MotoGP clash der titanen, het epische einde

Wie wordt er kampioen

  • Lorenzo

    Stemmen: 74 46,3%
  • Rossi

    Stemmen: 86 53,8%

  • Totaal aantal stemmers
    160
de 2 wedstrijden die pedrosa won gingen echt om een overwinning heb je rossi ook niet over gehoord evenals iannone maar als je in ronde 7 al zo agressief aanvalt rij je niet voor positie maar ziek je een ander
 
jonge jonge, nakamoto heeft moet echt even naar Specsavers om zijn ogen te laten meten.
als je nou nog twijfelt ben je net zo erg als MM.
Wat moet tie dan :?
MM neer halen door Rossi het gelijk te geven,zal nooit gebeuren misschien in het jaartal 2043 komt het vrij :+ .

Nakamoto is werkzaam bij Honda
MM is bij werkzaam Honda
Het Spaanse Repsol is zeer belangrijk voor Honda,beetje ruim zien.

Een éénheid.
 
Het episch einde, de vraag is: waarvan?

Misschien dat je in Marquez de aanleiding kunt zien dat Rossi geen wereldkampioen werd.

Maar de oorzaak ligt bij Rossi zelf, in vergelijking met Lorenzo. In 18 kwalificaties was Lorenzo 16 keer de snelste van de twee. Van 18 races was Lorenzo 10 keer de snelste van de twee.

Rossi en zijn team hadden continu problemen om zijn machine goed af te stellen voor de race ( muv Assen). Dat werd dan last minute hersteld in de WUP of door het winnen van duels in de race. Totdat Marquez niet meer crashte en Dani voortreffelijk terug kwam. Vanaf dat moment was Rossi minder sterk dan de andere drie. Hij wist het en koos daarom voor de psychologische strijd. Daarbij heeft de GOAT in Sepang vooral van zichzelf verloren. Hij toonde zich uiteindelijk hele slechte verliezer door het gedrag van anderen zwaar te bekritiseren.

Kenmerkend was zijn schuivertje in de laatste kwalificatie: in alle opzichten gebrek aan grip!

Iedere wereldkampioen heeft sterke tegenstanders nodig om zijn titel waarde te geven. In die zin was de inzet van Rossi en Lorenzo geweldig.

Hoogste tijd dat Yamaha een veel belovend jong talent presenteert om Rossi te vervangen, om hen te behoeden voor nog meer schade aan het (episch) einde van zijn carrière.
 
Laatst bewerkt:
Het episch einde, de vraag is: waarvan?

Misschien dat je in Marquez de aanleiding kunt zien dat Rossi geen wereldkampioen werd.

Maar de oorzaak ligt bij Rossi zelf, vergelijking met Lorenzo. In 18 kwalificaties was Lorenzo 16 keer de snelste van de twee. Van 18 races was Lorenzo 10 keer de snelste van de twee.

Rossi en zijn.....

Mooi gezegd, 100% mee eens. Kleine toevoeging, JLo heeft dit jaar 274 ronden op kop gereden, Rossi 50.

Marquez had Lorenzo gewoon voorbij moeten pompen in de laatste ronde. Lorenzo alsnog kampioen, en geen discussies. Alhoewel, Carmelo Ezpeleta (Dorna) heeft aan iedere coureur dringend verzocht zich niet te mengen in de titelstrijd om herhaling van Sepang te voorkomen. Conclusie Marquez had het nooit goed kunnen doen.
 
Het episch einde, de vraag is: waarvan?

Misschien dat je in Marquez de aanleiding kunt zien dat Rossi geen wereldkampioen werd.

Maar de oorzaak ligt bij Rossi zelf, vergelijking met Lorenzo. In 18 kwalificaties was Lorenzo 16 keer de snelste van de twee. Van 18 races was Lorenzo 10 keer de snelste van de twee.

Rossi en zijn team hadden continu problemen om zijn machine goed af te stellen voor de race ( muv Assen). Dat werd dan last minute hersteld in de WUP of door het winnen van duels in de race. Totdat Marquez niet meer crashte en Dani voortreffelijk terug kwam. Vanaf dat moment was Rossi minder sterk dan de andere drie. Hij wist het en koos daarom voor de psychologische strijd. Daarbij heeft de GOAT in Sepang vooral van zichzelf verloren. Hij toonde zich uiteindelijk hele slechte verliezer door het gedrag van anderen zwaar te bekritiseren.

Kenmerkend was zijn schuivertje in de laatste kwalificatie: in alle opzichten gebrek aan grip!

Iedere wereldkampioen heeft sterke tegenstanders nodig om zijn titel waarde te geven. In die zin was de inzet van Rossi en Lorenzo geweldig.

Hoogste tijd dat Yamaha een veel belovend jong talent presenteert om Rossi te vervangen, om hen te behoeden voor nog meer schade aan het (episch) einde van zijn carrière.

Helemaal mee eens,in je laatste alinea haal je het grootste probleem aan denk ik.Wie?
Coureurs van het kaliber VR,Jlo en MM zie ik nog niet.
Misschien Vinales of Rins,misschien.
 
Hoogste tijd dat Yamaha een veel belovend jong talent presenteert om Rossi te vervangen, om hen te behoeden voor nog meer schade aan het (episch) einde van zijn carrière.

Dit zie ik niet gebeuren :N Het nieuwe talent rustig inlijven in bijvoorbeeld het Tech3 team oke .... maar men zal van de populariteit van Rossi willen blijven profiteren en hem zelf de keuze laten maken te vertrekken. Ik denk namelijk dat ze "leuk" verdienen aan de legende en het commerciële gele fenomeen :Y Hij moet het wel erg gek(ker) maken wil dat niet meer opwegen aan de aandacht en centen die hij voor Yamaha genereert.
 
Hmmm, Bradley heeft zich intussen wel ontwikkeld tot een constante waarde. Hij finisht altijd. Nog wat in de luwte nu, en....

....het is geen Spanjaard😉.
 
Het episch einde, de vraag is: waarvan?

Misschien dat je in Marquez de aanleiding kunt zien dat Rossi geen wereldkampioen werd.

Maar de oorzaak ligt bij Rossi zelf, in vergelijking met Lorenzo. In 18 kwalificaties was Lorenzo 16 keer de snelste van de twee. Van 18 races was Lorenzo 10 keer de snelste van de twee.

Rossi en zijn team hadden continu problemen om zijn machine goed af te stellen voor de race ( muv Assen). Dat werd dan last minute hersteld in de WUP of door het winnen van duels in de race. Totdat Marquez niet meer crashte en Dani voortreffelijk terug kwam. Vanaf dat moment was Rossi minder sterk dan de andere drie. Hij wist het en koos daarom voor de psychologische strijd. Daarbij heeft de GOAT in Sepang vooral van zichzelf verloren. Hij toonde zich uiteindelijk hele slechte verliezer door het gedrag van anderen zwaar te bekritiseren.

Kenmerkend was zijn schuivertje in de laatste kwalificatie: in alle opzichten gebrek aan grip!

Iedere wereldkampioen heeft sterke tegenstanders nodig om zijn titel waarde te geven. In die zin was de inzet van Rossi en Lorenzo geweldig.

Hoogste tijd dat Yamaha een veel belovend jong talent presenteert om Rossi te vervangen, om hen te behoeden voor nog meer schade aan het (episch) einde van zijn carrière.

Leuk verhaal maar ik twijfel er zeer aan of Lorenzo voor Rossi was geeindigd op Sepang en PI zonder MM zn bodyguard spelletje. Ze waren gewoon aan elkaar gewaagd en omdat die Tyfus MM zich ermee bemoeide hebben we nooit het gevecht gehad waar we allemaal op zaten te wachten....
 
Leuk verhaal maar ik twijfel er zeer aan of Lorenzo voor Rossi was geeindigd op Sepang en PI zonder MM zn bodyguard spelletje. Ze waren gewoon aan elkaar gewaagd en omdat die Tyfus MM zich ermee bemoeide hebben we nooit het gevecht gehad waar we allemaal op zaten te wachten....
Zullen het nooit weten... Echter Rossi bracht zichzelf wel vaak juist in die positie door zijn tegenvallende kwalificaties. Lorenzo had daardoor al kort na de start een flinke voorsprong die weliswaar slonk richting het einde maar je moet het als coureur nog steeds zien goed te maken. Dat Pedrosa en Marquez geen gewillige slachtoffers zijn is niet vreemd. Maar waar Pedrosa in mijn ogen fair de strijd aanging, fel maar zonder extreem rijgedrag of ophouden, kun je toch wel concluderen dat Marquez met andere dingen bezig was.

En verder vind ik het belachelijk dat rijders zijn verzocht je niet te mengen met het kampioenschap. Vanaf race 1 heerst er strijd om posities. Die strijd zorgt ervoor waar je staat op de ranglijst en die strijd zou tot en met de laatste race moeten plaatsvinden. Als Lorenzo zou zijn gepasseerd door Marquez en Pedrosa, omdat zij simpelweg sneller zijn, dan betekent het toch niet dat zij zich hebben gemengd in het kampioenschap :? Bij race 1 geldt dat toch ook niet? Nee het zou betekenen dat de stand eerlijk kan worden opgemaakt na alle races en wie dan bovenaan staat is de champ!

En in die zin is Lorenzo voor mij ook de terechte kampioen. De straf voor Rossi is opgelegd op basis van de feiten van het bewust wijd gaan. Klaar. Jammer voor hem en wellicht uitgedaagd, maar hij maakte de keuze voor die actie. Verder deden Rossi en Lorenzo wat je van hen mag verwachten. Rossi naar CAS, Lorenzo wil intervenieren. Allemaal in hun recht en het CAS heeft het in mijn ogen dan ook juist behandeld. Lorenzo afgeserveerd en Rossi medegedeeld dat de straf volgens de regels is opgelegd, maar behoudt zich voor latere inspectie (waarschijnlijk over de zwaarte? dit heb ik niet meer meegekregen).

Had het liever ook anders gezien, maar Lorenzo rijdt vervolgens subliem, Rossi idem, Pedrosa idem, Marquez onder zijn kunnen en normale race-mode. Maar ondanks dat Marquez een actie had moeten maken, zou ik zeker niet verwachten dat Lorenzo die strijd had verloren van Marquez want hij zou dat plekje echt niet zomaar afgeven. Te weinig eer voor Lorenzo...

Waar ik nog het meeste van baal is het gedrag van Rossi (openbare verwijten) en Lorenzo (duimpje, teammaat afvallen behalve het CAS dingetje... dat is zijn goed recht)... sneu allemaal.

En toch genoten van het MotoGP seizoen *O*
 
Discussie gaat nog wel even door. Ik ben zelf niet objectief, want pro Rossi, maar toch verbaas ik me wel over sommige mensen. En dan heb ik het over mensen die zeggen dat Rossi niet meer goed genoeg is, etcetera. Hoe kun je dat zeggen van iemand die het kampioenschap het hele jaar leidt. Ja, Marquez, Lorenzo en ook Pedrosa zijn vaak sneller in de race en in de kwalificatie maar dan nog heeft Rossi het hele jaar bovenaan gestaan omdat hij heel erg constant heeft gereden en weinig fouten heeft gemaakt. Ook dat is een kwaliteit.
Sterker nog als Marquez gewoon zijn eigen normale manier van rijden had getoond in de laatste races dan was er een redelijke kans geweest dat Rossi of wereldkampioen of hetzelfde puntenaantal had gehad als Lorenzo. Dus hoezo niet goed genoeg meer?
Ik denk zeker ook dat de kritiek van Rossi op Marquez in Sepang niet slim is geweest en hij dat beter voor zich had kunnen houden. Dat heeft de zaak op de spits gedreven gevolgd door het incident in de race in Sepang.
Aan de andere kant, in Valencia heeft toch echt iedereen wel kunnen zien dat Marquez meer bezig was om te zorgen dat Rossi geen wereldkampioen werd dan dat hij met andere dingen bezig was.
En Lorenzo? Supersnel, toprijder, onwijs goed, maar hij heeft voor mij teveel dingetjes in zijn gedrag waardoor ik geen fan van hem kan zijn.
Gelukkig mag iedereen een eigen mening hebben. Ik hoop echt dat we volgend seizoen niet constant nog met deze zaken geconfronteerd worden maar gewoon faire duels gaan zien en dat de beste moge winnen, wie dat dan ook is.
 
Aan de andere kant, in Valencia heeft toch echt iedereen wel kunnen zien dat Marquez meer bezig was om te zorgen dat Rossi geen wereldkampioen werd dan dat hij met andere dingen bezig was.

En dat is nou net het lastige: er zijn net zoveel mensen, ook racers en journo's, die zeggen dat hij er echt niet op een nette manier langs kon. Valencia is lastig inhalen: van de laatste 9 races op Valencia is er bij 5 geen één keer vooraan ingehaald. En: Marquez is gefileerd door Race Direction dat hij zich niet met het kampioenschap mag bemoeien. Een kamikazeactie in de laatste race, op een titel contender, ging hij dus never nooit niet ondernemen.
 
En dat is nou net het lastige: er zijn net zoveel mensen, ook racers en journo's, die zeggen dat hij er echt niet op een nette manier langs kon. Valencia is lastig inhalen: van de laatste 9 races op Valencia is er bij 5 geen één keer vooraan ingehaald. En: Marquez is gefileerd door Race Direction dat hij zich niet met het kampioenschap mag bemoeien. Een kamikazeactie in de laatste race, op een titel contender, ging hij dus never nooit niet ondernemen.

Waarom lukt het Rossi dan wel om 20+ man in te halen op datzelfde Valencia?
 
En dat is nou net het lastige: er zijn net zoveel mensen, ook racers en journo's, die zeggen dat hij er echt niet op een nette manier langs kon. Valencia is lastig inhalen: van de laatste 9 races op Valencia is er bij 5 geen één keer vooraan ingehaald. En: Marquez is gefileerd door Race Direction dat hij zich niet met het kampioenschap mag bemoeien. Een kamikazeactie in de laatste race, op een titel contender, ging hij dus never nooit niet ondernemen.


Hij zat de laatste 30% van de race in het achterwiel van Lorenzo en was duidelijk sneller. Dan kan je heus wel een poging wagen. Niemand heeft het over kamikazeacties.

En wanneer Pedrosa 'm voorbij komt kan het ineens wel? Juist :') .
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad lastig, maar heb toch iemand best veel in zien halen in deze wedstrijd.....
Kamikaze actie had ik ook niet verwacht en zou ook niet verstandig zijn maar toen Pedrosa voorbij ging kon er opeens wel ingehaald worden?
 
Waarom lukt het Rossi dan wel om 20+ man in te halen op datzelfde Valencia?
nou op de Espargaro's en Smith na gingen de meesten ook wel heel opzichtig aan de kant. Ik vond dat dan ook wel weer mooi omdat er zo eerder een mogelijkheid tot strijd zou geven, maar strookt niet echt met racen...

Iannone ging zelfs al de grindbak in voordat Rossi uberhaupt in zicht was joh :+
 
nou op de Espargaro's en Smith na gingen de meesten ook wel heel opzichtig aan de kant. Ik vond dat dan ook wel weer mooi omdat er zo eerder een mogelijkheid tot strijd zou geven, maar strookt niet echt met racen...

Iannone ging zelfs al de grindbak in voordat Rossi uberhaupt in zicht was joh :+
Ik wil niets afdoen aan de prestatie van Rossi.
En het leverde ook mooie televisie op. Nog nooit zo van die vent genoten. :P
Maar de rondetijden van de eerste vier coureurs in de MotoGP scheelt zo enorm van de rest.
Logisch dat je in een dertig ronden tellende wedstrijd bijna het complete veld inhaalde.
Alleen de voorste drie blijven de snelste coureurs. Dus achteraan of op plaats vier starten maakt niet uit. Wel in Sepang en Phillip Island. Daar was Rossi net zo snel. :]
 
Laatst bewerkt:
En dat is nou net het lastige: er zijn net zoveel mensen, ook racers en journo's, die zeggen dat hij er echt niet op een nette manier langs kon. Valencia is lastig inhalen: van de laatste 9 races op Valencia is er bij 5 geen één keer vooraan ingehaald. En: Marquez is gefileerd door Race Direction dat hij zich niet met het kampioenschap mag bemoeien. Een kamikazeactie in de laatste race, op een titel contender, ging hij dus never nooit niet ondernemen.


Bocht 8, dacht ik, de bocht waar rossi in de kwali onderuit ging, daar was MM veel sneller dan JL ! Met het aanremmen pakte hij ronde op ronde een paar meter en zat er zelfs een keer bijna bovenop en ging toen iets wijd..

Ik blijf erbij dat hij er niet langs wilde !
 
Bocht 8, dacht ik, de bocht waar rossi in de kwali onderuit ging, daar was MM veel sneller dan JL ! Met het aanremmen pakte hij ronde op ronde een paar meter en zat er zelfs een keer bijna bovenop en ging toen iets wijd..

Ik blijf erbij dat hij er niet langs wilde !
Ik eerlijk gezegd ook. ;)

full
 
Bocht 8, dacht ik, de bocht waar rossi in de kwali onderuit ging, daar was MM veel sneller dan JL ! Met het aanremmen pakte hij ronde op ronde een paar meter en zat er zelfs een keer bijna bovenop en ging toen iets wijd..

Ik blijf erbij dat hij er niet langs wilde !

:Y

Ik denk dat het de bocht is waar jij het over hebt (of was het bocht 6) een snelle rechter gevolgd door een wat langzamere linker. Ik heb MM daar wel 7 of 8 keer naar GL toe zien rijden en als hij voorbij wilde, had hij hem er alleen maar links naast hoeven te zetten. GL was dan op een zeer nette manier geblokt (er was een gat waar een vrachtwagen doorheen kon). Nu zette hij hem er wel vier keer aan de rechterkant (buitenkant) naast (voorwiel naast achterwiel) omdat hij anders tegen GL aan zou rijden zo dicht zat hij er op...heel vreemd :? :? . Toen ik dat zag was het voor mij duidelijk.

Of stel dat hij GL echt maar net bij kon houden, dan was dit ook de plaats om hem uit zijn ritme te halen. Zonder problemen je even goed laten zien, net iets moeilijker maken om de ideale lijn te pakken en weer terugzakken. Dat een paar ronden doen en zo de druk lekker opvoeren. Maar dan zouden de rondetijden wel wat dalen en dat was misschien niet de bedoeling?

Het punt van veel mensen (en mijzelf) is trouwens niet dat VR geen kampioen is geworden maar dat de inmenging van MM er voor heeft gezorgd dat een schitterend duel niet plaats heeft gevonden (nu hadden we een episch catfight :+ ).
Na PI dacht ik nog dat VR doorslagen was.In Sepang beïnvloedde MM de race duidelijk op een manier die niet de bedoeling is en in Valencia ook. Daardoor heb ik persoonlijk weer wat twijfel over PI, heeft hij daar echt geen spelletje gespeeld...zal wel nooit duidelijk worden maar de twijfel is er.
 
Terug
Bovenaan Onderaan