MotoGP: Argentinië 2019

Ik heb liever...


  • Totaal aantal stemmers
    39

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.104
2.541
Nijmegen
Het is tijd voor de tweede ronde: de MotoGP van Argentinië!

Zaterdag 30 maart: kwalificaties (Q1 en Q2)
* 16:45 Moto3
* 17:30 Moto2
* 19:05 MotoGP

Zondag 31 maart: races
* 17:00 Moto3
* 18:20 Moto2
* 20:00 MotoGP

Miller_Grid.jpg


Hot topics
Een aantal 'hot topics' die dit weekend aan bod zullen komen:
* Bandenkoeler of aerodynamische vleugel: Ducati zwemt door het net
* Alma Pramac Ducati of Fraudeurs Pramac Ducati?
* Terugblik op bizarre race in 2018

Je kon het zo gek niet bedenken. Jack Miller start van pole omwille van een riskante bandenkeuze. De regels voor hoe ver alle andere coureurs naar achteren moesten, worden terplekke verzonnen. Marc Marquez rijdt tegen de richting in tijdens de startprocedure. Verschillende coureurs beuken elkaar haast omver in half-om-half baancondities, waarbij met name Pedrosa en Rossi er bekaaid vanaf komen. Marquez spaart drie penalties op om uiteindelijk uit de uitslagenlijst geschrapt te worden. Oh, en Cal "don't doubt me!" Crutchlow wint de knotsgekke race vóór Zarco en Rins.

Dat was toen, dit is nu. Tussen Qatar en Argentinië werd verhit gedebatteerd over of Ducati's nieuwste vleugel, onderdeel van de swingarm in plaats van het kuipwerk, nu wel of niet legaal was. Conclusie: de berekeningen zeggen dat het vooral een koelende functie heeft ten behoeve van de achterband, dus het mag. Alma (van Alma Pramac Ducati) schijnt de centen niet altijd de juiste kant op te hebben laten rollen. Niets is de Italiaanse belastingadviseurs vreemd, maar laten we hopen dat het geen significant effect heeft op Miller en Bagnaia. En iedereen hoopt natuurlijk op een minstens zo episch gevecht als 2018, maar dan wel vormgegeven naar de leer van Michelangelo, niet Machiavelli.

motogp-argentinian-gp-2018-podium-second-place-johann-zarco-monster-yamaha-tech-3-race-win-8055730.jpg


MotoGP.com, Eurosport, satelliet, hoe je het ook doet: kijk!
 
Heerlijke OP! Voor mij al de eerste paar hartslagen hoger voor het weekend!

Verder te hopen dat het weer net zo'n gekke race wordt als vorig jaar, dan wel graag naar de regels en binnen de lijntjes.
Ben benieuwd of Yamaha er dichter bij kan komen en of Rins er nog een stapje bij kan doen ten opzichte van vorig jaar.
 
Lekker gewerkt Twonha !

Zondag kon wel weer eens herhaling worden van vorig jaar, word idd regen voorspelt. Mocht het weer zo zijn dan hoop ik dat de regels nageleeft worden ( en ja dat geldt ook voor de heer Marquez ) en dat Miller niet weer beroofd word.

Bo verwacht ik in de punten.

Moto3 word niet uitgezonden op mn favoriete zender,.

Zo, hart weer gelucht !
 
Snap niet dat ze daar racen :? Ze gooien daar mensen uit vliegtuigen :X Die baan moet overdekt worden.....
 
Snap niet dat ze daar racen :? Ze gooien daar mensen uit vliegtuigen :X Die baan moet overdekt worden.....

Waar zouden ze dan nog kunnen racen ? Elk land kleeft wel iets aan of nu of in het verleden.
De vorige race heb je zeker niet bekeken dan , daar maken ze je een kopje kleiner als je , je mond open doet. |(
 
Lekker gewerkt Twonha !

Zondag kon wel weer eens herhaling worden van vorig jaar, word idd regen voorspelt. Mocht het weer zo zijn dan hoop ik dat de regels nageleeft worden ( en ja dat geldt ook voor de heer Marquez ) en dat Miller niet weer beroofd word.

Bo verwacht ik in de punten.

Moto3 word niet uitgezonden op mn favoriete zender,.

Zo, hart weer gelucht !
Moto3 niet op Eurosport dit weekend?
 
Ik kan niet de indruk krijgen dat Bikefreak daar een serieuze opmerking maakt beste MF collega's.....

Kom op :)
 
Ik kan niet de indruk krijgen dat Bikefreak daar een serieuze opmerking maakt beste MF collega's.....

Kom op :)

Inderdaad. Doorgaans allemaal geblaat en ruige praat in ieder topic.
Zitten in dit topic net de tere zieltjes.... Of de fans/aanhang van de familie Zorggoevoormezelfguieta. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan