrische varaiant van motorsport te ondersteunen. Een eerder genoemde opmerking over laden door gebruik te maken van dieselgeneratoren bevestig dit alleen maar.

En de meningen zullen verschillen, ook ik kan zeker wel een mooie roffel van een verbrandingsmotor waarderen, maar vind het geluid van mijn eigen fiets ook mooi.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan