MotoGP: Argentinië 2019

Ik heb liever...


  • Totaal aantal stemmers
    39
Voor een tweede plaats voor een 40-jarige, past maar een woord: GOAT. Ongelooflijk, die drive die hij nog heeft, de lol; als je daarnaast Vinales ziet die alleen maar wanhopig en gestresst op de Yam zit....
MM is/was een klasse apart, niet te houden vandaag. Maar de aandacht is terecht voor nr 46, die qua leeftijd wellicht zijn startnummer nog gaat evenaren.....
 
Weer een dramatisch weekend voor Zarco... Iannone nog gekker... die Espargaro broertjes hebben toch wel klasse dat ze die draken van motoren zover naar voren weten te rijden.

Tech3 zal ook wel wat spijt hebben voor het geld van KTM te zijn gegaan, gaat hem niet worden zo en "onze" Zeelenberg doet het fantastisch.. genoten ook van Morbidelli vandaag :} tot de crash dan 🙈
 
Weer een dramatisch weekend voor Zarco... Iannone nog gekker... die Espargaro broertjes hebben toch wel klasse dat ze die draken van motoren zover naar voren weten te rijden.

Tech3 zal ook wel wat spijt hebben voor het geld van KTM te zijn gegaan, gaat hem niet worden zo en "onze" Zeelenberg doet het fantastisch.. genoten ook van Morbidelli vandaag :} tot de crash dan 🙈

Je lijkt wel een politicus met je korte termijn visie. Jij wist zeker 4 jaar gelden ook dat Ducati een zeer slechte motor was...
“Draken van motoren”, serieus???
Maar goed, mooie race van Gardner, een hele mooie stijl heeft die gozer. Gaat hem worden de komende jaren.
Oliveira en Rossi de publieksprijzem gewonnen voor mij. Oliveira zat heel dicht bij de top 9 en vlak achter Pol.
Als ik KTM was zou ik goed naar die man luisteren.

Bo met mazzel door uitvallers in de punten. De race zelf ging gewoon achteruit. Erg jammer want het zag er allemaal best goed uit dit weekend. Ik denk dat het in de beginfase wat agressiever moet.
 
Je lijkt wel een politicus met je korte termijn visie. Jij wist zeker 4 jaar gelden ook dat Ducati een zeer slechte motor was...
“Draken van motoren”, serieus???
Maar goed, mooie race van Gardner, een hele mooie stijl heeft die gozer. Gaat hem worden de komende jaren.
Oliveira en Rossi de publieksprijzem gewonnen voor mij. Oliveira zat heel dicht bij de top 9 en vlak achter Pol.
Als ik KTM was zou ik goed naar die man luisteren.

Bo met mazzel door uitvallers in de punten. De race zelf ging gewoon achteruit. Erg jammer want het zag er allemaal best goed uit dit weekend. Ik denk dat het in de beginfase wat agressiever moet.

Je hebt gelijk die motoren van de broertjes Espargaro blinken echt uit vindt ook vooral de prestaties van Ianone en zarco op dezelfde motoren van uitzonderlijke klasse !!

|(|(|(
 
Je hebt gelijk die motoren van de broertjes Espargaro blinken echt uit vindt ook vooral de prestaties van Ianone en zarco op dezelfde motoren van uitzonderlijke klasse !!

|(|(|(

misschien ligt het wel aan de rijders?
Iannone heeft zijn setup compleet verpest na vrijdag en bij Zarco zitten er een hoop dingen tussen zijn oren de laatste 1,5 jaar.
 
Op zich ook niet gek dat er wat blokkades tussen je oren komen als blijkt dat je een HRC-zitje hebt gepasseerd voor een motor die de komende jaren onder normale omstandigheden geen podiums gaat halen. De aprilia lijkt nu zelfs beter te zijn dan de KTM..

En als je ziet dat de broertjes Espargaro op zowel de aprilia als de ktm beide races voor Lorenzo zijn geëindigd, mag dat wel genoemd worden toch? Ik vind het een knappe prestatie.

Mooi dat Bo puntjes heeft gescoord. Jammer van zijn start van de race, maar gelukkig nog voldoende herpakt voor puntjes. Was er al duidelijk waarom Vierge stuk liep?
 
Je lijkt wel een politicus met je korte termijn visie. Jij wist zeker 4 jaar gelden ook dat Ducati een zeer slechte motor was...
“Draken van motoren”, serieus???

Serieus ja, die motoren zijn nog lang niet competitief, ze staan waar suzuki een aantal jaar geleden stond. Zarco is een toptalent die niet bijzonder jong meer is, die moet niet prutsen op een onderontwikkelde motor, maar een motor die nu vooraan mee kan doen, zelfde geld voor Iannone, maar die heeft waarschijnlijk niet veel keus gehad. Voor Tech3 zou je nog kunnen zeggen dat ze dit project voor de lange termijn aan zijn gegaan en een aantal jaren door moeten zien te komen waarbij ze niet zo interessant meer zijn voor sponsoren, dat is een bewuste keuze geweest.
 
Serieus ja, die motoren zijn nog lang niet competitief, ze staan waar suzuki een aantal jaar geleden stond. Zarco is een toptalent die niet bijzonder jong meer is, die moet niet prutsen op een onderontwikkelde motor, maar een motor die nu vooraan mee kan doen, zelfde geld voor Iannone, maar die heeft waarschijnlijk niet veel keus gehad. Voor Tech3 zou je nog kunnen zeggen dat ze dit project voor de lange termijn aan zijn gegaan en een aantal jaren door moeten zien te komen waarbij ze niet zo interessant meer zijn voor sponsoren, dat is een bewuste keuze geweest.

wat een onzin , die man heeft meer dan genoeg kansen gehad maar was altijd te druk met zijn imago/ego.
zelfs bij Aprilia heeft hij weten te presteren om de testen te verprutsen omdat hij zo nodig zijn gezicht moest laten verbouwen , dan ben je gewoon niet met het racen bezig en verdien je ook geen goede motor in mijn ogen aangezien er nog tal andere zijn die er wel 150 procent voor gaan.
hij heeft een fabrieks zitje gehad bij Ducati en Suzuki , wat wil je nog meer?
 
wat een onzin , die man heeft meer dan genoeg kansen gehad maar was altijd te druk met zijn imago/ego.
zelfs bij Aprilia heeft hij weten te presteren om de testen te verprutsen omdat hij zo nodig zijn gezicht moest laten verbouwen , dan ben je gewoon niet met het racen bezig en verdien je ook geen goede motor in mijn ogen aangezien er nog tal andere zijn die er wel 150 procent voor gaan.
hij heeft een fabrieks zitje gehad bij Ducati en Suzuki , wat wil je nog meer?

Daarom heeft hij niet veel keus meer gehad dan Aprilia omdat hij het voor de rest verprutst had, maar dat neemt niet weg dat het een talent is wat op de juiste motor hard kan gaan, net zoals Zarco dat is, al schat ik die qua talent net wat hoger in.
 
Wat een overmacht van Marquez!! :}

Verder gave races gezien dit weekend. De GP vanaf #2 was ook een gave race en de Moto2 helemaal.
 
Ik vrees dat dit voor het kampioenschap een saai seizoen gaat worden als deze race een indicatie geeft voor de rest van het seizoen.
MM hoefde maar 5 rondjes aan te zetten, en kon daarna gas terug nemen om toch nog uit te lopen tot een zelden voorkomende voorsprong van 13 seconden. Die man is echt een klasse apart op de Honda.....
Ik ben fan van zijn rijstijl, maar niet van zijn persoonlijkheid.
 
Serieus ja, die motoren zijn nog lang niet competitief, ze staan waar suzuki een aantal jaar geleden stond. Zarco is een toptalent die niet bijzonder jong meer is, die moet niet prutsen op een onderontwikkelde motor, maar een motor die nu vooraan mee kan doen, zelfde geld voor Iannone, maar die heeft waarschijnlijk niet veel keus gehad. Voor Tech3 zou je nog kunnen zeggen dat ze dit project voor de lange termijn aan zijn gegaan en een aantal jaren door moeten zien te komen waarbij ze niet zo interessant meer zijn voor sponsoren, dat is een bewuste keuze geweest.

Zoals Oliveira het zo mooi zei: "Het is de beste fiets waar ik ooit mee gereden heb". Ik zou er heel graag 1 in de garage hebben staan. Je kan in de MotoGP toch niet spreken over draken van motoren? Dat zijn Harleys. Ze lopen wat achter ja, ten opzichte van de top, maar ze zijn al een seconde sneller in de zelfde periode vorig jaar.
Ducati had iedereen afgeschreven enkele jaren geleden in het Rossi tijdperk, en kijk nu eens waar ze staan. Dat gaat allemaal niet vanzelf en daar gaat tijd overheen. Vroeg of laat komt (zeker) KTM er wel. Aprilia heeft denk ik te weinig resources.
 
Ik vrees dat dit voor het kampioenschap een saai seizoen gaat worden als deze race een indicatie geeft voor de rest van het seizoen.
MM hoefde maar 5 rondjes aan te zetten, en kon daarna gas terug nemen om toch nog uit te lopen tot een zelden voorkomende voorsprong van 13 seconden. Die man is echt een klasse apart op de Honda.....
Ik ben fan van zijn rijstijl, maar niet van zijn persoonlijkheid.

Ken je hem dan persoonlijk ?
 
Zoals Oliveira het zo mooi zei: "Het is de beste fiets waar ik ooit mee gereden heb". Ik zou er heel graag 1 in de garage hebben staan. Je kan in de MotoGP toch niet spreken over draken van motoren? Dat zijn Harleys. Ze lopen wat achter ja, ten opzichte van de top, maar ze zijn al een seconde sneller in de zelfde periode vorig jaar.
Ducati had iedereen afgeschreven enkele jaren geleden in het Rossi tijdperk, en kijk nu eens waar ze staan. Dat gaat allemaal niet vanzelf en daar gaat tijd overheen. Vroeg of laat komt (zeker) KTM er wel. Aprilia heeft denk ik te weinig resources.

Ik ben gek van Aprilia en zou zo'n motor hier in de garage als bijna heilig beschouwen en de KTM's zien er zeker schitterend uit, maar als ik kijk naar de sportieve prestaties is het momenteel voor MotoGP begrippen imho een draak van een motor, ze komen zwaar tekort om mee te doen voor de top tien, beide Espargaro broertjes laten de motoren echt boven hun kunnen uitstijgen. Kan inderdaad best gaan komen de komende jaren, Suzuki maakt met een vergelijkbaar begin nu heel erg veel indruk door met Rins zo goed mee te doen :}
 
misschien ligt het wel aan de rijders?
Iannone heeft zijn setup compleet verpest na vrijdag en bij Zarco zitten er een hoop dingen tussen zijn oren de laatste 1,5 jaar.

Zarco zie ik niet in wat vele anderen er wel in zien.. een rijder die zn pace heel goed kan managen en die zn hoofd niet gek laat maken.
Duist die 2 dingen vind ik zijn probleem, race managen kan hij slecht.. hij rijd of te hard in de eerste ronden of komt in de laatsten veel te kort ( vooral bij Tech3)
Hij laat zn kop wel gek maken, volgens mij heeft hij juist veel last van spanning etc.. zie Le mans vorig jaar ( of t jaar ervoor )
Ktm heeft met Martin en Oliveira 2 hele goede jongens voor de toekomst, Pol voor het huidige en wat ze daar met Zarco en Pedrosa van plan zijn heb ik niet gesnapt.

Denk dat Zarco nog steeds voor HRC had moeten kiezen...
 
Zarco zie ik niet in wat vele anderen er wel in zien.. een rijder die zn pace heel goed kan managen en die zn hoofd niet gek laat maken.
Duist die 2 dingen vind ik zijn probleem, race managen kan hij slecht.. hij rijd of te hard in de eerste ronden of komt in de laatsten veel te kort ( vooral bij Tech3)
Hij laat zn kop wel gek maken, volgens mij heeft hij juist veel last van spanning etc.. zie Le mans vorig jaar ( of t jaar ervoor )
Ktm heeft met Martin en Oliveira 2 hele goede jongens voor de toekomst, Pol voor het huidige en wat ze daar met Zarco en Pedrosa van plan zijn heb ik niet gesnapt.

Denk dat Zarco nog steeds voor HRC had moeten kiezen...

precies hoe ik erover denk maar ik gaf mijn mening niet omdat er veel fan zijn van Zarco:+
dat ze Pedrosa hebben aangenomen snap ik heel goed aangezien hij heel veel kennis heeft van Honda , wat tot nu toe de beste motor op het veld is.
Ik denk niet dat ze hem puur hebben aangenomen als tester maar meer voor het technische ontwikkeling van de onderdelen/motor.
 
precies hoe ik erover denk maar ik gaf mijn mening niet omdat er veel fan zijn van Zarco:+
dat ze Pedrosa hebben aangenomen snap ik heel goed aangezien hij heel veel kennis heeft van Honda , wat tot nu toe de beste motor op het veld is.
Ik denk niet dat ze hem puur hebben aangenomen als tester maar meer voor het technische ontwikkeling van de onderdelen/motor.

Soms maakt het niet uit welke mening je geeft, zijn altidj wel een paar mensen die er een probleem van maken.. vooral op het internet waar ze lekker anoniem achter het scherm zitten, dus daar trek ik me niets van aan.

Zarco leek heel goed op de m1 van tech 3 maar zoals al vaker is uitgelgd krijg je aan het begin van t jaar zo n fiets en daar moet je het mee doen.. goeie afstelling maken en dan kan je ver vooraan mee rijden.. tot de rest allerlei updates krijgt en je dus automatisch naar achter verhuisd ;)
Pedrosa vind ik een goede coureur maar ik zou hem zelf nooit in mn team willen, tenzij ik een persoon in mn team had met vergelijkbare problemen ( postuur, gewicht )
Pedrosa zat idd jaren bij Honda maar Honda is zeker niet de beste of makkelijkste fiets van het veld.. dat is de Duc al enkele jaren, daarbij hecht ik weinig waarde aan pedrosa zn bevindingen omdat hij dus heel anders rijd dan bijv. een Pol.
 
Ik vind het heel dapper dat een MF'er durft te roepen dat hij een staat van dienst zoals Pedrosa die op zijn cv heeft staan, niet zou willen gebruiken.

_O-_O-_O-
 
Ik vind het heel dapper dat een MF'er durft te roepen dat hij een staat van dienst zoals Pedrosa die op zijn cv heeft staan, niet zou willen gebruiken.

_O-_O-_O-

Ik ben ook vrij dapper, heb regelmatig kritiek op mijn mening gekregen maar daardoor ga ik hem juist alleen maar meer ventileren ;)
Zo mocht ik ook geen kritiek hebben op Ten Kate omdat het een nederlands bedrijf is etc.. ik vind dat je een mening hebt je die op een forum prima kan laten horen !
Vind het nog meevallen dat ik geen hele lading over me heen krijg ivm Zarco..
 
  • Leuk
Waarderingen: Qken
Terug
Bovenaan Onderaan